Dobre, bo polskie. Stawiamy na nowoczesny patriotyzm ekonomiczny
Eksport – owoców, wędlin i nabiału, produkcja – soków, boczku, okien, drzwi i… grafenu. Z tego Polska słynie na całym świecie. Mamy powód do dumy, bo wartość i jakość pochodzących z naszego kraju produktów została już dostrzeżona i doceniona nie tylko w całej Europie, ale także w Azji i Ameryce.
Dobrą renomę mają nie tylko polskie produkty spożywcze, ale i bankowe oraz ubezpieczeniowe. Bardzo wysoko oceniane są nasze okna, drzwi i meble. Jak ten sukces rozszerzyć na kolejne branże? Jak zdobyć miejsce na podium w produkcji elektroniki, motoryzacji czy w sektorze budowlanym? Nad tym będą debatowali uczestnicy I Kongresu Patriotyzmu Ekonomicznego.
Spotkanie odbędzie się w przeddzień 99. rocznicy odzyskania przez Polskę niepodległości, czyli 10 listopada. Będzie to okazja do rozmów w gronie osób, dla których Polska i jej wymiar ekonomiczny mają ogromne znaczenie. Kongres będzie pierwszym ogólnopolskim spotkaniem firm połączonych znakiem Polskiego Śladu – idei polskiego, nowoczesnego patriotyzmu gospodarczego, integrującej konsumentów, ekspertów-badaczy, polityków i polski biznes.
Uczestnicy wydarzenia będą starali się odpowiedzieć na kilka bardzo ważnych pytań. Wśród nich: czy Polska ma szansę na globalne konsorcja budowalne, nasza energetyka to papierowy tygrys czy wschodząca gwiazda, czy rynek gastronomii jest jeszcze do odbicia oraz czy motoryzacja jest czarnym koniem polskiej gospodarki. Dyskusje będą toczyć się nie tylko wokół spraw istotnych dla samego biznesu. Zagadnienia dotyczyć mają również całego ekosystemu patriotyzmu ekonomicznego.
Ambasadorami wydarzenia są: prof. Andrzej Zybertowicz, entuzjasta patriotyzmu ekonomicznego oraz dr Joanna Szalacha-Jarmużek, współtwórca Polskiego Śladu. Honorowy patronat nad I Kongresem Patriotyzmu Ekonomicznego objęło Ministerstwo Rozwoju, a partnerem spotkania jest PKO Bank Polski.
Serdecznie zapraszamy!
Maciej Pobocha
Bankofirma
02019.07.04Okna, drzwi i bramy z Białegostoku. W Pafo-Bud stawiają na jakość
więcejKonkretny w rozmowie, skuteczny w biznesie. Taki jest Dariusz Matyszewski, udziałowiec firmy Pafo-Bud z Białegostoku, która od ponad 20 lat produkuje okna, drzwi i bramy. W swoich działaniach spółka stawia na jakość towaru i usługi przy zastosowaniu nowoczesnych rozwiązań technologicznych.
Bankofirma
02019.07.04Przejdź płynnie do faktoringu
więcejPo faktoring sięga coraz większa grupa przedsiębiorców. Nie wszyscy jednak jeszcze wiedzą, jakie mogą mieć korzyści z umowy faktoringu. Nie chodzi tylko o płynność finansową firmy – faktoring to również możliwość zabezpieczenia się przed nieuczciwymi partnerami i ich weryfikacja jeszcze przed rozpoczęciem współpracy.
Bankofirma
02019.07.01Maciejowy Sad – kiedy rodzinna pasja, staje się biznesem
więcejMaciejowy Sad to idealny przykład, jak rodzinną pasję przekuwać w rodzinny biznes. Przed laty Jerzy Karczewski na lutyńskiej ziemi w okolicach Wrocławia założył sad. Później opiekę nad gospodarstwem przekazał synowi Maciejowi. W 2010 r. postanowili zwiększyć dostępność tłoczonych soków, żeby szersze grono konsumentów mogło skosztować ich produktów.
Bankofirma
02019.06.28Pizza była mało znana. „Pruszynka” to zmieniła
więcejKiedy Piotr Pruszyński w 1998 r. otworzył swoją pierwszą pizzerię „Pruszynka” w Białymstoku, wielu ludzi w regionie nie wiedziało, czym jest pizza i co po złożeniu zamówienia otrzymają na talerzu. Dziś przedsiębiorca posiada pięć lokali, które z powodzeniem zaspokajają apetyty mieszkańców miasta.
Bankofirma
02019.06.13Pensjonat i hotelik w mazurskim stylu. Goście przyjeżdżają nawet trzy razy w roku
więcejGoście z Europy Zachodniej zamiast dużych hoteli wolą mniejsze i kameralne obiekty, gdzie mają bezpośredni kontakt z właścicielami. Znajdują to u nas w Pensjonaciku Cyklada i Mazurskiej Chacie – przekonuje Jacek Jaworski, który wraz z żoną Izabelą prowadzi obiekty wypoczynkowe na uboczu Mikołajek w okolicach Jeziora Mikołajskiego. Małżeństwo przygotowuje właśnie Pawilon SPA z sauną i jacuzzi, bo ciągle chce rozwijać ofertę dla turystów.
Bankofirma
02019.06.11Let’s Fintech with PKO Bank Polski – rozumiemy potrzeby innowacyjnych firm
więcejPKO Bank Polski rozwija projekt Let’s Fintech, dzięki któremu współpracuje ze startupami i angażuje się w wyszukiwanie najbardziej perspektywicznych rozwiązań technologicznych dostępnych na rynku. O pracy zespołu, wdrożeniach i poszukiwaniu kolejnych projektów mówi Grzegorz Pawlicki, dyrektor Biura Innowacji w PKO Banku Polskim