2018.06.01

Gdynia przyciąga biznes – Gdyński Biznesplan 2018

4 czerwca odbędzie się gala finałowa 16. edycji konkursu Gdyński Biznesplan. Na zwycięzcę czeka 30 tys. zł i inne cenne nagrody. Konkurs na biznesplan to nie tylko szansa dla młodych ludzi na szybszy i lepszy rozwój ich firmy. To również ciekawy pomysł na przyciągnięcie biznesu do Gdyni.

Uczestnicy konkursu Gdyński Biznesplan mogli wziąć udział w szkoleniach i warsztatach, podczas których dowiedzieli się m.in. jak: skonstruować dobry biznesplan, zbadać rynek, oszacować budżet, promować swoją firmę, produkty i usługi oraz jak dobrze prezentować biznesowe pomysły, czy też na jakie aspekty prawne trzeba zwrócić uwagę prowadząc działalność. Zwieńczeniem konkursu było złożenie gotowych biznesplanów. Autorzy najlepszych zostali zaproszeni do finału, w którym zaprezentowali swoje biznesplany przed konkursowym jury.

4 czerwca w Urzędzie Miasta w Gdyni odbędzie się uroczysta gala finałowa konkursu Gdyński Biznesplan, podczas której wyłoniony zostanie zwycięzca konkursu. Jednym z głównych partnerów wydarzenia jest PKO Bank Polski.

W Gdyńskim Biznesplanie mogli wziąć udział studenci wszystkich rodzajów studiów: stacjonarnych, zaocznych, podyplomowych, licencjackich, inżynierskich czy magisterskich. Inicjatywa jest skierowana do osób, które planują założenie działalności gospodarczej lub prowadzą już firmę i chcą ją rozwinąć, np. wprowadzając nowy produkt lub usługę. Gdyński konkurs na biznesplan nie ma ograniczeń terytorialnych – zgłaszać mogły się do niego osoby z całego kraju i z zagranicy. Trzeba jednak pamiętać, że laureaci zobowiązani są do założenia działalności w Gdyni lub przeniesienia jej do tego miasta. W ten sposób Gdynia przyciąga do siebie biznes.

– Zdecydowaliśmy się skierować konkurs do studentów, ponieważ szczególnie zależy nam na wyzwoleniu energii i przedsiębiorczości młodych ludzi, którzy są dopiero na początku drogi zawodowej. Wiemy, że mają fantastyczne pomysły. Czasem tylko brakuje im wiedzy, jak wprowadzić je w życie i środków finansowych na start. W tym, między innymi, chcemy im pomóc – mówi Katarzyna Gruszecka-Spychała, wiceprezydent Gdyni

Konkurs Gdyński Biznesplan organizowany jest przez Gdynię nieprzerwanie od 15 lat. Co roku bierze w nim udział kilkaset osób.

Bartłomiej Pobocha

Czytaj także:

Platynowa karta kredytowa PKO Banku Polskiego najtańsza na rynku

PKO Bank Polski otrzymał statuetkę „Lamparta 2018” za budowanie wizerunku marki nowoczesnego banku. Głosami oddanymi przez konkurencję w badaniu Kantar TNS zajął 2 miejsce.

Wirtualna teleportacja, czyli całkiem realny VIII Dzień Nauki i Przemysłu w Gliwicach