"Mój Bank działa na moje konto” - kampania PKO Banku Polskiego dla MŚP
„Mój Bank działa na moje konto” to hasło kampanii reklamowej bankowości dla firm, która wystartowała 3 października. PKO Bank Polski ma największe udziały w rynku bankowości dla MŚP - obsługuje prawie pół miliona klientów. Kampania reklamowa, w której wiodącym medium jest telewizja, ma za zadanie wzmocnić wizerunek PKO jako najlepszego partnera finansowego dla przedsiębiorców.
- PKO Bank Polski od lat jest partnerem przedsiębiorców, zarówno dużych korporacji, jak i mniejszych firm z sektora mikro oraz małych i średnich przedsiębiorstw. Przesłanie kampanii wypowiadane przez naszego bohatera „Nikt nie wie jak naprawdę wygląda mój dzień – nikt nie licząc mojego banku”, podkreśla naszą szczególną troskę o potrzeby przedsiębiorców. Jako Bank chcemy te potrzeby jak najlepiej rozumieć i wspierać ich w rozwoju – podkreśla Michał Kuczmierowski, dyrektor Pionu Marketingu i Komunikacji.
Wiodącym medium w kampanii wizerunkowej bankowości dla MŚP jest telewizja wspierana działaniami VOD w Internecie. W kampanii internetowej prowadzone są także działania sprzedażowe z wykorzystaniem sieci afiliacyjnych, wyszukiwarek internetowych, porównywarek finansowych i mailingów. Zasięg komunikacji reklamowej w Internecie wzbogacą działania w serwisach społecznościowych. Kampanię zaplanował i zakupił Havas Media, a kreację przygotowała agencja Warszawa.
Co piąta firma zmieniająca bank wybiera PKO Bank Polski
PKO Bank Polski zapewnia przedsiębiorcom szeroką i dopasowaną do potrzeb ofertę na każdym etapie rozwoju firmy. Począwszy od codziennych rozliczeń, różnorodne formy finansowania, a na nowinkach technologicznych skończywszy.
- PKO Bank Polski stale bada potrzeby klientów z sektora MŚP i udoskonala ofertę oraz kanały sprzedaży tak, aby nie tylko wzmacniać relacje z firmami, które już nam zaufały, ale także aktywnie poszukiwać nowych klientów. Tworząc ofertę skupiamy się na realnych potrzebach, oferujemy produkty i usługi niosące dodatkową wartość. Jak wskazują analizy rynku odnosimy wymierne sukcesy – więcej niż co piąta firma zmieniająca bank wybiera PKO Bank Polski – zaznacza Agnieszka Wardak, dyrektorDepartamentu Małych i Średnich Przedsiębiorstw.
Podstawowym produktem, z którego korzystają przedsiębiorcy, jest konto bankowe. Od końca czerwca 2016 roku przedsiębiorcy mogą skorzystać z dwóch nowych produktów: PKO Konta firmowego i PKO Rachunku dla biznesu. Rachunki są bezpłatne przy spełnieniu prostych warunków aktywności. Do każdego wydawane są, bez dodatkowych opłat, karty debetowe w PLN oraz w EUR i USD. Bank nie pobiera również opłaty miesięcznej za karty. Posiadacze rachunków biznesowych otrzymują darmowy dostęp do platformy do prowadzenia księgowości online oraz platformy wymiany walut iPKO dealer. Przedsiębiorcy mogą też wpłacać utarg w 829 wpłatomatach PKO Banku Polskiego o dowolnej porze, bez opłat (do łącznej wysokości 50 tys. zł miesięcznie).
- PKO Konto firmowe jest dedykowane dla jednoosobowych działalności i wolnych zawodów, natomiast z PKO Rachunku dla biznesu może skorzystać każdy przedsiębiorca. Posiadacz tego rachunku może realizować przelewy zagraniczne SEPA za 1,99 zł, co jest najlepszą ofertą na rynku. Przelewy krajowe przez internet również mają preferencyjną stawkę - to tylko 0,75 zł. Do tego dochodzi zaawansowana bankowość internetowa iPKO biznes oraz usługi cash management (np. konsolidacja sald, automatyczna identyfikacja płatności przychodzących). Wszystko po to, aby przedsiębiorca mógł szybko weryfikować wpływy i saldo na rachunku. Bank przygotował także specjalną ofertę dla rolników indywidualnych, których wpływy na konto w danym miesiącu wyniosą co najmniej 1000 zł - tacy klienci mogę korzystać z rachunku bieżącego bez opłat za prowadzenie – podkreśla Dariusz Dzwonnik, dyrektor Biura Produktów Depozytowo-Transakcyjnych.
Szeroka oferta finansowania
Każda firma, aby się rozwijać, potrzebuje dopasowanych do jej potrzeb sposobów finansowania. W PKO Bank Polskim mikro, małe i średnie firmy mogą liczyć na szeroki wachlarz pożyczek oraz kredytów obrotowych i inwestycyjnych. Bank jest także liderem w udzielaniu kredytów z gwarancją de minimis BGK. Od marca 2013 roku PKO udzielił ok. 50 tysięcy gwarancji na łączną kwotę ponad 7,2 mld złotych. Oznacza to, że prawie 30% gwarancji w programie udzielanych jest w PKO Banku Polskim. Przedsiębiorcy będą mogli korzystać z programu de minimis w PKO Banku Polskim do końca 2017 roku.
Dużą popularnością wśród klientów cieszy się także Pożyczka MSP przeznaczona na dowolny cel związany z działalnością firmy. Mogą z niej korzystać przedsiębiorcy prowadzący działalność gospodarczą od przynajmniej 18 miesięcy. Produkt jest dostępny dla osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą, spółek cywilnych, jawnych, partnerskich, komandytowych, komandytowo-akcyjnych, spółek z o.o., akcyjnych, a także dla rolników.
- Maksymalna kwota pożyczki to 500 tysięcy złotych, a okres spłaty to aż 5 lat. Warto podkreślić, że zakres wymaganych dokumentów jest ograniczony do minimum. Przedsiębiorcy nie muszą przedstawiać prognoz finansowych ani biznesplanu. Produkt w kwietniu 2015 roku został nagrodzony nagrodą „Złotego Bankiera” - zaznacza Anna Podgórska, dyrektor Biura Produktów Kredytowych.
Bank zapewnia firmom także liczne alternatywne formy finansowania, zarówno inwestycyjnego – w formie głównie leasingu, gdzie źródło spłaty częściowo może zapewnić przedmiot leasingu, jak i obrotowego – w formie faktoringu, gdzie źródło spłaty jest oparte na wiarygodności dłużnika faktoranta. Te dwie formy mają obecnie kluczowe znaczenie w modelu finansowania MŚP w ramach bankowych grup kapitałowych. Klienci MŚP w PKO Banku Polskim mogą także skorzystać z dopuszczalnego salda debetowego, przyznawanego klientom bez konieczności przedstawiania dokumentów finansowych, bez oceny zdolności kredytowej, jedynie w oparciu o wpływy na rachunek. Karty kredytowe również wydawane są w procesie uproszczonym z limitem do 10 tys. zł.
Więcej szczegółów i informacji na temat oferty skierowanej do małych i średnich firm dostępnych jest w placówkach PKO Banku Polskiego i na stronie internetowej www.pkobp.pl
- PKO Bank Polski jest niekwestionowanym liderem polskiego sektora bankowego. W 2015 r., według danych skonsolidowanych, jego zysk netto wyniósł 2,61 mld zł, a wartość sumy bilansowej sięgnęła 266,9 mld zł. W sumie w ciągu ostatnich 5 lat aktywa Grupy Kapitałowej PKO zwiększyły się o 100 mld zł – zarówno w wyniku rozwoju organicznego, jak i fuzji z Nordea Bank Polska, ocenianej jako jedna z najlepiej przeprowadzonych na rynku. Efektywna realizacja strategii wzrostowej sprawiła, że PKO Bank Polski jest najwyżej spozycjonowaną krajową spółką w najnowszej edycji rankingu Forbes Global 2000 obejmującym największe giełdowe firmy na świecie. Jest też najbardziej wartościową marką na krajowym rynku finansowym, wycenianą przez dziennik Rzeczpospolita na 3,6 mld zł. Bank dysponuje najszerszą na rynku i wielokrotnie nagradzaną ofertą usług oraz jest podstawowym dostawcą usług finansowych dla wszystkich segmentów klientów, osiągając najwyższe udziały rynkowe na rynku kredytów (17,5%) oraz depozytów (16,8%). Jest liderem w zakresie obsługi sektora samorządowego – jego udział w finansowaniu samorządów kredytami wynosi 20%, a udział w segmencie obligacji komunalnych przekracza 40%. Dzięki stałemu poprawianiu jakości obsługi, Bank cyklicznie zwycięża w badaniu infolinii bankowych przeprowadzanym przez ARC Rynek i Opinia. W 2014 roku PKO Bank Polski został uhonorowany przez należący do Financial Times miesięcznik The Banker nagrodą „Bank of the Year in Poland". Bank zwyciężył także w prestiżowym konkursie „Distribution&Marketing Innovation in Retail Financial Services" organizowanym przez Efma, gdzie za najlepszą światową innowację w płatnościach został uznany projekt przekształcenia mobilnej aplikacji IKO w rynkowy standard płatności BLIK.
Michał Zwoliński
specjalista PKO Banku Polskiego
Czytaj także:
PKO Bank Polski wspiera najlepsze polskie start-upy
Prestiżowy certyfikat CIPS dla PKO Banku Polskiego
Bankofirma
02019.07.04Okna, drzwi i bramy z Białegostoku. W Pafo-Bud stawiają na jakość
więcejKonkretny w rozmowie, skuteczny w biznesie. Taki jest Dariusz Matyszewski, udziałowiec firmy Pafo-Bud z Białegostoku, która od ponad 20 lat produkuje okna, drzwi i bramy. W swoich działaniach spółka stawia na jakość towaru i usługi przy zastosowaniu nowoczesnych rozwiązań technologicznych.
Bankofirma
02019.07.04Przejdź płynnie do faktoringu
więcejPo faktoring sięga coraz większa grupa przedsiębiorców. Nie wszyscy jednak jeszcze wiedzą, jakie mogą mieć korzyści z umowy faktoringu. Nie chodzi tylko o płynność finansową firmy – faktoring to również możliwość zabezpieczenia się przed nieuczciwymi partnerami i ich weryfikacja jeszcze przed rozpoczęciem współpracy.
Bankofirma
02019.07.01Maciejowy Sad – kiedy rodzinna pasja, staje się biznesem
więcejMaciejowy Sad to idealny przykład, jak rodzinną pasję przekuwać w rodzinny biznes. Przed laty Jerzy Karczewski na lutyńskiej ziemi w okolicach Wrocławia założył sad. Później opiekę nad gospodarstwem przekazał synowi Maciejowi. W 2010 r. postanowili zwiększyć dostępność tłoczonych soków, żeby szersze grono konsumentów mogło skosztować ich produktów.
Bankofirma
02019.06.28Pizza była mało znana. „Pruszynka” to zmieniła
więcejKiedy Piotr Pruszyński w 1998 r. otworzył swoją pierwszą pizzerię „Pruszynka” w Białymstoku, wielu ludzi w regionie nie wiedziało, czym jest pizza i co po złożeniu zamówienia otrzymają na talerzu. Dziś przedsiębiorca posiada pięć lokali, które z powodzeniem zaspokajają apetyty mieszkańców miasta.
Bankofirma
02019.06.13Pensjonat i hotelik w mazurskim stylu. Goście przyjeżdżają nawet trzy razy w roku
więcejGoście z Europy Zachodniej zamiast dużych hoteli wolą mniejsze i kameralne obiekty, gdzie mają bezpośredni kontakt z właścicielami. Znajdują to u nas w Pensjonaciku Cyklada i Mazurskiej Chacie – przekonuje Jacek Jaworski, który wraz z żoną Izabelą prowadzi obiekty wypoczynkowe na uboczu Mikołajek w okolicach Jeziora Mikołajskiego. Małżeństwo przygotowuje właśnie Pawilon SPA z sauną i jacuzzi, bo ciągle chce rozwijać ofertę dla turystów.
Bankofirma
02019.06.11Let’s Fintech with PKO Bank Polski – rozumiemy potrzeby innowacyjnych firm
więcejPKO Bank Polski rozwija projekt Let’s Fintech, dzięki któremu współpracuje ze startupami i angażuje się w wyszukiwanie najbardziej perspektywicznych rozwiązań technologicznych dostępnych na rynku. O pracy zespołu, wdrożeniach i poszukiwaniu kolejnych projektów mówi Grzegorz Pawlicki, dyrektor Biura Innowacji w PKO Banku Polskim