2016.10.04

"Mój Bank działa na moje konto” - kampania PKO Banku Polskiego dla MŚP

„Mój Bank działa na moje konto”  to hasło kampanii reklamowej bankowości dla firm, która wystartowała 3 października. PKO Bank Polski ma największe udziały w rynku bankowości dla MŚP - obsługuje prawie pół miliona klientów. Kampania reklamowa, w której wiodącym medium jest telewizja, ma za zadanie wzmocnić wizerunek PKO jako najlepszego partnera finansowego dla przedsiębiorców.

Kampania PKO Banku Polskiego dla MŚP

- PKO Bank Polski od lat jest partnerem przedsiębiorców, zarówno dużych korporacji, jak i mniejszych firm z sektora mikro oraz małych i średnich przedsiębiorstw. Przesłanie kampanii wypowiadane przez naszego bohatera „Nikt nie wie jak naprawdę wygląda mój dzień – nikt nie licząc mojego banku”, podkreśla naszą szczególną troskę o potrzeby przedsiębiorców. Jako Bank chcemy te potrzeby jak najlepiej rozumieć i wspierać ich w rozwoju – podkreśla Michał Kuczmierowski, dyrektor Pionu Marketingu i Komunikacji.

Wiodącym medium w kampanii wizerunkowej bankowości dla MŚP jest telewizja wspierana działaniami VOD w Internecie. W kampanii internetowej prowadzone są także działania sprzedażowe z wykorzystaniem sieci afiliacyjnych, wyszukiwarek internetowych, porównywarek finansowych i mailingów. Zasięg komunikacji reklamowej w Internecie wzbogacą działania w serwisach społecznościowych. Kampanię zaplanował i zakupił Havas Media, a kreację przygotowała agencja Warszawa.

Co piąta firma zmieniająca bank wybiera PKO Bank Polski

PKO Bank Polski zapewnia przedsiębiorcom szeroką i dopasowaną do potrzeb ofertę na każdym etapie rozwoju firmy. Począwszy od codziennych rozliczeń, różnorodne formy finansowania, a na nowinkach technologicznych skończywszy.

- PKO Bank Polski stale bada potrzeby klientów z sektora MŚP i udoskonala ofertę oraz kanały sprzedaży tak, aby nie tylko wzmacniać relacje z firmami, które już nam zaufały, ale także aktywnie poszukiwać nowych klientów. Tworząc ofertę skupiamy się na realnych potrzebach, oferujemy produkty i usługi niosące dodatkową wartość. Jak wskazują analizy rynku odnosimy wymierne sukcesy – więcej niż co piąta firma zmieniająca bank wybiera PKO Bank Polski – zaznacza Agnieszka Wardak, dyrektorDepartamentu Małych i Średnich Przedsiębiorstw.

Podstawowym produktem, z którego korzystają przedsiębiorcy, jest konto bankowe. Od końca czerwca 2016 roku przedsiębiorcy mogą skorzystać z dwóch nowych produktów: PKO Konta firmowego i PKO Rachunku dla biznesu. Rachunki są bezpłatne przy spełnieniu prostych warunków aktywności. Do każdego wydawane są, bez dodatkowych opłat, karty debetowe w PLN oraz w EUR i USD. Bank nie pobiera również opłaty miesięcznej za karty. Posiadacze rachunków biznesowych otrzymują darmowy dostęp do platformy do prowadzenia księgowości online oraz platformy wymiany walut iPKO dealer. Przedsiębiorcy mogą też wpłacać utarg w 829 wpłatomatach PKO Banku Polskiego o dowolnej porze, bez opłat (do łącznej wysokości 50 tys. zł miesięcznie).

- PKO Konto firmowe jest dedykowane dla jednoosobowych działalności i wolnych zawodów, natomiast z PKO Rachunku dla biznesu może skorzystać każdy przedsiębiorca. Posiadacz tego rachunku może realizować przelewy zagraniczne SEPA za 1,99 zł, co jest najlepszą ofertą na rynku. Przelewy krajowe przez internet również mają preferencyjną stawkę - to tylko 0,75 zł. Do tego dochodzi zaawansowana bankowość internetowa iPKO biznes oraz usługi cash management (np. konsolidacja sald, automatyczna identyfikacja płatności przychodzących). Wszystko po to, aby przedsiębiorca mógł szybko weryfikować wpływy i saldo na rachunku. Bank przygotował także specjalną ofertę dla rolników indywidualnych, których wpływy na konto w danym miesiącu wyniosą co najmniej 1000 zł - tacy klienci mogę korzystać z rachunku bieżącego bez opłat za prowadzenie – podkreśla Dariusz Dzwonnik, dyrektor Biura Produktów Depozytowo-Transakcyjnych.

Szeroka oferta finansowania

Każda firma, aby się rozwijać, potrzebuje dopasowanych do jej potrzeb sposobów finansowania. W PKO Bank Polskim mikro, małe i średnie firmy mogą liczyć na szeroki wachlarz pożyczek oraz kredytów obrotowych i inwestycyjnych. Bank jest także liderem w udzielaniu kredytów z gwarancją de minimis BGK. Od marca 2013 roku PKO udzielił ok. 50 tysięcy gwarancji na łączną kwotę ponad 7,2 mld złotych. Oznacza to, że prawie 30% gwarancji w programie udzielanych jest w PKO Banku Polskim. Przedsiębiorcy będą mogli korzystać z programu de minimis w PKO Banku Polskim do końca 2017 roku.

Dużą popularnością wśród klientów cieszy się także Pożyczka MSP przeznaczona na dowolny cel związany z działalnością firmy. Mogą z niej korzystać przedsiębiorcy prowadzący działalność gospodarczą od przynajmniej 18 miesięcy. Produkt jest dostępny dla osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą, spółek cywilnych, jawnych, partnerskich, komandytowych, komandytowo-akcyjnych, spółek z o.o., akcyjnych, a także dla rolników.

- Maksymalna kwota pożyczki to 500 tysięcy złotych, a okres spłaty to aż 5 lat. Warto podkreślić, że zakres wymaganych dokumentów jest ograniczony do minimum. Przedsiębiorcy nie muszą przedstawiać prognoz finansowych ani biznesplanu. Produkt w kwietniu 2015 roku został nagrodzony nagrodą „Złotego Bankiera” - zaznacza Anna Podgórska, dyrektor Biura Produktów Kredytowych.

Bank zapewnia firmom także liczne alternatywne formy finansowania, zarówno inwestycyjnego – w formie głównie leasingu, gdzie źródło spłaty częściowo może zapewnić przedmiot leasingu, jak i obrotowego – w formie faktoringu, gdzie źródło spłaty jest oparte na wiarygodności dłużnika faktoranta. Te dwie formy mają obecnie kluczowe znaczenie w modelu finansowania MŚP w ramach bankowych grup kapitałowych. Klienci MŚP w PKO Banku Polskim mogą także skorzystać z dopuszczalnego salda debetowego, przyznawanego klientom bez konieczności przedstawiania dokumentów finansowych, bez oceny zdolności kredytowej, jedynie w oparciu o wpływy na rachunek. Karty kredytowe również wydawane są w procesie uproszczonym z limitem do 10 tys. zł.

Więcej szczegółów i informacji na temat oferty skierowanej do małych i średnich firm dostępnych jest w placówkach PKO Banku Polskiego i na stronie internetowej www.pkobp.pl

  • PKO Bank Polski jest niekwestionowanym liderem polskiego sektora bankowego. W 2015 r., według danych skonsolidowanych, jego zysk netto wyniósł 2,61 mld zł, a wartość sumy bilansowej sięgnęła 266,9 mld zł. W sumie w ciągu ostatnich 5 lat aktywa Grupy Kapitałowej PKO zwiększyły się o 100 mld zł – zarówno w wyniku rozwoju organicznego, jak i fuzji z Nordea Bank Polska, ocenianej jako jedna z najlepiej przeprowadzonych na rynku. Efektywna realizacja strategii wzrostowej sprawiła, że PKO Bank Polski jest najwyżej spozycjonowaną krajową spółką w najnowszej edycji rankingu Forbes Global 2000 obejmującym największe giełdowe firmy na świecie. Jest też najbardziej wartościową marką na krajowym rynku finansowym, wycenianą przez dziennik Rzeczpospolita na 3,6 mld zł. Bank dysponuje najszerszą na rynku i wielokrotnie nagradzaną ofertą usług oraz jest podstawowym dostawcą usług finansowych dla wszystkich segmentów klientów, osiągając najwyższe udziały rynkowe na rynku kredytów (17,5%) oraz depozytów (16,8%). Jest liderem w zakresie obsługi sektora samorządowego – jego udział w finansowaniu samorządów kredytami wynosi 20%, a udział w segmencie obligacji komunalnych przekracza 40%. Dzięki stałemu poprawianiu jakości obsługi, Bank cyklicznie zwycięża w badaniu infolinii bankowych przeprowadzanym przez ARC Rynek i Opinia. W 2014 roku PKO Bank Polski został uhonorowany przez należący do Financial Times miesięcznik The Banker nagrodą „Bank of the Year in Poland". Bank zwyciężył także w prestiżowym konkursie „Distribution&Marketing Innovation in Retail Financial Services" organizowanym przez Efma, gdzie za najlepszą światową innowację w płatnościach został uznany projekt przekształcenia mobilnej aplikacji IKO w rynkowy standard płatności BLIK.

Michał Zwoliński
specjalista PKO Banku Polskiego

Czytaj także:

PKO Bank Polski wspiera najlepsze polskie start-upy

Prestiżowy certyfikat CIPS dla PKO Banku Polskiego

    • Bankofirma

      02018.09.17

      Pieniądze w depozycie pracują nawet po nocach

      Pieniądze same potrafią się pomnażać. Oczywiście nie wystarczy je mieć. Trzeba jeszcze wiedzieć, co z nimi zrobić. Przedsiębiorcy raczej nie mają z tym problemu, bo jeśli ich firma tętni życiem, mogą inwestować w jej dalszy rozwój albo szybko i zyskownie nimi obracać. Gdy jednak chcą zarabiać na swoich choćby chwilowo wolnych środkach w nocy, w święta, czy nawet niedziele bez handlu, powinni zainteresować się depozytem automatycznym.

      więcej
    • Bankofirma

      02018.09.07

      Poznaj mobilnych doradców PKO Banku Polskiego – zobacz kampanię Bankowości Przedsiębiorstw

      Bobby Burger, Neptis (twórca aplikacji Yanosik) oraz Szkoła Marzeń to główni bohaterowie kampanii marketingowej Bankowości Przedsiębiorstw. Nasi klienci opowiadają o mobilnym doradcy PKO Banku Polskiego.

      więcej
    • Bankofirma

      02018.09.04

      Pomysł jak z nut! Innowacyjny projekt nagrodzony w Gdyńskim Biznesplanie

      „LetMeNote”, czyli autorski program komputerowy, który pozwala szybciej i taniej niż dotychczas pozyskać nuty do niemal każdego utworu muzycznego, to kolejny nowatorski projekt nagrodzony w ramach Gdyńskiego Biznesplanu.

      więcej
    • Bankofirma

      02018.09.04

      Asystent firmowy i e-sklep dla firm w PKO Banku Polskim

      PKO Bank Polski wprowadził kolejne usługi w bankowości elektronicznej dla klientów firmowych. Nowe rozwiązania to asystent firmowy, zapewniający pełną kontrolę finansów firmy przez całą dobę dzięki bankowości online oraz e-sklep umożliwiający założenie sklepu internetowego za pomocą serwisu transakcyjnego iPKO.

      więcej
    • Bankofirma

      02018.08.29

      Dzień dobry Biznes – eksperckie wsparcie dla Twojej firmy

      4 września br. startuje kolejna edycja bezpłatnych szkoleń Dzień dobry Biznes skierowanych do małych i średnich przedsiębiorstw. Zainteresowanie poprzednimi seriami to dowód, że polscy przedsiębiorcy chętnie korzystają z możliwości doszkalania i z entuzjazmem podchodzą do spotkań, w czasie których mogą nie tylko posłuchać prelegentów, ale również bezpośrednio zasięgnąć porady każdego z ekspertów.

      więcej
    • Bankofirma

      02018.08.20

      Leasing to nie tylko samochody!

      Leasingiem można obecnie sfinansować wszystkie potrzeby biznesu – zarówno małego, średniego, jak i dużych korporacji, od samochodów, przez maszyny i urządzenia, projekty inwestycyjne (np. linie technologiczne), wyposażenie warsztatów, gabinetów i salonów kosmetycznych po maszyny rolnicze, rowery czy sprzęt IT.

      więcej
    Pokaż więcej