2018.11.07

Dodaje smaku od 28 lat! Anioł Biznesu w kategorii „Firma z sercem” dla Zakładów Spożywczych BONA

Historia tego biznesu rozpoczyna się od... majonezu. To był pierwszy produkt, który zjechał z taśm produkcyjnych firmy BONA w 1990 r. Później ofertę uzupełniono o musztardy i sosy. Dziś spółka produkuje ponad 100 rodzajów produktów spożywczych i dostarcza je nie tylko do klientów w Polsce, ale również w krajach Unii Europejskiej, Stanów Zjednoczonych, a nawet w Afryce i na Bliskim Wschodzie.

BONA została wyróżniona tytułem i statuetką Anioła Biznesu. W konkursie dla lokalnych przedsiębiorstw z Łomży, sponsorowanym przez PKO Bank Polski, wręczono jej nagrodę w kategorii „Firma z sercem”. O docenionych działaniach firmy opowiada prezes Zakładów Spożywczych BONA, Leszek Krzyżkowiak.

BONA to przede wszystkim biznes, ale podczas konkursu Anioł Biznesu dostrzeżono i doceniono jej drugie oblicze – „Firmy z sercem”. Jakimi działaniami wyróżnia się spółka? 

Jesteśmy obecni na rynku od 28 lat. Należymy do największych pracodawców w Łomży. Do niedawna spółka posiadała status zakładu pracy chronionej, bo blisko 60 proc. załogi stanowiły osoby niepełnosprawne. Stworzyliśmy dla nich specjalne warunki pracy. Dziś to wciąż ponad 40 proc. Od 2000 r. BONA prowadzi też Warsztat Terapii Zajęciowej. W ramach zajęć przygotowywane są m.in. przedstawienia teatralne, które uczestnicy wystawiają w domach opieki społecznej, przedszkolach, szkołach, na festiwalach, a nawet w Łomżyńskim Teatrze Lalek. W uznaniu tej działalności nasi niepełnosprawni artyści zostali zaproszeni przez Annę Dymną do wspólnego przedstawienia na krakowskim rynku. BONA aktywnie uczestniczy w życiu kulturalnym, sportowym i społecznym miasta oraz regionu łomżyńskiego. Sponsorowaliśmy wiele wydarzeń w regionie o wymiarze prospołecznym. 

Pomagamy łomżyńskiej młodzieży i dzieciom. Wspieramy organizację ich wyjazdów zarówno na letni, jak i zimowy wypoczynek. Aktywnie uczestniczymy, poprzez sponsorowanie wydawnictw, w życiu kulturalnym parafii łomżyńskich. Jesteśmy też sponsorem sztangistów oraz młodzieżowych zespołów piłki siatkowej, koszykowej i nożnej. 

Jakie znaczenie ma dla Państwa nagroda i tytuł Anioł Biznesu?

Przede wszystkim to ogromna satysfakcja. Tym większa, że decydujący głos należał nie do kapituły, ale do internautów. Nie podejmujemy naszych działań dla poklasku, ale jest nam niezmiernie miło, że nasza aktywność została zauważona. Stanowi to zachętę do kolejnych działań i potwierdzenie tego, że warto!

Jakie mają Państwo plany na przyszłość? 

Stawiamy na ciągły rozwój. Bardzo ważne są zarówno nowe maszyny, jak i hale, ale w pierwszej kolejności stawiamy na poprawę warunków pracy dla naszej załogi, na pomoc najbardziej potrzebującym. Chcemy być postrzegani jako firma przyjazna pracownikom i lokalnej społeczności. 

Firmy, nawet tej z sercem, a może zwłaszcza tej z sercem, nie da się prowadzić bez finansów – trzeba nimi dobrze zarządzać. Pomaga w tym Państwu na co dzień PKO Bank Polski. Z jakich jego produktów korzysta firma na co dzień? 

Z PKO Bankiem Polskim współpracujemy od kilku lat. Poza posiadaniem kilku rachunków niezbędnych do prowadzenia firmy, korzystamy także z kredytów obrotowych w rachunku bieżącym. Na szczególne podkreślenie zasługuje elastyczność tej instytucji oraz przychylność dla lokalnego biznesu. Kiedy, ze względu na dynamiczny rozwój i wzrost sprzedaży, potrzebowaliśmy szybkiego uruchomienia dodatkowych środków obrotowych, PKO Bank Polski wyciągnął pomocną dłoń i pokazał, że jest dobrym partnerem w biznesie.

Aleksandra Pietruczuk

Zakłady Spożywcze BONA są klientem PKO Banku Polskiego od ponad 6 lat. Firma korzysta w naszym banku z finansowania obrotowego oraz leasingu. Współpraca z klientem układa się bardzo dobrze – zarówno w zakresie obsługi kredytowej, jak i operacyjnej. Firma dynamicznie się rozwija i zwiększa swój udział w rynku. Systematycznie zwiększa też zatrudnienie. Posiada bardzo dobrą opinię jako pracodawca na lokalnym rynku. 

Piotr Wileński, starszy doradca 
PKO Bank Polski, Regionalny Oddział Detaliczny w Białymstoku

 

Czytaj także:

„Bierzcie się za rzeczy trudne i mało popularne”. Firma EDPOL Food & Innovation nagrodzona!

Karta kredytowa dla firm – twój partner w biznesie

Zakup sprzętu do firmy... Leasing, kredyt czy wynajem?

Pliki do pobrania

    • Bankofirma

      02019.07.04

      Okna, drzwi i bramy z Białegostoku. W Pafo-Bud stawiają na jakość

      Konkretny w rozmowie, skuteczny w biznesie. Taki jest Dariusz Matyszewski, udziałowiec firmy Pafo-Bud z Białegostoku, która od ponad 20 lat produkuje okna, drzwi i bramy. W swoich działaniach spółka stawia na jakość towaru i usługi przy zastosowaniu nowoczesnych rozwiązań technologicznych.

      więcej
    • Bankofirma

      02019.07.04

      Przejdź płynnie do faktoringu

      Po faktoring sięga coraz większa grupa przedsiębiorców. Nie wszyscy jednak jeszcze wiedzą, jakie mogą mieć korzyści z umowy faktoringu. Nie chodzi tylko o płynność finansową firmy – faktoring to również możliwość zabezpieczenia się przed nieuczciwymi partnerami i ich weryfikacja jeszcze przed rozpoczęciem współpracy.

      więcej
    • Bankofirma

      02019.07.01

      Maciejowy Sad – kiedy rodzinna pasja, staje się biznesem

      Maciejowy Sad to idealny przykład, jak rodzinną pasję przekuwać w rodzinny biznes. Przed laty Jerzy Karczewski na lutyńskiej ziemi w okolicach Wrocławia założył sad. Później opiekę nad gospodarstwem przekazał synowi Maciejowi. W 2010 r. postanowili zwiększyć dostępność tłoczonych soków, żeby szersze grono konsumentów mogło skosztować ich produktów.

      więcej
    • Bankofirma

      02019.06.28

      Pizza była mało znana. „Pruszynka” to zmieniła

      Kiedy Piotr Pruszyński w 1998 r. otworzył swoją pierwszą pizzerię „Pruszynka” w Białymstoku, wielu ludzi w regionie nie wiedziało, czym jest pizza i co po złożeniu zamówienia otrzymają na talerzu. Dziś przedsiębiorca posiada pięć lokali, które z powodzeniem zaspokajają apetyty mieszkańców miasta.

      więcej
    • Bankofirma

      02019.06.13

      Pensjonat i hotelik w mazurskim stylu. Goście przyjeżdżają nawet trzy razy w roku

      Goście z Europy Zachodniej zamiast dużych hoteli wolą mniejsze i kameralne obiekty, gdzie mają bezpośredni kontakt z właścicielami. Znajdują to u nas w Pensjonaciku Cyklada i Mazurskiej Chacie – przekonuje Jacek Jaworski, który wraz z żoną Izabelą prowadzi obiekty wypoczynkowe na uboczu Mikołajek w okolicach Jeziora Mikołajskiego. Małżeństwo przygotowuje właśnie Pawilon SPA z sauną i jacuzzi, bo ciągle chce rozwijać ofertę dla turystów.

      więcej
    • Bankofirma

      02019.06.11

      Let’s Fintech with PKO Bank Polski – rozumiemy potrzeby innowacyjnych firm

      PKO Bank Polski rozwija projekt Let’s Fintech, dzięki któremu współpracuje ze startupami i angażuje się w wyszukiwanie najbardziej perspektywicznych rozwiązań technologicznych dostępnych na rynku. O pracy zespołu, wdrożeniach i poszukiwaniu kolejnych projektów mówi Grzegorz Pawlicki, dyrektor Biura Innowacji w PKO Banku Polskim

      więcej
    Pokaż więcej
loaderek.gifoverlay.png