2019.06.07

Grupa Magnum – hurtownia z materiałami do montażu stolarki dla Polski i Europy

Przed laty Tadeusz Romański prowadził hurtownię kwiatów, na której stracił duże pieniądze. To był moment, w którym zmienił sposób myślenia. Przebranżowił się, odnalazł swoją pasję i otworzył w Tarnowie Grupę Magnum – hurtownię z materiałami do profesjonalnego montażu stolarki, a także zakład produkcyjny dodatków do okien – moskitier i rolet. Dzięki sprzedaży przez internet, obsługuje dziś firmy z całej Polski i Europy.

Jak prowadzić własne przedsiębiorstwo i odnieść sukces

Dlaczego zdecydował się Pan na branżę stolarki okiennej i własny zakład produkcyjny oraz hurtownię?

Moja przygoda z branżą okienną zaczęła się w 2000 r. od pracy w charakterze przedstawiciela handlowego odpowiedzialnego za budowę sieci sprzedaży dla producentów okien. W tym okresie opiekowałem się ponad 300 odbiorcami. W międzyczasie otworzyłem własny punkt w Tarnowie. To był dobry okres na sprzedaż stolarki i różnych dodatków do niej, m.in. moskitier. Tak zaczęła się nasza przygoda z produkcją – najpierw moskitier, a następnie rolet materiałowych oraz zabudów balkonowych, wykonywanych z lekkiego aluminium. Obsługiwane firmy potrzebowały wspomnianych dodatków, co pozwoliło nam rozwinąć produkcję i sprzedaż hurtową. Hurtownia z materiałami do montażu stolarki stała się odpowiedzią na potrzeby rynku.

Grupa Magnum jest firmą, która na polskim rynku prosperuje od 1996 r. Jakie były kluczowe czynniki, które pozwoliły Wam się rozwinąć w pierwszych latach jej funkcjonowania?

Pierwsze lata działalności nie wyglądały obiecująco. Ponosiłem wtedy porażki. Zakładając pierwszą firmę, miałem wielkie ambicje, jednak brak doświadczenia sprawiał, że często zmieniałem profil działalności. Szukając inspiracji na dochodowy biznes, prowadziłem hurtownię kwiatów. Niestety, straciłem na niej duże pieniądze. To dlatego zmieniłem sposób myślenia i zacząłem szukać produktów, które nie mogą „zwiędnąć”. Stąd moje przebranżowienie. Dopiero po zmianie branży zacząłem pasjonować się tym, co robię. Lubię to do dziś.

Jak na przestrzeni 15 piętnastu lat zmieniła się Wasza branża?

15 lat temu okna sprzedawano głównie do wymiany starej stolarki. Obecnie klienci kupują okna do nowego budownictwa i mają zdecydowanie większą świadomość swoich potrzeb. Dążenie do inwestowania w energooszczędność wymusiło innowacyjne technologie w zakresie samego produktu, jak i usług montażu. Dziś ciepły i szczelny montaż staje się standardem usługi. 

Co jest dla Państwa priorytetem, jeżeli chodzi o zaspokajanie potrzeb klientów?

Ogromny wzrost nowych technologii montażowych w ostatnich latach spowodował, że klienci stali się zagubieni. Dziś nie szukają już tylko towaru, ale potrzebują pomocy i doradztwa w doborze produktów i ich codziennym stosowaniu. Nasza hurtownia od samego początku za cel stawiała sobie pomoc i edukację. 

Jak rozwija się Państwa branża w Małopolsce? Czy nadal jest miejsce dla nowych firm?

Myślę, że lokalizacja nie jest problemem dla firm. Liczy się pomysł i wytrwałość w dążeniu do celu. Działalność, którą obecnie prowadzimy, opiera się na sprzedaży głównie przez internet. Tu nie ma żadnych ograniczeń regionalnych. Działając w Tarnowie, obsługujemy firmy z całej Polski i Europy.

Świat idzie do przodu i szybko się rozwija. Jakie znaczenie w biznesie ma pogoń za nowymi technologiami? Z jakich nowoczesnych narzędzi Państwo korzystają?

Sprzedaż za pośrednictwem internetu jest nie lada wyzwaniem. Powstaje przecież wiele sklepów internetowych, z których większość szybko upada. W naszej firmie stworzyliśmy jednak zespół pasjonatów nowych technologii. Mamy własne systemy automatyzacji procesów sprzedażowych oraz obsługi klientów i dostawców. Inwestujemy w najnowsze narzędzia do pozycjonowania, zlecamy wykonywanie dedykowanych oprogramowań. Media społecznościowe stały się dla nas miejscem, w którym prowadzimy edukację, tworząc grupy, na których pomagamy w zrozumieniu najczęściej popełnianych błędów. Służy do tego grupa na Facebooku „Fuszerki Montażu Okien – ku przestrodze dla innych”. Promujemy i wspieramy firmy, umiejące właściwie wykonywać montaż stolarki, czemu służy grupa na Facebooku „Dobre montaże – Polecane Firmy”. Dzięki dostępowi do technologii tworzymy wiele filmów edukacyjnych, które znajdują się na naszym kanale YouTube i na stronie naszej hurtowni https://Sklep.GrupaMAGNUM.eu

Prowadzenie własnego przedsiębiorstwa wymaga dużej wiedzy z różnych obszarów oraz szerokiego zakresu specyficznych umiejętności…

Bycie szefem w dzisiejszych czasach jest wyzwaniem. Samo zarządzanie firmą wymaga wiedzy, otwartości i wyobraźni, a także nieustannej nauki – nie tylko w sprawach dotyczących sprzedaży, ale i zrozumienia różnych pokoleń, z którymi współpracuje się nie tylko na zewnątrz, ale i w środku własnej organizacji.

Co doradziłby Pan osobom, które stawiają pierwsze kroki w biznesie?

Niech robią to, co jest ich pasją.

Jakie stoją przed Wami cele i wyzwania? Jak wyobrażacie sobie swój biznes za dziesięć lat?

Naszym celem jest pozyskiwanie nowych klientów. Stawiamy na budowanie świadomości i edukację. Wiemy, że praca, którą dziś wykonujemy, za kilka lat przyniesie ogromne korzyści.

Współpracujecie z PKO Bankiem Polskim, który jest Waszym partnerem w biznesie. Co dzięki tej współpracy udało się osiągnąć Waszej firmie?

PKO Bank Polski jest dla nas nieocenionym partnerem. Stała opieka, łatwy kontakt oraz dostęp do bankowości mobilnej pozwalają na dużą elastyczność i szybkość działania. Posiadamy linię kredytową oraz leasingi maszyn i samochodów. Dzięki szybkim decyzjom Banku możemy się rozwijać i prowadzić kolejne inwestycje.

Marek Wiśniewski

Małgorzata Hołda, starszy doradca PKO Banku Polskiego, Oddział 1 w Tarnowie:

Pan Tadeusz Romański, właściciel Grupy Magnum, jest klientem Banku od kilku lat. Korzysta z wielu produktów depozytowych, kredytowych oraz leasingowych. Współpraca z Panem Tadeuszem układa się wzorowo. Jest to klient wymagający, który doskonale orientuje się w świecie finansów i bankowości, będąc świadomym swoich potrzeb i możliwości. Dzięki dobrej współpracy i wzajemnym relacjom, przy planowaniu kolejnych inwestycji i działaniach rozwojowych Pan Tadeusz swoje pierwsze kroki zawsze kieruje do PKO Banku Polskiego. Jako doradca największego polskiego Banku liczę, że dalej będziemy wspólnie realizować cele związane z rozwojem firmy.

Czytaj także:

Firma Orbud. Warto postawić wszystko na jedną kartę

Firma „Bliźniak” ze Słupska. Zaczynali w garażach, dziś działają również zagranicą

Cukiernia Baccate w Gdańsku – ich produkty to prawdziwa uczta dla podniebienia

    • Bankofirma

      02019.07.04

      Okna, drzwi i bramy z Białegostoku. W Pafo-Bud stawiają na jakość

      Konkretny w rozmowie, skuteczny w biznesie. Taki jest Dariusz Matyszewski, udziałowiec firmy Pafo-Bud z Białegostoku, która od ponad 20 lat produkuje okna, drzwi i bramy. W swoich działaniach spółka stawia na jakość towaru i usługi przy zastosowaniu nowoczesnych rozwiązań technologicznych.

      więcej
    • Bankofirma

      02019.07.04

      Przejdź płynnie do faktoringu

      Po faktoring sięga coraz większa grupa przedsiębiorców. Nie wszyscy jednak jeszcze wiedzą, jakie mogą mieć korzyści z umowy faktoringu. Nie chodzi tylko o płynność finansową firmy – faktoring to również możliwość zabezpieczenia się przed nieuczciwymi partnerami i ich weryfikacja jeszcze przed rozpoczęciem współpracy.

      więcej
    • Bankofirma

      02019.07.01

      Maciejowy Sad – kiedy rodzinna pasja, staje się biznesem

      Maciejowy Sad to idealny przykład, jak rodzinną pasję przekuwać w rodzinny biznes. Przed laty Jerzy Karczewski na lutyńskiej ziemi w okolicach Wrocławia założył sad. Później opiekę nad gospodarstwem przekazał synowi Maciejowi. W 2010 r. postanowili zwiększyć dostępność tłoczonych soków, żeby szersze grono konsumentów mogło skosztować ich produktów.

      więcej
    • Bankofirma

      02019.06.28

      Pizza była mało znana. „Pruszynka” to zmieniła

      Kiedy Piotr Pruszyński w 1998 r. otworzył swoją pierwszą pizzerię „Pruszynka” w Białymstoku, wielu ludzi w regionie nie wiedziało, czym jest pizza i co po złożeniu zamówienia otrzymają na talerzu. Dziś przedsiębiorca posiada pięć lokali, które z powodzeniem zaspokajają apetyty mieszkańców miasta.

      więcej
    • Bankofirma

      02019.06.13

      Pensjonat i hotelik w mazurskim stylu. Goście przyjeżdżają nawet trzy razy w roku

      Goście z Europy Zachodniej zamiast dużych hoteli wolą mniejsze i kameralne obiekty, gdzie mają bezpośredni kontakt z właścicielami. Znajdują to u nas w Pensjonaciku Cyklada i Mazurskiej Chacie – przekonuje Jacek Jaworski, który wraz z żoną Izabelą prowadzi obiekty wypoczynkowe na uboczu Mikołajek w okolicach Jeziora Mikołajskiego. Małżeństwo przygotowuje właśnie Pawilon SPA z sauną i jacuzzi, bo ciągle chce rozwijać ofertę dla turystów.

      więcej
    • Bankofirma

      02019.06.11

      Let’s Fintech with PKO Bank Polski – rozumiemy potrzeby innowacyjnych firm

      PKO Bank Polski rozwija projekt Let’s Fintech, dzięki któremu współpracuje ze startupami i angażuje się w wyszukiwanie najbardziej perspektywicznych rozwiązań technologicznych dostępnych na rynku. O pracy zespołu, wdrożeniach i poszukiwaniu kolejnych projektów mówi Grzegorz Pawlicki, dyrektor Biura Innowacji w PKO Banku Polskim

      więcej
    Pokaż więcej