2017.06.16

Cięcie wodą to nasza pasja

Kamienie, stal pancerną czy szkło zbrojone można bardzo precyzyjnie i w sposób bezpieczny dla środowiska ciąć... wodą. Dla laika brzmi nieprawdopodobnie, ale w przemyśle i wielu usługach to bardzo ceniona technologia. W Polsce od blisko 10 lat popularyzuje ją gdyńska firma TECHJET.

Mozaika ceramiczna

Technologia waterjet wykorzystująca strumień wody o ekstremalnie wysokim ciśnieniu, najczęściej z domieszką ścierniwa, pozwala na przecinanie zarówno bardzo cienkich folii, jak i materiałów o grubości 30 cm. - W przeciwieństwie do cięcia laserem czy plazmą, praca maszyny wykorzystującej do tego celu wodę nie pozostawia nierówności na krawędziach wymagających dodatkowej obróbki. Materiał nie zmienia się pod wpływem wysokiej temperatury, nacisków mechanicznych, ani oddziaływań chemicznych – opowiada Zygmunt Cegielski, prezes spółki TechJet oraz pasjonat cięcia wodą. Dodaje, że metoda nie wymaga użycia żadnych środków chemicznych oraz potrzebuje stosunkowo niewielkiej ilości energii, przez co jest przyjazna środowisku. A to jest jednym z argumentów dla właściciela firmy - Zygmunta Cegielskiego.

TECHJET to firma rodzinna, która działa od 1996 roku. Początkowo zajmowała się sprzedażą płytek ceramicznych i wykonywaniem z nich elementów dekoracyjnych (w tym mozaik). Pierwszą maszynę wykorzystującą technologię waterjet Zygmunt Cegielski zainstalował we własnym zakładzie w 2008 roku. – Wykorzystywaliśmy ją do wykonywania mozaik ceramicznych, a jednocześnie świadczyliśmy usługi cięcia – wspomina. Dodaje, że efekty szybko przekonały do technologii inne firmy, coy pozwoliło na osiągnięcie rekordowej sprzedaży w tej branży. W ciągu miesiąca TECHJET sprzedał aż 8 maszyn.

Technologia narodziła się w latach 70. ubiegłego wieku, ale dopiero na początku lat 80. znalazła szersze zastosowanie w przemyśle. Do Polski trafiła w latach 90. Była bardzo kosztowna, co nie przysparzało jej popularności. – Dlatego zaczęliśmy za granicą poszukiwać wydajnych i opłacalnych rozwiązań. Udało się dzięki uporowi i dociekliwości. Wybrana maszyna okazała się niezawodna i bardzo prosta w obsłudze oraz serwisowaniu. Postanowiliśmy umożliwić lokalnym przedsiębiorcom zakup wysokiej jakości waterjetów w przystępnych cenach poprzez wprowadzenie ich do swojej oferty – opowiada Zygmunt Cegielski.

Obecnie TechJet przede wszystkim jest dostawcą maszyn do cięcia wodą.  Oferuje waterjety o różnych parametrach i możliwościach. Każda z serii odpowiada na określone potrzeby firm usługowych i zakładów produkcyjnych z różnych branż, m.in. metalowej, kamieniarskiej, budowlanej, przemyśle stoczniowym.

Firma wypracowała sobie pozycję lidera w tej branży (wg szacunków własnych w ciągu ostatnich trzech lat około połowa waterjetów kupowanych w Polsce pochodzi z TechJet) i to niekoniecznie z powodu ceny. Klienci cenią sobie zarówno jakość maszyn, jak i wsparcie posprzedażowe (dostawę części zamiennych, gwarancyjny i pogwarancyjny serwis). - Czujemy się zobowiązani do współpracy z firmami, które zakupiły nasze waterjety. Wspieramy klientów także poprzez doradztwo techniczne, a nawet consulting biznesowego zastosowania technologii cięcia wodą – zapewnia Zygmunt Cegielski. Dodatkowo firma świadczy usługi cięcia.

Trójmiejska spółka ma na swoim koncie kilka wyróżnień m.in. nagrodę Marszałka Województwa Pomorskiego zdobytą na Targach Technicon Innowacje, Lider Pomorskiego Parku Naukowo-Technologicznego w Gdyni, a amerykańska korporacja JetEdge – lider w dziedzinie produkcji pomp wysokociśnieniowych, nagrodziła TechJet tytułem najlepszego dystrybutora swoich urządzeń.

Zdobyta renoma umożliwia sprzedaż maszyn w całej Polsce, a z usług korzystają klienci w wielu krajach europejskich – głównie ze Skandynawii. Ale spółka nie spoczywa na laurach. – Wciąż wprowadzamy innowacje, a w ciągu najbliższych miesięcy planujemy też wprowadzić na rynek nowe produkty  – zapowiada Zygmunt Cegielski.

Dla każdej firmy istotny jest dobry partner w finansach. Dlatego TechJet przyglądając się ofertom rynkowym, niedawno uruchomił konto firmowe w PKO Banku Polskim.  – Zależy nam na usługach wysokiej jakości. Dodatkowym argumentem za rozpoczęciem współpracy jest stabilność marki PKO Banku Polskiego – podkreśla Zygmunt Cegielski.

Lidia Sosnowska
Ekspert PKO Banku Polskiego

  • Firma TechJet jest nowym klientem PKO Banku Polskiego. Jednak członkowie rodziny Zygmunta Cegielskiego współpracują z nami już od dawna. To dla nas duża satysfakcja, że są zadowoleni z oferowanych usług i polecili nasz Bank, kiedy właściciel TechJet poszukiwał środków na kolejne inwestycje. W efekcie spółka przeniosła do nas konto firmowe i złożyła wniosek o finansowanie nowych projektów. Cieszę się, że mam możliwość w imieniu naszego Banku zapewniać obsługę finansową firmie TechJet.

    Ewa Gałka-Hinz
    doradca, Oddział 2 w Gdyn

  • Prosta pożyczka dla firm

    • Od 5000 zł do 500 000 zł
    • Wypłata możliwa nawet w dniu wypełnienia wniosku
    • Na dowolny cel Twojej działalności gospodarczej

    Wypełnij formularz – oddzwonimy



Czytaj także:

Zakład Przemysłu Drzewnego „UHU” -  Cierpliwość jest potrzebna w każdym rodzaju pracy

Wikpol - nowoczesne systemy pakowania

Pliki do pobrania

    • Bankofirma

      02018.12.06

      Rzucili wszystko i wyjechali w Bieszczady. Stworzyli Bjorkowo – niepowtarzalne miejsce rodzinnego wypoczynku

      Mirosław Szulc i Joanna Zwolińska-Szulc porzucili korporacyjną karierę w konsultingu. Dwa lata temu postanowili, że się usamodzielnią. „Po okresie fascynacji miastami i pracą w wielkim biznesie przyszedł czas na zmiany. Na zbliżenie się do natury. Poszukiwanie wewnętrznego spokoju, czystego powietrza i powrotu do sportu” – wspominają w rozmowie z Bankomanią. Przy wsparciu PKO Banku Polskiego zbudowali Bjorkowo – swoje miejsce na ziemi w sercu Bieszczad, do którego zapraszają dziś gości z całego kraju (i nie tylko).

      więcej
    • Bankofirma

      02018.12.06

      Księgowość w firmie – tradycyjnie czy online?

      Utrzymywanie porządku w dokumentach finansowych i należyte wywiązywanie się obowiązków wobec fiskusa to poważne wyzwania stojące przed każdym przedsiębiorcą. Początkujący właściciele firm zazwyczaj nie mogą sobie pozwolić na zatrudnienie księgowego na etat, więc są szczególnie narażeni na błędy rachunkowe, które mogą słono kosztować. Sposobem na uniknięcie problemów jest skorzystanie ze wsparcia księgowego online lub powierzenie firmowych rozliczeń specjalistom z biura rachunkowego na zasadach outsourcingu.

      więcej
    • Bankofirma

      02018.11.22

      Rusza szał przedświątecznych zakupów – nie odsyłaj swoich klientów z kwitkiem!

      Mikołaje na sklepowych witrynach, dekoracje na ulicach i w galeriach handlowych, do tego świąteczne promocje w sklepach i coraz większe tłumy – ruszył bardzo gorący okres w handlu. Świąteczna atmosfera zaczyna się w Polsce z roku na rok coraz wcześniej i to już nikogo nie dziwi. Coraz bardziej dziwi natomiast informacja, że sklep nie przyjmuje płatności kartą lub telefonem.

      więcej
    • Bankofirma

      02018.11.21

      Zaczyna się już na plantacjach ziemniaków. Poznaj Super Anioła z Łomży

      Produkują skrobię ziemniaczaną, syrop glukozowy czy grysik – grupa PEPEES jest łomżyńskim Super Aniołem. Firma została nagrodzona podczas lokalnego plebiscytu, którego sponsorem jest PKO Bank Polski.

      więcej
    • Bankofirma

      02018.11.19

      Przyjmuj płatności kartą. Z Programem Polska Bezgotówkowa to nic nie kosztuje

      Klienci coraz częściej pytają o możliwość uregulowania należności kartą, a ty wciąż odmawiasz? Wyjdź naprzeciw ich oczekiwaniom i zamów terminal płatniczy PKO Banku Polskiego w ramach programu Polska Bezgotówkowa. W pierwszym roku nie zapłacisz prowizji od wykonanych transakcji. Posiadanie i użytkowanie terminala płatniczego również będzie bezpłatne.

      więcej
    • Bankofirma

      02018.11.07

      Dodaje smaku od 28 lat! Anioł Biznesu w kategorii „Firma z sercem” dla Zakładów Spożywczych BONA

      Historia tego biznesu rozpoczyna się od... majonezu. To był pierwszy produkt, który zjechał z taśm produkcyjnych firmy BONA w 1990 r. Później ofertę uzupełniono o musztardy i sosy. Dziś spółka produkuje ponad 100 rodzajów produktów spożywczych i dostarcza je nie tylko do klientów w Polsce, ale również w krajach Unii Europejskiej, Stanów Zjednoczonych, a nawet w Afryce i na Bliskim Wschodzie.

      więcej
    Pokaż więcej