2017.06.16

Cięcie wodą to nasza pasja

Kamienie, stal pancerną czy szkło zbrojone można bardzo precyzyjnie i w sposób bezpieczny dla środowiska ciąć... wodą. Dla laika brzmi nieprawdopodobnie, ale w przemyśle i wielu usługach to bardzo ceniona technologia. W Polsce od blisko 10 lat popularyzuje ją gdyńska firma TECHJET.

Mozaika ceramiczna

Technologia waterjet wykorzystująca strumień wody o ekstremalnie wysokim ciśnieniu, najczęściej z domieszką ścierniwa, pozwala na przecinanie zarówno bardzo cienkich folii, jak i materiałów o grubości 30 cm. - W przeciwieństwie do cięcia laserem czy plazmą, praca maszyny wykorzystującej do tego celu wodę nie pozostawia nierówności na krawędziach wymagających dodatkowej obróbki. Materiał nie zmienia się pod wpływem wysokiej temperatury, nacisków mechanicznych, ani oddziaływań chemicznych – opowiada Zygmunt Cegielski, prezes spółki TechJet oraz pasjonat cięcia wodą. Dodaje, że metoda nie wymaga użycia żadnych środków chemicznych oraz potrzebuje stosunkowo niewielkiej ilości energii, przez co jest przyjazna środowisku. A to jest jednym z argumentów dla właściciela firmy - Zygmunta Cegielskiego.

TECHJET to firma rodzinna, która działa od 1996 roku. Początkowo zajmowała się sprzedażą płytek ceramicznych i wykonywaniem z nich elementów dekoracyjnych (w tym mozaik). Pierwszą maszynę wykorzystującą technologię waterjet Zygmunt Cegielski zainstalował we własnym zakładzie w 2008 roku. – Wykorzystywaliśmy ją do wykonywania mozaik ceramicznych, a jednocześnie świadczyliśmy usługi cięcia – wspomina. Dodaje, że efekty szybko przekonały do technologii inne firmy, coy pozwoliło na osiągnięcie rekordowej sprzedaży w tej branży. W ciągu miesiąca TECHJET sprzedał aż 8 maszyn.

Technologia narodziła się w latach 70. ubiegłego wieku, ale dopiero na początku lat 80. znalazła szersze zastosowanie w przemyśle. Do Polski trafiła w latach 90. Była bardzo kosztowna, co nie przysparzało jej popularności. – Dlatego zaczęliśmy za granicą poszukiwać wydajnych i opłacalnych rozwiązań. Udało się dzięki uporowi i dociekliwości. Wybrana maszyna okazała się niezawodna i bardzo prosta w obsłudze oraz serwisowaniu. Postanowiliśmy umożliwić lokalnym przedsiębiorcom zakup wysokiej jakości waterjetów w przystępnych cenach poprzez wprowadzenie ich do swojej oferty – opowiada Zygmunt Cegielski.

Obecnie TechJet przede wszystkim jest dostawcą maszyn do cięcia wodą.  Oferuje waterjety o różnych parametrach i możliwościach. Każda z serii odpowiada na określone potrzeby firm usługowych i zakładów produkcyjnych z różnych branż, m.in. metalowej, kamieniarskiej, budowlanej, przemyśle stoczniowym.

Firma wypracowała sobie pozycję lidera w tej branży (wg szacunków własnych w ciągu ostatnich trzech lat około połowa waterjetów kupowanych w Polsce pochodzi z TechJet) i to niekoniecznie z powodu ceny. Klienci cenią sobie zarówno jakość maszyn, jak i wsparcie posprzedażowe (dostawę części zamiennych, gwarancyjny i pogwarancyjny serwis). - Czujemy się zobowiązani do współpracy z firmami, które zakupiły nasze waterjety. Wspieramy klientów także poprzez doradztwo techniczne, a nawet consulting biznesowego zastosowania technologii cięcia wodą – zapewnia Zygmunt Cegielski. Dodatkowo firma świadczy usługi cięcia.

Trójmiejska spółka ma na swoim koncie kilka wyróżnień m.in. nagrodę Marszałka Województwa Pomorskiego zdobytą na Targach Technicon Innowacje, Lider Pomorskiego Parku Naukowo-Technologicznego w Gdyni, a amerykańska korporacja JetEdge – lider w dziedzinie produkcji pomp wysokociśnieniowych, nagrodziła TechJet tytułem najlepszego dystrybutora swoich urządzeń.

Zdobyta renoma umożliwia sprzedaż maszyn w całej Polsce, a z usług korzystają klienci w wielu krajach europejskich – głównie ze Skandynawii. Ale spółka nie spoczywa na laurach. – Wciąż wprowadzamy innowacje, a w ciągu najbliższych miesięcy planujemy też wprowadzić na rynek nowe produkty  – zapowiada Zygmunt Cegielski.

Dla każdej firmy istotny jest dobry partner w finansach. Dlatego TechJet przyglądając się ofertom rynkowym, niedawno uruchomił konto firmowe w PKO Banku Polskim.  – Zależy nam na usługach wysokiej jakości. Dodatkowym argumentem za rozpoczęciem współpracy jest stabilność marki PKO Banku Polskiego – podkreśla Zygmunt Cegielski.

Lidia Sosnowska
Ekspert PKO Banku Polskiego

  • Firma TechJet jest nowym klientem PKO Banku Polskiego. Jednak członkowie rodziny Zygmunta Cegielskiego współpracują z nami już od dawna. To dla nas duża satysfakcja, że są zadowoleni z oferowanych usług i polecili nasz Bank, kiedy właściciel TechJet poszukiwał środków na kolejne inwestycje. W efekcie spółka przeniosła do nas konto firmowe i złożyła wniosek o finansowanie nowych projektów. Cieszę się, że mam możliwość w imieniu naszego Banku zapewniać obsługę finansową firmie TechJet.

    Ewa Gałka-Hinz
    doradca, Oddział 2 w Gdyn

  • Prosta pożyczka dla firm

    • Od 5000 zł do 500 000 zł
    • Wypłata możliwa nawet w dniu wypełnienia wniosku
    • Na dowolny cel Twojej działalności gospodarczej

    Wypełnij formularz – oddzwonimy



Czytaj także:

Zakład Przemysłu Drzewnego „UHU” -  Cierpliwość jest potrzebna w każdym rodzaju pracy

Wikpol - nowoczesne systemy pakowania

Pliki do pobrania

    • Bankofirma

      02019.07.04

      Okna, drzwi i bramy z Białegostoku. W Pafo-Bud stawiają na jakość

      Konkretny w rozmowie, skuteczny w biznesie. Taki jest Dariusz Matyszewski, udziałowiec firmy Pafo-Bud z Białegostoku, która od ponad 20 lat produkuje okna, drzwi i bramy. W swoich działaniach spółka stawia na jakość towaru i usługi przy zastosowaniu nowoczesnych rozwiązań technologicznych.

      więcej
    • Bankofirma

      02019.07.04

      Przejdź płynnie do faktoringu

      Po faktoring sięga coraz większa grupa przedsiębiorców. Nie wszyscy jednak jeszcze wiedzą, jakie mogą mieć korzyści z umowy faktoringu. Nie chodzi tylko o płynność finansową firmy – faktoring to również możliwość zabezpieczenia się przed nieuczciwymi partnerami i ich weryfikacja jeszcze przed rozpoczęciem współpracy.

      więcej
    • Bankofirma

      02019.07.01

      Maciejowy Sad – kiedy rodzinna pasja, staje się biznesem

      Maciejowy Sad to idealny przykład, jak rodzinną pasję przekuwać w rodzinny biznes. Przed laty Jerzy Karczewski na lutyńskiej ziemi w okolicach Wrocławia założył sad. Później opiekę nad gospodarstwem przekazał synowi Maciejowi. W 2010 r. postanowili zwiększyć dostępność tłoczonych soków, żeby szersze grono konsumentów mogło skosztować ich produktów.

      więcej
    • Bankofirma

      02019.06.28

      Pizza była mało znana. „Pruszynka” to zmieniła

      Kiedy Piotr Pruszyński w 1998 r. otworzył swoją pierwszą pizzerię „Pruszynka” w Białymstoku, wielu ludzi w regionie nie wiedziało, czym jest pizza i co po złożeniu zamówienia otrzymają na talerzu. Dziś przedsiębiorca posiada pięć lokali, które z powodzeniem zaspokajają apetyty mieszkańców miasta.

      więcej
    • Bankofirma

      02019.06.13

      Pensjonat i hotelik w mazurskim stylu. Goście przyjeżdżają nawet trzy razy w roku

      Goście z Europy Zachodniej zamiast dużych hoteli wolą mniejsze i kameralne obiekty, gdzie mają bezpośredni kontakt z właścicielami. Znajdują to u nas w Pensjonaciku Cyklada i Mazurskiej Chacie – przekonuje Jacek Jaworski, który wraz z żoną Izabelą prowadzi obiekty wypoczynkowe na uboczu Mikołajek w okolicach Jeziora Mikołajskiego. Małżeństwo przygotowuje właśnie Pawilon SPA z sauną i jacuzzi, bo ciągle chce rozwijać ofertę dla turystów.

      więcej
    • Bankofirma

      02019.06.11

      Let’s Fintech with PKO Bank Polski – rozumiemy potrzeby innowacyjnych firm

      PKO Bank Polski rozwija projekt Let’s Fintech, dzięki któremu współpracuje ze startupami i angażuje się w wyszukiwanie najbardziej perspektywicznych rozwiązań technologicznych dostępnych na rynku. O pracy zespołu, wdrożeniach i poszukiwaniu kolejnych projektów mówi Grzegorz Pawlicki, dyrektor Biura Innowacji w PKO Banku Polskim

      więcej
    Pokaż więcej
loaderek.gifoverlay.png