2018.07.11

ZenCard: Walczymy o skalę

Spółka fintechowa ZenCard od początku 2017 r. jest częścią Grupy Kapitałowej PKO Banku Polskiego. W pełni zintegrowała się technicznie z siecią terminali eService i ma już na koncie dwa duże projekty z ogólnopolskimi sieciami handlowymi – kampanię promocyjną dla Visy i MAKRO, a także współpracę z siecią drogerii SuperPharm. Technologia ZenCard została już również udostępniona klientom firmowym Banku. Zapytaliśmy Krzysztofa Klimczaka – prezesa ZenCard – o dotychczasową współpracę z Bankiem, priorytety i plany na przyszłość.

Co dla ZenCard było największym wyzwaniem podczas integracji w strukturach grupy kapitałowej Banku, a co jest największą szansą?

W momencie zakupu przez Bank byliśmy 12-osobową spółką, która funkcjonowała wcześniej w zupełnie innym modelu operacyjnym oraz w innej skali. W pierwszej kolejności musieliśmy dobrze poznać biznes Banku, dziesiątki departamentów i zespołów, wraz ze zdefiniowaniem, w której części możemy pomóc docelowo biznesowi bankowemu, a w której to on może pomóc nam. Dużym wyzwaniem było dla nas również sprawne wejście w system raportowania zarządczego spółek Grupy Kapitałowej. Pamiętam, że raport za pierwszy kwartał 2017 r. oznaczał wiele nieprzespanych nocy! Od początku jednak czuliśmy i czujemy jako ZenCard, że Bank podchodzi do nas z dużym zrozumieniem i bierze pod uwagę specyfikę naszej działalności i nasz rozmiar. To jest rzecz, z mojego punktu widzenia, bezcenna. Z kolei największą szansą dla ZenCard jako części grupy kapitałowej Banku jest możliwość skorzystania z doświadczenia i sieci sprzedaży oraz dostęp do sieci terminali największego agenta rozliczeniowego w Polsce, czyli eService. Stabilność finansowa, którą daje Bank, zapewnia nam też partnerskie relacje na rynku i możliwość sprzedawania naszego rozwiązania największym sieciom handlowym w Polsce.


Mierzalne efekty technologii ZenCard:

  • 5-krotnie większa liczba osób rejestrujących się do programu lojalnościowego w porównaniu do innych programów
  • Nawet 54 proc. więcej klientów powraca do danego punktu handlowego
  • Wyższa o 40 proc. wartość zakupów klientów

Nad czym obecnie pracujecie? Co jest dziś dla was priorytetem?

Nasza technologia jest rozpoznawalna na rynku płatności i lojalności, również za granicą. Jest innowacyjna na skalę światową, o czym świadczy wiele nagród, które otrzymujemy. Dziś priorytetem jest maksymalna popularyzacja technologii ZenCard i zbudowanie skali na rynku. Codziennie rozmawiamy z największymi sieciami handlowymi w Polsce, mając już jednocześnie gotowy produkt „z pudełka” dla małych i średnich firm, który jest sprzedawany m.in. w sieci placówek Banku. Niedawno, odpowiadając na potrzeby rynku, wprowadziliśmy obsługę programu lojalnościowego dla płacących gotówką. Mamy wszystko, co trzeba pod względem produktu – teraz potrzebujemy skali i o nią walczymy.

Coraz częściej o ZenCard mówi się w kontekście rozwoju waszego rozwiązania na rynkach zagranicznych. Jakie tutaj są szanse?

Szanse są spore. Technologia ZenCard, choć mocno zaawansowana, została w założeniu tak zaprojektowana, że może być stosunkowo szybko (w czasie od 3 do 6 miesięcy) uruchomiona u dowolnego agenta rozliczeniowego na całym świecie. Za granicą bardzo często rolę agentów rozliczeniowych pełnią bezpośrednio banki i to właśnie z kilkoma z nich rozmawiamy, m.in. w Finlandii i w Czechach. Mamy od nich jasne sygnały, że jesteśmy najlepiej oceniani wśród podobnych rozwiązań na rynku lojalności.


Korzyści dla przedsiębiorcy z technologii ZenCard:

  • Zwiększenie obrotów
  • Budowanie przewagi konkurencyjnej
  • Pozyskanie wiedzy o zachowaniach klientów dzięki bezpłatnym raportom
  • Niskie koszty prowadzenia programu lojalnościowego
  • Automatycznie rozliczane rabaty i nagrody
  • Powracający, zadowolony klient

Jakie trendy rynkowe są dziś dla was najciekawsze i mogą wpłynąć na wasz biznes?

Główny trend, na który postawiliśmy 5 lat temu, właśnie się realizuje – widzimy odejście od programów wielopartnerskich i skupienie się na lokalnych programach każdego przedsiębiorcy. To właśnie robi ZenCard: dostarcza technologię do łatwego, taniego i automatycznego działania programów lojalnościowych. Rośnie też świadomość rynku odnośnie do tego, że wiedza o kliencie jest istotna, a dokładne poznanie jego preferencji czy zwyczajów zakupowych przynosi korzyści nie tylko przedsiębiorcy, ale także klientowi detalicznemu – to również jest obszar, na który od początku położyliśmy duży nacisk. Kolejna kwestia to rozpoznawanie klienta niezależnie od kanału, w którym kupuje, tj. kanał tradycyjny, e-commerce czy m-commerce. I wreszcie urządzenia mobilne, na których dziś w dużej mierze koncentruje się handel. My także podjęliśmy odpowiednie działania, aby sprostać oczekiwaniom klientów. Obserwujemy wzmożony ruch w kierunku tokenizacji kart i wprowadzania urządzeń (telefony, opaski, zegarki), którymi można płacić zbliżeniowo. Jesteśmy już gotowi do ich obsługi. Z dużym zainteresowaniem czekamy na uruchomienie w Polsce takich usług, jak Apple Pay czy Google Pay, aby móc zaoferować klientom kolejne usługi ZenCard.

Jakie są plany ZenCard na najbliższe miesiące?

Będziemy nadal skalować nasz biznes oraz wprowadzać nowe rozwiązania, z których skorzysta nie tylko ZenCard i przedsiębiorcy posiadający naszą technologię, ale także Bank i jego klienci. W tym kontekście gorąco zachęcamy wszystkich pracowników grupy kapitałowej Banku do wypróbowania ZenCard, bo tylko w ten sposób możemy zostać najlepszymi ambasadorami tego rozwiązania. Na Intrze znajdują się informacje o aktualnych promocjach dla pracowników, którzy zarejestrują się w ZenCard.

Jak w kilku zdaniach przekonać przedsiębiorcę, że to właśnie technologia ZenCard jest najlepszym rozwiązaniem dla jego biznesu?

Dzięki technologii ZenCard i własnemu programowi lojalnościowemu działającemu automatycznie na terminalu płatniczym stajesz się ulubionym miejscem swoich klientów. Sprawiasz, że klienci częściej do ciebie wracają i w widoczny sposób zwiększasz obroty, bez większego wysiłku. Masz stały kontakt ze swoimi klientami, wysyłasz im informacje o ofercie i promocjach, a efekty tych działań obserwujesz na bieżąco. Opiekujemy się klientem w twoim imieniu, stając się wirtualnym marketingiem twojej firmy lub jego wsparciem. Zapewniamy zgodność zbierania danych osobowych z RODO, abyś ty mógł skupić się na innych aspektach swojego biznesu. Zyskaj spokój, zwiększ zyski.


Korzyści dla klienta detalicznego:

  • Prosta i szybka rejestracja na terminalu płatniczym
  • Brak dodatkowych kart lojalnościowych – jest nią karta płatnicza bądź numer telefonu (w przypadku płatności gotówką)
  • Automatycznie naliczane rabaty i stemple przy płatności
  • Możliwość rejestracji dowolnej liczby kart

 Rozmawiała
Karolina Tomczak
ekspert PKO Banku Polskiego

 

Czytaj także:

W ZenCard można płacić gotówką

Oferta ZenCard dla klientów firmowych PKO Banku Polskiego – prosty sposób na organizację programów lojalnościowych i akcji promocyjnych

ZenCard z Grupy Kapitałowej PKO Banku Polskiego rozpoczyna ekspansję zagraniczną

    • Bankofirma

      02019.07.04

      Okna, drzwi i bramy z Białegostoku. W Pafo-Bud stawiają na jakość

      Konkretny w rozmowie, skuteczny w biznesie. Taki jest Dariusz Matyszewski, udziałowiec firmy Pafo-Bud z Białegostoku, która od ponad 20 lat produkuje okna, drzwi i bramy. W swoich działaniach spółka stawia na jakość towaru i usługi przy zastosowaniu nowoczesnych rozwiązań technologicznych.

      więcej
    • Bankofirma

      02019.07.04

      Przejdź płynnie do faktoringu

      Po faktoring sięga coraz większa grupa przedsiębiorców. Nie wszyscy jednak jeszcze wiedzą, jakie mogą mieć korzyści z umowy faktoringu. Nie chodzi tylko o płynność finansową firmy – faktoring to również możliwość zabezpieczenia się przed nieuczciwymi partnerami i ich weryfikacja jeszcze przed rozpoczęciem współpracy.

      więcej
    • Bankofirma

      02019.07.01

      Maciejowy Sad – kiedy rodzinna pasja, staje się biznesem

      Maciejowy Sad to idealny przykład, jak rodzinną pasję przekuwać w rodzinny biznes. Przed laty Jerzy Karczewski na lutyńskiej ziemi w okolicach Wrocławia założył sad. Później opiekę nad gospodarstwem przekazał synowi Maciejowi. W 2010 r. postanowili zwiększyć dostępność tłoczonych soków, żeby szersze grono konsumentów mogło skosztować ich produktów.

      więcej
    • Bankofirma

      02019.06.28

      Pizza była mało znana. „Pruszynka” to zmieniła

      Kiedy Piotr Pruszyński w 1998 r. otworzył swoją pierwszą pizzerię „Pruszynka” w Białymstoku, wielu ludzi w regionie nie wiedziało, czym jest pizza i co po złożeniu zamówienia otrzymają na talerzu. Dziś przedsiębiorca posiada pięć lokali, które z powodzeniem zaspokajają apetyty mieszkańców miasta.

      więcej
    • Bankofirma

      02019.06.13

      Pensjonat i hotelik w mazurskim stylu. Goście przyjeżdżają nawet trzy razy w roku

      Goście z Europy Zachodniej zamiast dużych hoteli wolą mniejsze i kameralne obiekty, gdzie mają bezpośredni kontakt z właścicielami. Znajdują to u nas w Pensjonaciku Cyklada i Mazurskiej Chacie – przekonuje Jacek Jaworski, który wraz z żoną Izabelą prowadzi obiekty wypoczynkowe na uboczu Mikołajek w okolicach Jeziora Mikołajskiego. Małżeństwo przygotowuje właśnie Pawilon SPA z sauną i jacuzzi, bo ciągle chce rozwijać ofertę dla turystów.

      więcej
    • Bankofirma

      02019.06.11

      Let’s Fintech with PKO Bank Polski – rozumiemy potrzeby innowacyjnych firm

      PKO Bank Polski rozwija projekt Let’s Fintech, dzięki któremu współpracuje ze startupami i angażuje się w wyszukiwanie najbardziej perspektywicznych rozwiązań technologicznych dostępnych na rynku. O pracy zespołu, wdrożeniach i poszukiwaniu kolejnych projektów mówi Grzegorz Pawlicki, dyrektor Biura Innowacji w PKO Banku Polskim

      więcej
    Pokaż więcej
loaderek.gifoverlay.png