2018.07.11

ZenCard: Walczymy o skalę

Spółka fintechowa ZenCard od początku 2017 r. jest częścią Grupy Kapitałowej PKO Banku Polskiego. W pełni zintegrowała się technicznie z siecią terminali eService i ma już na koncie dwa duże projekty z ogólnopolskimi sieciami handlowymi – kampanię promocyjną dla Visy i MAKRO, a także współpracę z siecią drogerii SuperPharm. Technologia ZenCard została już również udostępniona klientom firmowym Banku. Zapytaliśmy Krzysztofa Klimczaka – prezesa ZenCard – o dotychczasową współpracę z Bankiem, priorytety i plany na przyszłość.

Co dla ZenCard było największym wyzwaniem podczas integracji w strukturach grupy kapitałowej Banku, a co jest największą szansą?

W momencie zakupu przez Bank byliśmy 12-osobową spółką, która funkcjonowała wcześniej w zupełnie innym modelu operacyjnym oraz w innej skali. W pierwszej kolejności musieliśmy dobrze poznać biznes Banku, dziesiątki departamentów i zespołów, wraz ze zdefiniowaniem, w której części możemy pomóc docelowo biznesowi bankowemu, a w której to on może pomóc nam. Dużym wyzwaniem było dla nas również sprawne wejście w system raportowania zarządczego spółek Grupy Kapitałowej. Pamiętam, że raport za pierwszy kwartał 2017 r. oznaczał wiele nieprzespanych nocy! Od początku jednak czuliśmy i czujemy jako ZenCard, że Bank podchodzi do nas z dużym zrozumieniem i bierze pod uwagę specyfikę naszej działalności i nasz rozmiar. To jest rzecz, z mojego punktu widzenia, bezcenna. Z kolei największą szansą dla ZenCard jako części grupy kapitałowej Banku jest możliwość skorzystania z doświadczenia i sieci sprzedaży oraz dostęp do sieci terminali największego agenta rozliczeniowego w Polsce, czyli eService. Stabilność finansowa, którą daje Bank, zapewnia nam też partnerskie relacje na rynku i możliwość sprzedawania naszego rozwiązania największym sieciom handlowym w Polsce.


Mierzalne efekty technologii ZenCard:

  • 5-krotnie większa liczba osób rejestrujących się do programu lojalnościowego w porównaniu do innych programów
  • Nawet 54 proc. więcej klientów powraca do danego punktu handlowego
  • Wyższa o 40 proc. wartość zakupów klientów

Nad czym obecnie pracujecie? Co jest dziś dla was priorytetem?

Nasza technologia jest rozpoznawalna na rynku płatności i lojalności, również za granicą. Jest innowacyjna na skalę światową, o czym świadczy wiele nagród, które otrzymujemy. Dziś priorytetem jest maksymalna popularyzacja technologii ZenCard i zbudowanie skali na rynku. Codziennie rozmawiamy z największymi sieciami handlowymi w Polsce, mając już jednocześnie gotowy produkt „z pudełka” dla małych i średnich firm, który jest sprzedawany m.in. w sieci placówek Banku. Niedawno, odpowiadając na potrzeby rynku, wprowadziliśmy obsługę programu lojalnościowego dla płacących gotówką. Mamy wszystko, co trzeba pod względem produktu – teraz potrzebujemy skali i o nią walczymy.

Coraz częściej o ZenCard mówi się w kontekście rozwoju waszego rozwiązania na rynkach zagranicznych. Jakie tutaj są szanse?

Szanse są spore. Technologia ZenCard, choć mocno zaawansowana, została w założeniu tak zaprojektowana, że może być stosunkowo szybko (w czasie od 3 do 6 miesięcy) uruchomiona u dowolnego agenta rozliczeniowego na całym świecie. Za granicą bardzo często rolę agentów rozliczeniowych pełnią bezpośrednio banki i to właśnie z kilkoma z nich rozmawiamy, m.in. w Finlandii i w Czechach. Mamy od nich jasne sygnały, że jesteśmy najlepiej oceniani wśród podobnych rozwiązań na rynku lojalności.


Korzyści dla przedsiębiorcy z technologii ZenCard:

  • Zwiększenie obrotów
  • Budowanie przewagi konkurencyjnej
  • Pozyskanie wiedzy o zachowaniach klientów dzięki bezpłatnym raportom
  • Niskie koszty prowadzenia programu lojalnościowego
  • Automatycznie rozliczane rabaty i nagrody
  • Powracający, zadowolony klient

Jakie trendy rynkowe są dziś dla was najciekawsze i mogą wpłynąć na wasz biznes?

Główny trend, na który postawiliśmy 5 lat temu, właśnie się realizuje – widzimy odejście od programów wielopartnerskich i skupienie się na lokalnych programach każdego przedsiębiorcy. To właśnie robi ZenCard: dostarcza technologię do łatwego, taniego i automatycznego działania programów lojalnościowych. Rośnie też świadomość rynku odnośnie do tego, że wiedza o kliencie jest istotna, a dokładne poznanie jego preferencji czy zwyczajów zakupowych przynosi korzyści nie tylko przedsiębiorcy, ale także klientowi detalicznemu – to również jest obszar, na który od początku położyliśmy duży nacisk. Kolejna kwestia to rozpoznawanie klienta niezależnie od kanału, w którym kupuje, tj. kanał tradycyjny, e-commerce czy m-commerce. I wreszcie urządzenia mobilne, na których dziś w dużej mierze koncentruje się handel. My także podjęliśmy odpowiednie działania, aby sprostać oczekiwaniom klientów. Obserwujemy wzmożony ruch w kierunku tokenizacji kart i wprowadzania urządzeń (telefony, opaski, zegarki), którymi można płacić zbliżeniowo. Jesteśmy już gotowi do ich obsługi. Z dużym zainteresowaniem czekamy na uruchomienie w Polsce takich usług, jak Apple Pay czy Google Pay, aby móc zaoferować klientom kolejne usługi ZenCard.

Jakie są plany ZenCard na najbliższe miesiące?

Będziemy nadal skalować nasz biznes oraz wprowadzać nowe rozwiązania, z których skorzysta nie tylko ZenCard i przedsiębiorcy posiadający naszą technologię, ale także Bank i jego klienci. W tym kontekście gorąco zachęcamy wszystkich pracowników grupy kapitałowej Banku do wypróbowania ZenCard, bo tylko w ten sposób możemy zostać najlepszymi ambasadorami tego rozwiązania. Na Intrze znajdują się informacje o aktualnych promocjach dla pracowników, którzy zarejestrują się w ZenCard.

Jak w kilku zdaniach przekonać przedsiębiorcę, że to właśnie technologia ZenCard jest najlepszym rozwiązaniem dla jego biznesu?

Dzięki technologii ZenCard i własnemu programowi lojalnościowemu działającemu automatycznie na terminalu płatniczym stajesz się ulubionym miejscem swoich klientów. Sprawiasz, że klienci częściej do ciebie wracają i w widoczny sposób zwiększasz obroty, bez większego wysiłku. Masz stały kontakt ze swoimi klientami, wysyłasz im informacje o ofercie i promocjach, a efekty tych działań obserwujesz na bieżąco. Opiekujemy się klientem w twoim imieniu, stając się wirtualnym marketingiem twojej firmy lub jego wsparciem. Zapewniamy zgodność zbierania danych osobowych z RODO, abyś ty mógł skupić się na innych aspektach swojego biznesu. Zyskaj spokój, zwiększ zyski.


Korzyści dla klienta detalicznego:

  • Prosta i szybka rejestracja na terminalu płatniczym
  • Brak dodatkowych kart lojalnościowych – jest nią karta płatnicza bądź numer telefonu (w przypadku płatności gotówką)
  • Automatycznie naliczane rabaty i stemple przy płatności
  • Możliwość rejestracji dowolnej liczby kart

 Rozmawiała
Karolina Tomczak
ekspert PKO Banku Polskiego

 

Czytaj także:

W ZenCard można płacić gotówką

Oferta ZenCard dla klientów firmowych PKO Banku Polskiego – prosty sposób na organizację programów lojalnościowych i akcji promocyjnych

ZenCard z Grupy Kapitałowej PKO Banku Polskiego rozpoczyna ekspansję zagraniczną

    • Bankofirma

      02018.07.11

      ZenCard: Walczymy o skalę

      Spółka fintechowa ZenCard od początku 2017 r. jest częścią Grupy Kapitałowej PKO Banku Polskiego. W pełni zintegrowała się technicznie z siecią terminali eService i ma już na koncie dwa duże projekty z ogólnopolskimi sieciami handlowymi – kampanię promocyjną dla Visy i MAKRO, a także współpracę z siecią drogerii SuperPharm. Technologia ZenCard została już również udostępniona klientom firmowym Banku. Zapytaliśmy Krzysztofa Klimczaka – prezesa ZenCard – o dotychczasową współpracę z Bankiem, priorytety i plany na przyszłość.

      więcej
    • Bankofirma

      02018.07.09

      Masz Profil Zaufany? Złóż online wniosek o zaświadczenie o podatkach

      Przedsiębiorcy mogą online złożyć wniosek o zaświadczenie o niezaleganiu w podatkach lub też stwierdzające stan zaległości. Dokument można otrzymać bez konieczności wizyty w urzędzie i odbierania go w wersji papierowej. Jeżeli posiadasz Profil Zaufany, możesz zawnioskować o nie drogą elektroniczną.

      więcej
    • Bankofirma

      02018.07.02

      5 pytań o split payment

      1 lipca przedsiębiorcy w Polsce zyskali możliwość dokonywania płatności w ramach split payment, czyli mechanizmu podzielonej płatności. Oznacza to, że płatność za towary lub usługi zostaje podzielona na dwie kwoty: kwotę netto oraz kwotę pokrywającą podatek VAT. Podziału płatności automatycznie dokonuje bank. Nowe rozwiązanie ma zapobiegać unikaniu płacenia podatku VAT oraz zapewnia większą stabilność wpływów do budżetu państwa z tytułu tego podatku.

      więcej
    • Bankofirma

      02018.06.29

      Awek – nie jesteśmy najwięksi, dlatego staramy się bardziej

      Minie jeszcze wiele pokoleń, zanim papier zostanie całkowicie wyparty z przestrzeni biurowej – twierdzi Waldemar Kołtonowski, właściciel firmy Awek. Nie boi się rozwoju technologicznego, bo jego zdaniem pozwoli on jego przedsiębiorstwu odnaleźć nowe gałęzie rynku i pomysły na to, w jakiego rodzaju towar wyposażać biura.

      więcej
    • Bankofirma

      02018.06.01

      Gdynia przyciąga biznes – Gdyński Biznesplan 2018

      4 czerwca odbędzie się gala finałowa 16. edycji konkursu Gdyński Biznesplan. Na zwycięzcę czeka 30 tys. zł i inne cenne nagrody. Konkurs na biznesplan to nie tylko szansa dla młodych ludzi na szybszy i lepszy rozwój ich firmy. To również ciekawy pomysł na przyciągnięcie biznesu do Gdyni.

      więcej
    • Bankofirma

      02018.05.22

      Lokal dla nowego przedsiębiorstwa z kredytem na rozpoczęcie działalności gospodarczej

      Pierwsze wydatki przedsiębiorców, którzy rozpoczynają przygodę w biznesie, często są związane z przystosowaniem lokalu do działalności gospodarczej. Pomieszczenia z reguły wymagają odnowienia, remontów, odpowiednich dostosowań. Przy okazji trzeba zakupić wyposażenie. Warto zastanowić się nad pozyskaniem środków na ten cel z banku.

      więcej
    Pokaż więcej