2017.04.21

SMART MEANS POLAND. Targi Hannover Messe 2017

Polska jest krajem partnerskim tegorocznej edycji Targów Hannover Messe 2017, odbywającej się od 24 do 28 kwietnia br. największej i najważniejszej na świecie imprezy przemysłowej. Hasło przewodnie naszej obecności to: SMART MEANS POLAND. PKO Bank Polski jest partnerem strategicznym polskiej obecności na targach.

SMART MEANS POLAND. Tragi Hannover Messe 2017

Stoisko narodowe Polski będzie miejscem prezentacji osiągnięć polskiej gospodarki, a także polskiej nauki i myśli technologicznej. Swoje innowacyjne produkty i rozwiązania przedstawi na nim 10 polskich firm. Wśród nich będą między innymi: światowy producent pojazdów, w tym z napędem elektrycznym –Ursus Bus, twórca drukarek 3D i materiałów do druku służących do zaawansowanego projektowania dla przemysłu – Zortrax, światowy producent autobusów, w tym autobusów elektrycznych – Solaris Bus & Coach, firma projektująca i budująca nowoczesne rozwiązania z zakresu robotyki, automatyki, mechaniki i systemów wizyjnych - TMA Automation. Łącznie zajmie ok. 1,2 tys. metrów kwadratowych i znajdzie się w głównej hali. W tym samym budynku znajdzie się też Strefa start-upów – 18 młodych innowacyjnych firm z Polski, w tym: XTPL, HussarTech i Billon Group. W ogólnej przestrzeni targowej zaprezentuje się ok. 200 polskich przedsiębiorstw.

24 kwietnia o godzinie 9.00 odbędzie się ceremonia otwarcia Polskiego Stoiska Narodowego, w której udział wezmą Kanclerz Angela Merkel, Premier RP Beata Szydło, Wicepremier, Minister Rozwoju i Finansów Mateusz Morawiecki oraz Minister Nauki i Szkolnictwa Wyższego Jarosław Gowin.

PKO Bank Polski jest partnerem strategicznym polskiej obecności na targach. W strefie start-up obecna będzie najmłodsza spółka z grupy kapitałowej Banku – ZenCard, której produktem jest platforma umożliwiająca wirtualizację kart lojalnościowych. Zgodnie ze strategią na najbliższe lata Bank podąża za swoimi klientami, którzy rozszerzają działalność poza granice Polski. Od grudnia 2015 roku PKO Bank Polski obsługuje klientów korporacyjnych działających na rynku niemieckim poprzez oddział we Frankfurcie nad Menem. Niemcy od lat są kluczowym partnerem handlowym dla polskich przedsiębiorstw. W 2016 roku na niemiecki rynek trafiło ponad 27 proc. polskiego eksportu, a jednocześnie towary z Niemiec stanowiły 28 proc. wszystkich importowanych do Polski. Rosnąca skala wymiany handlowej, a także rosnący poziom bezpośrednich inwestycji zagranicznych polskich firm na niemieckim rynku były kluczowym argumentem za umiejscowieniem pierwszego oddziału zagranicznego PKO Banku Polskiego właśnie w Niemczech. Nasz oddział ma ambicję być bankiem pierwszego wyboru dla polskich przedsiębiorstw aktywnych na tym rynku.

1 maja br. upłynie 13 lat odkąd Polska stała się członkiem Unii Europejskiej. Przez 13 lat funkcjonowania w UE polska gospodarka przeszła radykalną transformację. O skali zmian, które zaszły w ciągu ostatnich lat świadczą dwa porównania:

  • w pierwszym roku członkostwa w UE bezrobocie w Polsce sięgało 19,1 proc. i było najwyższe spośród wszystkich państw Unii. Obecnie (dane za luty 2017r.) z wynikiem 5,3 proc., Polska jest w gronie 7 unijnych państw o najniższej stopie bezrobocia.
  • wchodząc do UE wartość PKB na jednego mieszkańca była w Polsce o połowę niższa od unijnej przeciętnej. Przez 13 lat dystans ten udało się zmniejszyć o blisko połowę.

Pozostałe 11 wybranych obszarów, w których Polska odniosła sukces w ciągu ostatnich 13 lat przygotowane przez Zespół Ekonomistów PKO Banku Polskiego.

Dowiedz się również jak wyglądają polsko-niemieckie stosunki gospodarcze oraz uwarunkowania społeczne.

Zobacz naszą infografikę dotyczącą 13 sukcesów Polski!

Infografika

Aneta Styrnik-Chaber
kierownik Zespołu w PKO Banku Polskim

Czytaj także:

Mali i średni liderzy biznesu

    • Bankofirma

      02019.07.04

      Okna, drzwi i bramy z Białegostoku. W Pafo-Bud stawiają na jakość

      Konkretny w rozmowie, skuteczny w biznesie. Taki jest Dariusz Matyszewski, udziałowiec firmy Pafo-Bud z Białegostoku, która od ponad 20 lat produkuje okna, drzwi i bramy. W swoich działaniach spółka stawia na jakość towaru i usługi przy zastosowaniu nowoczesnych rozwiązań technologicznych.

      więcej
    • Bankofirma

      02019.07.04

      Przejdź płynnie do faktoringu

      Po faktoring sięga coraz większa grupa przedsiębiorców. Nie wszyscy jednak jeszcze wiedzą, jakie mogą mieć korzyści z umowy faktoringu. Nie chodzi tylko o płynność finansową firmy – faktoring to również możliwość zabezpieczenia się przed nieuczciwymi partnerami i ich weryfikacja jeszcze przed rozpoczęciem współpracy.

      więcej
    • Bankofirma

      02019.07.01

      Maciejowy Sad – kiedy rodzinna pasja, staje się biznesem

      Maciejowy Sad to idealny przykład, jak rodzinną pasję przekuwać w rodzinny biznes. Przed laty Jerzy Karczewski na lutyńskiej ziemi w okolicach Wrocławia założył sad. Później opiekę nad gospodarstwem przekazał synowi Maciejowi. W 2010 r. postanowili zwiększyć dostępność tłoczonych soków, żeby szersze grono konsumentów mogło skosztować ich produktów.

      więcej
    • Bankofirma

      02019.06.28

      Pizza była mało znana. „Pruszynka” to zmieniła

      Kiedy Piotr Pruszyński w 1998 r. otworzył swoją pierwszą pizzerię „Pruszynka” w Białymstoku, wielu ludzi w regionie nie wiedziało, czym jest pizza i co po złożeniu zamówienia otrzymają na talerzu. Dziś przedsiębiorca posiada pięć lokali, które z powodzeniem zaspokajają apetyty mieszkańców miasta.

      więcej
    • Bankofirma

      02019.06.13

      Pensjonat i hotelik w mazurskim stylu. Goście przyjeżdżają nawet trzy razy w roku

      Goście z Europy Zachodniej zamiast dużych hoteli wolą mniejsze i kameralne obiekty, gdzie mają bezpośredni kontakt z właścicielami. Znajdują to u nas w Pensjonaciku Cyklada i Mazurskiej Chacie – przekonuje Jacek Jaworski, który wraz z żoną Izabelą prowadzi obiekty wypoczynkowe na uboczu Mikołajek w okolicach Jeziora Mikołajskiego. Małżeństwo przygotowuje właśnie Pawilon SPA z sauną i jacuzzi, bo ciągle chce rozwijać ofertę dla turystów.

      więcej
    • Bankofirma

      02019.06.11

      Let’s Fintech with PKO Bank Polski – rozumiemy potrzeby innowacyjnych firm

      PKO Bank Polski rozwija projekt Let’s Fintech, dzięki któremu współpracuje ze startupami i angażuje się w wyszukiwanie najbardziej perspektywicznych rozwiązań technologicznych dostępnych na rynku. O pracy zespołu, wdrożeniach i poszukiwaniu kolejnych projektów mówi Grzegorz Pawlicki, dyrektor Biura Innowacji w PKO Banku Polskim

      więcej
    Pokaż więcej
loaderek.gifoverlay.png