2014.01.28

Sport dla każdego

W 2013 roku w maratonach, półmaratonach i mniejszych, ulicznych startach wzięło udział kilkaset tysięcy Polaków. Wśród nich była też drużyna Banku, która oprócz propagowania sportu realizowała także szczytne cele.

Już kolejny rok PKO Bank Polski wspierał finansowo oraz organizacyjnie kilkadziesiąt imprez biegowych odbywających się w całym kraju. Jednym słowem, bieganie jest dobre na wszystko.

"BiegamBoLubię"

W 2013 roku PKO Bank Polski rozszerzył swoje zaangażowanie w propagowanie czynnego ruchu. Jako partner strategiczny akcji "BiegamBoLubię"(inicjatywa FUNdacji BIEGanie i radiowej Trójki) zapraszał do wspólnych treningów. W każdą sobotę na prawie 60 stadionach lekkoatletycznych całego kraju profesjonaliści prowadzili spotkania dla miłośników tej formy ruchu. O godz. 9.30, bez względu na warunki atmosferyczne i liczbę chętnych, na biegaczy czekali zawodowi trenerzy.

  • Miłośnicy sportów aerobowych mogą wymienić co najmniej kilkadziesiąt powodów, dla których warto biegać: zdrowie i siła, wolność, radość, pewność siebie.

Uczestnicy wychodzili z zajęć z dużą porcją energii i pozytywnym nastawieniem na kolejne dni. Na pytanie, jak wyglądały spotkania, nie ma jednej odpowiedzi. Trenerzy mieli mnóstwo pomysłów, jak je urozmaicać. W Grójcu po biegowej rozgrzewce uczestnicy mogli się sprawdzić w wieloboju. W inną sobotę biegacze we Wrocławiu wzięli udział w biegach na orientację. W Toruniu dominowały ćwiczenia dynamiczne. Organizatorzy zauważyli też, jak wspólne spotkania zmieniły życie uczestników akcji. Trener ze Zduńskiej Woli zwrócił uwagę, że biegacze umawiają się nie tylko na wspólne treningi, ale i starty w zawodach.

Korona Maratonów Macieja Kurzajewskiego

Ponad 295 km, 7 kontynentów i 1 rok - tak w liczbach wygląda wyzwanie, którego podjął się Maciej Kurzajewski. Bank był wyłącznym sponsorem projektu "Korona Maratonów PKO Banku Polskiego", w ramach którego znany dziennikarz sportowy, przy wsparciu bankowej grupy biegaczy, realizował ambitny cel przebiegnięcia siedmiu maratonów na siedmiu kontynentach do końca 2013 roku.

- Bieganie, szczególnie długodystansowe, kształtuje charakter, wyrabia kondycję, uczy pokory, ale też wytrwałości w dążeniu do celu. W tym sensie ma wiele wspólnego z bankowością - powiedział Zbigniew Jagiełło, prezes Zarządu PKO Banku Polskiego.

Szczytny cel

Bank zachęcał do biegania nie tylko dla satysfakcji i osiągnięcia jak najlepszego wyniku. Wysiłek zawodników był przeliczany przez Fundację PKO Banku Polskiego na finansowe wsparcie dla osób dotkniętych chorobą, każdorazowo w wysokości 10 lub 20 tys. zł, w zależności od rodzaju biegu, jego lokalizacji i dystansu. W 2013 roku, w ramach programu "Biegajmy razem", beneficjenci wszystkich charytatywnych akcji biegowych otrzymali od Fundacji PKO Banku Polskiego ponad 400 tys. zł, a udział w nich wzięło ponad 4440 biegaczy. Bankowcy z oddziałów w całej Polsce chętnie włączali się w tę inicjatywę, pragnąc zrobić coś dobrego.

Każdego miesiąca w konkursie "Opowiedz nam swoją historię - zostań biegaczem miesiąca" pracownicy Banku opowiadali, co ich skłoniło do biegania i dlaczego warto pomagać.

Zdjęcie pracowników PKO Banku Polskiego, którzy przez cały rok aktywnie uczestniczyli w biegach, znalazło się na okładce bankowego kalendarza na 2014 rok.

  • STATYSTYKI

    • 30 liczba biegowych akcji charytatywnych zorganizowanych przez Bank w ramach programu "Biegajmy Razem"
    • 40 liczba imprez biegowych na terenie całego kraju wspieranych przez Bank
    • 60 liczba stadionów lekkoatletycznych, na których odbywały się treningi w ramach akcji "BiegamBoLubię"
    • 150 o tyle wzrosła liczba pracowników, którzy dołączyli do bankowej drużyny biegowej (obecnie liczy ona ponad 250 osób)
    • 564 rekordowa liczba osób, które pobiegły w ramach jednej akcji charytatywnej ("Biegnę dla Leosia" podczas Biegu Powstania Warszawskiego)
    • 2 080 liczba treningów, które odbyły się w całej Polsce w ramach akcji "BiegamBoLubię"
    • 4 440 liczba osób, które wzięły udział w akcjach charytatywnych
    • 8 132 liczba fanów programu "Biegajmy razem" na Facebooku
    • 33 980 liczba osób, które wzięły udział w treningach w ramach akcji "BiegamBoLubię"
    • 57 345 liczba biegaczy, którzy pobiegli w biegach sponsorowanych przez Bank
    • 80 927 liczba przebiegniętych kilometrów dla osób potrzebujących przez wszystkich zawodników biorących udział w akcjach charytatywnych
    • 401 400 zł łączna kwota przekazana na cele charytatywne
    • 500 000 liczba stałych słuchaczy audycji radiowej "Biegam, bo lubię"
    • 3 000 000 liczba widzów, którzy obejrzeli każdą Kronikę Maratonów PKO Banku Polskiego emitowaną w TVP1

Sebastian Skrzyński

loaderek.gifoverlay.png