Dobra strategia i twórczy zespół
Bardzo sobie cenimy, że od zawsze nasza współpraca z PKO Bankiem Polskim opiera się na wzajemnym partnerstwie - mówi Maciej Formanowicz, prezes Zarządu Fabryk Mebli "Forte".
Forte jest klientem PKO Banku Polskiego od 2006 roku. Co skłoniło firmę do skorzystania z naszych usług?
Nasza współpraca rozpoczęła się w momencie fuzji Forte ze spółką zależną Furnel, której PKO Bank Polski był głównym finansującym. Ponieważ zarówno oferta, jak i dotychczasowe relacje z Bankiem były dobrze oceniane, Zarząd Forte postanowił kontynuować współpracę.
Fabryki Mebli "Forte"
Jeden z największych w Polsce producentów mebli rozpoczął działalność w 1992 roku w Ostrowi Mazowieckiej. Od 1996 roku spółka jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych. Produkcję prowadzi w czterech zakładach: w Białymstoku, Hajnówce, Ostrowi Mazowieckiej i Suwałkach. Za granicą działają należące do Forte spółki o profilu handlowym. Dystrybucja mebli odbywa się przede wszystkim we współpracy z dużymi klientami sieciowymi. Spółka produkuje różnorodne meble skierowane do szerokiej grupy odbiorców. Swoje produkty sprzedaje do ponad 30 krajów świata.
Jakie są w Pana opinii jej największe atuty?
Bardzo sobie cenimy, że od zawsze opiera się na wzajemnym partnerstwie. Atutem jest też szybkie reagowanie Banku na zmieniające się potrzeby naszej spółki.
Pod względem wzrostu sprzedaży i wypracowywanych marż Forte wypada lepiej niż krajowi konkurenci.
Rzeczywiście rok 2013 był dla nas rekordowy. Zarobiliśmy na czysto blisko 58 mln zł, czyli o ponad 65 proc. więcej niż rok wcześniej.
Pana oczekiwania dotyczące wyników w bieżącym roku?
Wiele wskazuje na to, że ten trend będzie utrzymany.
Jaki jest Pana przepis na budowę dużej i silnej firmy, która potrafi doskonale radzić sobie nawet w kryzysie?
Działania firmy i ich rezultaty to zawsze wypadkowa wielu elementów. Potrzebna jest dobra strategia, czyli w naszym przypadku odpowiedni wybór kolekcji meblowych, właściwe kierunki sprzedaży – ogromny udział eksportu, odpowiedni i ciągle modernizowany park maszynowy. Szczególną wagę przywiązujemy do dbałości o zapewnienie odpowiedniej jakości produktu oraz nowoczesne wzornictwo dostosowane do wymogów poszczególnych rynków. Wiele wysiłku i środków poświęcamy inwestycjom w wiedzę i najnowsze technologie, czego wyrazem jest wyposażenie parków maszynowych w najnowocześniejsze maszyny i technologie produkcji, a także wdrożenie i rozwijanie systemu informatycznego SAP R/3, wspomagającego zarządzanie przedsiębiorstwem. Te kierunki wyznacza Zarząd. Ale potrzebny jest też zdolny zespół współpracowników twórczo rozwijających wytyczoną przez Zarząd strategię. Myślę, że w Forte mamy jedno i drugie.
Rozmawiała Lidia Sosnowska
Indywidualne podejście
Dariusz Nos
doradca klienta korporacyjnego
I Regionalne Centrum Korporacyjne w OlsztynieWspółpraca naszego Banku z Fabrykami Mebli „Forte” zaczęła się ponad 8 lat temu, po jej fuzji ze spółką zależną – jednocześnie naszym klientem – firmą Furnel. Sądzę, że do podjęcia tej decyzji skłoniło Forte rzetelne podejście całego ówczesnego zespołu do wymagań, jakie stawiała nam spółka. Obecnie współpraca rozwija się dzięki naszemu doświadczeniu w obsłudze tak wymagających klientów, terminowości oraz umiejętności dostosowywania oferty do ich potrzeb.
Forte korzysta z bardzo szerokiej gamy produktów znajdujących się w naszej ofercie. W dużym skrócie aktualna współpraca obejmuje obsługę klienta w zakresie cash managementu (w tym produktów skarbowych) oraz finansowania zarówno bieżącego, jak i inwestycyjnego. Jeżeli chodzi o oczekiwania klienta w zakresie produktów i obsługi, to są one od lat niezmienne: rzetelność, stabilność, indywidualne podejście, oferta dopasowana do potrzeb oraz szybkość działania. Na pewno ważnym elementem jest też cena. Jak pokazuje moja praktyka, negocjacje w tym temacie są naprawdę trudne. Chcemy aktywnie uczestniczyć w rozwoju spółki, a także w realizowaniu jej nowych projektów i zadań. W najbliższym czasie chcielibyśmy zwiększyć swój udział w takich płaszczyznach współpracy, jak produkty skarbowe, leasing, w tym długotrwały wynajem samochodów, faktoring. Jesteśmy w stałym kontakcie z klientem, by na bieżąco realizować jego potrzeby. Zależy nam, aby klient widział w nas partnera pozwalającego realizować coraz to większe wyzwania rynkowe.
Bankofinanse
02019.07.15Dziś Dzień bez Telefonu Komórkowego! Jak go przeżyć?
więcej15 lipca obchodzimy Światowy Dzień bez Telefonu Komórkowego. Co to znaczy dla klientów Banku? Nasze IKO będzie działać, jak zawsze, bez zarzutu.
Bankofinanse
02019.07.11Polacy robią zakupy w internecie. Dołącz do nich i płać z IKO
więcejAż 62 proc. wszystkich polskich internautów dokonuje internetowych zakupów. Oznacza to wzrost w porównaniu z ubiegłym rokiem, gdy w sieci zaopatrywało się 56 proc. ankietowanych – wynika z najnowszego raportu Gemius. Zestawienie pokazuje, że zakupy online to dla nas codzienność i wygoda – także pod względem płatności.
Bankofinanse
02019.07.11e-Paragon – cyfrowe potwierdzenie płatności
więcejTradycyjne dowody płatności wkrótce nie będą nam już potrzebne. Ich cyfrowym odpowiednikiem zostanie e-Paragon, powiązany z naszym kontem bankowym oraz debetową kartą płatniczą. Usługa jest już dostępna w bankowości elektronicznej PKO Banku Polskiego. Aby z niej korzystać, wystarczy zalogować się do konta i uruchomić odpowiednią usługę.
Bankofinanse
02019.07.11Czym się różni kantor internetowy od kantoru stacjonarnego?
więcejMusisz sprzedać lub kupić walutę obcą – co robisz? Jeśli pierwsze, co przychodzi ci do głowy, to udanie się do kantoru stacjonarnego, być może powinieneś poznać praktyczniejszy sposób. To korzystanie z kantoru online. Jak działa i czy jest wygodniejszy?
Bankofinanse
02019.07.09Lojalnie polecam – ZenCard bliżej klientów
więcejMobilna aplikacja ZenCard to narzędzie do tworzenia programów lojalnościowych działające na terminalach płatniczych. Jej potencjał udowodniła ogólnopolska kampania, którą ZenCard przeprowadził z PKO Bankiem Polskim.
Bankofinanse
02019.07.04PKO Konto dla młodych – narodziny gwiazdy
więcejOsiemnaste urodziny są wyjątkową okazją, momentem, kiedy możemy decydować jakie konto wybierzemy na przyszłość. PKO Konto dla Młodych to świetny pakiet startowy. Jeśli dobrze zaczniemy, już na początku zyskamy przewagę.