2015.06.23

Klient pyta, Contact Center odpowiada. Cz. 1: zmiana danych – to proste!

W naszym nowym cyklu przedstawiamy rozwiązania problemów najczęściej zgłaszanych przez klientów do bankowego Contact Center. W pierwszym odcinku podpowiadamy, jak zmienić swoje dane teleadresowe, limit transakcji kartowych czy hasło do serwisu.

Zmiana danych - to proste!

Warto, aby bank posiadał o nas aktualne informacje – przede wszystkim adres korespondencyjny i numer telefonu. Bez tego mogą pojawić się problemy np. z doręczeniem korespondencji. Bank często próbuje skontaktować się z nami, jeśli na koncie pojawi się nietypowa transakcja, np. duża kwota przelewu lub płatność kartą zrealizowana w egzotycznym kraju, do którego nigdy do tej pory nie podróżowaliśmy. Najczęściej chodzi wówczas o telefoniczne potwierdzenie, czy operacje rzeczywiście przeprowadza właściciel rachunku lub karty. Jeśli ten zmienił numer telefonu i nie poinformował o tym banku, jest to oczywiście niemożliwe. Wtedy karta może zostać zablokowana ze względów bezpieczeństwa, co może nam popsuć „wakacje życia”. Zmiana danych może też uniemożliwić weryfikację naszej tożsamości w serwisie telefonicznym PKO Banku Polskiego lub na Kartolinii.

Dlatego zawsze warto wiedzieć, gdzie i jak uaktualnić swoje dane znajdujące się w bazie banku. Można to zrobić na kilka sposobów:.

Jak uaktualnić swoje dane?

1. Wizyta w oddziale banku

Koniecznie trzeba zabrać z sobą dowód tożsamości, aby pracownik banku mógł zweryfikować, z kim rozmawia. Dopiero na tej podstawie może wprowadzić zmiany w naszych danych, które znajdują się w bazie – trzeba je potwierdzić podpisem. W placówce można zmienić wszystkie dane teleadresowe. Pracownik banku może też podać nasz numer klienta (jeśli go nie pamiętamy) albo odblokuje dostęp do bankowości elektronicznej wydając kopertę z hasłem do pierwszego logowania do serwisu.

2. Serwis internetowy

Posiadając login i hasło do logowania, można korzystać z dwóch wersji serwisu: starszej i nowej. Po wejściu w zakładkę „Dostęp” (starsza wersja) lub „Ustawienia” (w nowym iPKO), wybieramy opcje zmiany hasła internetowego lub loginu. W tym samym miejscu zmienimy narzędzie autoryzacji oraz swoje dane korespondencyjne. Nie zmienimy jednak nr. telefonu kontaktowego – jest to możliwe tylko w oddziale banku lub w serwisie telefonicznym.

Z kolei w zakładce karty, można nadać/zmienić numer PIN i zmienić limity transakcji kartowych.

3. Telefoniczny serwis transakcyjny

Aby w pełni korzystać z możliwości, które daje ten serwis, trzeba znać numer klienta i hasło do logowania. Jeśli zapomnieliśmy hasła, ponownie może je uzyskać po weryfikacji, która polega na odpowiedzi na kilka pytań. Po zalogowaniu do bankowości telefonicznej, za pośrednictwem konsultanta, można zmienić swoje dane teleadresowe (adresu zameldowania można zmodyfikować tylko w oddziale). Klient może też samodzielnie nadać lub zmienić hasło do serwisu telefonicznego i PIN do karty płatniczej oraz w razie potrzeby, zastrzec ją.

Zmiana danych korespondencyjnych:

  • oddział (po okazaniu dowodu tożsamości)
  • iPKO (po zalogowaniu – dostęp>dane osobowe>zmiana danych; ustawienia>dane osobowe>zmień adres – nowe iPKO)
  • telefoniczny serwis transakcyjny(po zalogowaniu przy pomocy konsultanta)

Zmiana/nadanie hasła do serwisu iPKO:

  • iPKO (po zalogowaniu – dostęp>kanały dostępu>zmiana hasła internetowego: ustawienia>zmień hasło)
  • telefoniczny serwis transakcyjny (po zalogowaniu przy pomocy konsultanta)

Aktywacja karty/nadanie i zmiana numeru PIN/zmiana limitu:

  • iPKO (po zalogowaniu – karty>karty debetowe/kredytowe/obciążeniowe>szczegóły wybranej karty)
  • telefoniczny serwis transakcyjny (po zalogowaniu przy pomocy konsultanta)
  • w bankomacie – aktywacja i zmiana PIN

Zastrzeżenie karty:

  • oddział
  • iPKO (po zalogowaniu - karty>karty debetowe/kredytowe/obciążeniowe)
  • telefoniczny serwis transakcyjny (po zalogowaniu przy pomocy konsultanta)
  • kartolinia (przy pomocy konsultanta)

Zmiana narzędzia autoryzacji:

  • oddział (po okazaniu dowodu tożsamości)
  • iPKO (po zalogowaniu – dostęp>narzędzia autoryzacji>zmień narzędzie autoryzacji )
  • telefoniczny serwis transakcyjny (po zalogowaniu przy pomocy konsultanta)

Podanie numeru klienta:

  • tylko w oddziale (po okazaniu dowodu tożsamości)

Zmiana loginu/nadanie „przyjaznego loginu”:

  • tylko w serwisie iPKO (po zalogowaniu – dostęp>zarządzanie loginem>zdefiniuj login)

Zmiana nr. telefonu:

  • w oddziale (po okazaniu dowodu tożsamości)
  • w serwisie telefonicznym (po zalogowaniu przy pomocy konsultanta)

Zmiana adresu zameldowanie:

  • tylko w oddziale (po okazaniu dowodu tożsamości)

Roman Grzyb
Ekspert PKO Banku Polskiego

  • Najważniejsze numery telefonów:

    Infolinia PKO Banku Polskiego:

    • dla dzwoniących w kraju: 801 302 302
    • dla dzwoniących w kraju, z zagranicy i z telefonów komórkowych: (+48) 81 535 65 65

    Kartolinia:

    • dla dzwoniących w kraju: 801 124 365
    • dla dzwoniących w kraju, z zagranicy i z telefonów komórkowych: (+48) 81 535 60 50, (+48) 22 639 66 00

    Dla użytkowników serwisów bankowości elektronicznej iPKO:

    • dla dzwoniących w kraju: 801 307 307
    • dla dzwoniących w kraju, z zagranicy i z telefonów komórkowych: (+48) 81 535 60 60

    Dla użytkowników serwisów bankowości elektronicznej Inteligo:

    • dla dzwoniących w kraju: 801 121 121
    • dla dzwoniących w kraju, z zagranicy i z telefonów komórkowych: (+48) 81 535 67 89

    Lista i adresy oddziałów PKO Banku Polskiego http://www.pkobp.pl/poi/

loaderek.gifoverlay.png