Klient pyta, Contact Center odpowiada. Cz. 2: jak zmienić limit płatności?
Tematem drugiego odcinka naszego cyklu jest kwestia zmiany limitów płatności. Klient pyta, Contact Center odpowiada!
Dlaczego ustalamy limity płatności? Najprościej rzecz ujmując, po to, aby zwiększyć bezpieczeństwo transakcji finansowych. Ważne jest także to, że ustalamy je indywidualnie, dopasowując do własnych potrzeb. Chodzi też o wygodę, dlatego każdy sam może zdecydować np. ile pieniędzy może maksymalnie pobrać z bankomatu w ciągu jednego dnia.
Jakie limity obowiązują w Banku?
1. Limity transakcji kartowych
Karty debetowe:
- dzienny limit wypłat gotówkowych (ustalany indywidualnie przez każdego klienta, w ramach maksymalnych limitów dotyczących poszczególnych kart) – w przypadku kart PKO Ekspres: 5 tys. zł,
- dzienny limit transakcji internetowych (ustalany indywidualnie przez każdego klienta w ramach maksymalnych limitów dotyczących poszczególnych kart) – w przypadku kart PKO Ekspres: 10 tys. zł,
- dzienny limit transakcji bezgotówkowych (ustalany indywidualnie przez każdego klienta w ramach maksymalnych limitów dotyczących poszczególnych kart) – w przypadku kart PKO Ekspres: 10 tys. zł,
- dzienny limit transakcji zbliżeniowych – maksymalnie 50 zł w jednej transakcji bez potrzeby potwierdzania PIN-em; do 500 zł dziennie.
Karty kredytowe:
- dzienny limit wypłat gotówkowych oraz dzienny limit transakcji internetowych - ustalany indywidualnie przez każdego klienta w ramach przyznanego limitu,
- limit transakcji bezgotówkowych - ustalany w umowie,
- limit transakcji zbliżeniowych - maksymalnie 50 zł w jednej transakcji; maksymalnie 3 kolejne transakcje bez kodu PIN.
Maksymalny limit kredytowy zależy także od rodzaju karty:
- „Student” - 1,5 tys. zł,
- „Przejrzysta” - 5 tys. zł,
- „Błękitna” - 5 tys. zł,
- „Srebrna” - 30 tys. zł,
- „Złota” - 50 tys. zł.
W jaki sposób można zmienić limity kartowe?
- w serwisie iPKO/inteligo – zakładka „karty”, a następnie opcja "zmień limit";
- dzwoniąc do Contact Center (serwis telefoniczny);
- bezpośrednio w oddziale.
W przypadku limitu transakcji bezgotówkowych przy kartach kredytowych, jego zmiana wymaga wprowadzenia poprawek w umowie. Konieczna może być też ponowna ocena zdolności kredytowej.
2. Dzienny limit transakcji w iPKO
Można go zdefiniować w dowolnym momencie. Standardowo, w elektronicznych kanałach dostępu, obowiązuje limit do wysokości dostępnych środków na rachunku, ograniczając kwotę transakcji, jakie z rachunku można zlecić jednego dnia, za pośrednictwem serwisu internetowego, mobilnego i telefonicznego (obowiązuje jeden limit dla tych wszystkich kanałów dostępu). Nie dotyczy on przelewów między rachunkami klienta w Banku.
W przypadku współwłasności rachunku, każdy właściciel może ustalić inny limit swoich płatności. Limity dla pełnomocników zawsze wyznacza właściciel rachunku.
Limit może być nadany, zmieniony lub całkowicie zlikwidowany w dowolnym momencie. Wystarczy tylko zadzwonić do konsultanta serwisu telefonicznego.
Pamiętaj! Przelewy z datą przyszłą zmniejszają dostępny limit w dniu złożenia zlecenia, a nie w dniu wykonywania transakcji.
3. Limit transakcji IKO
Klienci korzystający z Portmonetki IKO powinni wiedzieć, że niektóre limity transakcji IKO określone są przez polskie prawo i nie ma możliwości ich zmiany. Są to:
- limit uznań - równowartość 2 500 euro/rok (łączna kwota wpłat na Portmonetkę),
- limit obciążeń - równowartość 500 euro/dzień (kwota, jaką można wydać dziennie przy pomocy Portmonetki IKO),
- limit wykupu Portmonetki IKO - równowartość 999,99 euro/rok (wypłaty gotówkowe w bankomatach lub wykup pieniądza elektronicznego w oddziale Banku).
Wewnętrzne regulacje Banku określają liczbę transakcji dla każdego rodzaju płatności: maksymalnie to 10 operacji dziennie.
Jeżeli z Portmonetki IKO korzysta dziecko (w wieku poniżej 13 lat), dzienny limit obciążeń wynosi 150 zł (pozostałe limity – bez zmian).
W przypadku klientów, których aplikacja IKO jest podpięta do rachunku w Banku, jest możliwość swobodnego ustawiania limitów. Klient może skorzystać z 3 opcji proponowanych przez Bank.
Domyślna:
- liczba transakcji dziennie – osobny limit dla każdego rodzaju operacji: maksymalnie 20 (przelew na numer telefonu, wypłata z bankomatu, płatność internetowa, przelew zwykły, transakcja w terminalu płatniczym),
- maksymalna dzienna kwota transakcji – 1 tys. zł dla każdego rodzaju operacji,
- kwota pojedynczej płatności bez potwierdzania kodem PIN - 100 zł (wypłata z bankomatu lub z wykorzystaniem terminala płatniczego) lub 50 zł (przelew na numer telefonu, płatność internetowa, zwykły przelew).
Komfortowa:
- liczba transakcji dziennie – 100 dla każdego rodzaju operacji,
- kwota pojedynczej transakcji bez kodu PIN – brak limitu.
Zawsze z kodem PIN:
- liczba transakcji dziennie – maksymalnie 10 dla każdego rodzaju operacji, maksymalna dzienna kwota transakcji: bankomat i terminal płatniczy do 300 zł, przelew na numer telefonu, płatności internetowe i przelew zwykły – do 150 zł dziennie,
- użytkownik IKO ma możliwość włączenia tzw. Trybu Szybkich Płatności, dzięki czemu może każdego dnia wykonać 3 transakcje w terminalu płatniczym z użyciem kodu BLIK, który nie wymaga logowania do aplikacji ani potwierdzania kodem PIN transakcji do kwoty 50 zł,
- użytkownik może samodzielnie zadecydować o wysokości i szczegółach wszystkich limitów, ustawiając je w zakładce „IKO” w serwisie iPKO/Inteligo (wybierając opcję profil „użytkownika”).
Roman Grzyb
Ekspert PKO Banku Polskiego
Czytaj także:
Klient pyta, Contact Center odpowiada. Cz. 1: zmiana danych – to proste!
Bankofinanse
02019.07.15Dziś Dzień bez Telefonu Komórkowego! Jak go przeżyć?
więcej15 lipca obchodzimy Światowy Dzień bez Telefonu Komórkowego. Co to znaczy dla klientów Banku? Nasze IKO będzie działać, jak zawsze, bez zarzutu.
Bankofinanse
02019.07.11Polacy robią zakupy w internecie. Dołącz do nich i płać z IKO
więcejAż 62 proc. wszystkich polskich internautów dokonuje internetowych zakupów. Oznacza to wzrost w porównaniu z ubiegłym rokiem, gdy w sieci zaopatrywało się 56 proc. ankietowanych – wynika z najnowszego raportu Gemius. Zestawienie pokazuje, że zakupy online to dla nas codzienność i wygoda – także pod względem płatności.
Bankofinanse
02019.07.11e-Paragon – cyfrowe potwierdzenie płatności
więcejTradycyjne dowody płatności wkrótce nie będą nam już potrzebne. Ich cyfrowym odpowiednikiem zostanie e-Paragon, powiązany z naszym kontem bankowym oraz debetową kartą płatniczą. Usługa jest już dostępna w bankowości elektronicznej PKO Banku Polskiego. Aby z niej korzystać, wystarczy zalogować się do konta i uruchomić odpowiednią usługę.
Bankofinanse
02019.07.11Czym się różni kantor internetowy od kantoru stacjonarnego?
więcejMusisz sprzedać lub kupić walutę obcą – co robisz? Jeśli pierwsze, co przychodzi ci do głowy, to udanie się do kantoru stacjonarnego, być może powinieneś poznać praktyczniejszy sposób. To korzystanie z kantoru online. Jak działa i czy jest wygodniejszy?
Bankofinanse
02019.07.09Lojalnie polecam – ZenCard bliżej klientów
więcejMobilna aplikacja ZenCard to narzędzie do tworzenia programów lojalnościowych działające na terminalach płatniczych. Jej potencjał udowodniła ogólnopolska kampania, którą ZenCard przeprowadził z PKO Bankiem Polskim.
Bankofinanse
02019.07.04PKO Konto dla młodych – narodziny gwiazdy
więcejOsiemnaste urodziny są wyjątkową okazją, momentem, kiedy możemy decydować jakie konto wybierzemy na przyszłość. PKO Konto dla Młodych to świetny pakiet startowy. Jeśli dobrze zaczniemy, już na początku zyskamy przewagę.