2015.05.15

Złoto dla spotu PKO Banku Polskiego

Złoto i srebro za „Palec” oraz brąz za „Nos” – przyznano laury dla telewizyjnych spotów reklamowych PKO Banku Polskiego w tegorocznym Polskim Konkursie Reklamy. Ponadto nagrodzono karty z kalendarza Banku na 2015 roku.

W jednym palcu” czyli spot promujący aplikację mobilną IKO otrzymał złoto za scenografię oraz srebro w kategorii Media/Wideo w prestiżowym Polskim Konkursie Reklamy. Scenografię reklamy kredytu hipotecznego zatytułowanej „W nosie” nagrodzono brązowym laurem. Oba są elementami trwającej od ponad roku platformy komunikacji marketingowej PKO Banku Polskiego „Organizm, czyli bank z życia” pokazujący, jak zachowują się organizmy klientów. Dla przykładu w reklamie, promującej pożyczkę gotówkową Mini Ratka, „występowały dobre myśli” czy „endorfiny reklamujące płatności zbliżeniowe”. Najnowszy spot reklamujący Konto za Zero, rozgrywa się w kręgosłupie.

To nie jedyne nagrody dla PKO Banku Polskiego w Polskim Konkursie Reklamy. Srebrne barwy w kategorii Fotografia/Reklama otrzymała karta Kalendarza Banku na 2015 rok – „Galeria Korona w Kielcach” a nominowano pięć innych ilustracji.

Kalendarz planszowy PKO Banku Polskiego prezentuje dwie linie: fotograficzną i rysunkową. Pierwsza – „Razem widzimy więcej”, przedstawia wybrane inwestycje klientów korporacyjnych współpracujących z Bankiem. Autorem zdjęć jest Kacper Kowalski, zdobywca nagrody World Press Photo. Oprócz nagrodzonej karty fotograficznej, jury nominowało także zdjęcia Koksowni „Przyjaźń” w Dąbrowie Górniczej oraz Elektrowni Enea w Kozienicach.

Druga linia – „Mecenas cyfryzacji klasyki polskiego kina” powstała we współpracy z ilustratorem Michałem Dziekanem. Autor, wykorzystując scenerię znanych dzieł filmowych, opowiedział historię cyfrowej rekonstrukcji dzieł polskiego kina, w którą zaangażowany jest Bank. Spośród wszystkich kart rysunkowych, konkursowe jury nominowało ilustracje do filmów: „Brunet wieczorową porą”, „Miś”, „Poszukiwany, poszukiwana”. Zobacz wszystkie karty kalendarza.

W tegorocznym Polskim Konkursie Reklamy KTR agencją roku (po raz drugi) została DDB & tribal, autor nagrodzonych spotów i projektu kalendarza.

Działania marketingowe Banku mają realny wpływ na wzrost potencjału biznesowego i są doceniane przez rynek. W 2014 r. spot reklamowy przejrzystej karty kredytowej PKO Visa „Kamień z serca” zwyciężył w konkursie na „Najlepszą reklamę produktu kartowego wyemitowaną w polskich mediach”. Bank otrzymał – złotą i brązową statuetkę Effie oraz Grand Prix w kategorii Long term marketing excellence.

W tym roku jury I edycji Międzynarodowego Festiwalu i Konkursu Kalendarzy Zoom Art Grand Prix przyznało aż trzy nagrody kalendarzowi PKO Banku Polskiego. Wcześniej, kalendarze Banku promujące jego działalność sponsoringową i edukacyjną były nagradzane w konkursie VIDICAL. 

Edyta Skorupska
Ekspert PKO Bank Polski