Nowości dla firm w PKO Banku Polskim

Teraz firmy mają lepiej. Koniec z wizytą kuriera lub w oddziale banku – do podpisania umowy rachunku firmowego wystarczy teraz hasło SMS. W 2018 r. PKO Banku Polskim umożliwił klientom firmowym również rejestrację firmy przez iPKO, skorzystanie z pomocy asystenta firmowego oraz pomoc w założeniu e-sklepu.
około min czytania

Od teraz cały proces otwarcia rachunku firmowego w PKO Banku Polskim, w tym podpisanie umowy, dostępny jest w serwisie transakcyjnym iPKO. Dzięki możliwości podpisania umowy hasłem SMS – zamiast w trakcie wizyty kuriera lub w oddziale banku – cały proces trwa kilka minut. Wcześniej PKO Banku Polskim udostępnił klientom firmowym rejestrację firmy, asystenta firmowego i pomoc w założeniu e-sklepu – wszystko dzięki iPKO.

Podstawowym produktem, z którego korzystają mali i średni przedsiębiorcy, jest konto bankowe. Do tej pory proces jego założenia odbywał się zdalnie poprzez stronę internetową PKO Banku Polskiego, a zakończeniem było podpisanie umowy w tradycyjnej formie w oddziale lub w obecności kuriera. Od grudnia PKO Konto Firmowe, od początku do końca, można założyć przez system transakcyjny iPKO. Wypełnienie wniosku zajmuje kilka minut –klient podaje jedynie NIP swojej firmy, a pozostałe dane są automatycznie pobierane z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) oraz systemu bankowego, zaś umowa rachunku zostaje podpisana hasłem SMS.

Oszczędność czasu dzięki zawieraniu umowy przez internet oraz brak wymogów dokumentowych, wygoda i digitalizacja usług to kierunek, którym podąża PKO Bank Polski przy tworzeniu oferty dla firm. Cały 2018 r. stał pod znakiem prac nad nowymi rozwiązaniami dla klientów firmowych. Wprowadziliśmy możliwość rejestracji firmy w CEIDG z poziomu serwisu transakcyjnego iPKO, udostępniliśmy klientom rozwiązania w postaci asystenta firmowego i e-sklepu. Aktywnie uczestniczymy również w Programie Polski Bezgotówkowej. Wszystkie te rozwiązania są w naszej ocenie koniecznością w obecnej dobie globalizacji cyfrowej. Pracujemy nad kolejnymi ułatwieniami, które planujemy wdrożyć w najbliższych miesiącach – podkreśla Anna Podgórska, p.o. dyrektora Departamentu Klientów Małych i Średnich Przedsiębiorstw.

PKO Konto Firmowe jest bezpłatne przez sześć miesięcy dla nowej firmy. Klient otrzymuje też dodatkowy pakiet 30 darmowych przelewów, bezpłatne wpłaty gotówki we wpłatomatach PKO Banku Polskiego (do 50 tys. zł miesięcznie) oraz wypłaty gotówki ze wszystkich bankomatów Banku bez ponoszenia dodatkowych kosztów. Do konta wydawana jest bezpłatnie karta debetowa w PLN oraz EUR i USD.

Nowości w rachunku firmowym

W ciągu ostatnich 12 miesięcy PKO Bank Polski udostępnił wiele rozwiązań ułatwiających prowadzenie własnego biznesu. Od stycznia rejestracja firmy możliwa jest przez system transakcyjny iPKO. Dzięki temu na podstawie jednego wniosku klient dokonuje wpisu do CEIDG i otwiera rachunek firmowy.  

Kolejne rozwiązania to asystent firmowy, zapewniający pełną kontrolę finansów firmy przez całą dobę dzięki bankowości online oraz e-sklep, umożliwiający założenie sklepu internetowego za pomocą serwisu transakcyjnego iPKO. Aplikacja asystenta firmowego połączona jest z kontem firmowym prowadzonym w PKO, co umożliwia zarządzanie przychodami i kosztami biznesu o każdej porze z dowolnego miejsca – wystarczy tylko dostęp do internetu. Asystent to również kalendarz zdarzeń zintegrowany z płatnościami – powiadomienia przypominają o konieczności opłacenia składek ZUS lub złożeniu deklaracji VAT. Natomiast przedsiębiorcy planujący rozpoczęcie sprzedaży na szerszą skalę w internecie mogą skorzystać z gotowych szablonów e-sklepu lub stworzyć witrynę według własnego projektu. Platforma jest zintegrowana ze wszystkimi największymi systemami płatności internetowych, a także z wieloma firmami przewozowymi i kurierskimi.

Polska Bezgotówkowa w oddziałach PKO Banku Polskiego

W lutym PKO Bank Polski wspólnie z eService dołączyli do Programu Polska Bezgotówkowa, w ramach którego przedsiębiorcy otrzymują darmowy terminal do akceptacji kart. Bezpłatne terminale płatnicze można odebrać w oddziałach PKO Banku Polskiego. Wszystkie koszty związane z utrzymaniem terminala oraz miesięczne koszty obsługi płatności bezgotówkowych przez 12 miesięcy pokrywa Fundacja Polska Bezgotówkowa. Wdrożenie płatności bezgotówkowych usprawnia obsługę, buduje nowoczesny wizerunek firmy i daje możliwość dotarcia do nowej grupy klientów.

Przedsiębiorcy korzystający z terminali eService mają też dostęp do ZenCard – kompleksowego narzędzia do efektywnego zachęcania klientów do częstszych zakupów. Dzięki ZenCard klient nie potrzebuje wielu kart lojalnościowych czy aplikacji zainstalowanych na telefonie, ich funkcję pełni bowiem jedna wirtualna karta przypisana do dowolnej karty płatniczej dowolnego banku. System nalicza rabaty i zniżki automatycznie w czasie płatności kartą lub gotówką.

Małgorzata Witkowska
specjalista w PKO Banku Polskim