Terminal płatniczy teraz zamówisz w iPKO

Zwiększa obroty firmy, ułatwia obsługę klienta oraz zapewnia większe bezpieczeństwo. W ramach programu Polska Bezgotówkowa możesz go mieć za darmo przez rok. W PKO Banku Polskim możesz złożyć wniosek o terminal płatniczy w serwisie transakcyjnym iPKO. Umowę także podpiszesz online.
około min czytania

Transakcje bezgotówkowe są znakiem naszych czasów i trudno wyobrazić sobie nowoczesną firmę, która takowych nie może realizować. Aby móc obsługiwać klientów, którzy życzą sobie zapłacić kartą lub telefonem, trzeba mieć terminal. Jak działa i jak wybrać odpowiedni?

Jak działa terminal płatniczy?

Terminal to urządzenie, które umożliwia przyjmowanie bezgotówkowej płatności. Inaczej terminal POS (ang. point of sale – punkt handlowy). Obecnie jest standardowym wyposażeniem wszelkiego rodzaju sklepów, zakładów kosmetycznych czy innych punktów usługowych. Może działać samodzielnie lub być zintegrowany z urządzeniem fiskalnym.

Przy wyborze terminala warto    kierować się następującymi parametrami:

  • Modelem urządzenia, np. tym, czy terminal jest stacjonarny (łączy się kablem) czy przenośny.
  • Sposobem łączności z centrum autoryzacyjnym (przez internet lub z modułem GPRS – łączenie z operatorem poprzez sieć telefonii komórkowej).
  • Integracją z kasą fiskalną.
  • Możliwością płacenia zbliżeniowego.
  • Kosztem terminala.

Terminale są zwykle dzierżawione przez firmy, które płacą za nie określony czynsz na rzecz agenta rozliczeniowego, czyli operatora urządzenia. Terminal można więc zdobyć za pośrednictwem wybranego banku – w niektórych z nich będziesz mniej płacić za urządzenie dzięki Programowi Polska Bezgotówkowa.

Na czym polega Program Polska Bezgotówkowa?

To wspólna inicjatywa Związku Banków Polskich, Ministerstwa Przedsiębiorczości i Technologii, agentów rozliczeniowych oraz organizacji płatniczych Mastercard i Visa, która ma na celu rozpropagowanie płatności bezgotówkowych. Przedsiębiorcy, którzy skorzystają z programu, przez rok nie muszą wcale płacić za użytkowanie terminala.

Warunki, które musi spełnić przedsiębiorca, by wziąć udział w programie:

  • jest przedsiębiorcą małym lub średnim,
  • chce otrzymać co najwyżej 3 terminale i podpisać umowę na co najmniej rok,
  • ma nie więcej niż 5 placówek,
  • w ciągu roku w swojej firmie nie przyjmował płatności bezgotówkowych.

Jednym z banków, za pośrednictwem, którego możliwe jest skorzystanie z Programu Polska Bezgotówkowa, jest PKO Bank Polski oferujący we współpracy z eService terminale płatnicze swoim klientom.

PKO Bank Polski systematycznie wprowadza rozwiązania, które pomagają klientom biznesowym zarządzać firmą zdalnie. Możliwość zamówienia terminala płatniczego w ramach programu Polska Bezgotówkowa w serwisie iPKO jest idealnym rozwiązaniem dla przedsiębiorców, którzy do tej pory nie przyjmowali płatności bezgotówkowych lub otwierają działalność. W PKO Banku Polskim w jednym wniosku w iPKO mogą zarejestrować firmę, otworzyć konto, a następnie zamówić terminal – mówi Tomasz Frąckowiak, dyrektor Pionu Klienta Detalicznego.

Terminal płatniczy w iPKO

  • Aby zamówić terminal płatniczy w iPKO, należy przejść do zakładki Usługi, następnie Moja firma i wybrać Terminal płatniczy. Po kliknięciu opcji Złóż wniosek, klient zostanie przekierowany na specjalną stronę partnera programu Polska Bezgotówkowa, gdzie wypełni i złoży wniosek bez konieczności wizyty w oddziale. Umowę także można podpisać online.

To, co wyróżnia ofertę PKO Banku Polskiego, to fakt, że terminal płatniczy jest na zawsze bezpłatny (w przypadku terminalu Smart D220) albo na 12 miesięcy (terminal standardowy). Usługa obejmuje też 0 proc. prowizji przez rok od transakcji Visa i Mastercard, a także od transakcji kartami Diners Club, JCB, UPI oraz od płatności BLIK.

Terminal płatniczy to nie dodatkowy gadżet – to obecnie podstawowe narzędzie do zwiększenia utargu firmy, pozyskania nowych klientów, zwiększenia szybkości obsługi czy zapewnienia większego bezpieczeństwa zarobionych środków, które nie są dzięki temu przetrzymywane w kasie fiskalnej.

Warto umożliwić swoim klientom właśnie tę formę transakcji – szczególnie, że (według badania przeprowadzonego przez instytut IBRIS dla Polskiego Standardu Płatności) już aż 20 proc. Polaków wcale nie nosi przy sobie gotówki, a 26 proc. osób poniżej 26. roku życia korzysta wyłącznie z elektronicznych form płatności!

Marta Rosiak
specjalista w PKO Banku Polskim