Lokalny standard płatności mobilnych
Krajowa Izba Rozliczeniowa zawarła porozumienie z sześcioma bankami, które z inicjatywy PKO Banku Polskiego pracują nad budową jednolitego standardu płatności mobilnych. KIR S.A. będzie docelowo realizowała pełną obsługę operacyjną, a także zapewni infrastrukturę teleinformatyczną niezbędną do realizacji przedsięwzięcia.
Porozumienie jest kolejnym krokiem w projekcie budowy lokalnego standardu płatności mobilnych. Tworzony standard z założenia będzie elastyczny i otwarty na innych uczestników rynku, w tym banki, agentów rozliczeniowych, akceptantów płatności czy właścicieli sieci bankomatów. Tak szeroki docelowy udział niebankowych podmiotów wynika z założenia, że PKO Bank Polski chce stworzyć system, w którym każda transakcja będzie mogła być zrealizowana w kanale płatności mobilnych, w jak najszerszej sieci w całej Polsce. Patrząc z punktu widzenia klienta, celem jest stworzenie systemu w taki sposób, żeby mógł on płacić telefonem niemal wszędzie, bez względu na to, z jakim bankiem jest związany czy jaki telefon posiada.
Powstanie standardu przyniesie korzyści w postaci zwiększonej efektywności gospodarczej, innowacyjności oraz zwiększenia dobrobytu konsumentów, nie powodując eliminacji konkurencji. Komisja Europejska wielokrotnie wskazywała, że w interesie rozwoju konkurencji jest powstawanie standardów płatniczych alternatywnych wobec organizacji kartowych.
Tworzony przez KIR i 6 banków (Alior Bank, Bank Millennium, Bank Zachodni WBK, BRE Bank-mBank, ING Bank Śląski oraz PKO Bank Polski) system obsługujący płatności mobilne będzie bazował na rozwiązaniach systemu IKO PKO Banku Polskiego.
Porozumienie z KIR jest projektem unikalnym, instytucje finansowe biorące w nim udział, obsługują ponad 70 proc. klientów posiadających dostęp do bankowości elektronicznej.
Płatności mobilne IKO funkcjonują na rynku od 7 miesięcy. W tym czasie aplikację aktywowało na swoich telefonach ponad 65 tysięcy osób. Użytkownicy IKO płacą lub wypłacają za pomocą IKO średnio co dwie minuty, co oznacza że od startu usługi dokonali 160 tysięcy transakcji na łączną kwotę 40 milionów złotych.
Aleksandra Chacińska
Nowe technologie
02018.07.25Suma haszowa, czyli wstęp do blockchaina
więcejSuma haszowa stoi na straży informacji, które są przechowywane i przetwarzane w bazach opartych o łańcuch bloków.
Nowe technologie
02016.10.17Proste kroki do Profilu Zaufanego
więcejUtworzenie Profilu Zaufanego i podpisywanie wniosków oraz dokumentów jest bardzo proste. W kilku krokach można to zrobić za pośrednictwem bankowego serwisu transakcyjnego.
Nowe technologie
02015.11.16Nowe IKO - moc mobilnej bankowości
więcejPKO Bank Polski, lider bankowości mobilnej, wprowadza nową wersję aplikacji na telefony komórkowe. Wygodna, intuicyjna nawigacja zgodna z najnowszymi trendami, dostęp do rachunku i salda przed zalogowaniem, czy wykonywanie operacji bezpośrednio z głównego ekranu – to tylko niektóre z jej zalet. Użytkownicy IKO zyskują dostęp do pełnej bankowości za pośrednictwem telefonu. Obecnie z aplikacji mobilnej Banku korzysta ponad 370 tysięcy osób.
Nowe technologie
02015.07.29Wypłaty BLIK dostępne już w ponad 11 tys. bankomatów
więcejSieć bankomatów Euronet obsługujących wypłaty BLIK powiększyła się o blisko 850 maszyn. Bankomaty umieszczone są w oddziałach: Alior Banku, Credit Agricole, Getin Banku, Idea Banku oraz mBanku na terenie całej Polski.
Nowe technologie
02015.07.27„B” jak bezpieczna bankowość
więcej„Bankowali bezpiecznie”, czyli jak? Nie dali złowić się w sieć phishingu i nie padli ofiarą cyberprzestępców. Wypełnili bezbłędnie nasz test wiedzy, zwyciężyli i zdobyli nagrody. Znamy już laureatów konkursu „Bankuj bezpiecznie”. Jakie są ich rady dotyczące korzystania z bankowości?
Nowe technologie
02015.07.24Bank chce chodzić za nami krok w krok
więcejBanki chcą błyskawicznie reagować na potrzeby swoich klientów, a często nawet wyjść im naprzeciw. To od nas zależy, jak blisko zwiążemy się ze swoim bankiem.