2015.03.04

Wszystko o IKO. Odcinek 1: aktywacja

Aby zacząć płacić i wypłacać za pomocą IKO, wystarczy przejść przez krótki proces aktywacji aplikacji w telefonie. Jak dołączyć do grona ćwierć miliona użytkowników IKO - podpowiada Bankomania.

Z IKO mogą płacić i wypłacać posiadacze kont w PKO Banku Polskim i Inteligo oraz osoby, które nie mają rachunku, a korzystają z wygodnego wirtualnego portfela w aplikacji IKO znanego jako portmonetka IKO.

Aplikacja działa na telefonach z systemami Android, iOS, Windows Phone, BlackBerry, Symbian i Java. Można ją pobrać ze sklepu z aplikacjami do telefonów (Google Play, Appstore oraz Windows Phone Store) czy też zamówić SMS-a z linkiem do aplikacji na stronie www.pkobp.pl/pobierz-iko.

Po instalacji aplikacji na telefonie można ją aktywować przy użyciu telefonu lub z pomocą komputera - obie wersje są dopuszczalne, przy czym aktywacja wyłącznie przez telefon dostępna jest jedynie dla osób, których telefon jest zarejestrowany w serwisie bankowości internetowej iPKO/Inteligo lub chcących założyć portmonetkę w aplikacji IKO na telefonie.

Aktywacja IKO przez telefon

Jeśli nie masz pod ręką swojego komputera, możesz aktywować aplikację IKO wyłącznie przy użyciu telefonu. Po pobraniu i zainstalowaniu aplikacji, należy ją uruchomić, a następnie po przyciśnięciu przycisku "Dalej" zostanie wysłany SMS aktywacyjny. W zależności od systemu operacyjnego danego telefonu, SMS będzie wysłany automatycznie lub będzie wymagał akceptacji.

W kolejnym kroku należy ustalić swój indywidualny, czterocyfrowy kod PIN do aplikacji (za jego pomocą będziesz się logował do IKO oraz potwierdzał niektóre transakcje, w zależności od indywidualnych ustawień bezpieczeństwa). Następnie trzeba wybrać przycisk "PKO BP" lub "Inteligo", w zależności od tego, z jakim rachunkiem chcemy powiązać aplikację. Wybór spowoduje automatycznie przełączenie ekranu, na którym będzie widoczny przycisk, który przekieruje nas do serwisu iPKO lub Inteligo w wersji mobilnej. Po zalogowaniu do serwisu, należy zweryfikować swoje dane i potwierdzić aktywację aplikacji IKO. Jeśli aplikacja będzie zablokowana, poczekaj na kontakt ze strony infolinii w celu aktywacji IKO. Po rozmowie z konsultantem należy uruchomić ponownie aplikację.

Aktywacja IKO przez komputer

IKO można również aktywować, instalując aplikację w telefonie, a następnie dokończyć aktywację w serwisie bankowości elektronicznej iPKO lub Inteligo w komputerze. Po zalogowaniu do bankowości elektronicznej iPKO lub Inteligo należy wejść w zakładkę "IKO" i określić numer telefonu, na którym chcesz aktywować IKO. Następnie uruchamiamy aplikację IKO, a po przyciśnięciu przycisku "Dalej" zostanie wysłany SMS aktywacyjny. W zależności od systemu operacyjnego danego telefonu, SMS będzie wysłany automatycznie lub będzie wymagał akceptacji.

W kolejnym kroku należy ustalić swój indywidualny, czterocyfrowy kod PIN do aplikacji. Następnie trzeba wybrać przycisk "PKO BP" lub "Inteligo", w zależności od tego, z jakim rachunkiem chcemy powiązać aplikację. Na tym etapie w aplikacji wpisujemy wyświetlony wcześniej w serwisie bankowości elektronicznej iPKO/Inteligo kod aktywacyjny i zatwierdzamy przyciskiem.

Jeśli aplikacja IKO będzie zablokowana, poczekaj na kontakt ze strony infolinii w celu aktywacji IKO. Po rozmowie z konsultantem należy uruchomić ponownie aplikację.

Aktywacja portmonetki IKO

Po pobraniu aplikacji i zainstalowaniu jej w telefonie, należy ją uruchomić, a następnie wpisać numer telefonu, na którym będziesz korzystać z IKO. Następnie ustalamy kod PIN do aplikacji i wybieramy opcję "bez konta". Należy zapoznać się z warunkami korzystania z portmonetki IKO i zatwierdzić je. W celu potwierdzenia numeru, na którym aktywowana jest portmonetka IKO, z telefonu zostanie wysłany SMS. W aplikacji pojawi się komunikat informujący o poprawnej aktywacji. Po aktywacji aplikacji zarejestruj się w serwisie portmonetka.pkobp.pl, aby doładować portmonetkę IKO, śledzić historię transakcji i zarządzać właściwościami.

Karolina Tomczak
Ekspert PKO Banku Polskiego

Czytaj także:

Nowe technologie w bankowości

Początek końca ery gotówki