2017.12.06

#2milionyIKO

Nieustannie rozwijane IKO przyciąga coraz więcej klientów – liczba aktywnych aplikacji przekroczyła 2 miliony, najwięcej na rynku. W ciągu ostatniego roku IKO dwukrotnie urosło, a klienci zyskali wiele nowych funkcji i udogodnień, dzięki którym mogą wygodnie zarządzać swoimi finansami z poziomu komórki. Tylko w 2017 roku klienci PKO Banku Polskiego i Inteligo dokonali za pomocą IKO 32 miliony transakcji.

None
- Sektor finansów jest jednym z najbardziej zaawansowanych technologicznie, a PKO Bank Polski jako lider polskiej bankowości wyznacza w tym zakresie trendy. BLIK, któremu początek dała aplikacja IKO, to dziś standard rynkowy i korzysta z niego 70 procent klientów banków w Polsce. Jesteśmy gotowi na wyzwania, jakie przyniosą kolejne lata – mówi Zbigniew Jagiełło, prezes Zarządu PKO Banku Polskiego.

IKO nie schodzi z podium wśród najpopularniejszych bezpłatnych aplikacji bankowości mobilnej – jest na pierwszym miejscu w trzech głównych sklepach z aplikacjami: Google Play, App Store oraz Windows Phone Store. Oceny IKO są w nich dziś średnio na poziomie 4,7 gwiazdek na 5 możliwych. Bardzo dobra ocena IKO jest tym bardziej wymierna, iż jest to średnia z ponad 140 tysięcy opinii różnych klientów z całej Polski.

W 2017 roku aplikacja IKO została wzbogacona między innymi o płatności zbliżeniowe dla kart Mastercard, płatność kodem BLIK z aplikacji IKO w urzędach w całej Polsce, zakupy w internecie bez kodu BLIK (BLIK One Click), czasową blokadę karty, a także nowe rodzaje przelewów: natychmiastowy w ramach Expres Elixir, zagraniczne, podatkowe czy z karty kredytowej.

Oprócz funkcji bankowości mobilnej i funkcji płatniczych, IKO staje się też istotnym kanałem sprzedażowym. Wprowadzona w 2017 roku możliwość wnioskowania o debet w koncie, zakup pożyczki gotówkowej czy ubezpieczenia podróżnego już w pierwszych miesiącach została bardzo pozytywnie przyjęta przez klientów. Co trzecia pożyczka gotówkowa w kanałach zdalnych sprzedawana jest za pośrednictwem aplikacji mobilnej.

- IKO będzie wkrótce obchodzić swoje 5. urodziny, ale już dziś możemy powiedzieć, że ten czas wykorzystaliśmy najlepiej, jak to było możliwe. Obecnie w każdym tygodniu do IKO loguje się milion unikalnych użytkowników, co pokazuje, że nasza aplikacja jest funkcjonalna i klienci chcą za jej pomocą zarządzać swoimi finansami – podkreśla Michał Macierzyński, zastępca Dyrektora Centrum Bankowości Mobilnej i Internetowej w PKO Banku Polskim.

W ostatnim roku tempo aktywacji nowych aplikacji IKO znacząco wzrosło. Tygodniowo przybywa ich około 40 tysięcy, co w dużej mierze jest zasługą silnego wsparcia sprzedaży IKO przez doradców w oddziałach banku w całej Polsce.

Zmienia się także sposób korzystania z aplikacji przez jej użytkowników – coraz częściej wykorzystują telefon do transakcji, które dotychczas realizowali za pośrednictwem na przykład bankowości internetowej. Dziś w każdej sekundzie w IKO zlecanych jest 1,6 transakcji. W 2017 roku bank zanotował też prawie 150-procentowy przyrost liczby logowań do aplikacji. Ogółem klienci wykonali za pomocą telefonów 245% transakcji więcej w porównaniu do poprzedniego roku.

W 3. kwartale 2017 r. do swojego konta z poziomu urządzenia mobilnego zalogowało się już ponad 2,4 miliony klientów PKO Banku Polskiego i Inteligo (za pomocą aplikacji mobilnej, lekkiego serwisu lub jego pełnej wersji). Klienci logujący się za pośrednictwem IKO stanowią prawie połowę (47%) mobilnych klientów (18-proc. wzrost kw./kw.). Dalszy rozwój kanałów internetowego i mobilnego to istotny element strategii PKO Banku Polskiego na lata 2016-2020. Zakłada ona między innymi wzbogacanie dostępnych funkcji oraz rozszerzanie oferty usług dostępnych zdalnie, z naciskiem na zwiększenie aktywności klientów w kanałach cyfrowych.

Zobacz prezentację 2 miliony IKO>>

Karolina Tomczak
ekspert w PKO Banku Polskim

    • Bankofinanse

      02018.08.14

      Karta wielowalutowa i kantor internetowy – sposób na tańsze wczasy

      Wybierając się na wakacje w Europie nie potrzebujemy paszportu ani portfela wypchanego gotówką w obcej walucie. Dowód osobisty, serwis iPKO lub aplikacja IKO oraz wielowalutowa karta płatnicza PKO Banku Polskiego wystarczą, aby swobodnie, bezpiecznie i oszczędnie poruszać się po krajach UE.

      więcej
    • Bankofinanse

      02018.08.14

      Garmin Pay w PKO Banku Polskim

      Od dziś posiadacze kart płatniczych PKO Banku Polskiego mogą korzystać z usługi Garmin Pay. Mając zegarek typu smartwatch, wyposażony w tę funkcję, klienci indywidualni banku mogą płacić zbliżeniowo wykorzystując swoją kartę płatniczą. Najpóźniej do końca września bank uruchomi również usługę Apple Pay.

      więcej
    • Bankofinanse

      02018.08.13

      e-Urząd: Otwarty również po 16.00!

      Złożenie wniosków o wydanie dowodu czy świadczenie rodzinne, zgłoszenie urodzenia dziecka lub założenie działalności gospodarczej – to wszystko i wiele więcej możesz teraz załatwić online. Wystarczy, że masz Profil Zaufany, a nie musisz się już spieszyć do urzędu. O dowolnej porze i w kilka minut załatwisz sprawy, na które kiedyś poświęcałeś dzień urlopu.

      więcej
    • Bankofinanse

      02018.08.10

      Wakacje w duecie z aplikacją mobilną IKO

      W tym roku 70 proc. Polaków wybiera się na wakacje, a 40 proc. z nich zamierza przeznaczyć na ten cel 1-2 tys. zł w przeliczeniu na członka rodziny – wynika z raportu przygotowanego na zlecenie Diners Club Polska.

      więcej
    • Bankofinanse

      02018.08.09

      Koniec podróżowania z saszetką. Te wakacje należą do karty... wielowalutowej

      Zakup biletów lotniczych czy rezerwacja hotelu na wakacyjny wypoczynek to dopiero początek przygotowań do urlopu. Trzeba jeszcze kupić odpowiednią odzież, kosmetyki i akcesoria. Nie można też zapomnieć o zabezpieczeniu finansowym. Jeśli zostajemy w kraju, sprawa jest prosta – bierzemy ze sobą kartę albo smartfon z aplikacją mobilną. A co zrobić, gdy wybieramy się za granicę?

      więcej
    • Bankofinanse

      02018.08.09

      Bezpieczne wak@cje! Zapamiętaj 3 kluczowe zasady!

      Sezon wyjazdów urlopowych trwa, a nic nie psuje wakacji tak jak zgubiony telefon czy opróżnione konto. Warto zatem odpowiednio przygotować się do podróży i przypomnieć sobie kilka ważnych zasad bezpieczeństwa.

      więcej
    Pokaż więcej