2017.12.06

#2milionyIKO

Nieustannie rozwijane IKO przyciąga coraz więcej klientów – liczba aktywnych aplikacji przekroczyła 2 miliony, najwięcej na rynku. W ciągu ostatniego roku IKO dwukrotnie urosło, a klienci zyskali wiele nowych funkcji i udogodnień, dzięki którym mogą wygodnie zarządzać swoimi finansami z poziomu komórki. Tylko w 2017 roku klienci PKO Banku Polskiego i Inteligo dokonali za pomocą IKO 32 miliony transakcji.

None
- Sektor finansów jest jednym z najbardziej zaawansowanych technologicznie, a PKO Bank Polski jako lider polskiej bankowości wyznacza w tym zakresie trendy. BLIK, któremu początek dała aplikacja IKO, to dziś standard rynkowy i korzysta z niego 70 procent klientów banków w Polsce. Jesteśmy gotowi na wyzwania, jakie przyniosą kolejne lata – mówi Zbigniew Jagiełło, prezes Zarządu PKO Banku Polskiego.

IKO nie schodzi z podium wśród najpopularniejszych bezpłatnych aplikacji bankowości mobilnej – jest na pierwszym miejscu w trzech głównych sklepach z aplikacjami: Google Play, App Store oraz Windows Phone Store. Oceny IKO są w nich dziś średnio na poziomie 4,7 gwiazdek na 5 możliwych. Bardzo dobra ocena IKO jest tym bardziej wymierna, iż jest to średnia z ponad 140 tysięcy opinii różnych klientów z całej Polski.

W 2017 roku aplikacja IKO została wzbogacona między innymi o płatności zbliżeniowe dla kart Mastercard, płatność kodem BLIK z aplikacji IKO w urzędach w całej Polsce, zakupy w internecie bez kodu BLIK (BLIK One Click), czasową blokadę karty, a także nowe rodzaje przelewów: natychmiastowy w ramach Expres Elixir, zagraniczne, podatkowe czy z karty kredytowej.

Oprócz funkcji bankowości mobilnej i funkcji płatniczych, IKO staje się też istotnym kanałem sprzedażowym. Wprowadzona w 2017 roku możliwość wnioskowania o debet w koncie, zakup pożyczki gotówkowej czy ubezpieczenia podróżnego już w pierwszych miesiącach została bardzo pozytywnie przyjęta przez klientów. Co trzecia pożyczka gotówkowa w kanałach zdalnych sprzedawana jest za pośrednictwem aplikacji mobilnej.

- IKO będzie wkrótce obchodzić swoje 5. urodziny, ale już dziś możemy powiedzieć, że ten czas wykorzystaliśmy najlepiej, jak to było możliwe. Obecnie w każdym tygodniu do IKO loguje się milion unikalnych użytkowników, co pokazuje, że nasza aplikacja jest funkcjonalna i klienci chcą za jej pomocą zarządzać swoimi finansami – podkreśla Michał Macierzyński, zastępca Dyrektora Centrum Bankowości Mobilnej i Internetowej w PKO Banku Polskim.

W ostatnim roku tempo aktywacji nowych aplikacji IKO znacząco wzrosło. Tygodniowo przybywa ich około 40 tysięcy, co w dużej mierze jest zasługą silnego wsparcia sprzedaży IKO przez doradców w oddziałach banku w całej Polsce.

Zmienia się także sposób korzystania z aplikacji przez jej użytkowników – coraz częściej wykorzystują telefon do transakcji, które dotychczas realizowali za pośrednictwem na przykład bankowości internetowej. Dziś w każdej sekundzie w IKO zlecanych jest 1,6 transakcji. W 2017 roku bank zanotował też prawie 150-procentowy przyrost liczby logowań do aplikacji. Ogółem klienci wykonali za pomocą telefonów 245% transakcji więcej w porównaniu do poprzedniego roku.

W 3. kwartale 2017 r. do swojego konta z poziomu urządzenia mobilnego zalogowało się już ponad 2,4 miliony klientów PKO Banku Polskiego i Inteligo (za pomocą aplikacji mobilnej, lekkiego serwisu lub jego pełnej wersji). Klienci logujący się za pośrednictwem IKO stanowią prawie połowę (47%) mobilnych klientów (18-proc. wzrost kw./kw.). Dalszy rozwój kanałów internetowego i mobilnego to istotny element strategii PKO Banku Polskiego na lata 2016-2020. Zakłada ona między innymi wzbogacanie dostępnych funkcji oraz rozszerzanie oferty usług dostępnych zdalnie, z naciskiem na zwiększenie aktywności klientów w kanałach cyfrowych.

Zobacz prezentację 2 miliony IKO>>

Karolina Tomczak
ekspert w PKO Banku Polskim

    • Z Banku

      02018.02.23

      PKO Bank Polski najcenniejszą marką finansową

      PKO Bank Polski jest najdroższą marką krajowego sektora finansowego. Marka polskiego lidera sektora bankowego w Rankingu Najcenniejszych Polskich Marek 2017 dziennika „Rzeczpospolita” wyceniona została na 2,7 mld złotych. Jest też trzecim najbardziej wartościowym brandem w kraju.

      więcej
    • Bankofinanse

      02018.02.20

      Wakacje dwa razy w roku. Pozwól sobie to zaplanować

      Uczniowie i studenci dwa razy do roku mają szasnę odetchnąć od nauki i wytężonej pracy, bo w ich kalendarz na stałe wpisane są ferie zimowe i wakacje. A Ty? Też pozwalasz sobie na odpoczynek dwa razy do roku? Psychologowie są zgodni, że by nabrać właściwego dystansu do pracy i zrelaksować się naprawdę, należy zmienić otoczenie. Wyjazd bywa najlepszym rozwiązaniem. Często jednak nie możesz sobie na to pozwolić. Musisz wybierać – narty zimą lub kurort latem. Podpowiemy Ci, co zrobić, abyś mógł pozwolić sobie na jedno i drugie.

      więcej
    • Z Banku

      02018.02.20

      „Możesz wszystko, ale nie musisz” – nowa kampania Konta dla Młodych w PKO Banku Polskim

      Ruszyła kampania internetowa PKO Banku Polskiego „Możesz wszystko, ale nie musisz” z udziałem Macieja Musiała, jednego z najpopularniejszych aktorów młodego pokolenia. Motywem przewodnim kampanii jest akcentowanie poprzez humorystyczne sceny z udziałem Musiała atutów PKO Konta dla Młodych – wygody, mobilności i szybkości. Za otwarcie PKO Konta dla Młodych można otrzymać 100 zł do wydania na Allegro.

      więcej
    • Z Banku

      02018.02.15

      Rewitalizacja Rotundy PKO Banku Polskiego. Budowa części naziemnej

      PKO Bank Polski realizuje trzeci etapu prac związanych z rewitalizacją Rotundy – Oddziału 3 Banku. Obecnie montowane są elementy konstrukcyjne antresoli – kondygnacji 1 piętra. Na szkielet Rotundy złożą się: 21-tonowy słup o wysokości ponad 13,5 m, 13 podziemnych słupów obwodowych o wysokości 3,5-4 m oraz 48 słupów naziemnych, których wysokość wyniesie 11-13 m.

      więcej
    • Bankofinanse

      02018.02.14

      Panna młoda tuż za progiem, czyli jak sfinansować koszty ślubu i wesela

      Piękna suknia, szykowny garnitur, marsz Mendelsona i luksusowa limuzyna. Kwiaty, łzy wzruszenia, życzenia, a później zabawa do białego ranaByś mogła/mógł po latach stwierdzić, że były jak z bajki, jej scenariusz napisz już dziś i przygotuj się finansowo.

      więcej
    • Bankofinanse

      02018.02.13

      Ekonomia na bank. II edycja projektu edukacji ekonomicznej PKO Banku Polskiego i Uniwersytetu Śląskiego

      Zarządzanie własnym budżetem, prowadzenie biznesu czy ubezpieczenia – wiedza z zakresu edukacji ekonomicznej, bez której trudno dziś sobie poradzić, jest szczególnie potrzebna młodym ludziom wchodzącym w dorosłe życie. Dlatego istotne, by przekazywali ją praktycy, jakimi są doświadczeni pracownicy banku. Rozpoczęła się II edycja projektu edukacyjnego Ekonomia na bank realizowanego przez PKO Bank Polski oraz Uniwersytet Śląski.

      więcej
    Pokaż więcej