Bank ludzi z pasją. Odc. 1 – Andrzej Cap z Lublina
Jako prezes Klubu Sportowego Grom promuje aktywność fizyczną, a będąc radnym gminy Kąkolewnica wspierał realizację projektów poprawiających jakość życia mieszkańców. Jego pasją są wędrówki po polskich górach…. To wszystko robi w wolnym czasie, a na co dzień jest menedżerem w największym w województwie lubelskim oddziale PKO Banku Polskiego.
Andrzej Cap, dyrektor obsługi klienta w Oddziale 1 PKO Banku Polskiego w Lublinie przez 8 lat był radnym gminy Kąkolewnica, której jest mieszkańcem. - W małej lokalnej społeczności liczy się każdy grosz. Dlatego wspólnie zabiegaliśmy o środki zewnętrzne na realizację takich jak place zabaw, siłownie zewnętrzne, boiska sportowe, domy kultury – wspomina. W 2011 roku był jednym z założycieli stowarzyszenia, którego celem jest wspieranie funkcjonowania klubu sportowego KS GROM Kąkolewnica (od 1,5 roku jest jego prezesem). - Postawiliśmy na piłkę nożną. W klubie mamy zrzeszonych ponad 80 zawodników. Prowadzimy trzy drużyny dziecięce i jedną seniorów. Jak na 8,5 tysięczną gminę ,to całkiem niezły wynik – zauważa z zadowoleniem.
Działalnością społeczną zajmuje się, od kiedy pamięta. – Tę pasję zaszczepili we mnie rodzice, którzy zawsze byli zaangażowani w życie lokalnej społeczności – mówi. On z kolei przekazał ją swoim dzieciom, które od najmłodszych lat pomagały mu w organizacji imprez kulturalnych czy sportowych.
Zaangażowanie społeczne już od 20 lat godzi z pracą w PKO Banku Polskim. - Zaczynałem w oddziale w Międzyrzecu Podlaskim jako doradca, a później zostałem kierownikiem – wspomina. Był też m.in. dyrektorem Centrum Korporacyjnego w Białej Podlaskiej. Od ponad dwóch lat jest dyrektorem obsługi klienta w największym oddziale na terenie województwa lubelskiego. - Miałem wielu szefów i od każdego z nich starałem się czegoś nauczyć – podkreśla. Najważniejsza jest dla niego praca zespołowa, wspólne planowanie działań, a następnie konsekwentne dążenie do ich realizacji. Bank, jak każda instytucja działająca w sferze usług, to przede wszystkim ludzie, bez dobrej współpracy trudno o sukces. – Praca w tak dużej instytucji finansowej, jaką jest PKO Bank Polski, to duża odpowiedzialność, wyzwanie, a także możliwość udziału w realizacji ciekawych projektów oraz rozwoju zawodowego – ocenia. Za swój największy zawodowy sukces uważa to, że w kolejnych jednostkach potrafił szybko zyskać przychylność klientów, szacunek i akceptację pracowników oraz zaufanie przełożonych. Satysfakcję przynoszą mu także wyróżnienia w wielu bankowych konkursach, m.in. w 2015 roku został jednym z Mistrzów Zarządzania Sprzedażą, a w bieżącym jego oddział zajął III miejsce w kraju w konkursie „Bądź EKO”, którego celem było ograniczenie liczby wysyłanych do klientów wyciągów papierowych na rzecz elektronicznych.
Na pytanie, jak udaje mu się godzić pracę w banku z działalnością na rzecz mieszkańców swojej gminy, Andrzej Cap odpowiada, że w działalności społecznej, a szczególnie sportowej, podobnie jak w pracy zawodowej, ważna jest gra zespołowa i umiejętność współpracy liderów z zespołem. Jest też element zdrowej rywalizacji i wzajemnej motywacji. Dlatego w jego opinii te dwa obszary aktywności nie tylko nie kolidują ze sobą, ale uzupełniają się. Dodaje, że zarówno w rozwoju kariery zawodowej, jak i w pracy społecznej, pomaga mu przede wszystkim konsekwencja w działaniu, zaufanie do współpracowników oraz optymizm.
Znajduje też czas na zupełnie prywatną pasję. Są nią polskie góry. – Tam najczęściej i najlepiej odpoczywam. Kocham także las. W minionych dwóch latach posadziłem ponad 400 świerków – mówi z dumą. Jego zdaniem, aby pogodzić wszystkie aktywności wystarczy tylko dobrze zorganizować sobie swój czas wolny, lubić ludzi, wierzyć, że się uda, no i oczywiście mieć wsparcie bliskich osób.
Lidia Sosnowska
Ekspert PKO Banku Polskiego
Czytaj także:
Bankowy rytm dnia. Oddział 2 w Białymstoku – odc. 4
Bankowy rytm dnia. Leżajsk – odc. 3
Pliki do pobrania
Bankofinanse
02019.07.15Dziś Dzień bez Telefonu Komórkowego! Jak go przeżyć?
więcej15 lipca obchodzimy Światowy Dzień bez Telefonu Komórkowego. Co to znaczy dla klientów Banku? Nasze IKO będzie działać, jak zawsze, bez zarzutu.
Z Banku
02019.07.15100-lecie Banku – nasze placówki. Oddział 1 PKO Banku Polskiego w Białymstoku
więcejNajwiększy białostocki oddział PKO Banku Polskiego mieści się w historycznym centrum stolicy Podlasia. Pięknie odrestaurowaną, zabytkową kamienicę przy Rynku Kościuszki 16, w której swoją siedzibę ma Oddział 1, odwiedzają nie tylko stali klienci, ale także wielu turystów.
Z Banku
02019.07.11Filmowy cykl „Bank śmiałych decyzji”: innowacje bankowe
więcejCo Polacy wiedzą o nowych technologiach i nowoczesnej bankowości? Dowiemy się tego oglądając trzeci odcinek cyklu „Bank śmiałych decyzji”.
Bankofinanse
02019.07.11Polacy robią zakupy w internecie. Dołącz do nich i płać z IKO
więcejAż 62 proc. wszystkich polskich internautów dokonuje internetowych zakupów. Oznacza to wzrost w porównaniu z ubiegłym rokiem, gdy w sieci zaopatrywało się 56 proc. ankietowanych – wynika z najnowszego raportu Gemius. Zestawienie pokazuje, że zakupy online to dla nas codzienność i wygoda – także pod względem płatności.
Bankofinanse
02019.07.11e-Paragon – cyfrowe potwierdzenie płatności
więcejTradycyjne dowody płatności wkrótce nie będą nam już potrzebne. Ich cyfrowym odpowiednikiem zostanie e-Paragon, powiązany z naszym kontem bankowym oraz debetową kartą płatniczą. Usługa jest już dostępna w bankowości elektronicznej PKO Banku Polskiego. Aby z niej korzystać, wystarczy zalogować się do konta i uruchomić odpowiednią usługę.
Bankofinanse
02019.07.11Czym się różni kantor internetowy od kantoru stacjonarnego?
więcejMusisz sprzedać lub kupić walutę obcą – co robisz? Jeśli pierwsze, co przychodzi ci do głowy, to udanie się do kantoru stacjonarnego, być może powinieneś poznać praktyczniejszy sposób. To korzystanie z kantoru online. Jak działa i czy jest wygodniejszy?