2017.07.11

Czasowa blokada karty w IKO - wszystko, co powinniście wiedzieć

Czasowa blokada karty zadebiutowała w PKO Banku Polskim w maju. Z usługi można korzystać za pośrednictwem serwisu internetowego iPKO i Inteligo, infolinii oraz aplikacji mobilnej IKO. Najwygodniej i najszybciej można zablokować kartę właśnie w IKO – oto przydatna instrukcja, jak to zrobić.

Czasowa blokada kart umożliwia okresową blokadę możliwości płacenia kartą płatniczą wydaną przez PKO Bank Polski. Z blokady można skorzystać za darmo w dowolnym momencie i również w dowolnym momencie można ją wyłączyć. Do tej pory klienci, którzy nie wiedzieli, co się dzieje z ich kartą, zastrzegali ją. Niestety raz zastrzeżona karta już do niczego się nie przyda, a na jej duplikat trzeba poczekać kilka dni. Czasowe zablokowanie karty nie niesie tak poważnych konsekwencji.

Z czasowej blokady karty można skorzystać nie tylko w „podbramkowych” sytuacjach, gdy nie wiadomo, co się dzieje z kartą. Usługa sprawdzi się doskonale, gdy na przykład na siłowni chcemy zostawić kartę w szafce albo gdy chcemy ją zostawić w pokoju hotelowym, a akurat nie ma sejfu.

Jeśli chodzi o IKO, to czasowa blokada karty jest dostępna na wszystkie 3 platformy: Android, iOS oraz Windows Phone/Windows 10. Przyjrzyjmy się, jak korzystać z usługi na przykładzie aplikacji na Androida. Aby móc skorzystać z czasowej blokady karty, trzeba pobrać IKO, a następne dokonać aktywacji aplikacji, która jest bardzo prosta.

Czasowa blokada karty jest dostępna w sekcji „Mój Bank”, zakładka „Karty” – jest to czerwona ikona w prawnym dolnym rogu ekranu.

Aby zablokować kartę, można również w jej szczegółach wybrać z menu kontekstowego (3 pionowe kropki w prawnym górnym rogu ekranu) opcję czasowej blokady karty:

Następnie należy podać kod PIN do aplikacji, aby potwierdzić włączenie czasowej blokady karty:

Informacja o statusie zablokowanej karty ("Czasowo zablokowana") pojawi się przy nazwie karty na liście kart oraz w szczegółach karty:

Aby wyłączyć czasową blokadę karty, należy wykonać te same czynności. Odblokowanie karty również wymaga podania kodu PIN do aplikacji. W efekcie status zablokowanej karty ("Czasowo zablokowana") zniknie na liście kart oraz w szczegółach karty:

Klienci, którzy mają kilka kart i chcą je zablokować wszystkie w jednym momencie, powinni skorzystać z czerwonego przycisku w sekcji „Mój Bank”, zakładka „Karty”. Po jego wybraniu zostanie im wyświetlona lista kart, które można zablokować:

W tym momencie można zablokować pojedynczą kartę albo wszystkie naraz. Każda zmiana wymaga podania kodu PIN do aplikacji:

Aby jeszcze bardziej ułatwić skorzystanie z czasowej blokady karty, można włączyć pokazywanie przycisku do usługi na ekranie startowym przed zalogowaniem. Poniżej widok przed i po:

Możliwość włączenia przycisku czasowej blokady karty przed zalogowaniem dostępna jest w ustawieniach IKO:

Więcej informacji na temat usługi znajduje się na naszych stronach internetowych:

https://iko.pkobp.pl/funkcje/czasowa-blokada-kart/

https://www.pkobp.pl/bankowosc-elektroniczna/ipko/uslugi-ipko/obsluga-kart/czasowa-blokada-kart/

Tomasz Hassa
Centrum Bankowości Mobilnej i Internetowej w PKO Banku Polskim

 

loaderek.gifoverlay.png