Czasowa blokada karty w IKO - wszystko, co powinniście wiedzieć
Czasowa blokada karty zadebiutowała w PKO Banku Polskim w maju. Z usługi można korzystać za pośrednictwem serwisu internetowego iPKO i Inteligo, infolinii oraz aplikacji mobilnej IKO. Najwygodniej i najszybciej można zablokować kartę właśnie w IKO – oto przydatna instrukcja, jak to zrobić.
Czasowa blokada kart umożliwia okresową blokadę możliwości płacenia kartą płatniczą wydaną przez PKO Bank Polski. Z blokady można skorzystać za darmo w dowolnym momencie i również w dowolnym momencie można ją wyłączyć. Do tej pory klienci, którzy nie wiedzieli, co się dzieje z ich kartą, zastrzegali ją. Niestety raz zastrzeżona karta już do niczego się nie przyda, a na jej duplikat trzeba poczekać kilka dni. Czasowe zablokowanie karty nie niesie tak poważnych konsekwencji.
Z czasowej blokady karty można skorzystać nie tylko w „podbramkowych” sytuacjach, gdy nie wiadomo, co się dzieje z kartą. Usługa sprawdzi się doskonale, gdy na przykład na siłowni chcemy zostawić kartę w szafce albo gdy chcemy ją zostawić w pokoju hotelowym, a akurat nie ma sejfu.
Jeśli chodzi o IKO, to czasowa blokada karty jest dostępna na wszystkie 3 platformy: Android, iOS oraz Windows Phone/Windows 10. Przyjrzyjmy się, jak korzystać z usługi na przykładzie aplikacji na Androida. Aby móc skorzystać z czasowej blokady karty, trzeba pobrać IKO, a następne dokonać aktywacji aplikacji, która jest bardzo prosta.
Czasowa blokada karty jest dostępna w sekcji „Mój Bank”, zakładka „Karty” – jest to czerwona ikona w prawnym dolnym rogu ekranu.
Aby zablokować kartę, można również w jej szczegółach wybrać z menu kontekstowego (3 pionowe kropki w prawnym górnym rogu ekranu) opcję czasowej blokady karty:
Następnie należy podać kod PIN do aplikacji, aby potwierdzić włączenie czasowej blokady karty:
Informacja o statusie zablokowanej karty ("Czasowo zablokowana") pojawi się przy nazwie karty na liście kart oraz w szczegółach karty:
Aby wyłączyć czasową blokadę karty, należy wykonać te same czynności. Odblokowanie karty również wymaga podania kodu PIN do aplikacji. W efekcie status zablokowanej karty ("Czasowo zablokowana") zniknie na liście kart oraz w szczegółach karty:
Klienci, którzy mają kilka kart i chcą je zablokować wszystkie w jednym momencie, powinni skorzystać z czerwonego przycisku w sekcji „Mój Bank”, zakładka „Karty”. Po jego wybraniu zostanie im wyświetlona lista kart, które można zablokować:
W tym momencie można zablokować pojedynczą kartę albo wszystkie naraz. Każda zmiana wymaga podania kodu PIN do aplikacji:
Aby jeszcze bardziej ułatwić skorzystanie z czasowej blokady karty, można włączyć pokazywanie przycisku do usługi na ekranie startowym przed zalogowaniem. Poniżej widok przed i po:
Możliwość włączenia przycisku czasowej blokady karty przed zalogowaniem dostępna jest w ustawieniach IKO:
Więcej informacji na temat usługi znajduje się na naszych stronach internetowych:
https://iko.pkobp.pl/funkcje/czasowa-blokada-kart/
https://www.pkobp.pl/bankowosc-elektroniczna/ipko/uslugi-ipko/obsluga-kart/czasowa-blokada-kart/
Tomasz Hassa
Centrum Bankowości Mobilnej i Internetowej w PKO Banku Polskim
Bankofinanse
02019.07.15Dziś Dzień bez Telefonu Komórkowego! Jak go przeżyć?
więcej15 lipca obchodzimy Światowy Dzień bez Telefonu Komórkowego. Co to znaczy dla klientów Banku? Nasze IKO będzie działać, jak zawsze, bez zarzutu.
Z Banku
02019.07.15100-lecie Banku – nasze placówki. Oddział 1 PKO Banku Polskiego w Białymstoku
więcejNajwiększy białostocki oddział PKO Banku Polskiego mieści się w historycznym centrum stolicy Podlasia. Pięknie odrestaurowaną, zabytkową kamienicę przy Rynku Kościuszki 16, w której swoją siedzibę ma Oddział 1, odwiedzają nie tylko stali klienci, ale także wielu turystów.
Z Banku
02019.07.11Filmowy cykl „Bank śmiałych decyzji”: innowacje bankowe
więcejCo Polacy wiedzą o nowych technologiach i nowoczesnej bankowości? Dowiemy się tego oglądając trzeci odcinek cyklu „Bank śmiałych decyzji”.
Bankofinanse
02019.07.11Polacy robią zakupy w internecie. Dołącz do nich i płać z IKO
więcejAż 62 proc. wszystkich polskich internautów dokonuje internetowych zakupów. Oznacza to wzrost w porównaniu z ubiegłym rokiem, gdy w sieci zaopatrywało się 56 proc. ankietowanych – wynika z najnowszego raportu Gemius. Zestawienie pokazuje, że zakupy online to dla nas codzienność i wygoda – także pod względem płatności.
Bankofinanse
02019.07.11e-Paragon – cyfrowe potwierdzenie płatności
więcejTradycyjne dowody płatności wkrótce nie będą nam już potrzebne. Ich cyfrowym odpowiednikiem zostanie e-Paragon, powiązany z naszym kontem bankowym oraz debetową kartą płatniczą. Usługa jest już dostępna w bankowości elektronicznej PKO Banku Polskiego. Aby z niej korzystać, wystarczy zalogować się do konta i uruchomić odpowiednią usługę.
Bankofinanse
02019.07.11Czym się różni kantor internetowy od kantoru stacjonarnego?
więcejMusisz sprzedać lub kupić walutę obcą – co robisz? Jeśli pierwsze, co przychodzi ci do głowy, to udanie się do kantoru stacjonarnego, być może powinieneś poznać praktyczniejszy sposób. To korzystanie z kantoru online. Jak działa i czy jest wygodniejszy?