2018.02.08

Do Programu Polska Bezgotówkowa przystąpisz w oddziałach PKO Banku Polskiego

Przedsiębiorcy, którzy dotychczas nie przyjmowali płatności bezgotówkowych, mogą przystąpić do Programu Polska Bezgotówkowa w oddziałach PKO Banku Polskiego w całym kraju. W jego ramach mali detaliści otrzymają darmową usługę akceptacji kart przez 12 miesięcy. PKO Bank Polski aktywnie wspiera przedsięwzięcia rynkowe promujące zwiększenie obrotu bezgotówkowego w Polsce.

Program Wsparcia Obrotu Bezgotówkowego Polska Bezgotówkowa to wspólna inicjatywa uczestników rynku usług płatniczych w Polsce: wydawców kart, agentów rozliczeniowych oraz organizacji Mastercard i Visa przy udziale Związku Banków Polskich i wsparciu Ministerstwa Przedsiębiorczości i Technologii. Program skierowany jest do mikro, małych i średnich przedsiębiorców, którzy chcą rozpocząć przyjmowanie płatności za swoje towary i usługi za pomocą kart płatniczych. W ramach Programu otrzymają oni dofinansowanie ze strony Fundacji, polegające na pokryciu kosztów związanych z otrzymaniem terminala do akceptacji kart oraz miesięcznych kosztów obsługi płatności bezgotówkowych przez okres 12 miesięcy. Dodatkowym ułatwieniem dla przedsiębiorców jest fakt, że mogą oni skorzystać z bezpłatnych terminali płatniczych dofinansowywanych przez Fundację za pośrednictwem oddziałów PKO Banku Polskiego.

Mali i średni przedsiębiorcy cenią nowoczesne rozwiązania wspierające prowadzenie i rozwój biznesu. Wdrożenie płatności bezgotówkowych usprawnia obsługę, buduje nowoczesny wizerunek firmy i daje możliwość dotarcia do nowej grupy klientów. Chcemy ułatwić przedsiębiorcom skorzystanie z Programu Polska Bezgotówkowa, dlatego udostępniliśmy go w oddziałach PKO Banku Polskiego - podkreśla Anna Podgórska, dyrektor w Departamencie Klientów Małych i Średnich Przedsiębiorstw w PKO Banku Polskim.

Przez okres 12 miesięcy przedsiębiorca będzie miał pokryte koszty związane nie tylko z transakcjami kartami Mastercard i Visa, ale również płatnościami mobilnymi BLIK oraz tymi dokonywanymi za pomocą kart Diners Club, JCB i UnionPay. Przedsiębiorcy mogą wybrać terminal w opcji na wynajem lub taki, który dostaną na własność. W tym drugim przypadku, po okresie 12 miesięcy współpracy w ramach Programu, nie będą ponosić kosztów związanych z najmem terminalu, a jedynie – na bardzo preferencyjnych warunkach – te związane z procesowaniem transakcji.

PKO Bank Polski nieustannie wzbogaca swoją ofertę dla mikro, małych i średnich firm, wprowadzając do niej innowacyjne rozwiązania ułatwiające prowadzenie nowoczesnego biznesu. Pod koniec 2017 roku Bank uruchomił pilotażowo Centrum Bankowości Przedsiębiorstw, a także udostępnił swoim klientom Platformę Wsparcia Eksportu. Od grudnia klienci rozpoczynający własny biznes mogą skorzystać z dedykowanej oferty finansowania: Pożyczki i Leasingu na Start. Wraz z początkiem 2018 roku Bank udostępnił klientom firmowym technologię ZenCard, umożliwiającą organizowanie akcji promocyjnych i rabatowych w ich punktach handlowo-usługowych z wykorzystaniem jedynie karty płatniczej i terminala płatniczego. W efekcie przedsiębiorcy w prosty sposób mogą zwiększyć sprzedaż i stworzyć własną bazę lojalnych klientów.

W ostatnim czasie klienci PKO Banku Polskiego zyskali możliwość zarejestrowania swojej firmy w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej przez bankowość elektroniczną iPKO. Wystarczy wypełnić jeden wniosek w serwisie, aby jednocześnie zarejestrować działalność oraz otworzyć rachunek firmowy. Proces ten jest całkowicie zdalny, a wypełnienie wniosku zajmuje kilka minut.

Działania te wpisują się w szerszy kontekst silniejszego wspierania rozwoju polskich firm przez bank. Według badania Centrum Badań Marketingowych Indicator „Małe firmy o usługach finansowych 2017” PKO Bank Polski jest najczęściej wskazywanym przez małe firmy bankiem podstawowym. Prawie jedna czwarta z badanych małych firm korzysta z usług PKO Banku Polskiego, niekwestionowanego lidera rynku bankowego w Polsce.

PKO Bank Polski od lat aktywnie włącza się w promowanie obrotu bezgotówkowego w Polsce, zarówno w przypadku klientów detalicznych, jak i firmowych. Inicjuje i wspiera projekty, które czynią polski rynek jednym z najnowocześniejszych na świecie – jako pierwszy wprowadził dla klientów karty z chipem, na bazie aplikacji IKO zainicjował budowę Polskiego Standardu Płatności i systemu BLIK, udostępnia swoim klientom najnowocześniejsze formy płatności mobilnych, a teraz dołącza do grona instytucji, które znacząco rozbudują sieć akceptacji płatności bezgotówkowych w Polsce.                                                            

Karolina Tomczak
ekspert w PKO Banku Polskim

Czytaj także:

Warszawa miastem „cyfrowo dojrzewającym”

Przedsiębiorco zainwestuj w terminal płatniczy. 6 powodów, dla których musisz go mieć

Oferta ZenCard dla klientów firmowych PKO Banku Polskiego – prosty sposób na organizację programów lojalnościowych i akcji promocyjnych