2017.06.07

Dwie Złote Szpalty dla PKO Banku Polskiego

PKO Bank Polski otrzymał dwie Złote Szpalty w konkursie Power of Content Marketing Awards „Szpalty Roku”! Nagrodzono projekty: „PKO Bank Polski Biegajmy razem” oraz kampanię „#zkopyta” promującą Cavaliadę.

Dwie Złote Szpalty dla PKO Banku Polskiego

Projekt „PKO Bank Polski Biegajmy razem” był bezkonkurencyjny w kategorii Content Marketing – sport. Jury konkursu przyznało Złotą Szpaltę za komercyjną kampanię o charakterze charytatywnym, zaangażowanie pracowników i dobrą oprawę PR.

Bank zdobył także główną nagrodę w kategorii Kampania social mediowa jako autonomiczny projekt. Akcja „#zkopyta”, która promowała warszawską Cavaliadę, została doceniona za zaangażowanie wolontariuszy, dotarcie do grupy docelowej i nienachalną promocję marki.

„PKO Bank Polski Biegajmy razem” to autorski projekt, którego celem jest popularyzacja zdrowia, aktywności fizycznej, a także idei wspólnego biegania i pomagania. Podczas sponsorowanych przez Bank masowych imprez biegowych prowadzone są akcje charytatywne „biegnę dla…” na rzecz osób potrzebujących wsparcia w ratowaniu życia lub zdrowia. Od trzech lat jest też organizatorem ogólnopolskiego PKO Biegu Charytatywnego na 12 stadionach w Polsce. W komunikacji Bank kładzie duży nacisk na media społecznościowe. Profil „PKO Bank Polski Biegajmy razem” na Facebooku ma obecnie ponad 55 tys. fanów, a na Instagramie ponad 5,8 tys. obserwujących.

Podsumowanie projektu w 2016 r.:

Kampania social mediowa „#zkopyta”, realizowana we współpracy z MediaStorm, w niestandardowy sposób komunikowała warszawski finał zawodów jeździeckich Cavaliada Tour 2017 sponsorowanych od kilku lat przez PKO Bank Polski. Jej celem było podkreślenie tego, co najbardziej wyraziste: emocji i pasji ludzi współtworzących zawody, oczami wolontariuszy z wykorzystaniem hashtaga #zkopyta oraz materiałów wideo.

Podsumowanie projektu:

Szpalty Roku są konkursem organizowanym przez Stowarzyszenie Content Marketing Polska. Upowszechnia wysokie standardy w tworzeniu polskich projektów content marketingowych. Działania PR i projekty edukacyjne PKO Banku Polskiego były doceniane już we wcześniejszych edycjach konkursu. Przykładowo w ubiegłym roku Bank otrzymał złoto za unikatowy na rynku projekt Bankowiki oraz brąz: za kampanię PR „Odkładaj na najdłuższe wakacje życia” i za portal dla klientów Bankomania.

Joanna Kornaga
Ekspert PKO Banku Polskiego

Czytaj także:

PKO Bank Polski trzykrotnie nagrodzony w konkursie Szpalty Roku 2016

Bankomania nagrodzona w konkursie Polish Content Marketing 2015

Pliki do pobrania