2017.08.09

Pierwszy projekt ZenCard w ramach Grupy Kapitałowej PKO Banku Polskiego wystartował!

Kilka miesięcy po zakupie przez PKO Bank Polski spółki fintechowej ZenCard, zakończyła się jej integracja techniczna z siecią terminali eService. Została uruchomiona platforma ZenCard 2.0, na bazie której ruszyła pierwsza kampania promocyjna dla renomowanych klientów – MAKRO i Visa. PKO Bank Polski jest partnerem pierwszego wyboru dla młodych spółek technologicznych, umożliwiając im relacje z największymi klientami.

W styczniu 2017 roku PKO Bank Polski jako pierwsza polska instytucja finansowa sfinalizował zakup spółki fintechowej. Kupując ZenCard, pozyskał unikalną platformę do tworzenia przez sprzedawców – klientów Banku - programów rabatowo-lojalnościowych, umożliwiającą jednocześnie wirtualizację kart lojalnościowych. To jedyne tego rodzaju rozwiązanie na polskim rynku, unikalne także w skali Europy.

- Jednym z kluczowych założeń naszej strategii jest to, aby PKO Bank Polski był otwartą platformą technologiczną zdolną do współpracy z branżą fintech. Konsekwentnie ten cel realizujemy – zakup spółki ZenCard na początku tego roku, a teraz start produkcyjny jego technologii dla tak renomowanych klientów są najlepszym tego dowodem. Pracujemy nad kolejnymi projektami, a rozwój i wspieranie ekosystemu start-up`ów jest elementem misji i strategii PKO Banku Polskiego – podkreśla Szymon Wałach, dyrektor Pionu Klienta Detalicznego w PKO Banku Polskim.

Platforma lojalnościowa ZenCard została zintegrowana z systemami eService, agenta rozliczeniowego z Grupy Kapitałowej PKO Banku Polskiego, co dało możliwość oferowania usługi dodanej zarówno mniejszym, jak i dużym sieciom handlowym. 4 sierpnia ruszyła promocja marketingowa Visa i MAKRO działająca w oparciu o rozwiązanie dostarczane przez ZenCard. W każdy weekend aż do 3 września klienci dokonujący zakupów w sieci hurtowni MAKRO będą mogli odebrać bon towarowy o wartości 50 zł na kolejne zakupy, jeżeli dokonają płatności kartą Visa o minimalnej wartości 500 zł, przy czym liczba bonów jest ograniczona. Dodatkowo, w ramach loterii, klienci będą mogli wygrać bony o wartości 1000 zł. Szczegóły promocji są dostępne w regulaminie.

- Po kilku miesiącach bardzo intensywnej pracy w ramach Grupy Kapitałowej PKO Banku Polskiego wracamy na rynek z udoskonaloną technologią ZenCard 2.0, dzięki której możemy obsługiwać nie tylko małe i średnie firmy, ale także kampanie największych sieci handlowych. To dopiero początek, a dzięki korzyściom płynącym z obecności w organizacji o tak dużej skali i możliwościach rynkowych, już wkrótce będziemy informować o kolejnych dużych projektach – mówi Krzysztof Klimczak, prezes Zarządu ZenCard.

PKO Bank Polski konsekwentnie udziela wsparcia młodym firmom, których głównym kapitałem jest innowacyjność oferowanych rozwiązań i nieszablonowy sposób myślenia. Od 2015 roku współpracuje z D-RAFT i wyszukuje dojrzałe startupy oferujące unikalne rozwiązania technologiczne, czego owocem jest zakup przez Bank spółki ZenCard na początku tego roku. Od 2016 roku Bank jest także głównym partnerem programu akceleracji startupów MIT Enterprise Forum Poland, w którym pomaga w przyspieszeniu procesu komercjalizacji proponowanych przez startupy rozwiązań. Bank jest opiekunem wyodrębnionej ścieżki rekrutacyjnej powiązanej z technologiami finansowymi - „Let’s Fintech with PKO Bank Polski!”. Zakwalifikowane do programu start-upy miały m.in. możliwość wzięcia udziału w warsztatach pomagających stworzyć lub zweryfikować ich model biznesowy, nauczyć się przeprowadzenia prezentacji dla inwestorów, a także na bieżąco korzystać ze wsparcia międzynarodowego zespołu mentorów i doświadczonych ekspertów. 8 finalistów wyjechało w lipcu 2017 r. na warsztaty Bootcamp do Massachusetts Institute of Technology w Bostonie.

W maju 2017 roku ogłoszono partnerstwo PKO Banku Polskiego i akceleratora MassChallenge – jednego z największych akceleratorów dla start-upów technologicznych na świecie. Celem projektu jest przyciągnięcie do Polski, a następnie rozwój najlepszych start-upów technologicznych z regionu Europy Środkowo-Wschodniej. 

Karolina Tomczak
PKO Bank Polski

    • Z Banku

      02017.08.16

      Jej wygodność Mini Ratka

      Pod hasłem „JEJ WYGODNOŚĆ MINI RATKA” PKO Bank Polski uruchomił nową kampanię pożyczki gotówkowej. 14 sierpnia ruszyła jej nowa odsłona. WEJDŹ DO KRÓLESTWA MINI RATKI PKO BANKU POLSKIEGO, GDZIE PANUJE SZYBKOŚĆ I WYGODA – brzmi kontynuacja sentencji.

      więcej
    • Z Banku

      02017.08.11

      Prognozy gospodarcze Centrum Analiz PKO Banku Polskiego – „Więcej inwestycji, mniej konsumpcji”

      Prognozy dla polskiej gospodarki są nadal optymistyczne. Ekonomiści PKO Banku Polskiego prognozują utrzymanie wzrostu PKB w okolicach 4%. W ich ocenie, wzrost PKB w Polsce przyspieszy w 2017 r. do 3,9%, a w 2018 r. sięgnie 4,1%. Głównym motorem napędowym przyspieszenia jest ożywienie aktywności inwestycyjnej przy nadal mocnym wzroście konsumpcji.

      więcej
    • Bankofinanse

      02017.08.11

      PKO Masowe Wypłaty dostępne również w bankomatach PKO Banku Polskiego

      PKO Masowe Wypłaty umożliwia wypłatę świadczeń w formie gotówki m.in. beneficjentom programu 500+ nieposiadającym konta bankowego. Dotychczas transakcje takie możliwe były jedynie w oddziale Banku lub agencji. Od sierpnia taką funkcję zyskało 3 tys. bankomatów własnych Banku.

      więcej
    • Z Banku

      02017.08.09

      Pierwszy projekt ZenCard w ramach Grupy Kapitałowej PKO Banku Polskiego wystartował!

      Kilka miesięcy po zakupie przez PKO Bank Polski spółki fintechowej ZenCard, zakończyła się jej integracja techniczna z siecią terminali eService. Została uruchomiona platforma ZenCard 2.0, na bazie której ruszyła pierwsza kampania promocyjna dla renomowanych klientów – MAKRO i Visa. PKO Bank Polski jest partnerem pierwszego wyboru dla młodych spółek technologicznych, umożliwiając im relacje z największymi klientami.

      więcej
    • Bankofinanse

      02017.08.08

      PKO Bank Polski w finale konkursu BAI Global Innovation Awards

      PKO Bank Polski został finalistą prestiżowego, międzynarodowego konkursu dla instytucji finansowych BAI Global Innovation Awards, w kategorii przełomowa współpraca. Uznanie jury zyskał projekt udostępniania usług e-administracji w serwisach bankowości elektronicznej Banku.

      więcej
    • Bankofinanse

      02017.08.07

      IKO - bankowość mobilna numer 1 w Polsce

      Aplikacja IKO PKO Banku Polskiego zbiera bardzo dobre oceny nie tylko od ekspertów z branży, ale przede wszystkim od jej użytkowników – klientów PKO Banku Polskiego i Inteligo. Ponad 100 tysięcy ocen IKO i pierwsze miejsce wśród aplikacji bankowości mobilnej w trzech największych sklepach z aplikacjami, liczne nagrody branżowe, najwięcej na rynku użytkowników - PKO Bank Polski utrzymuje pozycję lidera bankowości mobilnej w Polsce.

      więcej
    Pokaż więcej