2017.08.09

Pierwszy projekt ZenCard w ramach Grupy Kapitałowej PKO Banku Polskiego wystartował!

Kilka miesięcy po zakupie przez PKO Bank Polski spółki fintechowej ZenCard, zakończyła się jej integracja techniczna z siecią terminali eService. Została uruchomiona platforma ZenCard 2.0, na bazie której ruszyła pierwsza kampania promocyjna dla renomowanych klientów – MAKRO i Visa. PKO Bank Polski jest partnerem pierwszego wyboru dla młodych spółek technologicznych, umożliwiając im relacje z największymi klientami.

W styczniu 2017 roku PKO Bank Polski jako pierwsza polska instytucja finansowa sfinalizował zakup spółki fintechowej. Kupując ZenCard, pozyskał unikalną platformę do tworzenia przez sprzedawców – klientów Banku - programów rabatowo-lojalnościowych, umożliwiającą jednocześnie wirtualizację kart lojalnościowych. To jedyne tego rodzaju rozwiązanie na polskim rynku, unikalne także w skali Europy.

- Jednym z kluczowych założeń naszej strategii jest to, aby PKO Bank Polski był otwartą platformą technologiczną zdolną do współpracy z branżą fintech. Konsekwentnie ten cel realizujemy – zakup spółki ZenCard na początku tego roku, a teraz start produkcyjny jego technologii dla tak renomowanych klientów są najlepszym tego dowodem. Pracujemy nad kolejnymi projektami, a rozwój i wspieranie ekosystemu start-up`ów jest elementem misji i strategii PKO Banku Polskiego – podkreśla Szymon Wałach, dyrektor Pionu Klienta Detalicznego w PKO Banku Polskim.

Platforma lojalnościowa ZenCard została zintegrowana z systemami eService, agenta rozliczeniowego z Grupy Kapitałowej PKO Banku Polskiego, co dało możliwość oferowania usługi dodanej zarówno mniejszym, jak i dużym sieciom handlowym. 4 sierpnia ruszyła promocja marketingowa Visa i MAKRO działająca w oparciu o rozwiązanie dostarczane przez ZenCard. W każdy weekend aż do 3 września klienci dokonujący zakupów w sieci hurtowni MAKRO będą mogli odebrać bon towarowy o wartości 50 zł na kolejne zakupy, jeżeli dokonają płatności kartą Visa o minimalnej wartości 500 zł, przy czym liczba bonów jest ograniczona. Dodatkowo, w ramach loterii, klienci będą mogli wygrać bony o wartości 1000 zł. Szczegóły promocji są dostępne w regulaminie.

- Po kilku miesiącach bardzo intensywnej pracy w ramach Grupy Kapitałowej PKO Banku Polskiego wracamy na rynek z udoskonaloną technologią ZenCard 2.0, dzięki której możemy obsługiwać nie tylko małe i średnie firmy, ale także kampanie największych sieci handlowych. To dopiero początek, a dzięki korzyściom płynącym z obecności w organizacji o tak dużej skali i możliwościach rynkowych, już wkrótce będziemy informować o kolejnych dużych projektach – mówi Krzysztof Klimczak, prezes Zarządu ZenCard.

PKO Bank Polski konsekwentnie udziela wsparcia młodym firmom, których głównym kapitałem jest innowacyjność oferowanych rozwiązań i nieszablonowy sposób myślenia. Od 2015 roku współpracuje z D-RAFT i wyszukuje dojrzałe startupy oferujące unikalne rozwiązania technologiczne, czego owocem jest zakup przez Bank spółki ZenCard na początku tego roku. Od 2016 roku Bank jest także głównym partnerem programu akceleracji startupów MIT Enterprise Forum Poland, w którym pomaga w przyspieszeniu procesu komercjalizacji proponowanych przez startupy rozwiązań. Bank jest opiekunem wyodrębnionej ścieżki rekrutacyjnej powiązanej z technologiami finansowymi - „Let’s Fintech with PKO Bank Polski!”. Zakwalifikowane do programu start-upy miały m.in. możliwość wzięcia udziału w warsztatach pomagających stworzyć lub zweryfikować ich model biznesowy, nauczyć się przeprowadzenia prezentacji dla inwestorów, a także na bieżąco korzystać ze wsparcia międzynarodowego zespołu mentorów i doświadczonych ekspertów. 8 finalistów wyjechało w lipcu 2017 r. na warsztaty Bootcamp do Massachusetts Institute of Technology w Bostonie.

W maju 2017 roku ogłoszono partnerstwo PKO Banku Polskiego i akceleratora MassChallenge – jednego z największych akceleratorów dla start-upów technologicznych na świecie. Celem projektu jest przyciągnięcie do Polski, a następnie rozwój najlepszych start-upów technologicznych z regionu Europy Środkowo-Wschodniej. 

Karolina Tomczak
PKO Bank Polski

    • Z Banku

      02018.02.23

      PKO Bank Polski najcenniejszą marką finansową

      PKO Bank Polski jest najdroższą marką krajowego sektora finansowego. Marka polskiego lidera sektora bankowego w Rankingu Najcenniejszych Polskich Marek 2017 dziennika „Rzeczpospolita” wyceniona została na 2,7 mld złotych. Jest też trzecim najbardziej wartościowym brandem w kraju.

      więcej
    • Bankofinanse

      02018.02.20

      Wakacje dwa razy w roku. Pozwól sobie to zaplanować

      Uczniowie i studenci dwa razy do roku mają szasnę odetchnąć od nauki i wytężonej pracy, bo w ich kalendarz na stałe wpisane są ferie zimowe i wakacje. A Ty? Też pozwalasz sobie na odpoczynek dwa razy do roku? Psychologowie są zgodni, że by nabrać właściwego dystansu do pracy i zrelaksować się naprawdę, należy zmienić otoczenie. Wyjazd bywa najlepszym rozwiązaniem. Często jednak nie możesz sobie na to pozwolić. Musisz wybierać – narty zimą lub kurort latem. Podpowiemy Ci, co zrobić, abyś mógł pozwolić sobie na jedno i drugie.

      więcej
    • Z Banku

      02018.02.20

      „Możesz wszystko, ale nie musisz” – nowa kampania Konta dla Młodych w PKO Banku Polskim

      Ruszyła kampania internetowa PKO Banku Polskiego „Możesz wszystko, ale nie musisz” z udziałem Macieja Musiała, jednego z najpopularniejszych aktorów młodego pokolenia. Motywem przewodnim kampanii jest akcentowanie poprzez humorystyczne sceny z udziałem Musiała atutów PKO Konta dla Młodych – wygody, mobilności i szybkości. Za otwarcie PKO Konta dla Młodych można otrzymać 100 zł do wydania na Allegro.

      więcej
    • Z Banku

      02018.02.15

      Rewitalizacja Rotundy PKO Banku Polskiego. Budowa części naziemnej

      PKO Bank Polski realizuje trzeci etapu prac związanych z rewitalizacją Rotundy – Oddziału 3 Banku. Obecnie montowane są elementy konstrukcyjne antresoli – kondygnacji 1 piętra. Na szkielet Rotundy złożą się: 21-tonowy słup o wysokości ponad 13,5 m, 13 podziemnych słupów obwodowych o wysokości 3,5-4 m oraz 48 słupów naziemnych, których wysokość wyniesie 11-13 m.

      więcej
    • Bankofinanse

      02018.02.14

      Panna młoda tuż za progiem, czyli jak sfinansować koszty ślubu i wesela

      Piękna suknia, szykowny garnitur, marsz Mendelsona i luksusowa limuzyna. Kwiaty, łzy wzruszenia, życzenia, a później zabawa do białego ranaByś mogła/mógł po latach stwierdzić, że były jak z bajki, jej scenariusz napisz już dziś i przygotuj się finansowo.

      więcej
    • Bankofinanse

      02018.02.13

      Ekonomia na bank. II edycja projektu edukacji ekonomicznej PKO Banku Polskiego i Uniwersytetu Śląskiego

      Zarządzanie własnym budżetem, prowadzenie biznesu czy ubezpieczenia – wiedza z zakresu edukacji ekonomicznej, bez której trudno dziś sobie poradzić, jest szczególnie potrzebna młodym ludziom wchodzącym w dorosłe życie. Dlatego istotne, by przekazywali ją praktycy, jakimi są doświadczeni pracownicy banku. Rozpoczęła się II edycja projektu edukacyjnego Ekonomia na bank realizowanego przez PKO Bank Polski oraz Uniwersytet Śląski.

      więcej
    Pokaż więcej