PKO Bank Polski z nagrodą za Raport Roczny 2015
Po raz czwarty, PKO Bank Polski otrzymał nagrodę „The Best of The Best” w konkursie na najlepszy raport roczny (The Best Annual Report), ogłaszanym przez Instytut Rachunkowości i Podatków. Wyróżnienie przyznane zostało za wysoką jakość sprawozdawczości finansowej. Kapituła konkursu doceniła także wartość wizerunkową raportu.
Uznanie zyskała kompletność, spójność oraz jasna i logiczna prezentacja danych. Z uwagi na grupę odbiorców (głównie obecni i przyszli inwestorzy) oraz publikowane treści raport jest istotnym elementem komunikacji korporacyjnej Banku. Bartosz Drabikowski, wiceprezes Zarządu Banku odbierając nagrodę podziękował zespołom przygotowującym sprawozdanie. Podkreślił znaczenie ich pracy a także dostosowywanie sprawozdawczości do przepisów międzynarodowych - z raportów PKO Banku Polskiego korzysta coraz większe grono inwestorów z zagranicy.
W tym roku, PKO Bank Polski wydał także Raport Społeczny za rok 2015, który obok danych finansowych, informacji biznesowych, strategii i kierunków rozwoju prezentuje działania Banku w obszarze społecznej odpowiedzialności biznesu. Dla podkreślenia transparentności prezentowanych treści w raporcie zawarte są wypowiedzi ekspertów - zarówno pracowników Banku, jak i przedstawicieli współpracujących z nim organizacji. W kwestiach społecznego zaangażowania PKO Banku Polskiego głos zabrali m.in.: Iwona Cichosz, szef zespołu tłumaczy języka migowego, z Projektu Migam, w którym Bank uczestniczy, Agnieszka Morawińska, dyrektor wspieranego przez Bank Muzeum Narodowego w Warszawie, Mariusz Mrozek, rzecznik prasowy Komendanta Stołecznego Policji w sprawie prowadzonych wspólnie z Bankiem działań edukacyjnych dla klientów. Informacje w materiale zostały zaprezentowane w atrakcyjny graficznie sposób, porządkujący i ułatwiający analizę. Nawigacja sprzyja koncentracji na najistotniejszych kwestiach. A logiczna struktura prezentacji wzbogacona o nowoczesne rozwiązania, zachęca do zapoznania się z treścią Raportu.
Pierwszą nagrodę specjalną „The Best of The Best” Bank otrzymał w 2013 roku. Wcześniej, w trzech kolejnych latach zdobywał nagrodę główną w konkursie „The Best Annual Report”. Wersja marketingowa Raportu Rocznego (2012 r.) otrzymała „Srebrną Szpaltę” w konkursie organizowanym przez Stowarzyszenie Prasy Firmowej, w kategorii wydawnictwo jednorazowe.
Już po raz jedenasty Instytut Rachunkowości i Podatków ogłosił wyniki konkursu „The Best Annual Report”. Jego celem jest promowanie raportów rocznych o największej wartości użytkowej dla akcjonariuszy i inwestorów oczekujących wiarygodnych informacji. Adresowany jest do wszystkich spółek przygotowujących skonsolidowane raporty roczne wg MSSF/MSR. Konkurs na stałe wpisał się w kalendarz najważniejszych wydarzeń rynku kapitałowego. Służy środowisku i kształtowaniu dobrych praktyk w sprawozdawczości finansowej spółek publicznych
Agnieszka Skalska
specjalista PKO Banku Polskiego
Czytaj także:
Dobre, bo PKO Banku Polskiego – projekty wydawnicze
Bankofinanse
02019.07.15Dziś Dzień bez Telefonu Komórkowego! Jak go przeżyć?
więcej15 lipca obchodzimy Światowy Dzień bez Telefonu Komórkowego. Co to znaczy dla klientów Banku? Nasze IKO będzie działać, jak zawsze, bez zarzutu.
Z Banku
02019.07.15100-lecie Banku – nasze placówki. Oddział 1 PKO Banku Polskiego w Białymstoku
więcejNajwiększy białostocki oddział PKO Banku Polskiego mieści się w historycznym centrum stolicy Podlasia. Pięknie odrestaurowaną, zabytkową kamienicę przy Rynku Kościuszki 16, w której swoją siedzibę ma Oddział 1, odwiedzają nie tylko stali klienci, ale także wielu turystów.
Z Banku
02019.07.11Filmowy cykl „Bank śmiałych decyzji”: innowacje bankowe
więcejCo Polacy wiedzą o nowych technologiach i nowoczesnej bankowości? Dowiemy się tego oglądając trzeci odcinek cyklu „Bank śmiałych decyzji”.
Bankofinanse
02019.07.11Polacy robią zakupy w internecie. Dołącz do nich i płać z IKO
więcejAż 62 proc. wszystkich polskich internautów dokonuje internetowych zakupów. Oznacza to wzrost w porównaniu z ubiegłym rokiem, gdy w sieci zaopatrywało się 56 proc. ankietowanych – wynika z najnowszego raportu Gemius. Zestawienie pokazuje, że zakupy online to dla nas codzienność i wygoda – także pod względem płatności.
Bankofinanse
02019.07.11e-Paragon – cyfrowe potwierdzenie płatności
więcejTradycyjne dowody płatności wkrótce nie będą nam już potrzebne. Ich cyfrowym odpowiednikiem zostanie e-Paragon, powiązany z naszym kontem bankowym oraz debetową kartą płatniczą. Usługa jest już dostępna w bankowości elektronicznej PKO Banku Polskiego. Aby z niej korzystać, wystarczy zalogować się do konta i uruchomić odpowiednią usługę.
Bankofinanse
02019.07.11Czym się różni kantor internetowy od kantoru stacjonarnego?
więcejMusisz sprzedać lub kupić walutę obcą – co robisz? Jeśli pierwsze, co przychodzi ci do głowy, to udanie się do kantoru stacjonarnego, być może powinieneś poznać praktyczniejszy sposób. To korzystanie z kantoru online. Jak działa i czy jest wygodniejszy?