2017.05.22

PKO Ubezpieczenia mają ponad milion klientów!

1,1 miliona klientów korzysta z produktów oferowanych przez PKO Ubezpieczenia. Oferta jest dostępna w placówkach i serwisie on-line PKO Banku Polskiego. 16 tys. doradców banku, posiadających licencje w zakresie sprzedaży ubezpieczeń, służą pomocą i wsparciem klientom w dopasowaniu oferty do potrzeb i oczekiwań finansowych.

PKO Ubezpieczenia mają ponad milion klientów!

Pod marką PKO Ubezpieczenia działają dwa towarzystwa ubezpieczeniowe obsługujące 1,1 miliona klientów. Blisko 680 tysięcy stanowią klienci towarzystwa ubezpieczeń na życie - w I kwartale 2017 roku liczba polis wzrosła o 21 proc. w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku. Z kolei spółka majątkowa po niespełna półtora roku od operacyjnego uruchomienia swojej działalności w styczniu 2016 roku obsługuje już prawie pół miliona klientów i może pochwalić się jednym z najszybszych oraz najbardziej dynamicznych wdrożeń operacyjnych na rynku bancassurance.

- W lutym br. spółka majątkowa osiągnęła próg rentowności i obecnie odnotowuje dodatni wynik finansowy netto. To duże i mobilizujące osiągnięcie. Pracujemy nad rozwojem oferty ubezpieczeń majątkowych i dalszym doskonaleniem procesów obsługi klientów. Ma to istotne znaczenie dla klientów w postrzeganiu wartości produktów ubezpieczeniowych. Ważny jest sprawny proces wypłaty świadczeń. Obecnie ponad połowa wszystkich szkód majątkowych w PKO Ubezpieczenia jest rozpatrywana w tzw. „szybkiej ścieżce”, bez angażowania klienta w spotkania z rzeczoznawcą, w oparciu o telefoniczny kontakt – mówi Sławomir Łopalewski, prezes obu spółek ubezpieczeniowych.

W 2016 roku PKO Ubezpieczenia zebrały łącznie 1 265,7 mln zł składki przypisanej, w tym PKO Życie TU 900,6 mln zł, a PKO TU - 365,7 mln zł, co daje im łącznie 12 proc. udział w rynku bancassurance.

Celem Grupy Kapitałowej PKO Banku Polskiego jest oferowanie usług, które w pełni zaspokoją potrzeby każdego gospodarstwa domowego w zakresie obsługi finansowej. Rozwój ekonomiczny naszego społeczeństwa wpływa na wzrost popytu na produkty ubezpieczeniowe, które zaraz po bankowych, należą do najbardziej popularnych i poszukiwanych. Efektem tych zmian jest rosnąca rola ubezpieczeń i bankowości ubezpieczeniowej w usługach finansowych. Sukcesywnie wzrastająca liczba klientów i dobre wyniki spółek ubezpieczeniowych PKO potwierdzają, że ich oferta trafia w oczekiwania i zyskuje zaufanie na rynku. - mówi Jan Emeryk Rościszewski, Wiceprezes Zarządu PKO Banku Polskiego nadzorujący Obszar Rynku Detalicznego.

W pierwszym kwartale 2017 roku towarzystwo ubezpieczeń na życie zanotowało najwyższą na przestrzeni ostatnich lat wartość wypłat z polis - prawie 7 mln zł. Zgłaszane w 2016 roku wnioski o wypłaty świadczeń zostały w 78 proc. rozpatrzone pozytywnie – w ubezpieczeniach majątkowych wskaźnik ten sięgnął 85 proc. Przełożyło się to w ub. roku na łączną wartość wypłat dla klientów na kwotę 23,5 mln zł w polisach na życie oraz 31,2 mln zł świadczeń z produktów inwestycyjno-oszczędnościowych. W spółce majątkowej wypłata odszkodowań osiągnęła łącznie ponad 2 mln zł.

Grzegorz Culepa
ekspert PKO Banku Polskiego

Czytaj także:

Gwarancja zysku od PKO Ubezpieczenia

Ubezpieczenie na bank

    • Bankofinanse

      02017.10.20

      Dużo płacisz kartą, telefonem, IKO? Zarządzaj limitami

      Rozwój technologii w ostatnich latach spowodował, że korzystanie z usług bankowych, szczególnie tych związanych z płatnościami stało się niezmiernie proste i wygodne. Możliwość płacenia w sklepach, restauracjach, pubach, klubach fitness a nawet w sezonowych warzywniakach przy pomocy telefonu sprawia, że żyjemy w rzeczywistości, która jeszcze kilkanaście lat temu mogła stanowić scenariusz filmu SF.

      więcej
    • Bankofinanse

      02017.10.20

      PKO Bank Polski na Absolvent Talent Days – nowoczesny i otwarty pracodawca

      Merytorycznie i nowocześnie zaprezentował się PKO Bank Polski podczas największych targów pracy Absolwent Talent Days. Nowa koncepcja stoiska wyróżniała nas wśród innych wystawców. Docenili ją studenci i absolwenci. Kilkadziesiąt osób odwiedziło naszą strefę rekrutacyjną, wiele z nich zdecydowało się złożyć aplikację.

      więcej
    • Bankofinanse

      02017.10.18

      Warto płacić kartą! Jakie są zalety płatności kartą płatniczą?

      Za kawę, śniadanie, kosmetyki, czy nawet gumy do żucia – niemal za wszystko płacimy dziś kartą płatniczą. Każdy Polak używa swojego „plastikowego pieniądza” średnio 23 razy w miesiącu. Karta bankowa przestała być jedynie narzędziem do wypłacania gotówki z bankomatu.

      więcej
    • Bankofinanse

      02017.10.16

      Każdy dzień, miesiąc, rok z aplikacją IKO

      Tydzień Płatności Bezgotówkowych nie musi być jedyną okazją w roku, kiedy prowadzenie finansów oraz zakupy zdają się zabierać mniej czasu niż zwykle. Aplikacja mobilna banku w telefonie to realna alternatywa dla Twojego portfela. Tych kilka przykładów z życia pokaże Ci, dlaczego warto korzystać z nowoczesnych technologii wokół nas, które w dodatku nic nie kosztują.

      więcej
    • Z Banku

      02017.10.16

      Nagrody dla najbardziej innowacyjnych firm wręczone

      Już po raz siódmy poznaliśmy laureatów Innowatorów „Wprost” – nagrody dla najbardziej innowacyjnych polskich przedsiębiorstw. Partnerem tegorocznego wydarzenia był PKO Bank Polski. Statuetki w kategorii IT i telekomunikacja wręczył wiceprezes Zarządu Banku, Rafał Antczak.

      więcej
    • Bankofinanse

      02017.10.13

      Dyrektywa MiFID II – wiedza, czyli wiele możliwości

      Wnikliwa ankieta, jeszcze bardziej precyzyjna informacja o potencjalnych zyskach i ewentualnych stratach oraz wysokości prowizji i opłat manipulacyjnych – to najważniejsze atuty nowych przepisów w sprawie rynków instrumentów finansowych (MiFID II), które zaczną obowiązywać od stycznia 2018 roku. Jeszcze w tym roku warto zainwestować w IKE lub IKZE.

      więcej
    Pokaż więcej