2017.05.22

PKO Ubezpieczenia mają ponad milion klientów!

1,1 miliona klientów korzysta z produktów oferowanych przez PKO Ubezpieczenia. Oferta jest dostępna w placówkach i serwisie on-line PKO Banku Polskiego. 16 tys. doradców banku, posiadających licencje w zakresie sprzedaży ubezpieczeń, służą pomocą i wsparciem klientom w dopasowaniu oferty do potrzeb i oczekiwań finansowych.

PKO Ubezpieczenia mają ponad milion klientów!

Pod marką PKO Ubezpieczenia działają dwa towarzystwa ubezpieczeniowe obsługujące 1,1 miliona klientów. Blisko 680 tysięcy stanowią klienci towarzystwa ubezpieczeń na życie - w I kwartale 2017 roku liczba polis wzrosła o 21 proc. w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku. Z kolei spółka majątkowa po niespełna półtora roku od operacyjnego uruchomienia swojej działalności w styczniu 2016 roku obsługuje już prawie pół miliona klientów i może pochwalić się jednym z najszybszych oraz najbardziej dynamicznych wdrożeń operacyjnych na rynku bancassurance.

- W lutym br. spółka majątkowa osiągnęła próg rentowności i obecnie odnotowuje dodatni wynik finansowy netto. To duże i mobilizujące osiągnięcie. Pracujemy nad rozwojem oferty ubezpieczeń majątkowych i dalszym doskonaleniem procesów obsługi klientów. Ma to istotne znaczenie dla klientów w postrzeganiu wartości produktów ubezpieczeniowych. Ważny jest sprawny proces wypłaty świadczeń. Obecnie ponad połowa wszystkich szkód majątkowych w PKO Ubezpieczenia jest rozpatrywana w tzw. „szybkiej ścieżce”, bez angażowania klienta w spotkania z rzeczoznawcą, w oparciu o telefoniczny kontakt – mówi Sławomir Łopalewski, prezes obu spółek ubezpieczeniowych.

W 2016 roku PKO Ubezpieczenia zebrały łącznie 1 265,7 mln zł składki przypisanej, w tym PKO Życie TU 900,6 mln zł, a PKO TU - 365,7 mln zł, co daje im łącznie 12 proc. udział w rynku bancassurance.

Celem Grupy Kapitałowej PKO Banku Polskiego jest oferowanie usług, które w pełni zaspokoją potrzeby każdego gospodarstwa domowego w zakresie obsługi finansowej. Rozwój ekonomiczny naszego społeczeństwa wpływa na wzrost popytu na produkty ubezpieczeniowe, które zaraz po bankowych, należą do najbardziej popularnych i poszukiwanych. Efektem tych zmian jest rosnąca rola ubezpieczeń i bankowości ubezpieczeniowej w usługach finansowych. Sukcesywnie wzrastająca liczba klientów i dobre wyniki spółek ubezpieczeniowych PKO potwierdzają, że ich oferta trafia w oczekiwania i zyskuje zaufanie na rynku. - mówi Jan Emeryk Rościszewski, Wiceprezes Zarządu PKO Banku Polskiego nadzorujący Obszar Rynku Detalicznego.

W pierwszym kwartale 2017 roku towarzystwo ubezpieczeń na życie zanotowało najwyższą na przestrzeni ostatnich lat wartość wypłat z polis - prawie 7 mln zł. Zgłaszane w 2016 roku wnioski o wypłaty świadczeń zostały w 78 proc. rozpatrzone pozytywnie – w ubezpieczeniach majątkowych wskaźnik ten sięgnął 85 proc. Przełożyło się to w ub. roku na łączną wartość wypłat dla klientów na kwotę 23,5 mln zł w polisach na życie oraz 31,2 mln zł świadczeń z produktów inwestycyjno-oszczędnościowych. W spółce majątkowej wypłata odszkodowań osiągnęła łącznie ponad 2 mln zł.

Grzegorz Culepa
ekspert PKO Banku Polskiego

Czytaj także:

Gwarancja zysku od PKO Ubezpieczenia

Ubezpieczenie na bank

    • Z Banku

      02018.02.23

      PKO Bank Polski najcenniejszą marką finansową

      PKO Bank Polski jest najdroższą marką krajowego sektora finansowego. Marka polskiego lidera sektora bankowego w Rankingu Najcenniejszych Polskich Marek 2017 dziennika „Rzeczpospolita” wyceniona została na 2,7 mld złotych. Jest też trzecim najbardziej wartościowym brandem w kraju.

      więcej
    • Bankofinanse

      02018.02.20

      Wakacje dwa razy w roku. Pozwól sobie to zaplanować

      Uczniowie i studenci dwa razy do roku mają szasnę odetchnąć od nauki i wytężonej pracy, bo w ich kalendarz na stałe wpisane są ferie zimowe i wakacje. A Ty? Też pozwalasz sobie na odpoczynek dwa razy do roku? Psychologowie są zgodni, że by nabrać właściwego dystansu do pracy i zrelaksować się naprawdę, należy zmienić otoczenie. Wyjazd bywa najlepszym rozwiązaniem. Często jednak nie możesz sobie na to pozwolić. Musisz wybierać – narty zimą lub kurort latem. Podpowiemy Ci, co zrobić, abyś mógł pozwolić sobie na jedno i drugie.

      więcej
    • Z Banku

      02018.02.20

      „Możesz wszystko, ale nie musisz” – nowa kampania Konta dla Młodych w PKO Banku Polskim

      Ruszyła kampania internetowa PKO Banku Polskiego „Możesz wszystko, ale nie musisz” z udziałem Macieja Musiała, jednego z najpopularniejszych aktorów młodego pokolenia. Motywem przewodnim kampanii jest akcentowanie poprzez humorystyczne sceny z udziałem Musiała atutów PKO Konta dla Młodych – wygody, mobilności i szybkości. Za otwarcie PKO Konta dla Młodych można otrzymać 100 zł do wydania na Allegro.

      więcej
    • Z Banku

      02018.02.15

      Rewitalizacja Rotundy PKO Banku Polskiego. Budowa części naziemnej

      PKO Bank Polski realizuje trzeci etapu prac związanych z rewitalizacją Rotundy – Oddziału 3 Banku. Obecnie montowane są elementy konstrukcyjne antresoli – kondygnacji 1 piętra. Na szkielet Rotundy złożą się: 21-tonowy słup o wysokości ponad 13,5 m, 13 podziemnych słupów obwodowych o wysokości 3,5-4 m oraz 48 słupów naziemnych, których wysokość wyniesie 11-13 m.

      więcej
    • Bankofinanse

      02018.02.14

      Panna młoda tuż za progiem, czyli jak sfinansować koszty ślubu i wesela

      Piękna suknia, szykowny garnitur, marsz Mendelsona i luksusowa limuzyna. Kwiaty, łzy wzruszenia, życzenia, a później zabawa do białego ranaByś mogła/mógł po latach stwierdzić, że były jak z bajki, jej scenariusz napisz już dziś i przygotuj się finansowo.

      więcej
    • Bankofinanse

      02018.02.13

      Ekonomia na bank. II edycja projektu edukacji ekonomicznej PKO Banku Polskiego i Uniwersytetu Śląskiego

      Zarządzanie własnym budżetem, prowadzenie biznesu czy ubezpieczenia – wiedza z zakresu edukacji ekonomicznej, bez której trudno dziś sobie poradzić, jest szczególnie potrzebna młodym ludziom wchodzącym w dorosłe życie. Dlatego istotne, by przekazywali ją praktycy, jakimi są doświadczeni pracownicy banku. Rozpoczęła się II edycja projektu edukacyjnego Ekonomia na bank realizowanego przez PKO Bank Polski oraz Uniwersytet Śląski.

      więcej
    Pokaż więcej