PKO Ubezpieczenia mają ponad milion klientów!
1,1 miliona klientów korzysta z produktów oferowanych przez PKO Ubezpieczenia. Oferta jest dostępna w placówkach i serwisie on-line PKO Banku Polskiego. 16 tys. doradców banku, posiadających licencje w zakresie sprzedaży ubezpieczeń, służą pomocą i wsparciem klientom w dopasowaniu oferty do potrzeb i oczekiwań finansowych.
Pod marką PKO Ubezpieczenia działają dwa towarzystwa ubezpieczeniowe obsługujące 1,1 miliona klientów. Blisko 680 tysięcy stanowią klienci towarzystwa ubezpieczeń na życie - w I kwartale 2017 roku liczba polis wzrosła o 21 proc. w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku. Z kolei spółka majątkowa po niespełna półtora roku od operacyjnego uruchomienia swojej działalności w styczniu 2016 roku obsługuje już prawie pół miliona klientów i może pochwalić się jednym z najszybszych oraz najbardziej dynamicznych wdrożeń operacyjnych na rynku bancassurance.
- W lutym br. spółka majątkowa osiągnęła próg rentowności i obecnie odnotowuje dodatni wynik finansowy netto. To duże i mobilizujące osiągnięcie. Pracujemy nad rozwojem oferty ubezpieczeń majątkowych i dalszym doskonaleniem procesów obsługi klientów. Ma to istotne znaczenie dla klientów w postrzeganiu wartości produktów ubezpieczeniowych. Ważny jest sprawny proces wypłaty świadczeń. Obecnie ponad połowa wszystkich szkód majątkowych w PKO Ubezpieczenia jest rozpatrywana w tzw. „szybkiej ścieżce”, bez angażowania klienta w spotkania z rzeczoznawcą, w oparciu o telefoniczny kontakt – mówi Sławomir Łopalewski, prezes obu spółek ubezpieczeniowych.
W 2016 roku PKO Ubezpieczenia zebrały łącznie 1 265,7 mln zł składki przypisanej, w tym PKO Życie TU 900,6 mln zł, a PKO TU - 365,7 mln zł, co daje im łącznie 12 proc. udział w rynku bancassurance.
– Celem Grupy Kapitałowej PKO Banku Polskiego jest oferowanie usług, które w pełni zaspokoją potrzeby każdego gospodarstwa domowego w zakresie obsługi finansowej. Rozwój ekonomiczny naszego społeczeństwa wpływa na wzrost popytu na produkty ubezpieczeniowe, które zaraz po bankowych, należą do najbardziej popularnych i poszukiwanych. Efektem tych zmian jest rosnąca rola ubezpieczeń i bankowości ubezpieczeniowej w usługach finansowych. Sukcesywnie wzrastająca liczba klientów i dobre wyniki spółek ubezpieczeniowych PKO potwierdzają, że ich oferta trafia w oczekiwania i zyskuje zaufanie na rynku. - mówi Jan Emeryk Rościszewski, Wiceprezes Zarządu PKO Banku Polskiego nadzorujący Obszar Rynku Detalicznego.
W pierwszym kwartale 2017 roku towarzystwo ubezpieczeń na życie zanotowało najwyższą na przestrzeni ostatnich lat wartość wypłat z polis - prawie 7 mln zł. Zgłaszane w 2016 roku wnioski o wypłaty świadczeń zostały w 78 proc. rozpatrzone pozytywnie – w ubezpieczeniach majątkowych wskaźnik ten sięgnął 85 proc. Przełożyło się to w ub. roku na łączną wartość wypłat dla klientów na kwotę 23,5 mln zł w polisach na życie oraz 31,2 mln zł świadczeń z produktów inwestycyjno-oszczędnościowych. W spółce majątkowej wypłata odszkodowań osiągnęła łącznie ponad 2 mln zł.
Grzegorz Culepa
ekspert PKO Banku Polskiego
Czytaj także:
Gwarancja zysku od PKO Ubezpieczenia
Ubezpieczenie na bank
Bankofinanse
02019.07.15Dziś Dzień bez Telefonu Komórkowego! Jak go przeżyć?
więcej15 lipca obchodzimy Światowy Dzień bez Telefonu Komórkowego. Co to znaczy dla klientów Banku? Nasze IKO będzie działać, jak zawsze, bez zarzutu.
Z Banku
02019.07.15100-lecie Banku – nasze placówki. Oddział 1 PKO Banku Polskiego w Białymstoku
więcejNajwiększy białostocki oddział PKO Banku Polskiego mieści się w historycznym centrum stolicy Podlasia. Pięknie odrestaurowaną, zabytkową kamienicę przy Rynku Kościuszki 16, w której swoją siedzibę ma Oddział 1, odwiedzają nie tylko stali klienci, ale także wielu turystów.
Z Banku
02019.07.11Filmowy cykl „Bank śmiałych decyzji”: innowacje bankowe
więcejCo Polacy wiedzą o nowych technologiach i nowoczesnej bankowości? Dowiemy się tego oglądając trzeci odcinek cyklu „Bank śmiałych decyzji”.
Bankofinanse
02019.07.11Polacy robią zakupy w internecie. Dołącz do nich i płać z IKO
więcejAż 62 proc. wszystkich polskich internautów dokonuje internetowych zakupów. Oznacza to wzrost w porównaniu z ubiegłym rokiem, gdy w sieci zaopatrywało się 56 proc. ankietowanych – wynika z najnowszego raportu Gemius. Zestawienie pokazuje, że zakupy online to dla nas codzienność i wygoda – także pod względem płatności.
Bankofinanse
02019.07.11e-Paragon – cyfrowe potwierdzenie płatności
więcejTradycyjne dowody płatności wkrótce nie będą nam już potrzebne. Ich cyfrowym odpowiednikiem zostanie e-Paragon, powiązany z naszym kontem bankowym oraz debetową kartą płatniczą. Usługa jest już dostępna w bankowości elektronicznej PKO Banku Polskiego. Aby z niej korzystać, wystarczy zalogować się do konta i uruchomić odpowiednią usługę.
Bankofinanse
02019.07.11Czym się różni kantor internetowy od kantoru stacjonarnego?
więcejMusisz sprzedać lub kupić walutę obcą – co robisz? Jeśli pierwsze, co przychodzi ci do głowy, to udanie się do kantoru stacjonarnego, być może powinieneś poznać praktyczniejszy sposób. To korzystanie z kantoru online. Jak działa i czy jest wygodniejszy?