Prestiżowy certyfikat CIPS dla PKO Banku Polskiego
PKO Bank Polski otrzymał międzynarodowy certyfikat potwierdzający najwyższe standardy procesów zakupowych. Przyznaje go największa na świecie organizacja branży zakupowej Chartered Institute of Procurement and Supply (CIPS). PKO Bank Polski jest pierwszą firmą sektora finansowego i trzecią w Polsce mającą takie wyróżnienie.
PKO Bank Polski dołączył do wąskiego grona film polskich mających prestiżowy certyfikat Chartered Institute of Procurement and Supply (CIPS) potwierdzający najwyższe standardy zakupowe. To udokumentowanie wiarygodności biznesowej Banku wobec swoich klientów i kontrahentów.
Tylko 375 firm na całym świecie może się pochwalić certyfikatem Chartered Institute of Procurement and Supply (CIPS). W Polsce mają go tylko 3 firmy.
- Certyfikat CIPS dla naszego Banku to ogromny prestiż. Znaleźliśmy się w wąskim gronie firm spełniających najwyższe standardy zakupowe. Zdobyliśmy go, jako pierwszy Bank w Polsce i 4 na świecie - mówi Tomasz Olak, kierownik w Departamencie Zakupów PKO Banku Polskiego, odpowiedzialnego za proces certyfikacji CIPS.
Certyfikacja Korporacyjna CIPS jest globalnie rozpoznawalnym wyróżnieniem przyznawanym organizacjom wykazującym się najwyższą klasą procesów operacyjnych w obszarze zakupów. Jest też świadectwem działań zgodnych z zasadami etyki oraz światowymi trendami w zakresie Społecznej Odpowiedzialności Biznesu (CSR). Certyfikat jest dowodem na to, że PKO Bank Polski jest ponadprzeciętnie solidnym partnerem biznesowym dla klientów i kontrahentów, którym zapewnia profesjonalizm, najwyższą jakość i bezpieczeństwo transakcji.
- To efekt profesjonalizmu i zaangażowania naszego zespołu oraz ciągłego doskonalenia procesu zakupowego. Do tego celu wykorzystujemy najnowocześniejsze techniki i narzędzia. Nasze działania docenili międzynarodowi eksperci z CIPS, którzy po wielu analizach uznali, że stosowane przez nas praktyki, ich poziom i jakość zasługują na wyróżnienie certyfikatem – wyjaśnia Adam Bugajczuk, dyrektor Departamentu Zakupów PKO Banku Polskiego
PKO Bank Polski rocznie realizuje ponad 400 procesów zakupowych w kilkudziesięciu obszarach, od robót budowlanych, dostaw energii elektrycznej, sprzętu i oprogramowania, wdrażania systemów informatycznych wspierających biznes, po usługi konsultingowe, marketingowe czy szkoleniowe. Eksperci międzynarodowego instytutu CIPS przeprowadzili w Banku szereg analiz oraz szczegółowy audyt w obszarach przywództwa i organizacji, strategii, kompetencji pracowników, funkcjonowania procesów i systemów oraz pomiaru i zarządzania wynikami. W efekcie uznano, że standardy zakupowe PKO Banku Polskiego spełniają niezwykle wyśrubowane kryteria doskonałości niezbędne do uzyskania certyfikatu.
Chartered Institute of Procurement and Supply (CIPS) to największa międzynarodowa instytucja zrzeszająca profesjonalistów z obszaru zakupów. Jest organizacją non-profit, której nadrzędnym celem jest zwiększanie wiedzy i kompetencji zakupowych jego członków - zarówno indywidualnych, jak też korporacyjnych. CIPS m.in. szkoli i certyfikuje organizacje zakupowe największych firm świata z wielu branż m.in. z branży naftowej, farmaceutycznej i finansowej. Od początku swojej działalności wspiera pracowników oraz organizacje z publicznego, prywatnego oraz trzeciego sektora w dążeniu do biznesowej doskonałości i implementacji międzynarodowych standardów.
CIPS został założony w Wielkiej Brytanii 1932 r., a w 1992 r. otrzymał od Królowej Elżbiety II Przywilej Królewski (royal charter), będący świadectwem wysokiej rangi tej instytucji. Obecnie zrzesza ponad 110 tys. członków, działa w ponad 150 krajach i od wielu lat jest największą i najbardziej prestiżową organizacja zakupową na świecie.
Ewa Maciejewska
specjalista PKO Banku Polskiego
Czytaj także:
Najlepszy wynik w branży finansowej i najwyższy poziom bezpieczeństwa
PKO Bank Polski Liderem Informatyki 2016 w cyfrowej erze biznesu
Bankofinanse
02019.07.15Dziś Dzień bez Telefonu Komórkowego! Jak go przeżyć?
więcej15 lipca obchodzimy Światowy Dzień bez Telefonu Komórkowego. Co to znaczy dla klientów Banku? Nasze IKO będzie działać, jak zawsze, bez zarzutu.
Z Banku
02019.07.15100-lecie Banku – nasze placówki. Oddział 1 PKO Banku Polskiego w Białymstoku
więcejNajwiększy białostocki oddział PKO Banku Polskiego mieści się w historycznym centrum stolicy Podlasia. Pięknie odrestaurowaną, zabytkową kamienicę przy Rynku Kościuszki 16, w której swoją siedzibę ma Oddział 1, odwiedzają nie tylko stali klienci, ale także wielu turystów.
Z Banku
02019.07.11Filmowy cykl „Bank śmiałych decyzji”: innowacje bankowe
więcejCo Polacy wiedzą o nowych technologiach i nowoczesnej bankowości? Dowiemy się tego oglądając trzeci odcinek cyklu „Bank śmiałych decyzji”.
Bankofinanse
02019.07.11Polacy robią zakupy w internecie. Dołącz do nich i płać z IKO
więcejAż 62 proc. wszystkich polskich internautów dokonuje internetowych zakupów. Oznacza to wzrost w porównaniu z ubiegłym rokiem, gdy w sieci zaopatrywało się 56 proc. ankietowanych – wynika z najnowszego raportu Gemius. Zestawienie pokazuje, że zakupy online to dla nas codzienność i wygoda – także pod względem płatności.
Bankofinanse
02019.07.11e-Paragon – cyfrowe potwierdzenie płatności
więcejTradycyjne dowody płatności wkrótce nie będą nam już potrzebne. Ich cyfrowym odpowiednikiem zostanie e-Paragon, powiązany z naszym kontem bankowym oraz debetową kartą płatniczą. Usługa jest już dostępna w bankowości elektronicznej PKO Banku Polskiego. Aby z niej korzystać, wystarczy zalogować się do konta i uruchomić odpowiednią usługę.
Bankofinanse
02019.07.11Czym się różni kantor internetowy od kantoru stacjonarnego?
więcejMusisz sprzedać lub kupić walutę obcą – co robisz? Jeśli pierwsze, co przychodzi ci do głowy, to udanie się do kantoru stacjonarnego, być może powinieneś poznać praktyczniejszy sposób. To korzystanie z kantoru online. Jak działa i czy jest wygodniejszy?