2017.04.28

Raport o polskiej bankowości pokazuje umocnienie pozycji PKO Banku Polskiego

Systematycznie wzrastają aktywa polskiego sektora bankowego, a wraz z nimi skala działalności. Zgodnie z danymi przytoczonymi w raporcie PRNews.pl i Bankier.pl „Polska bankowość w liczbach - 2016”, polskie banki na koniec 2016 roku obsługiwały 46 mln klientów, prowadziły 31 mln rachunków i obsługiwały 6,2 mln kart kredytowych. Bankowość staje się przy tym coraz bardziej nowoczesna.

Raport o polskiej bankowości

Jak pokazują dane, do 31 mln wzrosła liczba klientów banków uniwersalnych z dostępem do bankowości elektronicznej, 3,5 mln osób korzystało z aplikacji mobilnej na telefonie komórkowym, a 7,7 mln klientów logowało się do banku z poziomu urządzenia mobilnego.

Na tle sektora, pozycję niekwestionowanego lidera umacnia PKO Bank Polski. Aktywa Banku (dane jednostkowe) na koniec 2016 r. wyniosły 273 mld zł i były o ponad 100 mld zł większe niż aktywa drugiego w kolejności banku. Dzięki tak dużemu dystansowi, PKO Bank Polski może skupić się na doskonaleniu oferty i zwiększaniu satysfakcji klientów, co przekłada się na wzrost statystyk dotyczących aktywności klientów w PKO Banku Polskim.

Największy organiczny wzrost liczby kont ROR

PKO Bank Polski na koniec 2016 roku obsługiwał 9,2 mln klientów – najwięcej w całym sektorze, o 76 proc. więcej niż drugi największy polski bank. Większość, bo 8,8 mln z tej liczby to klienci indywidualni. Bank prowadził również najwięcej kont. Ich liczba na koniec 2016 roku wynosiła 6,9 mln i była o 229 tys. większa niż rok wcześniej. W 2016 r. PKO Bank Polski odnotował największy w całym sektorze organiczny wzrost liczby prowadzonych rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych.

Lider rynku kart płatniczych w Polsce

Klienci Banku chętnie korzystają z kart płatniczych. PKO Bank Polski, jako lider na rynku kart z udziałem na poziomie 22% jest wystawcą 6,6 mln kart debetowych oraz 832 tys. kart kredytowych. Liczba kart debetowych PKO Banku Polskiego jest ponad dwukrotnie wyższa niż w kolejnym pod względem wielkości banku, oraz jest wyższa niż w drugim i trzecim banku razem wziętych.

Najwięcej klientów mobilnych i z dostępem do bankowości internetowej

PKO Bank Polskiej jest również liderem polskiej bankowości mobilnej i internetowej. Dostęp do bankowości internetowej Banku ma 8,8 mln klientów, czyli ponad 28% wszystkich klientów polskich banków z dostępem do tej usługi. Aktywnie z tej możliwości korzysta 3,6 mln osób. Blisko 1,7 mln klientów Banku przynajmniej raz w miesiącu loguje się do banku z poziomu urządzenia mobilnego, a aplikacja IKO została aktywowana na koniec 2016 r miała już ponad 1 mln aktywacji. Klienci mogą również korzystać z kart HCE. PKO Bank Polski obsługiwał na koniec 2016 roku 70 tys. aktywnych wirtualnych kart zbliżeniowych, czyli 30% wszystkich aktywnych kart HCE wystawionych przez polskie banki.

Szymon Pinderak
ekspert PKO Banku Polskiego

Czytaj także:

PKO Bank Hipoteczny liderem rynku listów zastawnych w Polsce

PKO Bank Polski 3. raz Filarem Budżetu według dziennika „Rzeczpospolita”

 

loaderek.gifoverlay.png