Raport o polskiej bankowości pokazuje umocnienie pozycji PKO Banku Polskiego
Systematycznie wzrastają aktywa polskiego sektora bankowego, a wraz z nimi skala działalności. Zgodnie z danymi przytoczonymi w raporcie PRNews.pl i Bankier.pl „Polska bankowość w liczbach - 2016”, polskie banki na koniec 2016 roku obsługiwały 46 mln klientów, prowadziły 31 mln rachunków i obsługiwały 6,2 mln kart kredytowych. Bankowość staje się przy tym coraz bardziej nowoczesna.
Jak pokazują dane, do 31 mln wzrosła liczba klientów banków uniwersalnych z dostępem do bankowości elektronicznej, 3,5 mln osób korzystało z aplikacji mobilnej na telefonie komórkowym, a 7,7 mln klientów logowało się do banku z poziomu urządzenia mobilnego.
Na tle sektora, pozycję niekwestionowanego lidera umacnia PKO Bank Polski. Aktywa Banku (dane jednostkowe) na koniec 2016 r. wyniosły 273 mld zł i były o ponad 100 mld zł większe niż aktywa drugiego w kolejności banku. Dzięki tak dużemu dystansowi, PKO Bank Polski może skupić się na doskonaleniu oferty i zwiększaniu satysfakcji klientów, co przekłada się na wzrost statystyk dotyczących aktywności klientów w PKO Banku Polskim.
Największy organiczny wzrost liczby kont ROR
PKO Bank Polski na koniec 2016 roku obsługiwał 9,2 mln klientów – najwięcej w całym sektorze, o 76 proc. więcej niż drugi największy polski bank. Większość, bo 8,8 mln z tej liczby to klienci indywidualni. Bank prowadził również najwięcej kont. Ich liczba na koniec 2016 roku wynosiła 6,9 mln i była o 229 tys. większa niż rok wcześniej. W 2016 r. PKO Bank Polski odnotował największy w całym sektorze organiczny wzrost liczby prowadzonych rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych.
Lider rynku kart płatniczych w Polsce
Klienci Banku chętnie korzystają z kart płatniczych. PKO Bank Polski, jako lider na rynku kart z udziałem na poziomie 22% jest wystawcą 6,6 mln kart debetowych oraz 832 tys. kart kredytowych. Liczba kart debetowych PKO Banku Polskiego jest ponad dwukrotnie wyższa niż w kolejnym pod względem wielkości banku, oraz jest wyższa niż w drugim i trzecim banku razem wziętych.
Najwięcej klientów mobilnych i z dostępem do bankowości internetowej
PKO Bank Polskiej jest również liderem polskiej bankowości mobilnej i internetowej. Dostęp do bankowości internetowej Banku ma 8,8 mln klientów, czyli ponad 28% wszystkich klientów polskich banków z dostępem do tej usługi. Aktywnie z tej możliwości korzysta 3,6 mln osób. Blisko 1,7 mln klientów Banku przynajmniej raz w miesiącu loguje się do banku z poziomu urządzenia mobilnego, a aplikacja IKO została aktywowana na koniec 2016 r miała już ponad 1 mln aktywacji. Klienci mogą również korzystać z kart HCE. PKO Bank Polski obsługiwał na koniec 2016 roku 70 tys. aktywnych wirtualnych kart zbliżeniowych, czyli 30% wszystkich aktywnych kart HCE wystawionych przez polskie banki.
Szymon Pinderak
ekspert PKO Banku Polskiego
Czytaj także:
PKO Bank Hipoteczny liderem rynku listów zastawnych w Polsce
PKO Bank Polski 3. raz Filarem Budżetu według dziennika „Rzeczpospolita”
Bankofinanse
02019.07.15Dziś Dzień bez Telefonu Komórkowego! Jak go przeżyć?
więcej15 lipca obchodzimy Światowy Dzień bez Telefonu Komórkowego. Co to znaczy dla klientów Banku? Nasze IKO będzie działać, jak zawsze, bez zarzutu.
Z Banku
02019.07.15100-lecie Banku – nasze placówki. Oddział 1 PKO Banku Polskiego w Białymstoku
więcejNajwiększy białostocki oddział PKO Banku Polskiego mieści się w historycznym centrum stolicy Podlasia. Pięknie odrestaurowaną, zabytkową kamienicę przy Rynku Kościuszki 16, w której swoją siedzibę ma Oddział 1, odwiedzają nie tylko stali klienci, ale także wielu turystów.
Z Banku
02019.07.11Filmowy cykl „Bank śmiałych decyzji”: innowacje bankowe
więcejCo Polacy wiedzą o nowych technologiach i nowoczesnej bankowości? Dowiemy się tego oglądając trzeci odcinek cyklu „Bank śmiałych decyzji”.
Bankofinanse
02019.07.11Polacy robią zakupy w internecie. Dołącz do nich i płać z IKO
więcejAż 62 proc. wszystkich polskich internautów dokonuje internetowych zakupów. Oznacza to wzrost w porównaniu z ubiegłym rokiem, gdy w sieci zaopatrywało się 56 proc. ankietowanych – wynika z najnowszego raportu Gemius. Zestawienie pokazuje, że zakupy online to dla nas codzienność i wygoda – także pod względem płatności.
Bankofinanse
02019.07.11e-Paragon – cyfrowe potwierdzenie płatności
więcejTradycyjne dowody płatności wkrótce nie będą nam już potrzebne. Ich cyfrowym odpowiednikiem zostanie e-Paragon, powiązany z naszym kontem bankowym oraz debetową kartą płatniczą. Usługa jest już dostępna w bankowości elektronicznej PKO Banku Polskiego. Aby z niej korzystać, wystarczy zalogować się do konta i uruchomić odpowiednią usługę.
Bankofinanse
02019.07.11Czym się różni kantor internetowy od kantoru stacjonarnego?
więcejMusisz sprzedać lub kupić walutę obcą – co robisz? Jeśli pierwsze, co przychodzi ci do głowy, to udanie się do kantoru stacjonarnego, być może powinieneś poznać praktyczniejszy sposób. To korzystanie z kantoru online. Jak działa i czy jest wygodniejszy?