2017.07.10

Stanowiska samoobsługowe - nowość dla klientów w oddziałach PKO Banku Polskiego

PKO Bank Polski umożliwia swoim klientom korzystanie z nowoczesnych kanałów i narzędzi obsługi – są wśród nich m.in. serwis transakcyjny iPKO, aplikacja mobilna IKO, bankomaty i wpłatomaty. Od teraz do dyspozycji klientów i dla ich wygody, na początek w wybranych placówkach banku, pojawią się również pierwsze stanowiska samoobsługowe: dwa w Warszawie i dwa w Jeleniej Górze.

- Stanowiska samoobsługowe z jednej strony podnoszą komfort klientów, z drugiej optymalizują koszty funkcjonowania placówek bankowych - zmniejszają koszty obsługi klientów, obniżają niezbędne zaangażowanie pracowników w realizację operacji, dzięki czemu mogą angażować się w obsługę klientów zainteresowanych bardziej skomplikowanymi produktami. Celem prowadzonego pilotażu jest ocena, w jaki sposób urządzenia te usprawnią proces obsługi klienta, sprawdzenie poziomu wykorzystania stanowisk samoobsługowych w naszych realiach. Rozwiązanie to z powodzeniem zostało zastosowane na rynku brytyjskim m.in. w banku Barclays – mówi Zbigniew Jancewicz, kierownik zespołu w Departamencie Sieci i Optymalizacji Procesów.

Chcąc w pełni wykorzystać potencjał, jaki stwarzają nowe narzędzia, w PKO Banku Polskim prowadzone są projekty, których celem jest przetestowanie nowoczesnych rozwiązań technologicznych w wybranych placówkach zanim zostaną wdrożone w całej sieci. Jednym z nich jest projekt Oddziały Laboratoryjne, w ramach, którego został właśnie uruchomiony pilotaż stanowiska samoobsługowego. 

Z kas samoobsługowych mogą skorzystać wszyscy klienci indywidualni i firmowi posiadający karty do rachunku bankowego. Dwa stanowiska samoobsługowe działają w Oddziale 6 i 101 w Warszawie oraz dwa w Oddziale 1 w Jeleniej Górze. Urządzenia zostały wyposażone w ekrany dotykowe oraz dodatkowe oprogramowanie, które pozwala na realizację bardziej skomplikowanych transakcji niż sama wpłata i wypłata gotówki. Pilotaż będzie realizowany w dwóch etapach. Na początek klienci będą mogli skorzystać z funkcji wpłaty gotówkowej na konto własne, wypłaty gotówki, przelewu między własnymi rachunkami, przelewu na dowolne konto, założenia lokaty, sprawdzenia lub wydruku salda oraz innych operacji dostępnych obecnie w bankomatach. W dalszej kolejności klienci będą mogli uzyskać pożyczkę gotówkową, dokonywać wpłat gotówkowych na obce konta, zrealizować przelew do urzędu skarbowego lub ZUS oraz zakładać rachunek oszczędnościowy. Lista dostępnych transakcji będzie sukcesywnie zwiększana. Klient loguje się do urządzenia przy użyciu karty debetowej, z użyciem numeru PIN. Dokumenty dotyczące realizowanych transakcji będą przekazywane na wskazany przez klienta adres poczty elektronicznej. W urządzeniu będzie możliwość uzyskania jedynie krótkich potwierdzeń transakcji, analogicznie jak to ma miejsce obecnie w bankomatach.

Obecnie nowoczesne urządzenia samoobsługowe w PKO Banku Polskim są już standardem, a stanowiska samoobsługowe będą ich uzupełnieniem. Bank dysponuje siecią 3 213 bankomatów w tym 941 wpłatomatów. Jako pierwszy bank komercyjny uruchomił tzw. recyklery, czyli bankomaty z funkcją wpłat z zamkniętym obiegiem gotówki - obecnie funkcjonuje już ponad 240 takich urządzeń, a dalszy wzrost wpłatomatów będzie oparty wyłącznie o recyklery. W Banku funkcjonuje też 336 wrzutni gotówkowych, z czego większość to innowacyjne wrzutnie on-line, służące do wpłat zamkniętych, czyli zdeponowania w bezpiecznej kopercie środków, które są niemal natychmiast (do pół godziny) księgowana na koncie. firmowym.

Podobnie jak w poprzednich latach, PKO Bank Polski udostępnia w trakcie sezonu wakacyjnego mobilne bankomaty ustawione w wybranych turystycznych miejscowościach: we Władysławowie, Łebie, Helu, Dziwnowie, Międzyzdrojach, Mielnie, Świnoujściu, Ustroniach Morskich, Juracie, Jastrzębiej Górze, Krynicy Morskiej, Jastarni, Karwii, Kużnicy, Pobierowie, Rewalu i Okuninkach n. Jez. Białym. Urządzenia te będą funkcjonowały do końca września.

Iwona Radomska
ekspert w PKO Banku Polskim

 

Grzegorz Pawlicki, dyrektor Biura Innowacji w PKO Banku Polskim

Oddziały odgrywają kluczową rolę w budowaniu i utrzymaniu relacji z klientem. Wyraźnym trendem jest obecnie podejście „omnikanałowe”, czyli takie, w którym bank oferuje klientowi możliwość skorzystania z pełnego spektrum oferowanych usług zarówno poprzez konwencjonalne, jak i cyfrowe kanały dostępu. Smartfon, komputer, contact-center, urządzenia samoobsługowe oraz kontakt z doradcą w oddziale banku, mają oferować klientowi zbliżony zakres usług i produktów, które bank ma w swojej ofercie. To strategia, którą realizujemy w PKO Banku Polskim, który systematycznie testuje i wdraża innowacyjne rozwiązania.

    • Bankofinanse

      02018.11.15

      3 miliony aplikacji IKO

      Klienci PKO Banku Polskiego co sekundę płacą mobilnie w internecie, a do IKO logują się już częściej niż do serwisu bankowości internetowej iPKO. IKO przekroczyło właśnie rekordową liczbę 3 mln aktywnych aplikacji.

      więcej
    • Z Banku

      02018.11.09

      Myślisz o karierze w finansach? Sprawdź możliwości!

      Ponad 100 rozmów z młodymi ludźmi, którzy chcą budować swoją ścieżkę kariery w finansach odbyli eksperci PKO Banku Polskiego podczas jesiennych Absolvent Talent Days w Krakowie. Studenci i absolwenci uczelni interesowali się m.in. przebiegiem procesu rekrutacji, udziałem w Akademiach Stażowych oraz możliwością podjęcia pracy w największym polskim banku. Ciekawa okazała się także, po raz pierwszy zaprezentowana na targach pracy, oferta dla marzących o własnym biznesie – możliwość współpracy agencyjnej z PKO Bankiem Polskim.

      więcej
    • Z Banku

      02018.11.06

      PKO Bank Polski „Firmą 100-lecia Niepodległości”

      Głosy internautów i kapituła konkursu zdecydowały o tym, że PKO Bank Polski zwyciężył w plebiscycie „Firma 100-lecia Niepodległości”. Otrzymał również wyróżnienie za wdrażane innowacje finansowe zmieniające bankowość, począwszy od książeczek oszczędnościowych po aplikację mobilną IKO.

      więcej
    • Z Banku

      02018.11.06

      Rekordowy kwartał w 100-letniej historii PKO Banku Polskiego

      Sprawna realizacja strategii Banku, w warunkach bardzo dobrej sytuacji gospodarczej Polski, pozwoliła grupie Banku na osiągnięcie historycznie wysokiego wyniku finansowego. Pomimo stabilnych, historycznie najniższych stóp procentowych NBP, zysk Banku wzrasta w dwucyfrowym tempie.

      więcej
    • Bankofinanse

      02018.11.05

      Inwestycje alternatywne w dobra luksusowe w Polsce – nie tylko dla krezusów

      Dzieła sztuki, zabytkowe samochody lub wykwintne trunki – to przykłady inwestycji w dobra luksusowe, które do niedawna były zarezerwowane tylko dla najbogatszych. Ograniczenie inwestycji na rynku dóbr luksusowych w Polsce wynikało z potrzeby zaangażowania potężnych kwot oraz opłacenia profesjonalnego i godnego zaufania indywidualnego doradcy. Dziś w rynek dóbr luksusowych zainwestować może każdy – nawet bez milionów na koncie i eksperckiej wiedzy. Drzwi do wielkiego świata otwiera fundusz inwestycyjny PKO Dóbr Luksusowych Globalny.

      więcej
    • Bankofinanse

      02018.10.30

      Spotkaj się z ekspertami PKO Banku Polskiego na targach pracy w Krakowie!

      Planujesz karierę w finansach? Poszukujesz pracodawcy, który zapewnia ciekawy program stażowy? Przyjdź we wtorek 6 listopada na Absolvent Talent Days w Krakowie i odwiedź stoisko PKO Banku Polskiego.

      więcej
    Pokaż więcej