2017.07.10

Stanowiska samoobsługowe - nowość dla klientów w oddziałach PKO Banku Polskiego

PKO Bank Polski umożliwia swoim klientom korzystanie z nowoczesnych kanałów i narzędzi obsługi – są wśród nich m.in. serwis transakcyjny iPKO, aplikacja mobilna IKO, bankomaty i wpłatomaty. Od teraz do dyspozycji klientów i dla ich wygody, na początek w wybranych placówkach banku, pojawią się również pierwsze stanowiska samoobsługowe: dwa w Warszawie i dwa w Jeleniej Górze.

- Stanowiska samoobsługowe z jednej strony podnoszą komfort klientów, z drugiej optymalizują koszty funkcjonowania placówek bankowych - zmniejszają koszty obsługi klientów, obniżają niezbędne zaangażowanie pracowników w realizację operacji, dzięki czemu mogą angażować się w obsługę klientów zainteresowanych bardziej skomplikowanymi produktami. Celem prowadzonego pilotażu jest ocena, w jaki sposób urządzenia te usprawnią proces obsługi klienta, sprawdzenie poziomu wykorzystania stanowisk samoobsługowych w naszych realiach. Rozwiązanie to z powodzeniem zostało zastosowane na rynku brytyjskim m.in. w banku Barclays – mówi Zbigniew Jancewicz, kierownik zespołu w Departamencie Sieci i Optymalizacji Procesów.

Chcąc w pełni wykorzystać potencjał, jaki stwarzają nowe narzędzia, w PKO Banku Polskim prowadzone są projekty, których celem jest przetestowanie nowoczesnych rozwiązań technologicznych w wybranych placówkach zanim zostaną wdrożone w całej sieci. Jednym z nich jest projekt Oddziały Laboratoryjne, w ramach, którego został właśnie uruchomiony pilotaż stanowiska samoobsługowego. 

Z kas samoobsługowych mogą skorzystać wszyscy klienci indywidualni i firmowi posiadający karty do rachunku bankowego. Dwa stanowiska samoobsługowe działają w Oddziale 6 i 101 w Warszawie oraz dwa w Oddziale 1 w Jeleniej Górze. Urządzenia zostały wyposażone w ekrany dotykowe oraz dodatkowe oprogramowanie, które pozwala na realizację bardziej skomplikowanych transakcji niż sama wpłata i wypłata gotówki. Pilotaż będzie realizowany w dwóch etapach. Na początek klienci będą mogli skorzystać z funkcji wpłaty gotówkowej na konto własne, wypłaty gotówki, przelewu między własnymi rachunkami, przelewu na dowolne konto, założenia lokaty, sprawdzenia lub wydruku salda oraz innych operacji dostępnych obecnie w bankomatach. W dalszej kolejności klienci będą mogli uzyskać pożyczkę gotówkową, dokonywać wpłat gotówkowych na obce konta, zrealizować przelew do urzędu skarbowego lub ZUS oraz zakładać rachunek oszczędnościowy. Lista dostępnych transakcji będzie sukcesywnie zwiększana. Klient loguje się do urządzenia przy użyciu karty debetowej, z użyciem numeru PIN. Dokumenty dotyczące realizowanych transakcji będą przekazywane na wskazany przez klienta adres poczty elektronicznej. W urządzeniu będzie możliwość uzyskania jedynie krótkich potwierdzeń transakcji, analogicznie jak to ma miejsce obecnie w bankomatach.

Obecnie nowoczesne urządzenia samoobsługowe w PKO Banku Polskim są już standardem, a stanowiska samoobsługowe będą ich uzupełnieniem. Bank dysponuje siecią 3 213 bankomatów w tym 941 wpłatomatów. Jako pierwszy bank komercyjny uruchomił tzw. recyklery, czyli bankomaty z funkcją wpłat z zamkniętym obiegiem gotówki - obecnie funkcjonuje już ponad 240 takich urządzeń, a dalszy wzrost wpłatomatów będzie oparty wyłącznie o recyklery. W Banku funkcjonuje też 336 wrzutni gotówkowych, z czego większość to innowacyjne wrzutnie on-line, służące do wpłat zamkniętych, czyli zdeponowania w bezpiecznej kopercie środków, które są niemal natychmiast (do pół godziny) księgowana na koncie. firmowym.

Podobnie jak w poprzednich latach, PKO Bank Polski udostępnia w trakcie sezonu wakacyjnego mobilne bankomaty ustawione w wybranych turystycznych miejscowościach: we Władysławowie, Łebie, Helu, Dziwnowie, Międzyzdrojach, Mielnie, Świnoujściu, Ustroniach Morskich, Juracie, Jastrzębiej Górze, Krynicy Morskiej, Jastarni, Karwii, Kużnicy, Pobierowie, Rewalu i Okuninkach n. Jez. Białym. Urządzenia te będą funkcjonowały do końca września.

Iwona Radomska
ekspert w PKO Banku Polskim

 

Grzegorz Pawlicki, dyrektor Biura Innowacji w PKO Banku Polskim

Oddziały odgrywają kluczową rolę w budowaniu i utrzymaniu relacji z klientem. Wyraźnym trendem jest obecnie podejście „omnikanałowe”, czyli takie, w którym bank oferuje klientowi możliwość skorzystania z pełnego spektrum oferowanych usług zarówno poprzez konwencjonalne, jak i cyfrowe kanały dostępu. Smartfon, komputer, contact-center, urządzenia samoobsługowe oraz kontakt z doradcą w oddziale banku, mają oferować klientowi zbliżony zakres usług i produktów, które bank ma w swojej ofercie. To strategia, którą realizujemy w PKO Banku Polskim, który systematycznie testuje i wdraża innowacyjne rozwiązania.

    • Z Banku

      02018.05.25

      Platynowa karta kredytowa PKO Banku Polskiego najtańsza na rynku

      Platynowa karta kredytowa od zawsze kojarzyła się z luksusem i produktem przeznaczonym dla najbogatszych. Dziś możesz mieć ja również ty! PKO Bank Polski obniżył cenę dla nowo wydawanych platynowych kart kredytowych do 250 zł rocznie, przy jednoczesnym zachowaniu bogatego zestawu usług dodatkowych dostępnych dla posiadaczy tych kart.

      więcej
    • Z Banku

      02018.05.25

      Data scientist – matematyk, programista i biznesmen w jednym

      Czym jest Big Data w bankowości, jakie cechy posiada specjalista data science oraz co trzeba zrobić, aby dołączyć do zespołu Banku? Na takie pytania odpowiedzi uzyskali studenci Wydziału Matematyki i Nauk Informacyjnych, którzy 23 maja wzięli udział w warsztacie „Big Data w PKO Banku Polskim”.

      więcej
    • Z Banku

      02018.05.25

      „Let’s Fintech with PKO Bank Polski!” – szansa rozwoju dla innowacyjnych przedsiębiorców

      „Let’s Fintech with PKO Bank Polski!” to autorski program akceleracyjny skierowany do start-upów oferujących nowatorskie podejście do tradycyjnych rozwiązań finansowych. Bank poszukuje również młodych firm chętnych do współpracy przy testowaniu środowiska API, które niedługo będzie służyć rozwojowi całego rynku usług fintech w Polsce. Młode firmy biorące udział w „Let’s Fintech with PKO Bank Polski!” otrzymają wsparcie w postaci zaplecza technologicznego i wiedzy. Start-upy, które przejdą proces rekrutacji, mogą także liczyć na wsparcie banku w procesie skalowania ich biznesu.

      więcej
    • Z Banku

      02018.05.24

      PKO Bank Polski otrzymał statuetkę „Lamparta 2018” za budowanie wizerunku marki nowoczesnego banku. Głosami oddanymi przez konkurencję w badaniu Kantar TNS zajął 2 miejsce.

      Celem działań PKO Banku Polskiego – zarówno biznesowych jak i społecznych – jest utrwalanie wizerunku marki jako polskiej, przyjaznej i godnej zaufania instytucji finansowej. Bank od lat rozwija relacje z otoczeniem, prowadząc aktywne działania na rzecz społeczeństwa i z jego udziałem. Wspiera wydarzenia i projekty edukacyjne, obywatelskie, kulturalne i charytatywne. W każdym obszarze działania PKO Bank Polski wykorzystuje najnowsze technologie. Tworząc i rozbudowując nowoczesne platformy komunikacji zwiększa dynamikę oraz efektywność dialogu, wzmacnia wizerunek i umacnia pozycję lidera polskiej bankowości.

      więcej
    • Z Banku

      02018.05.23

      Wciąż się uczę

      Za swój największy sukces zawodowy uważa zespół, którym kieruje. Ludzi zaangażowanych, godnych zaufania, kreatywnych i otwartych na zmiany. Iwona Michalska, dyrektor Oddziału 1 PKO Banku Polskiego w Dąbrowie Górniczej i jednocześnie trener wewnętrzny, w banku pracuje od 23 lat. Swoją wiedzą i doświadczeniem w zakresie zarządzania ludźmi chętnie dzieli się z innymi profesjonalistami z branży HR.

      więcej
    • Z Banku

      02018.05.22

      Dobry start w 2018 rok. Najlepsze wyniki wśród banków

      PKO Bank Polski rozpoczął ten rok doskonałymi wynikami finansowymi. Zysk netto za I kw. 2018 r. wzrósł o ponad 44 proc. w stosunku do analogicznego okresu poprzedniego roku. Przyczynił się do tego dalszy dynamiczny rozwój działalności biznesowej.

      więcej
    Pokaż więcej