2017.07.10

Stanowiska samoobsługowe - nowość dla klientów w oddziałach PKO Banku Polskiego

PKO Bank Polski umożliwia swoim klientom korzystanie z nowoczesnych kanałów i narzędzi obsługi – są wśród nich m.in. serwis transakcyjny iPKO, aplikacja mobilna IKO, bankomaty i wpłatomaty. Od teraz do dyspozycji klientów i dla ich wygody, na początek w wybranych placówkach banku, pojawią się również pierwsze stanowiska samoobsługowe: dwa w Warszawie i dwa w Jeleniej Górze.

- Stanowiska samoobsługowe z jednej strony podnoszą komfort klientów, z drugiej optymalizują koszty funkcjonowania placówek bankowych - zmniejszają koszty obsługi klientów, obniżają niezbędne zaangażowanie pracowników w realizację operacji, dzięki czemu mogą angażować się w obsługę klientów zainteresowanych bardziej skomplikowanymi produktami. Celem prowadzonego pilotażu jest ocena, w jaki sposób urządzenia te usprawnią proces obsługi klienta, sprawdzenie poziomu wykorzystania stanowisk samoobsługowych w naszych realiach. Rozwiązanie to z powodzeniem zostało zastosowane na rynku brytyjskim m.in. w banku Barclays – mówi Zbigniew Jancewicz, kierownik zespołu w Departamencie Sieci i Optymalizacji Procesów.

Chcąc w pełni wykorzystać potencjał, jaki stwarzają nowe narzędzia, w PKO Banku Polskim prowadzone są projekty, których celem jest przetestowanie nowoczesnych rozwiązań technologicznych w wybranych placówkach zanim zostaną wdrożone w całej sieci. Jednym z nich jest projekt Oddziały Laboratoryjne, w ramach, którego został właśnie uruchomiony pilotaż stanowiska samoobsługowego. 

Z kas samoobsługowych mogą skorzystać wszyscy klienci indywidualni i firmowi posiadający karty do rachunku bankowego. Dwa stanowiska samoobsługowe działają w Oddziale 6 i 101 w Warszawie oraz dwa w Oddziale 1 w Jeleniej Górze. Urządzenia zostały wyposażone w ekrany dotykowe oraz dodatkowe oprogramowanie, które pozwala na realizację bardziej skomplikowanych transakcji niż sama wpłata i wypłata gotówki. Pilotaż będzie realizowany w dwóch etapach. Na początek klienci będą mogli skorzystać z funkcji wpłaty gotówkowej na konto własne, wypłaty gotówki, przelewu między własnymi rachunkami, przelewu na dowolne konto, założenia lokaty, sprawdzenia lub wydruku salda oraz innych operacji dostępnych obecnie w bankomatach. W dalszej kolejności klienci będą mogli uzyskać pożyczkę gotówkową, dokonywać wpłat gotówkowych na obce konta, zrealizować przelew do urzędu skarbowego lub ZUS oraz zakładać rachunek oszczędnościowy. Lista dostępnych transakcji będzie sukcesywnie zwiększana. Klient loguje się do urządzenia przy użyciu karty debetowej, z użyciem numeru PIN. Dokumenty dotyczące realizowanych transakcji będą przekazywane na wskazany przez klienta adres poczty elektronicznej. W urządzeniu będzie możliwość uzyskania jedynie krótkich potwierdzeń transakcji, analogicznie jak to ma miejsce obecnie w bankomatach.

Obecnie nowoczesne urządzenia samoobsługowe w PKO Banku Polskim są już standardem, a stanowiska samoobsługowe będą ich uzupełnieniem. Bank dysponuje siecią 3 213 bankomatów w tym 941 wpłatomatów. Jako pierwszy bank komercyjny uruchomił tzw. recyklery, czyli bankomaty z funkcją wpłat z zamkniętym obiegiem gotówki - obecnie funkcjonuje już ponad 240 takich urządzeń, a dalszy wzrost wpłatomatów będzie oparty wyłącznie o recyklery. W Banku funkcjonuje też 336 wrzutni gotówkowych, z czego większość to innowacyjne wrzutnie on-line, służące do wpłat zamkniętych, czyli zdeponowania w bezpiecznej kopercie środków, które są niemal natychmiast (do pół godziny) księgowana na koncie. firmowym.

Podobnie jak w poprzednich latach, PKO Bank Polski udostępnia w trakcie sezonu wakacyjnego mobilne bankomaty ustawione w wybranych turystycznych miejscowościach: we Władysławowie, Łebie, Helu, Dziwnowie, Międzyzdrojach, Mielnie, Świnoujściu, Ustroniach Morskich, Juracie, Jastrzębiej Górze, Krynicy Morskiej, Jastarni, Karwii, Kużnicy, Pobierowie, Rewalu i Okuninkach n. Jez. Białym. Urządzenia te będą funkcjonowały do końca września.

Iwona Radomska
ekspert w PKO Banku Polskim

 

Grzegorz Pawlicki, dyrektor Biura Innowacji w PKO Banku Polskim

Oddziały odgrywają kluczową rolę w budowaniu i utrzymaniu relacji z klientem. Wyraźnym trendem jest obecnie podejście „omnikanałowe”, czyli takie, w którym bank oferuje klientowi możliwość skorzystania z pełnego spektrum oferowanych usług zarówno poprzez konwencjonalne, jak i cyfrowe kanały dostępu. Smartfon, komputer, contact-center, urządzenia samoobsługowe oraz kontakt z doradcą w oddziale banku, mają oferować klientowi zbliżony zakres usług i produktów, które bank ma w swojej ofercie. To strategia, którą realizujemy w PKO Banku Polskim, który systematycznie testuje i wdraża innowacyjne rozwiązania.

    • Bankofinanse

      02018.08.14

      Karta wielowalutowa i kantor internetowy – sposób na tańsze wczasy

      Wybierając się na wakacje w Europie nie potrzebujemy paszportu ani portfela wypchanego gotówką w obcej walucie. Dowód osobisty, serwis iPKO lub aplikacja IKO oraz wielowalutowa karta płatnicza PKO Banku Polskiego wystarczą, aby swobodnie, bezpiecznie i oszczędnie poruszać się po krajach UE.

      więcej
    • Bankofinanse

      02018.08.14

      Garmin Pay w PKO Banku Polskim

      Od dziś posiadacze kart płatniczych PKO Banku Polskiego mogą korzystać z usługi Garmin Pay. Mając zegarek typu smartwatch, wyposażony w tę funkcję, klienci indywidualni banku mogą płacić zbliżeniowo wykorzystując swoją kartę płatniczą. Najpóźniej do końca września bank uruchomi również usługę Apple Pay.

      więcej
    • Bankofinanse

      02018.08.13

      e-Urząd: Otwarty również po 16.00!

      Złożenie wniosków o wydanie dowodu czy świadczenie rodzinne, zgłoszenie urodzenia dziecka lub założenie działalności gospodarczej – to wszystko i wiele więcej możesz teraz załatwić online. Wystarczy, że masz Profil Zaufany, a nie musisz się już spieszyć do urzędu. O dowolnej porze i w kilka minut załatwisz sprawy, na które kiedyś poświęcałeś dzień urlopu.

      więcej
    • Bankofinanse

      02018.08.10

      Wakacje w duecie z aplikacją mobilną IKO

      W tym roku 70 proc. Polaków wybiera się na wakacje, a 40 proc. z nich zamierza przeznaczyć na ten cel 1-2 tys. zł w przeliczeniu na członka rodziny – wynika z raportu przygotowanego na zlecenie Diners Club Polska.

      więcej
    • Bankofinanse

      02018.08.09

      Koniec podróżowania z saszetką. Te wakacje należą do karty... wielowalutowej

      Zakup biletów lotniczych czy rezerwacja hotelu na wakacyjny wypoczynek to dopiero początek przygotowań do urlopu. Trzeba jeszcze kupić odpowiednią odzież, kosmetyki i akcesoria. Nie można też zapomnieć o zabezpieczeniu finansowym. Jeśli zostajemy w kraju, sprawa jest prosta – bierzemy ze sobą kartę albo smartfon z aplikacją mobilną. A co zrobić, gdy wybieramy się za granicę?

      więcej
    • Bankofinanse

      02018.08.09

      Bezpieczne wak@cje! Zapamiętaj 3 kluczowe zasady!

      Sezon wyjazdów urlopowych trwa, a nic nie psuje wakacji tak jak zgubiony telefon czy opróżnione konto. Warto zatem odpowiednio przygotować się do podróży i przypomnieć sobie kilka ważnych zasad bezpieczeństwa.

      więcej
    Pokaż więcej