Wizerunek pracodawcy w sieci
Czasy, kiedy kandydaci do pracy przeglądali ogłoszenia w drukowanych gazetach bezpowrotnie minęły. Internet stworzył nowe możliwości, zarówno dla pracodawców, jak i osób planujących swój rozwój zawodowy. Szczególnie cenne są media społecznościowe. Firmy mogą szerzej zaprezentować się, wyróżnić na tle konkurencji i w efekcie wzmocnić swoją markę. A każdy, kto poszukuje pracy, możliwości odbycia stażu czy praktyki otrzymuje dzięki social mediom szansę, by lepiej poznać potencjalnego pracodawcę i dokonać bardziej przemyślanego wyboru.
Rolę social mediów docenia także PKO Bank Polski. Prowadzi swoje profile m.in. w największych serwisach społecznościowych LinkedIn oraz GoldenLine. Oba ułatwiają nawiązywanie kontaktów zawodowo-biznesowych, a jednocześnie pozwalają monitorować rynek pracy. - Media społecznościowe są dużym wsparciem zarówno dla rekrutera, jak i dla kandydata do pracy, odbycia stażu czy praktyki. Pokazują, na ile najbliższe otoczenie kandydata potwierdza jego kompetencje, umiejętności i doświadczenie, ale co ważniejsze w oparciu o publikacje czy komentarze kandydata, potencjalny pracodawca może zbudować wizję jego aspiracji czy istotnych dla niego wartości – uważa Łukasz Radowski kierownik Zespołu Usług Personalnych w Łodzi w PKO Banku Polskim. Dodaje, że wiedza zdobyta w social mediach pozwala osobom poszukującym pracy zweryfikować słuszność decyzji odnośnie kierunku rozwoju zawodowego.
- Ofertę wakacyjnej praktyki w PKO Banku Polskim znalazłam poszukując w Internecie sposobu na aktywne i wartościowe spędzenie wolnego czasu, które dodatkowo wzbogaci moje CV. To najwygodniejszy i najszybszy sposób zdobycia wiedzy o możliwościach rozwoju zawodowego – zapewnia Emilia Rosińska, stażystka w Oddziale 3 PKO Banku Polskiego w Lublinie. Z kolei Agata Kantor, stażystka w Oddziale 2 w Rzeszowie, poszukiwała stażu właśnie w PKO Banku Polskim. Uważa że profile PKO Banku Polskiego w social mediach są przejrzyste i zawierają wiele interesujących informacji m.in. o Banku jako pracodawcy. - Polecam poszukiwanie pracy tą drogą także dlatego, że aplikowanie na oferty tam zamieszczane jest łatwe i wygodne - dodaje.
PKO Bank Polski publikuje w social mediach przede wszystkim informacje o najważniejszych wydarzeniach dotyczących Banku, jego wsparciu dla środowisk akademickich, zaproszeniach do udziału w projektach i programach, które realizuje lub jest ich partnerem np. targi pracy, a także wybrane oferty pracy. Dzięki tym działaniom kandydaci mogą na bieżąco obserwować Bank, poznać jego kulturę organizacyjną, zamieszczać komentarze i zadawać pytania. Osoby podejmujące pracę w PKO Banku Polskim, chętnie oznaczają się w serwisie GoldenLine jako nowi pracownicy i dzielą się tą informacją w swojej sieci kontaktów.
- Popularność bankowych profili jest duża. Łącznie obserwuje nas ponad 16 tys. osób. Według rankingów LinkedIn i GoldenLine, PKO Bank Polski plasuje się w pierwszej trójce najpopularniejszych pracodawców z branży finansowej – mówi Anita Kuźniewicz, specjalista z Zespołu Wizerunku Pracodawcy PKO Banku Polskiego i dodaje, że liczba obserwujących systematycznie rośnie.
W ubiegłym roku Bank zwiększył swoją aktywność w social mediach i uruchomił zakładkę Kariera w PKO BP na bankowym profilu na Facebooku. To wyjście naprzeciw oczekiwaniom młodego pokolenia – potencjalnych kandydatów na praktyki i staże w Banku. Zakładka wykorzystywana jest do zamieszczania ogłoszeń rekrutacyjnych, aktualności oraz działań skierowanych do studentów.
„Profesjonalny wizerunek w sieci” był również hasłem ubiegłorocznej edycji Programu Ambasadorskiego PKO Banku Polskiego. - Studentów biorących udział w programie zaprosiliśmy na warsztaty, na których dowiedzieli się, czym jest marka własna, jakie są jej główne przesłania oraz o czym warto pamiętać tworząc profesjonalny profil w social mediach - wymienia Anita Kuźniewicz. Ambasadorzy mieli także możliwość konsultacji swojego CV i profilu w social media z bankowymi rekruterkami.
III edycja Programu Ambasadorskiego dedykowana była studentom, którzy aktywnie działają w swoim środowisku akademickim i są zainteresowani tematyką mediów społecznościowych, w tym budowaniem swojego profesjonalnego wizerunku w sieci. Ambasadorzy realizowali samodzielne działania on-line i off-line promujące Bank jako pracodawcę wśród studentów, a także uczestniczyli w warsztatach z rozwoju umiejętności miękkich.
PKO Bank Polski buduje swój wizerunek w sieci nie tylko wykorzystując media społecznościowe. Wiele informacji można znaleźć także m.in. na bankowym kanale na Youtube. Na bieżąco – pracownicy, kandydaci, jak i klienci mogą śledzić serwis edukacyjny PKO Banku Polskiego - Bankomania.pl.
Z badań wynika, że PKO Bank Polski jest jedną z najbardziej medialnych marek w branży bankowej. W tegorocznym zestawieniu Top Marka, przygotowanego przez magazyn „Press” i Press-Service Monitoring Mediów, zyskał najwięcej punktów za liczbę i zasięg publikacji. Analiza objęła informacje zamieszczane w prasie, Internecie i mediach społecznościowych. PKO Bank Polski po raz dziewiąty był liderem w swojej branży. Bank podaje do publicznej wiadomości swoje wyniki, wartości i cele, a także odbiera i analizuje informacje zwrotne na swój temat. Spójna i czytelna komunikacja Banku z otoczeniem wpływa na pozytywny wizerunek i wzrost zaufania. 40 proc. osób zapytanych o to, które z 15 wymienionych banków, ich zdaniem są godne zaufania wskazało PKO Bank Polski – wynika z badania „Zaufanie Polaków do banków” przeprowadzonego w marcu 2016 przez ARC Rynek i Opinia na zlecenie Procontenet Communication.
Lidia Sosnowska
Ekspert PKO Banku Polskiego
Czytaj także:
Pierwsza praca: jak się przygotować do rozmowy kwalifikacyjnej?
Bankofinanse
02019.07.15Dziś Dzień bez Telefonu Komórkowego! Jak go przeżyć?
więcej15 lipca obchodzimy Światowy Dzień bez Telefonu Komórkowego. Co to znaczy dla klientów Banku? Nasze IKO będzie działać, jak zawsze, bez zarzutu.
Z Banku
02019.07.15100-lecie Banku – nasze placówki. Oddział 1 PKO Banku Polskiego w Białymstoku
więcejNajwiększy białostocki oddział PKO Banku Polskiego mieści się w historycznym centrum stolicy Podlasia. Pięknie odrestaurowaną, zabytkową kamienicę przy Rynku Kościuszki 16, w której swoją siedzibę ma Oddział 1, odwiedzają nie tylko stali klienci, ale także wielu turystów.
Z Banku
02019.07.11Filmowy cykl „Bank śmiałych decyzji”: innowacje bankowe
więcejCo Polacy wiedzą o nowych technologiach i nowoczesnej bankowości? Dowiemy się tego oglądając trzeci odcinek cyklu „Bank śmiałych decyzji”.
Bankofinanse
02019.07.11Polacy robią zakupy w internecie. Dołącz do nich i płać z IKO
więcejAż 62 proc. wszystkich polskich internautów dokonuje internetowych zakupów. Oznacza to wzrost w porównaniu z ubiegłym rokiem, gdy w sieci zaopatrywało się 56 proc. ankietowanych – wynika z najnowszego raportu Gemius. Zestawienie pokazuje, że zakupy online to dla nas codzienność i wygoda – także pod względem płatności.
Bankofinanse
02019.07.11e-Paragon – cyfrowe potwierdzenie płatności
więcejTradycyjne dowody płatności wkrótce nie będą nam już potrzebne. Ich cyfrowym odpowiednikiem zostanie e-Paragon, powiązany z naszym kontem bankowym oraz debetową kartą płatniczą. Usługa jest już dostępna w bankowości elektronicznej PKO Banku Polskiego. Aby z niej korzystać, wystarczy zalogować się do konta i uruchomić odpowiednią usługę.
Bankofinanse
02019.07.11Czym się różni kantor internetowy od kantoru stacjonarnego?
więcejMusisz sprzedać lub kupić walutę obcą – co robisz? Jeśli pierwsze, co przychodzi ci do głowy, to udanie się do kantoru stacjonarnego, być może powinieneś poznać praktyczniejszy sposób. To korzystanie z kantoru online. Jak działa i czy jest wygodniejszy?