2017.10.30

ZenCard z Grupy Kapitałowej PKO Banku Polskiego rozpoczyna ekspansję zagraniczną

Spółka fintechowa ZenCard, która od początku 2017 roku jest częścią Grupy Kapitałowej PKO Banku Polskiego, rozpoczęła właśnie współpracę z największym fińskim bankiem OP Financial Group. Narzędzie do marketingu transakcyjnego i budowania lojalności w handlu opracowane przez ZenCard jest atrakcyjne nie tylko na rynku polskim, ale także na najbardziej zaawansowanych i innowacyjnych rynkach zagranicznych.

W połowie 2017 roku ZenCard w pełni zintegrował się technicznie z siecią terminali eService i ma już na koncie dwa duże projekty z ogólnopolskimi sieciami handlowymi - kampanię promocyjną dla Visy i MAKRO, a także współpracę z siecią drogerii Super-Pharm umożliwiającą szybką i wygodną rejestrację klientów do największego w Polsce klubu lojalnościowego LifeStyle z poziomu terminala płatniczego. Teraz ZenCard wypływa na rynki zagraniczne i rozpoczyna współpracę z największym fińskim bankiem OP Financial Group. W wyniku wygranego konkursu „OP Smart Commerce”, polski fintech oraz troje pozostałych laureatów, uruchomią projekty wprowadzenia swoich technologii na rynek fiński przy udziale największej instytucji finansowej Finlandii.

- Technologia oferowana przez ZenCard jest już dojrzała i znakomicie uzupełnia wachlarz tradycyjnych usług finansowych, dzięki czemu jest bardzo dobrze przyjmowana zarówno w Polsce, jak i zagranicą. Dostrzeżenie technologii ZenCard przez innowacyjny rynek fiński udowadnia, że umiejętna współpraca dużego banku ze startupem może być z sukcesem przekładana na dużą skalę, także międzynarodową - podkreśla Grzegorz Pawlicki, dyrektor Biura Innowacji i Doświadczeń Klienta w PKO Banku Polskim.

Przez najbliższe trzy miesiące zespół ZenCard będzie przygotowywał pierwszą wersję produktu na rynek fiński, który ma zostać wdrożony w pierwszej połowie 2018 roku. Początkowo, polska technologia będzie docierać do małych i średnich przedsiębiorstw, integrując się z systemem kasowym PIVO Kassa oferowanym przez OP. W kolejnym etapie planowana jest współpraca również z dużymi sieciami handlowymi i tym samym wdrożenie ZenCard w całej Finlandii.

- Kończący się pierwszy rok pod skrzydłami PKO Banku Polskiego możemy zdecydowanie zaliczyć do bardzo udanych – podsumowuje Krzysztof Klimczak, CEO ZenCard. – Ta strategiczna współpraca dała nam nie tylko ogromny zasięg w postaci integracji z systemami eService oraz solidny know-how Banku, ale co ważne zwiększyła zaufanie i wiarygodność do naszego produktu. To pozwala nam mierzyć wysoko i realizować kampanie z największymi graczami rynku handlowego w Polsce, a także otwiera nam międzynarodowe furtki.

Rozwój i wspieranie ekosystemu start-up`ów jest elementem misji i strategii PKO Banku Polskiego. Od 2015 roku Bank współpracuje z D-RAFT i wyszukuje dojrzałe startupy oferujące unikalne rozwiązania technologiczne, czego owocem jest zakup przez Bank spółki ZenCard na początku tego roku. Od 2016 roku Bank jest także głównym partnerem programu akceleracji startupów MIT Enterprise Forum Poland, w którym pomaga w przyspieszeniu procesu komercjalizacji proponowanych przez startupy rozwiązań. Bank jest opiekunem wyodrębnionej ścieżki rekrutacyjnej powiązanej z technologiami finansowymi - „Let’s Fintech with PKO Bank Polski!”. W maju 2017 roku ogłoszono partnerstwo PKO Banku Polskiego i akceleratora MassChallenge – jednego z największych akceleratorów dla start-upów technologicznych na świecie. Od 1 września trwa rekrutacja startupów z regionu Europy Środkowo-Wschodniej, które chcą podjąć działalność na wyższym poziomie i rozszerzyć ją na globalne rynki przy wsparciu międzynarodowej sieci mentorów, ekspertów biznesowych i największych firm związanych z MassChallenge.

ZenCard

ZenCard to narzędzie do tworzenia programów lojalnościowych, które działa na terminalach płatniczych w sklepach stacjonarnych, a także w sklepach internetowych. ZenCard powstał w 2013 roku, a jego założycielami są Krzysztof Klimczak, Jarosław Sygitowicz i Marek Rogoziński. Rewolucyjną technologię wsparły fundusze LMS Invest oraz SpeedUp Group, a do jej rozwoju przyczynił się także udział w programie akceleracyjnym MasterCard Start Path. W 2017 roku ZenCard stał się częścią Grupy Kapitałowej PKO Banku Polskiego.

Karolina Tomczak
Ekspert PKO Bank Polski

    • Bankofinanse

      02019.05.22

      Co to jest spread walutowy?

      Spread walutowy to określenie znane każdemu, kto przynajmniej raz wymieniał walutę w banku lub kantorze. Zazwyczaj nie zastanawiamy się jednak, czemu służy, co oznacza i – przede wszystkim – czy można go uniknąć. Jak więc korzystać z obcej waluty, nie tracąc na tym?

      więcej
    • Z Banku

      02019.05.20

      Meet-up Agile Warsaw w PKO Banku Polskim

      Agile, Scrum, zwinne metodyki pracy – to pojęcia, o których coraz częściej słyszymy, ale nie zawsze wiemy, czego dotyczą. Przez najbliższy rok w centrali PKO Banku Polskiego odbędzie się kilkadziesiąt spotkań poświęconych tym zagadnieniom.

      więcej
    • Z Banku

      02019.05.16

      PKO Bank Polski: szukamy pracowników na londyńskich Targach Pracy

      Polacy poszukujący nowych wyzwań zawodowych licznie odwiedzili 9 maja 2019 r. Polskie Targi Pracy w Londynie. Pod jednym dachem zebrały się największe polskie przedsiębiorstwa i międzynarodowe firmy działające w Polsce. Ich celem było przedstawienie rodakom na Wyspach, aktualnych ofert zatrudnienia w kraju. Nie zabrakło również przedstawicieli PKO Banku Polskiego.

      więcej
    • Z Banku

      02019.05.16

      Perły Europy rozdane. W Chorzowie odbyła się uroczysta gala dla przedsiębiorców

      62 lata temu zostały podpisane Traktaty Rzymskie, dające początek współczesnej Unii Europejskiej. Z tej okazji w chorzowskim Teatrze Rozrywki spotkali się przedstawiciele biznesu. Galę z okazji Święta Europy zorganizowała Regionalna Izba Gospodarcza w Katowicach. Jedną ze statuetek odebrała Katarzyna Durma, Dyrektor Oddziału 1 PKO Banku Polskiego w Chorzowie.

      więcej
    • Z Banku

      02019.05.16

      Dwucyfrowy wzrost zysku pomimo wysokich obciążeń regulacyjnych

      Pierwszy kwartał 2019 r., pomimo wysokich obciążeń regulacyjnych, zakończył się bardzo dobrymi wynikami Grupy Kapitałowej PKO Banku Polskiego. Zysk netto wyniósł 862 mln zł i był o prawie 14 proc. wyższy niż rok wcześniej. Przyczynił się do tego wzrost skali biznesu oraz poprawa wyniku na działalności biznesowej.

      więcej
    • Bankofinanse

      02019.05.15

      200 milionów transakcji w IKO

      Od początku funkcjonowania na rynku aplikacji mobilnej IKO klienci Banku wykonali z poziomu telefonu łącznie już 200 mln transakcji. Najczęściej zlecają za pomocą IKO przelewy, płacą za zakupy w sklepach internetowych, a także stacjonarnie zbliżeniowo.

      więcej
    Pokaż więcej