2015.10.23

Jaki bank wybierasz dla siebie? + KONKURS

Usługi dostępne przez telefon i w telefonie – mobilne i internetowe, w domu, sklepie czy na nartach – w dowolnym czasie i miejscu to właśnie współczesna bankowość. Ale na profesjonalną obsługę, kompleksową ofertę i bezpieczeństwo transakcji mogą liczyć nie tylko klienci bankowości elektronicznej, także ci wybierający kontakt osobisty – w oddziale. Innymi słowy – bank czeka na ciebie tam, gdzie chcesz, wystarczy wybrać.

Ponad 27 milionów Polaków ma dostęp do bankowości  internetowej – wynika z raportu Związku Banków Polskich z połowy br. A klientów korzystających z bankowości mobilnej, za pośrednictwem telefonu komórkowego, co miesiąc przybywa o ok. 100 tys. – podaje Bankier.pl i PRNews.pl. Jak pokazują różne zestawienia, liczna – i wciąż rosnąca – grupa klientów deklaruje przenoszenie swojej aktywności finansowej ze świata realnego do internetu i na smartfony. Dzieje się tak głównie dlatego, że wchodzący w dorosłość przedstawiciele pokoleń Y i Z traktują nowe technologie, jak chleb powszedni, niezbędny do codziennego funkcjonowania. W świetle tego trendu rola oddziału będzie musiała się zmienić, ale... nie od razu. Póki co, klienci banków – zarówno starsi, jak i młodsi – deklarują relatywnie wysokie zadowolenie z obsługi w oddziałach oraz przyznają, że ich dogodne lokalizacje i osobisty kontakt z doradcą istotnie wpływają na wybór banku. 

Nie oznacza to oczywiście, że banki preferują dystrybucję oferty w oddziałach. Docelowy model kontaktów z klientem powinien być ukształtowany tak, aby mógł on płynnie przenosić się między poszczególnymi kanałami, Co to znaczy? Że klient swobodnie może przeglądać ofertę banku w telefonie, następnie pójść do oddziału, by dopytać doradcę o szczegóły oferty i złożyć wstępną dyspozycję, a później – po zastanowieniu się – sfinalizować zakup, korzystając z serwisu internetowego. Tak rozumiana idea omnikanałowości jest kluczem zarówno do wzrostu satysfakcji klienta, jak i zwiększania przychodów banku.

Klienci PKO Banku Polskiego nie muszą mieć dylematu, z jakiego rodzaju usług korzystać, bo Bank, jako największy w kraju jest także liderem pod względem liczby oddziałów. Według stanu na koniec I półrocza 2015 roku pod szyldem Banku funkcjonuje 1311 oddziałów i 926 agencji. Co więcej, jesteśmy również największym bankiem internetowym. Za pośrednictwem internetu ze swojego konta w PKO korzysta regularnie aż 3,2 mln klientów. Dynamicznie rośnie również liczba użytkowników logujących się mobilnie do naszych serwisów transakcyjnych i aplikacji mobilnej IKO. Jest już ich znacznie więcej niż 1 milion.

Konkurs rodzinny: O czym mówią dzieci? Odcinek 2

Świat finansów jest dziecinnie prosty! Przekonać się o tym może każdy dorosły po obejrzeniu, wraz z dzieckiem, poniższego wideo. Rodzicom proponujemy dobrą zabawę, a pociechom zagadkę: znalezienie odpowiedzi na pytanie „O czym mówią dzieci?”.

Jeśli już wszystko jasne i dziecko znalazło odpowiedź – wystarczy jeszcze zapytać, jak ono zdefiniowałoby to coś, o czym była mowa w filmiku: z czym mu się kojarzy, co przypomina, skąd może to znać lub do czego służy…

Poprawną odpowiedź na pytanie: „O czym mówią dzieci 2” oraz definicję zagadkowej rzeczy Twojego dziecka prześlij na adres: bankomania@pkobp.pl. Czekamy do 16 listopada.

Najciekawsze propozycje nagrodzimy! Do wygrania elektroniczne gadżety oraz atrakcyjne zestawy szkolne.

Regulamin konkursów na Bankomanii

Ewa Maciejewska
PKO Bank Polski

Czytaj także:

Szkoła zarządzania – jak uczyć dziecko kontrolowania wydatków i własnego czasu

Jak (nie) rozmawiać z dziećmi o pieniądzach

Pierwsze kroki oszczędzania, czyli jak wygospodarować dwa złote na lody

loaderek.gifoverlay.png