Ruszyły płatności zbliżeniowe z IKO!
Wystarczy zbliżyć do terminala telefon i już – płatność zrealizowana. W tak prosty sposób mogą od dziś płacić klienci PKO Banku Polskiego dzięki wzbogaceniu aplikacji mobilnej IKO o technologię HCE. To pierwsza z nowości zapowiadanych podczas uruchomienia nowej wersji aplikacji IKO w listopadzie ub. roku.
– PKO Bank Polski dostarcza swoim klientom nowoczesne rozwiązania technologiczne, dające im pełne możliwości bankowania przy użyciu telefonu. Chcemy, żeby były one proste i funkcjonalne, a jednocześnie bezpieczne i dostępne w każdym miejscu. Mobilne płatności zbliżeniowe z wykorzystaniem aplikacji IKO, uruchomione we współpracy z Visa, to kolejny krok w tę stronę – mówi Jacek Obłękowski, wiceprezes Zarządu odpowiedzialny za obszar detaliczny.
Korzystanie z mobilnych płatności zbliżeniowych w technologii HCE (Host Card Emulation) jest proste. Potrzebny jest telefon wyposażony w moduł NFC, z systemem operacyjnym Android w wersji co najmniej 4.4. Niezbędne jest też uaktualnienie lub zainstalowanie na telefonie najnowszej wersji aplikacji IKO, pobranej ze sklepu Google Play. Ostatni krok to wskazanie w IKO, z której karty debetowej lub kredytowej VISA realizowane będą płatności zbliżeniowe. Od tej chwili klient może szybko i bezpiecznie dokonywać płatności przy użyciu smartfona. Transakcje do 50 zł nie wymagają potwierdzania kodem PIN w terminalu płatniczym. Przy płatności powyżej 50 zł konieczne jest potwierdzenie transakcji w IKO, z wykorzystaniem PIN do aplikacji mobilnej. Do realizacji płatności nie jest wymagany dostęp do internetu w telefonie.
– HCE można płacić wszędzie tam, gdzie akceptowane są płatności zbliżeniowe, czyli w ponad 365 tys. terminali w Polsce. Technologia wykorzystuje chmurę obliczeniową, z którą łączy się aplikacja zainstalowana na smartfonie. W ten szybki sposób pobierane są dane niezbędne do przeprowadzenia transakcji. Pracujemy nad udostępnieniem tej funkcjonalności również posiadaczom kart MasterCard – tłumaczy Piotr Helbich, dyrektor Biura Kart i Płatności.
Możliwość mobilnych płatności zbliżeniowych to pierwsza z nowości zapowiadanych na ten rok dla użytkowników aplikacji IKO w PKO Banku Polskim. W kolejnych miesiącach planowane jest wdrożenie kolejnych jak złożenie wniosku o konto poprzez aplikację, przelewy na numer telefonu do osób korzystających z BLIKA w innych bankach, a także logowanie do IKO dzięki wykorzystaniu Touch ID.
Statystyki pokazują, że grono korzystających z aplikacji systematycznie rośnie. Dziś liczba jej użytkowników sięga 450 tys., z czego ponad 200 tys. korzysta z najnowszej wersji, udostępnionej w listopadzie ub. roku. Liczba unikatowych klientów mobilnych w PKO Banku Polskim w czwartym kwartale 2015 roku wynosiła 1,67 mln i była o 11 proc. większa niż w trzecim kwartale. W każdym tygodniu użytkownicy IKO logują się do aplikacji około miliona razy, dokonując w tym czasie nawet 80 tys. transakcji. Najczęściej są to przelewy na numer rachunku bankowego i numer telefonu, a także wypłaty gotówki z bankomatów.
- 18 stycznia ruszyła kampania reklamowa aplikacji mobilnej IKO z funkcją płatności zbliżeniowych HCE. Kampania będzie realizowana w telewizji oraz internecie. Hasło kampanii to „Zrób pierwszy krok do bankowości mobilnej. Ściągnij nową aplikację IKO i obsługuj swoje konto w telefonie”. Za proces planowania i zakupu kampanii telewizyjnej odpowiedzialny jest dom mediowy Universal McCann. Kampania w internecie została zaplanowana i zakupiona przez interaktywny dom mediowy Value Media, natomiast kreacje do kampanii zostały przygotowane przez agencje DDB oraz OS3.
Magdalena Maśluch
Ekspert PKO Banku Polskiego
Czytaj także:
Smartfon zamiast portfela
Coraz mniej Polaków korzysta z gotówki. W tym roku hitem będą zbliżeniowe płatności telefonem
Projekt „Od IKO do BLIKA” najlepszą innowacją w płatnościach na świecie
Pliki do pobrania
Bankofinanse
02019.07.15Dziś Dzień bez Telefonu Komórkowego! Jak go przeżyć?
więcej15 lipca obchodzimy Światowy Dzień bez Telefonu Komórkowego. Co to znaczy dla klientów Banku? Nasze IKO będzie działać, jak zawsze, bez zarzutu.
Z Banku
02019.07.15100-lecie Banku – nasze placówki. Oddział 1 PKO Banku Polskiego w Białymstoku
więcejNajwiększy białostocki oddział PKO Banku Polskiego mieści się w historycznym centrum stolicy Podlasia. Pięknie odrestaurowaną, zabytkową kamienicę przy Rynku Kościuszki 16, w której swoją siedzibę ma Oddział 1, odwiedzają nie tylko stali klienci, ale także wielu turystów.
Z Banku
02019.07.11Filmowy cykl „Bank śmiałych decyzji”: innowacje bankowe
więcejCo Polacy wiedzą o nowych technologiach i nowoczesnej bankowości? Dowiemy się tego oglądając trzeci odcinek cyklu „Bank śmiałych decyzji”.
Bankofinanse
02019.07.11Polacy robią zakupy w internecie. Dołącz do nich i płać z IKO
więcejAż 62 proc. wszystkich polskich internautów dokonuje internetowych zakupów. Oznacza to wzrost w porównaniu z ubiegłym rokiem, gdy w sieci zaopatrywało się 56 proc. ankietowanych – wynika z najnowszego raportu Gemius. Zestawienie pokazuje, że zakupy online to dla nas codzienność i wygoda – także pod względem płatności.
Bankofinanse
02019.07.11e-Paragon – cyfrowe potwierdzenie płatności
więcejTradycyjne dowody płatności wkrótce nie będą nam już potrzebne. Ich cyfrowym odpowiednikiem zostanie e-Paragon, powiązany z naszym kontem bankowym oraz debetową kartą płatniczą. Usługa jest już dostępna w bankowości elektronicznej PKO Banku Polskiego. Aby z niej korzystać, wystarczy zalogować się do konta i uruchomić odpowiednią usługę.
Bankofinanse
02019.07.11Czym się różni kantor internetowy od kantoru stacjonarnego?
więcejMusisz sprzedać lub kupić walutę obcą – co robisz? Jeśli pierwsze, co przychodzi ci do głowy, to udanie się do kantoru stacjonarnego, być może powinieneś poznać praktyczniejszy sposób. To korzystanie z kantoru online. Jak działa i czy jest wygodniejszy?