PKO Bank Polski i start-upy przy jednym stole
„Innowacyjność” to słowo, odmieniane w różnych przypadkach, chyba najczęściej padało podczas spotkania D-RAFT Corporate Demo Day „FinTech & Mobile”. W Campus Warsaw, zainicjowanym przez Google na warszawskiej Pradze, spotkali się przedstawiciele dużego biznesu i młodzi przedsiębiorcy. Współorganizatorem spotkania, podczas którego prezentowane były nowatorskie rozwiązania w obszarze finansów, był PKO Bank Polski. To pierwsze, ale nie ostatnie spotkanie z udziałem największego polskiego banku.
Podczas spotkania swoje rozwiązania miało szansę zaprezentować 11 start-upów. Wśród nich znalazł się projekt z Polski – Atsora i jej platforma Momentum służąca do analizy bieżących kosztów oraz przychodów firmy. Dzięki temu rozwiązaniu można oszczędzić czas, ponieważ zintegrowana jest z innymi aplikacjami i dzięki temu następuje automatyczna wymiana danych. Platforma pozwala kontrolować finanse poprzez bieżącą analizę i kategoryzację kosztów oraz przychodów i planowanie cashflow. Służy dodatkowo do zarządzania cyklem sprzedaży, analizy i wizualizacji hipotez biznesowych. Z kolei londyńska firma pokazała swoją ofertę oprogramowania i produktów bankowych, począwszy od bankowości internetowej i mobilnej.
– Współczesny rynek, który podlega dynamicznym zmianom w wielu interesujących kierunkach wymaga otwartości na inspiracje, mających bezpośrednie przełożenie na innowacyjność. W tym celu warto wspierać ambitne i nowatorskie projekty, o dużym potencjale rynkowym – mówi Jakub Grzechnik, dyrektor Centrum Bankowości Mobilnej i Internetowej PKO Banku Polskiego.
Nowatorskie projekty i elastyczność młodych firm oraz know-how korporacji to doskonały sposób do budowania pozycji w obszarze rozwiązań technologicznych na rynku globalnym. Podczas indywidulanych sesji z przedstawicielami PKO Banku Polskiego, młodzi przedsiębiorcy mieli doskonałą możliwość do zaprezentowania swoich projektów, przedyskutowania pomysłów oraz omówienia szansy na rozwój biznesu na konkurencyjnym rynku międzynarodowym. Dzięki takim inicjatywom PKO Bank Polski poszukuje obszarów, w których mógłby wspierać oryginalne i nieszablonowe przedsięwzięcia, wprowadzając najlepsze rozwiązania do organizacji.
– Konfrontacja z nowymi rozwiązaniami będzie z pewnością ożywczym impulsem do wypracowania innowacyjnych rozwiązań odpowiadających na potrzeby naszej organizacji. Zaprosiliśmy do dialogu młode firmy, które posiadają kompleksowy pomysł na biznes i są w stanie – w oparciu o nowoczesne technologie – stworzyć konkurencję na rynku finansowym – podkreśla Grzegorz Pawlicki, dyrektor Biura Innowacji i Doświadczeń Klienta PKO Banku Polskiego.
PKO Bank Polski po raz pierwszy wsparł tego typu inicjatywę, w niedalekiej przyszłości planuje organizację kolejnych inicjatyw, warsztatów i spotkań z młodymi przedsiębiorcami. Głównym celem prowadzonych działań jest włączenie do oferty najlepszych usług i projektów technologicznych przygotowanych przez młodych twórców.
D-RAFT Corporate Demo Day to inicjatywa mająca na celu przedstawienie najciekawszych rozwiązań technologicznych oraz promocji współpracy największych korporacji z wiodącymi, europejskimi start-upami. Każde spotkanie daje menedżerom z takich firm jak PKO Bank Polsk, Mastercard czy Orbis łatwy dostęp do odpowiadających na ich potrzeby projektów z międzynarodowego ekosystemu ponad 200 akceleratorów, funduszy inwestycyjnych i parków technologicznych. D-RAFT pomaga śledzić i odkrywać nowe szanse poprzez regularne alerty w obszarach kluczowych dla strategii firmy. Oprócz realizacji dedykowanych korporacjom programów w modelu „pitch to pilot”, D-RAFT buduje międzynarodową społeczność liderów odpowiedzialnych za rozwój innowacji i corporate venturing w Europie, organizując regularne sesje wymiany doświadczeń i Corporate Demo Days, prezentujące najciekawsze start-upy w wybranych dziedzinach.
Demo Day Mobile & FinTech – relacja wideo
Magdalena Maśluch
Ekspert PKO Banku Polskiego
Czytaj także:
Koszty w firmie: albo księgowanie, albo oszczędzanie
Pierwszy biznes
Bankofirma
02019.07.04Okna, drzwi i bramy z Białegostoku. W Pafo-Bud stawiają na jakość
więcejKonkretny w rozmowie, skuteczny w biznesie. Taki jest Dariusz Matyszewski, udziałowiec firmy Pafo-Bud z Białegostoku, która od ponad 20 lat produkuje okna, drzwi i bramy. W swoich działaniach spółka stawia na jakość towaru i usługi przy zastosowaniu nowoczesnych rozwiązań technologicznych.
Bankofirma
02019.07.04Przejdź płynnie do faktoringu
więcejPo faktoring sięga coraz większa grupa przedsiębiorców. Nie wszyscy jednak jeszcze wiedzą, jakie mogą mieć korzyści z umowy faktoringu. Nie chodzi tylko o płynność finansową firmy – faktoring to również możliwość zabezpieczenia się przed nieuczciwymi partnerami i ich weryfikacja jeszcze przed rozpoczęciem współpracy.
Bankofirma
02019.07.01Maciejowy Sad – kiedy rodzinna pasja, staje się biznesem
więcejMaciejowy Sad to idealny przykład, jak rodzinną pasję przekuwać w rodzinny biznes. Przed laty Jerzy Karczewski na lutyńskiej ziemi w okolicach Wrocławia założył sad. Później opiekę nad gospodarstwem przekazał synowi Maciejowi. W 2010 r. postanowili zwiększyć dostępność tłoczonych soków, żeby szersze grono konsumentów mogło skosztować ich produktów.
Bankofirma
02019.06.28Pizza była mało znana. „Pruszynka” to zmieniła
więcejKiedy Piotr Pruszyński w 1998 r. otworzył swoją pierwszą pizzerię „Pruszynka” w Białymstoku, wielu ludzi w regionie nie wiedziało, czym jest pizza i co po złożeniu zamówienia otrzymają na talerzu. Dziś przedsiębiorca posiada pięć lokali, które z powodzeniem zaspokajają apetyty mieszkańców miasta.
Bankofirma
02019.06.13Pensjonat i hotelik w mazurskim stylu. Goście przyjeżdżają nawet trzy razy w roku
więcejGoście z Europy Zachodniej zamiast dużych hoteli wolą mniejsze i kameralne obiekty, gdzie mają bezpośredni kontakt z właścicielami. Znajdują to u nas w Pensjonaciku Cyklada i Mazurskiej Chacie – przekonuje Jacek Jaworski, który wraz z żoną Izabelą prowadzi obiekty wypoczynkowe na uboczu Mikołajek w okolicach Jeziora Mikołajskiego. Małżeństwo przygotowuje właśnie Pawilon SPA z sauną i jacuzzi, bo ciągle chce rozwijać ofertę dla turystów.
Bankofirma
02019.06.11Let’s Fintech with PKO Bank Polski – rozumiemy potrzeby innowacyjnych firm
więcejPKO Bank Polski rozwija projekt Let’s Fintech, dzięki któremu współpracuje ze startupami i angażuje się w wyszukiwanie najbardziej perspektywicznych rozwiązań technologicznych dostępnych na rynku. O pracy zespołu, wdrożeniach i poszukiwaniu kolejnych projektów mówi Grzegorz Pawlicki, dyrektor Biura Innowacji w PKO Banku Polskim