2016.01.13

PKO Bank Polski razem z MIT wspiera technologiczne start-upy

Cztery sesje warsztatów, które pomogą stworzyć lub zweryfikować model biznesowy, wsparcie mentorów, porady ekspertów z zakresu pozyskiwania dotacji, przepisów podatkowych i ochrony własności intelektualnej, a dla najlepszych specjalny program edukacyjny w ramach wyjazdu na prestiżowy Massachusetts Institute of Technology i spotkania z inwestorami w USA – to kluczowe elementy programu akceleracyjnego MIT Enterprise Forum Poland skierowanego do technologicznych start-upów. PKO Bank Polski jest Partnerem Głównym programu.

PKO Bank Polski razem z MIT wspiera technologiczne start-upy
Fot. shutterstock.com

Program akceleracji MIT EF Poland

Nabór do programu trwa do 23 stycznia. Zgłosić się do niego mogą zarówno istniejące, młode polskie firmy z branży technologicznej, jak i zespoły, które dopiero mają pomysł na nowy biznes. Udział w programie daje jego uczestnikom możliwość skorzystania ze wsparcia międzynarodowego zespołu mentorów i doświadczonych ekspertów, współpracę z MIT Technology Review, a także networking w rozległym ekosystemie innowacji skupionym wokół Massachusetts Institute of Technology. Jednym z podstawowych celów projektu jest ułatwienie skutecznej komercjalizacja technologii. Projekt wpisuje się też w szersze działania na rzecz wspierania innowacyjności polskiej gospodarki, których wyrazem jest powołanie w ostatnich dniach międzyresortowej Rady ds. Innowacyjności.

– Połączenie dynamizmu, świeżości i energii młodych firm z doświadczeniem, pozycją rynkową i skalą działania dużej korporacji to doskonała recepta na skuteczną komercjalizację i upowszechnianie innowacyjnych rozwiązań technologicznych, które są kluczowe dla przyspieszenia wzrostu gospodarczego i konsekwentnego podnoszenia jakości życia w Polsce. PKO Bank Polski, który z sukcesem wdraża takie rozwiązania, angażuje się we współpracę ze start-upami, widząc w niej szansę na obopólny rozwój – podkreśla Zbigniew Jagiełło, prezes PKO Banku Polskiego.

W bankowości jednym z najważniejszych wyzwań jest obecnie wdrożenie omnikanałowej strategii sprzedaży, dzięki której „podróż klienta” pomiędzy kanałem naziemnym, internetowym i mobilnym przebiega według spójnych założeń i w sposób dla niego najwygodniejszy. Równie istotne są wyzwania w zakresie rozwiązań dotyczących cyberbezpieczeństwa oraz ochrony danych klientów. Program akceleracji wspierany przez Bank może stać się naturalnym inkubatorem nowatorskich rozwiązań odpowiadających na te wyzwania technologiczne.

Innowacje produktowe

W PKO Banku Polskim innowacją są obecne i wspierane na wielu płaszczyznach. W pierwszej kolejności są to innowacje wewnętrzne. Przełamując schematy, Bank odpowiada na wyzwania nowoczesności i nadaje nowy wymiar nawet najbardziej tradycyjnym produktom, czego przykładem jest przemiana liczących ponad 80 lat Szkolnych Kas Oszczędności w nowoczesną, internetową i interaktywną platformę edukacyjną. Nowe SKO, a w ślad za nim cała oferta Junior, skierowana do najmłodszych dzieci, służą oszczędzaniu, zabawie i nauce pierwszych, ważnych kroków w zarządzaniu finansami osobistymi. Jednocześnie jest to oferta dostosowana w wymiarze technologicznym i wizualnym do wymagań pokolenia wychowanego w świecie mediów społecznościowych i urządzeń mobilnych.

Na koniec 2015 roku w programie SKO uczestniczyło blisko 160 tys. uczniów z 4600 szkół podstawowych. Dzięki wykorzystaniu narzędzi internetowych bogata oferta edukacyjna programu dociera do miliona dzieci i ich rodziców.

Upowszechnianie najlepszych rozwiązań

Flagowym przykładem skutecznego wdrożenia przez Bank innowacji jest aplikacji mobilna IKO, która ma już 435 tysięcy użytkowników i ponad 4,7 mln wykonanych przy jej użyciu operacji. Korzystając ze swojej pozycji w branży finansowej, PKO Bank Polski dąży do upowszechniania najlepszych standardów i innowacji na rynku. Dlatego zaledwie w kilka miesięcy po wprowadzeniu na rynek IKO, z inicjatywy PKO Banku Polskiego, zawiązana została współpraca sześciu wiodących banków działających na polskim rynku, by wspólnie, na bazie IKO, zbudować spółkę Polski Standard Płatności i uruchomić system płatności mobilnych BLIK. Dziś, z półtoramilionową i ciągle rosnącą rzeszą użytkowników, ma on wszelkie atuty, by stać się lokalnym standardem płatniczym. Sukces IKO/BLIK-a przekroczył już granice Polski, zdobywając w ubiegłym roku prestiżową, międzynarodowa nagrodę EFMA za najlepszą innowację w płatnościach na świecie.

Współpraca z nauką i start-upami

Poszukując nieszablonowych rozwiązań, PKO Bank Polski podejmuje także bezpośrednią współpracę z polskimi naukowcami. W ubiegłym roku rozpoczęliśmy z Politechniką Gdańską prace nad kompleksowym rozwiązaniem biometrycznym. Celem jest stworzenie systemu identyfikowania i uwierzytelniania klientów na podstawie m.in. układu naczyń krwionośnych dłoni, kształtu twarzy i głosu, bez potrzeby używania haseł i kodów PIN w codziennym korzystaniu z usług bankowych.

Bank jest też otwarty na adaptację i czerpanie z pomysłów innych, szczególnie młodych, firm, których głównym kapitałem jest innowacyjność oferowanych rozwiązań i nieszablonowy sposób myślenia. W grudniu ubiegłego roku był współorganizatorem D-RAFT Corporate Demo Day „FinTech & Mobile”, podczas którego duży biznes i młodzi przedsiębiorcy mogli wzajemnie czerpać ze swoich doświadczeń. Umiejętne połączenie nowatorskich pomysłów i elastyczności młodych firm z know-how korporacji, to skuteczna metoda umacniania budowania pozycji na rynku.

Izabela Świderek-Kowalczyk
Ekspert PKO Banku Polskiego

Czytaj także:

PKO Bank Polski i start-upy przy jednym stole

Ruszył Campus Warsaw − centrum dla start-upów z Europy Środkowo-Wschodniej

    • Bankofirma

      02019.07.04

      Okna, drzwi i bramy z Białegostoku. W Pafo-Bud stawiają na jakość

      Konkretny w rozmowie, skuteczny w biznesie. Taki jest Dariusz Matyszewski, udziałowiec firmy Pafo-Bud z Białegostoku, która od ponad 20 lat produkuje okna, drzwi i bramy. W swoich działaniach spółka stawia na jakość towaru i usługi przy zastosowaniu nowoczesnych rozwiązań technologicznych.

      więcej
    • Bankofirma

      02019.07.04

      Przejdź płynnie do faktoringu

      Po faktoring sięga coraz większa grupa przedsiębiorców. Nie wszyscy jednak jeszcze wiedzą, jakie mogą mieć korzyści z umowy faktoringu. Nie chodzi tylko o płynność finansową firmy – faktoring to również możliwość zabezpieczenia się przed nieuczciwymi partnerami i ich weryfikacja jeszcze przed rozpoczęciem współpracy.

      więcej
    • Bankofirma

      02019.07.01

      Maciejowy Sad – kiedy rodzinna pasja, staje się biznesem

      Maciejowy Sad to idealny przykład, jak rodzinną pasję przekuwać w rodzinny biznes. Przed laty Jerzy Karczewski na lutyńskiej ziemi w okolicach Wrocławia założył sad. Później opiekę nad gospodarstwem przekazał synowi Maciejowi. W 2010 r. postanowili zwiększyć dostępność tłoczonych soków, żeby szersze grono konsumentów mogło skosztować ich produktów.

      więcej
    • Bankofirma

      02019.06.28

      Pizza była mało znana. „Pruszynka” to zmieniła

      Kiedy Piotr Pruszyński w 1998 r. otworzył swoją pierwszą pizzerię „Pruszynka” w Białymstoku, wielu ludzi w regionie nie wiedziało, czym jest pizza i co po złożeniu zamówienia otrzymają na talerzu. Dziś przedsiębiorca posiada pięć lokali, które z powodzeniem zaspokajają apetyty mieszkańców miasta.

      więcej
    • Bankofirma

      02019.06.13

      Pensjonat i hotelik w mazurskim stylu. Goście przyjeżdżają nawet trzy razy w roku

      Goście z Europy Zachodniej zamiast dużych hoteli wolą mniejsze i kameralne obiekty, gdzie mają bezpośredni kontakt z właścicielami. Znajdują to u nas w Pensjonaciku Cyklada i Mazurskiej Chacie – przekonuje Jacek Jaworski, który wraz z żoną Izabelą prowadzi obiekty wypoczynkowe na uboczu Mikołajek w okolicach Jeziora Mikołajskiego. Małżeństwo przygotowuje właśnie Pawilon SPA z sauną i jacuzzi, bo ciągle chce rozwijać ofertę dla turystów.

      więcej
    • Bankofirma

      02019.06.11

      Let’s Fintech with PKO Bank Polski – rozumiemy potrzeby innowacyjnych firm

      PKO Bank Polski rozwija projekt Let’s Fintech, dzięki któremu współpracuje ze startupami i angażuje się w wyszukiwanie najbardziej perspektywicznych rozwiązań technologicznych dostępnych na rynku. O pracy zespołu, wdrożeniach i poszukiwaniu kolejnych projektów mówi Grzegorz Pawlicki, dyrektor Biura Innowacji w PKO Banku Polskim

      więcej
    Pokaż więcej
loaderek.gifoverlay.png