2015.01.21

Klienci w wieku 55+ są zadowoleni ze swojego banku

Stabilność finansowa, polski kapitał, własne doświadczenia oraz pomocni pracownicy oddziału - to najwyżej cenione cechy banku wśród osób powyżej 55. roku życia - wynika z badania Instytutu Badania Opinii Homo Homini. Zdecydowana większość takich osób jest zadowolona ze swojego banku, jest z nim związana ponad 10 lat i jest to jedyny bank w którym posiada konto.

Senior w banku

Ponad połowa badanych seniorów jest zadowolona z usług swojego banku, kolejne 38 proc. deklaruje, że jest raczej zadowolona, a zaledwie 5 proc. badanych deklarowało rozczarowanie swoim bankiem. Blisko 3/4 badanych ma konto w swoim głównym banku od ponad 10 lat, a tylko co trzeci korzysta z usług jeszcze innego banku.

- Osoby starsze wybierają instytucję finansową raz i zostają z nią na długo. Cenią sobie przede wszystkim stabilność banku - była to ocena najczęściej wskazywana przez badanych. Ta cecha jest dla nich ważniejsza niż wysokość opłat i prowizji czy oprocentowanie lokat - ocenia Marcin Duma, prezes Instytutu Badania Opinii Homo Homini.

Poza stabilnością finansową (która uzyskała średnią ocenę 4,53 w pięciostopniowej skali) dla osób starszych ważne jest to, że instytucja z którą się związali to bank z polskim kapitałem (średnia 4,32), a także pomocna obsługa w oddziale, który musi znajdować się blisko miejsca zamieszkania (średnia ocen dla tego wskazania to 4,26 w pięciostopniowej skali).

Najmniej istotna okazuje się dostępność produktów inwestycyjnych (2,66) oraz dostęp do bankowości mobilnej (2,67). Co ciekawe, niezbyt wysoko osoby powyżej 55. roku życia cenią sobie wizerunek banku w mediach (średnia ocen 3,55) oraz opinie o nim wśród znajomych (również 3,55). Dużo ważniejsza jest dla nich ich własna opinia i doświadczenia z danym bankiem (średnia ocen 4,24).

- Wizyta w oddziale oraz telefon na infolinię to podstawowe kanały kontaktu seniorów z bankiem. O wiele rzadziej wybierają oni załatwianie spraw przez bankowość internetową, najmniej chętnie wskazują bankowość mobilną. W ciągu ostatnich 6 miesięcy aż 70 proc. badanych odwiedziło placówkę banku, 30 proc. zadzwoniło do banku, tylko 10 proc. korzystało z bankowości internetowej. Ponad dwie trzecie badanych bardzo dobrze oceniło swój osobisty kontakt z bankiem - podkreśla Marcin Duma.

Prawie 60 proc. osób powyżej 55. roku życia nie zmieniłoby swojego obecnego banku. Jeśli jednak myśleliby o takiej zmianie, ich wybór najczęściej padał na PKO Bank Polski (7 proc.) oraz banki spółdzielcze (5 proc.).

Agnieszka Morawiecka
ISBnews

Czytaj także:

Optymistyczne prognozy dla banków na 2015 rok

loaderek.gifoverlay.png