Klienci w wieku 55+ są zadowoleni ze swojego banku
Stabilność finansowa, polski kapitał, własne doświadczenia oraz pomocni pracownicy oddziału - to najwyżej cenione cechy banku wśród osób powyżej 55. roku życia - wynika z badania Instytutu Badania Opinii Homo Homini. Zdecydowana większość takich osób jest zadowolona ze swojego banku, jest z nim związana ponad 10 lat i jest to jedyny bank w którym posiada konto.
Ponad połowa badanych seniorów jest zadowolona z usług swojego banku, kolejne 38 proc. deklaruje, że jest raczej zadowolona, a zaledwie 5 proc. badanych deklarowało rozczarowanie swoim bankiem. Blisko 3/4 badanych ma konto w swoim głównym banku od ponad 10 lat, a tylko co trzeci korzysta z usług jeszcze innego banku.
- Osoby starsze wybierają instytucję finansową raz i zostają z nią na długo. Cenią sobie przede wszystkim stabilność banku - była to ocena najczęściej wskazywana przez badanych. Ta cecha jest dla nich ważniejsza niż wysokość opłat i prowizji czy oprocentowanie lokat - ocenia Marcin Duma, prezes Instytutu Badania Opinii Homo Homini.
Poza stabilnością finansową (która uzyskała średnią ocenę 4,53 w pięciostopniowej skali) dla osób starszych ważne jest to, że instytucja z którą się związali to bank z polskim kapitałem (średnia 4,32), a także pomocna obsługa w oddziale, który musi znajdować się blisko miejsca zamieszkania (średnia ocen dla tego wskazania to 4,26 w pięciostopniowej skali).
Najmniej istotna okazuje się dostępność produktów inwestycyjnych (2,66) oraz dostęp do bankowości mobilnej (2,67). Co ciekawe, niezbyt wysoko osoby powyżej 55. roku życia cenią sobie wizerunek banku w mediach (średnia ocen 3,55) oraz opinie o nim wśród znajomych (również 3,55). Dużo ważniejsza jest dla nich ich własna opinia i doświadczenia z danym bankiem (średnia ocen 4,24).
- Wizyta w oddziale oraz telefon na infolinię to podstawowe kanały kontaktu seniorów z bankiem. O wiele rzadziej wybierają oni załatwianie spraw przez bankowość internetową, najmniej chętnie wskazują bankowość mobilną. W ciągu ostatnich 6 miesięcy aż 70 proc. badanych odwiedziło placówkę banku, 30 proc. zadzwoniło do banku, tylko 10 proc. korzystało z bankowości internetowej. Ponad dwie trzecie badanych bardzo dobrze oceniło swój osobisty kontakt z bankiem - podkreśla Marcin Duma.
Prawie 60 proc. osób powyżej 55. roku życia nie zmieniłoby swojego obecnego banku. Jeśli jednak myśleliby o takiej zmianie, ich wybór najczęściej padał na PKO Bank Polski (7 proc.) oraz banki spółdzielcze (5 proc.).
Agnieszka Morawiecka
ISBnews
Czytaj także:
Optymistyczne prognozy dla banków na 2015 rok
Bankofinanse
02019.07.15Dziś Dzień bez Telefonu Komórkowego! Jak go przeżyć?
więcej15 lipca obchodzimy Światowy Dzień bez Telefonu Komórkowego. Co to znaczy dla klientów Banku? Nasze IKO będzie działać, jak zawsze, bez zarzutu.
Bankofinanse
02019.07.11Polacy robią zakupy w internecie. Dołącz do nich i płać z IKO
więcejAż 62 proc. wszystkich polskich internautów dokonuje internetowych zakupów. Oznacza to wzrost w porównaniu z ubiegłym rokiem, gdy w sieci zaopatrywało się 56 proc. ankietowanych – wynika z najnowszego raportu Gemius. Zestawienie pokazuje, że zakupy online to dla nas codzienność i wygoda – także pod względem płatności.
Bankofinanse
02019.07.11e-Paragon – cyfrowe potwierdzenie płatności
więcejTradycyjne dowody płatności wkrótce nie będą nam już potrzebne. Ich cyfrowym odpowiednikiem zostanie e-Paragon, powiązany z naszym kontem bankowym oraz debetową kartą płatniczą. Usługa jest już dostępna w bankowości elektronicznej PKO Banku Polskiego. Aby z niej korzystać, wystarczy zalogować się do konta i uruchomić odpowiednią usługę.
Bankofinanse
02019.07.11Czym się różni kantor internetowy od kantoru stacjonarnego?
więcejMusisz sprzedać lub kupić walutę obcą – co robisz? Jeśli pierwsze, co przychodzi ci do głowy, to udanie się do kantoru stacjonarnego, być może powinieneś poznać praktyczniejszy sposób. To korzystanie z kantoru online. Jak działa i czy jest wygodniejszy?
Bankofinanse
02019.07.09Lojalnie polecam – ZenCard bliżej klientów
więcejMobilna aplikacja ZenCard to narzędzie do tworzenia programów lojalnościowych działające na terminalach płatniczych. Jej potencjał udowodniła ogólnopolska kampania, którą ZenCard przeprowadził z PKO Bankiem Polskim.
Bankofinanse
02019.07.04PKO Konto dla młodych – narodziny gwiazdy
więcejOsiemnaste urodziny są wyjątkową okazją, momentem, kiedy możemy decydować jakie konto wybierzemy na przyszłość. PKO Konto dla Młodych to świetny pakiet startowy. Jeśli dobrze zaczniemy, już na początku zyskamy przewagę.