2014.10.01

Bez terminala w firmie ani rusz!

Z każdym rokiem rośnie w Polsce liczba zarówno wydawanych kart płatniczych, jak i transakcji dokonywanych przy ich pomocy. Z ostatnich danych NBP wynika, że posiada je już 66 proc. Polaków. Dlatego terminal płatniczy, umożliwiający klientom płatność kartą lub telefonem, powinien być dla właścicieli małych i średnich przedsiębiorstw narzędziem pomocnym w codziennym biznesie.

Polacy bardzo polubili bezgotówkowe płatności. Z danych NBP wynika że, tylko w IV kwartale 2013 roku kartą zapłaciliśmy blisko 400 mln razy, a łączna kwota wydatków wyniosła ponad 36 mld zł.

Szybko rośnie też popularność płatności zbliżeniowych, niewymagających podania PIN-u (przy transakcjach do 50 zł) – już teraz Polska jest wśród 3 największych rynków płatności zbliżeniowych na świecie pod względem liczby transakcji oraz pierwszym w Europie! Ponad 200 tys. terminali w kraju umożliwia dokonywanie płatności zbliżeniowych (to 60 proc. ogólnej liczby terminali). Średnia kwota płatności zbliżeniowej oscyluje wokół 28 zł i powoli rośnie.

  • Badania pokazują, że konsumenci korzystający z kart płatniczych wydają nawet o 30 proc. więcej. Pakiet stworzony z myślą o firmach handlowo-usługowych pozwala to wykorzystać.

Terminal – must have każdej firmy

Rośnie również sieć punktów handlowo-usługowych, w których można zapłacić kartą. Nic dziwnego, że klienci oczekują, że bezgotówkowych transakcji będą mogli dokonać „wszędzie”. W tej sytuacji posiadanie terminala płatniczego w firmie staje się niezbędne. W PKO Banku Polskim są one dostępne do wszystkich pakietów biznesowych dla firm, czyli Konta firmowego Inteligo oraz pakietów: Debiut 18RozwójKomfort Plus lub Sukces Plus. Dodatkowo klienci MSP mają możliwość skorzystania ze specjalnego zestawu branżowego – zestawu Handel i usługi, w ramach którego otrzymują premie transakcyjną w wysokości 50 zł miesięcznie. Warunkiem jej wypłaty jest przyjęcie w terminalach eService płatności w danym miesiącu kartami wydanymi przez PKO Bank Polskiw wysokości co najmniej 4 000 zł. Jednocześnie na preferencyjnych warunkach cenowych klienci mogą skorzystać z systemu wirtualnych rachunków kontrahenckich.

Terminale zapewniają m.in.:

  • akceptację kart płatniczych wszyst­kich systemów, w tym również kart zbliżeniowych;
  • dostępność środków na rachunku w ciągu 1 dnia;
  • dostęp do raportów on-line;
  • Całodobowe Centrum Obsługi Ak­ceptanta oraz serwis urządzeń;
  • transakcje w walucie karty (DCC) – tanią obsługę transakcji reali­zowanych przez obcokrajowców;
  • doładowania telefonów komórko­wych przy użyciu terminalu płatni­czego;
  • obsługę kart podarunkowych;
  • usługę cash back – umożliwiającą wypłatę gotówki przy okazji płatno­ści za towary i usługi;
  • logo klienta zamieszczone na wydruk z terminalu.

Dla jeszcze większej wygody klientów od września br. Bank umożliwił osobom fizycznym prowadzącym dzielność gospodarczą oraz spółkom cywilnym możliwość otwierania wspomnianych pakietów przez internet – umowę dostarczy kurier.

Opłata za otwarcie i prowadzenie pakietów biznesowych dla firm:

W Banku sprzedawane się terminale POS eService – zarówno stacjonarne, jak i przenośne. Koszt miesięcznego najmu tych pierwszych to 49 zł, drugich – 90 zł.:

Opłaty ponoszone od każdej transakcji:

Opłata procentowa:

Stawka płaska:

Kartami wydanymi przez PKO Bank Polski

Kartami VISA, MasterCard

0,89%

0,99%

0,15 zł

 

Diners Club

3,20%

 

DCC

0,90%

 

System Mobilny Płatności PKO

0,63%

 

Mobilne rozwiązania

Osoby prowadzące jednoosobową działalność gospodarczą mogą też przyjmować płatności klientów telefonem komórkowym. Wszystko dzięki IKO – wystarczy podać klientom numer telefonu, na którym zainstalowana jest aplikacja (bez potrzeby wpisywania numeru rachunku). Przelew realizowany jest natychmiastowo.

Płatności mobilne IKO wystartowały w marcu 2013 r. Od tego momentu sieć akceptacji IKO rozrosła się do ponad 70 tysięcy terminali płatniczych eService, ponad 6 tys. bankomatów PKO Banku Polskiego i Euronet oraz 10 tys. sklepów internetowych, co czyni je najpopularniejszym i najbardziej rozwiniętym systemem płatności mobilnych w Polsce. W tym okresie niemal 185 tys. użytkowników IKO dokonało już łącznie ponad milion transakcji.


  • Korzyści z IKO

    • Niskie opłaty interchange, brak opłat stałych za udział w systemie.
    • Ograniczenie problemów i kosztów związanych z płatnościami gotówkowymi.
    • Brak kosztów wdrożenia - w płatnościach bezgotówkowych wykorzystuje się istniejącą infrastrukturę (terminale eService lub własna komórka).
    • Możliwość uczestnictwa w atrakcyjnych promocjach.
    • Nowoczesny wizerunek firmy.

Łukasz Czech
Specjalista, PKO Bank Polski

Czytaj także:

Akceptacja kart płatniczych w firmie - kiedy to się opłaca?

Bliżej klientów

Zdalne otwieranie rachunków dla firm

    • Bankofirma

      02019.07.04

      Okna, drzwi i bramy z Białegostoku. W Pafo-Bud stawiają na jakość

      Konkretny w rozmowie, skuteczny w biznesie. Taki jest Dariusz Matyszewski, udziałowiec firmy Pafo-Bud z Białegostoku, która od ponad 20 lat produkuje okna, drzwi i bramy. W swoich działaniach spółka stawia na jakość towaru i usługi przy zastosowaniu nowoczesnych rozwiązań technologicznych.

      więcej
    • Bankofirma

      02019.07.04

      Przejdź płynnie do faktoringu

      Po faktoring sięga coraz większa grupa przedsiębiorców. Nie wszyscy jednak jeszcze wiedzą, jakie mogą mieć korzyści z umowy faktoringu. Nie chodzi tylko o płynność finansową firmy – faktoring to również możliwość zabezpieczenia się przed nieuczciwymi partnerami i ich weryfikacja jeszcze przed rozpoczęciem współpracy.

      więcej
    • Bankofirma

      02019.07.01

      Maciejowy Sad – kiedy rodzinna pasja, staje się biznesem

      Maciejowy Sad to idealny przykład, jak rodzinną pasję przekuwać w rodzinny biznes. Przed laty Jerzy Karczewski na lutyńskiej ziemi w okolicach Wrocławia założył sad. Później opiekę nad gospodarstwem przekazał synowi Maciejowi. W 2010 r. postanowili zwiększyć dostępność tłoczonych soków, żeby szersze grono konsumentów mogło skosztować ich produktów.

      więcej
    • Bankofirma

      02019.06.28

      Pizza była mało znana. „Pruszynka” to zmieniła

      Kiedy Piotr Pruszyński w 1998 r. otworzył swoją pierwszą pizzerię „Pruszynka” w Białymstoku, wielu ludzi w regionie nie wiedziało, czym jest pizza i co po złożeniu zamówienia otrzymają na talerzu. Dziś przedsiębiorca posiada pięć lokali, które z powodzeniem zaspokajają apetyty mieszkańców miasta.

      więcej
    • Bankofirma

      02019.06.13

      Pensjonat i hotelik w mazurskim stylu. Goście przyjeżdżają nawet trzy razy w roku

      Goście z Europy Zachodniej zamiast dużych hoteli wolą mniejsze i kameralne obiekty, gdzie mają bezpośredni kontakt z właścicielami. Znajdują to u nas w Pensjonaciku Cyklada i Mazurskiej Chacie – przekonuje Jacek Jaworski, który wraz z żoną Izabelą prowadzi obiekty wypoczynkowe na uboczu Mikołajek w okolicach Jeziora Mikołajskiego. Małżeństwo przygotowuje właśnie Pawilon SPA z sauną i jacuzzi, bo ciągle chce rozwijać ofertę dla turystów.

      więcej
    • Bankofirma

      02019.06.11

      Let’s Fintech with PKO Bank Polski – rozumiemy potrzeby innowacyjnych firm

      PKO Bank Polski rozwija projekt Let’s Fintech, dzięki któremu współpracuje ze startupami i angażuje się w wyszukiwanie najbardziej perspektywicznych rozwiązań technologicznych dostępnych na rynku. O pracy zespołu, wdrożeniach i poszukiwaniu kolejnych projektów mówi Grzegorz Pawlicki, dyrektor Biura Innowacji w PKO Banku Polskim

      więcej
    Pokaż więcej
loaderek.gifoverlay.png