Google wspiera przedsiębiorczość - do 2016 r. przeszkoli 1 mln Europejczyków
Google ogłosiło, że do 2016 roku przeszkoli milion Europejczyków, którzy są lub chcą być przedsiębiorcami, pomagając im w zdobyciu kluczowych umiejętności cyfrowych. Internetowy gigant zainwestuje też 25 mln euro w rozbudowę istniejących programów szkoleniowych i wdrożenie ich na nowych rynkach w całej Europie.
Dzięki internetowi obecnie każda firma może wejść na globalny rynek i sprzedawać na nim swoje produkty i usługi. Aby się wyróżnić i pozostać konkurencyjnym, a także odnieść międzynarodowy sukces, trzeba mieć niezbędne narzędzia i produkty.
- Zobowiązujemy się, że do 2016 roku przeszkolimy milion Europejczyków, również w Polsce, pomagając im w zdobyciu kluczowych umiejętności cyfrowych. Zainwestujemy dodatkowe 25 milionów euro w rozbudowę istniejących programów i wdrożymy je na nowych rynkach w całej Europie. W ten sposób chcemy przeszkolić kolejne małe firmy w zakresie umiejętności cyfrowych, których tak bardzo potrzebują - napisał na polskim blogu Google Matt Brittin, przewodniczący EMEA Business and Operations Google.
Google stworzy ogólnoeuropejską platformę online, aby wspierać firmy w każdym zakątku Europy i umożliwiać im zdalny udział w szkoleniach internetowych.
Brittin podkreślił, że era cyfrowa jest dla firm niewątpliwie źródłem ogromnych szans - jeszcze nigdy przedsiębiorcy nie mieli tyle różnych możliwości dotarcia do klientów. Ale jeśli europejscy obywatele nie będą dysponować odpowiednimi umiejętnościami, możliwości, jakie stwarza cyfrowa gospodarka nadal pozostaną niewykorzystane.
- Unia Europejska prognozuje, że przy obecnym tempie już w 2020 roku będzie brakować 900 000 pracowników posiadających odpowiednie umiejętności cyfrowe, aby zapełnić nowo powstające miejsca pracy. Poza tym, istnieje wiele firm, które chcą rozpocząć działania w internecie, ale nie wiedzą, od czego zacząć. Google odgrywa ważną role w tym procesie - uważa Brittin.
I wymienia, że tylko w ostatnim roku Google pomogło dziesiątkom tysięcy niemieckich przedsiębiorców eksportować produkty w ramach współpracy partnerskiej z takimi firmami, jak DHL, PayPal i Commerzbank.
W Hiszpanii przeszkoliło dotychczas dziesiątki tysięcy bezrobotnych młodych osób, oferując im darmowe kursy w takich obszarach, jak projektowanie stron internetowych, marketing cyfrowy i e-commerce.
We Włoszech pokazało tysiącom tradycyjnych rzemieślników, jak mogą sprzedawać i reklamować swoje produkty online.
Agnieszka Morawiecka
ISBnews
Czytaj także:
Koszty w firmie: albo księgowanie, albo oszczędzanie
Pierwszy biznes
Bankofirma
02019.07.04Okna, drzwi i bramy z Białegostoku. W Pafo-Bud stawiają na jakość
więcejKonkretny w rozmowie, skuteczny w biznesie. Taki jest Dariusz Matyszewski, udziałowiec firmy Pafo-Bud z Białegostoku, która od ponad 20 lat produkuje okna, drzwi i bramy. W swoich działaniach spółka stawia na jakość towaru i usługi przy zastosowaniu nowoczesnych rozwiązań technologicznych.
Bankofirma
02019.07.04Przejdź płynnie do faktoringu
więcejPo faktoring sięga coraz większa grupa przedsiębiorców. Nie wszyscy jednak jeszcze wiedzą, jakie mogą mieć korzyści z umowy faktoringu. Nie chodzi tylko o płynność finansową firmy – faktoring to również możliwość zabezpieczenia się przed nieuczciwymi partnerami i ich weryfikacja jeszcze przed rozpoczęciem współpracy.
Bankofirma
02019.07.01Maciejowy Sad – kiedy rodzinna pasja, staje się biznesem
więcejMaciejowy Sad to idealny przykład, jak rodzinną pasję przekuwać w rodzinny biznes. Przed laty Jerzy Karczewski na lutyńskiej ziemi w okolicach Wrocławia założył sad. Później opiekę nad gospodarstwem przekazał synowi Maciejowi. W 2010 r. postanowili zwiększyć dostępność tłoczonych soków, żeby szersze grono konsumentów mogło skosztować ich produktów.
Bankofirma
02019.06.28Pizza była mało znana. „Pruszynka” to zmieniła
więcejKiedy Piotr Pruszyński w 1998 r. otworzył swoją pierwszą pizzerię „Pruszynka” w Białymstoku, wielu ludzi w regionie nie wiedziało, czym jest pizza i co po złożeniu zamówienia otrzymają na talerzu. Dziś przedsiębiorca posiada pięć lokali, które z powodzeniem zaspokajają apetyty mieszkańców miasta.
Bankofirma
02019.06.13Pensjonat i hotelik w mazurskim stylu. Goście przyjeżdżają nawet trzy razy w roku
więcejGoście z Europy Zachodniej zamiast dużych hoteli wolą mniejsze i kameralne obiekty, gdzie mają bezpośredni kontakt z właścicielami. Znajdują to u nas w Pensjonaciku Cyklada i Mazurskiej Chacie – przekonuje Jacek Jaworski, który wraz z żoną Izabelą prowadzi obiekty wypoczynkowe na uboczu Mikołajek w okolicach Jeziora Mikołajskiego. Małżeństwo przygotowuje właśnie Pawilon SPA z sauną i jacuzzi, bo ciągle chce rozwijać ofertę dla turystów.
Bankofirma
02019.06.11Let’s Fintech with PKO Bank Polski – rozumiemy potrzeby innowacyjnych firm
więcejPKO Bank Polski rozwija projekt Let’s Fintech, dzięki któremu współpracuje ze startupami i angażuje się w wyszukiwanie najbardziej perspektywicznych rozwiązań technologicznych dostępnych na rynku. O pracy zespołu, wdrożeniach i poszukiwaniu kolejnych projektów mówi Grzegorz Pawlicki, dyrektor Biura Innowacji w PKO Banku Polskim