Przyjazny login w bankowości elektronicznej
Klienci bankowości elektronicznej PKO Banku Polskiego i Inteligo mogą teraz w serwisie nadać sobie login – łatwy do zapamiętania dla nich, a trudny do odgadnięcia dla ewentualnych „włamywaczy”.
Do tej pory, logując się do serwisu, Klient korzystał z 8-cyfrowego numeru identyfikacyjnego nadanego przez Bank. Można go znaleźć po zalogowaniu w serwisie internetowym (iPKO/Inteligo) lub w umowie otwarcia i prowadzenia rachunku. Ten ciąg cyfr można zastąpić „przyjaznym loginem”, który Klient sam ustali, a Bank określi tylko jego minimalne wymagania. Musi on zawierać min. 8 znaków (maksymalnie 50), w tym co najmniej 1 literę. Mogą się w nim pojawić cyfry i znaki specjalne
(!@#$%^&*()_+-={}[]:;',.<>?) , ale bez polskich liter ( ą, ę, ć, ż itp.)
Jak nadać sobie „przyjazny login”?
Jest to bardzo proste i zajmuje tylko chwilę. Klienci, którzy korzystają z iPKO i chcieli by to zrobić, powinni:
- Kliknąć w zakładkę „Ustawienia”.
- Na kolejnym ekranie (zakładka „Kanały dostępu”) w wierszu „Serwis internetowy” kliknąć w link „zdefiniuj login”.
- Wpisać wybrany przyjazny login.
- Zaakceptować go.
- Cieszyć się przyjaznym loginem.
W przypadku Inteligo procedura jest bardzo podobna:
- Wchodzimy w „Dane i ustawienia”
- Klikamy w „Ustawienia” w menu po lewej stronie i dalej w „Zarządzaj loginem”.
- Teraz klikamy w link „Nadaj login”.
- Wpisujemy wybrany przyjazny login.
- Akceptujemy go.
- Cieszymy się przyjaznym loginem!
Warto jak najszybciej nadać sobie ten login, gdyż już niebawem, ze względu na bezpieczeństwo kont internetowych, PKO Bank Polski zablokuje możliwość zapamiętywania przez przeglądarki internetowe danych do logowania. Każdy klient będzie więc musiał je pamiętać i wpisywać je przy każdym logowaniu. „Przyjazny login”, nadany i zapamiętany przez Klienta, zdecydowanie ułatwia tę operację.
Roman Grzyb
Ekspert PKO Banku Polskiego
Czytaj także:
Login i hasło pilnie strzeżone
10 przykazań bezpiecznego korzystania z bankowości internetowej
Nowe technologie
02018.07.25Suma haszowa, czyli wstęp do blockchaina
więcejSuma haszowa stoi na straży informacji, które są przechowywane i przetwarzane w bazach opartych o łańcuch bloków.
Nowe technologie
02016.10.17Proste kroki do Profilu Zaufanego
więcejUtworzenie Profilu Zaufanego i podpisywanie wniosków oraz dokumentów jest bardzo proste. W kilku krokach można to zrobić za pośrednictwem bankowego serwisu transakcyjnego.
Nowe technologie
02015.11.16Nowe IKO - moc mobilnej bankowości
więcejPKO Bank Polski, lider bankowości mobilnej, wprowadza nową wersję aplikacji na telefony komórkowe. Wygodna, intuicyjna nawigacja zgodna z najnowszymi trendami, dostęp do rachunku i salda przed zalogowaniem, czy wykonywanie operacji bezpośrednio z głównego ekranu – to tylko niektóre z jej zalet. Użytkownicy IKO zyskują dostęp do pełnej bankowości za pośrednictwem telefonu. Obecnie z aplikacji mobilnej Banku korzysta ponad 370 tysięcy osób.
Nowe technologie
02015.07.29Wypłaty BLIK dostępne już w ponad 11 tys. bankomatów
więcejSieć bankomatów Euronet obsługujących wypłaty BLIK powiększyła się o blisko 850 maszyn. Bankomaty umieszczone są w oddziałach: Alior Banku, Credit Agricole, Getin Banku, Idea Banku oraz mBanku na terenie całej Polski.
Nowe technologie
02015.07.27„B” jak bezpieczna bankowość
więcej„Bankowali bezpiecznie”, czyli jak? Nie dali złowić się w sieć phishingu i nie padli ofiarą cyberprzestępców. Wypełnili bezbłędnie nasz test wiedzy, zwyciężyli i zdobyli nagrody. Znamy już laureatów konkursu „Bankuj bezpiecznie”. Jakie są ich rady dotyczące korzystania z bankowości?
Nowe technologie
02015.07.24Bank chce chodzić za nami krok w krok
więcejBanki chcą błyskawicznie reagować na potrzeby swoich klientów, a często nawet wyjść im naprzeciw. To od nas zależy, jak blisko zwiążemy się ze swoim bankiem.