IKO dla każdego!
Teraz każdy może korzystać z płatności mobilnych. Uruchomiona została zapowiadana wcześniej portmonetka. Dzięki niej aplikacja na telefon stała się dostępna dla osób nieposiadających konta w PKO Banku Polskim.
Rozszerzanie dostępu do aplikacji i ułatwianie procesu jej aktywowania jest jednym z najważniejszych kroków służących do stworzenia lokalnego standardu płatniczego. Jedynym wymogiem do korzystania z płatności mobilnych jest… posiadanie telefonu komórkowego z dostępem do internetu. Po ściągnięciu i zainstalowaniu aplikacji wystarczy podać swój numer telefonu i nadać kod PIN (najlepiej trudny do odgadnięcia, ale łatwy do zapamiętania), zaakceptować kilka niezbędnych dokumentów w formie elektronicznej – i IKO jest gotowe do użytku.
Portmonetka
IKO, w którym źródłem pieniądza dla płatności mobilnych jest portmonetka, działa dokładnie tak samo jak aplikacja powiązana z kontem w PKO Banku Polskim. Aby dokonać płatności w sklepie, wystarczy zalogować się do aplikacji ustanowionym podczas aktywacji kodem PIN, a następnie wpisać na terminalu płatniczym widoczny na ekranie sześciocyfrowy kod IKO. Po zatwierdzeniu transakcji na telefonie płatność jest dokonana.
Analogicznie wygląda proces wypłaty z bankomatu czy płatności w internecie, z tym że kod wpisuje się wtedy odpowiednio na ekranie bankomatu lub komputera. Użytkownicy aplikacji nieposiadający rachunku osobistego w naszym Banku muszą pamiętać o wcześniejszym zasileniu portmonetki środkami, np. poprzez przelew z dowolnego rachunku bankowego.
Zobacz także: Portmonetka IKO – płatności mobilne dostępne dla wszystkich
IKO i Inteligo
Ważnym krokiem w upowszechnianiu płatności mobilnych będzie udostępnienie nowego produktu klientom Inteligo, ponieważ wielu z nich wyraża chęć korzystania z aplikacji mobilnej. Prace wdrożeniowe są już finalizowane i jesienią posiadacze kont Inteligo będą mogli korzystać z pełnej jego funkcjonalności. Doświadczenia Inteligo w pilotażowym programie płatności mobilnych z wykorzystaniem technologii NFC były dla Banku bardzo ważne i miały wpływ na ostateczny wybór wiodącej technologii z wykorzystaniem kodów jednorazowych w IKO.
Już jesienią aplikacja w Inteligo będzie działać na tej samej zasadzie co w PKO Banku Polskim. Klienci będą mogli ją ściągnąć z odpowiedniego sklepu (Android – Google Play, iOS – Apple AppStore) lub zamówić na stronie Inteligo. Po instalacji wystarczy dokonać aktywacji produktu w serwisie WWW Inteligo lub telefonie za pomocą serwisu mobilnego Inteligo.
Użytkownicy aplikacji w Inteligo będą mogli korzystać ze wszystkich dostępnych dotychczas funkcji: płatności w punktach oznaczonych naklejką oraz widocznych na mapie w aplikacji, wypłat z bankomatów naszego Banku (a niedługo również Euronetu), przelewów na numer telefonu, płatności w sklepach internetowych z funkcją „Płacę z IKO”, z czeków i wielu innych. W tym również będą korzystać z podglądu salda i historii transakcji dokonywanych na koncie Inteligo, czyli tradycyjnych funkcji bankowości mobilnej.
Nagrody dla IKO
Aplikacja otrzymała już kilka nagród i wyróżnień. Należy do nich nagroda w kategorii Projekt Roku przyznana przez Kapitułę Konkursu VIII Kongresu Gospodarki Elektronicznej organizowanego pod patronatem Związku Banków Polskich.
Kolejnym wyróżnieniem była nominacja do Nagrody Gospodarczej Prezydenta RP w kategorii Innowacyjność oraz nominacja w konkursie Internet Standard 2013 w kategorii Firma Roku.
IKO i Windows Phone
IKO działa na telefonach z systemami operacyjnymi iOS, Android, BlackBerry, Symbian, Windows oraz telefonach umożliwiających instalację aplikacji Java. Warto dodać, że zarówno posiadacze kont w PKO Banku Polskim oraz Inteligo, jak i użytkownicy portmonetki, będą mogli korzystać z IKO również na telefonach działających pod kontrolą systemu operacyjnego Windows Phone. Według szacunków rynkowych udział urządzeń z tym systemem w Polsce dynamicznie rośnie – obecnie stanowią one ok. 15 proc. wszystkich telefonów sprzedawanych na naszym rynku. Udostępnienie aplikacji w wersji na Windows Phone jest więc naturalną odpowiedzią na sytuację rynkową i zapotrzebowanie ze strony kolejnej grupy klientów.
Aktualne promocje
Aplikacja nie tylko pozwala płacić w wielu punktach czy wypłacać środki z bankomatu w sposób szybki i prosty, lecz także zapewnia swoim użytkownikom dodatkowe korzyści w formie atrakcyjnych bonusów.
Fani spektakli mogą do końca 2014 roku kupować bilety do teatru IMKA o 25 proc. taniej. Rabaty obowiązują na wszystkie przedstawienia, zarówno przy zakupie biletów online, jak i w sposób tradycyjny.
Do 29 września sympatycy gór mogą skorzystać z promocji „3 za 2” w hotelu Wierchomla w Piwnicznej-Zdroju. Kupując pakiet 3 noclegów, ten ostatni dostajemy gratis!
Planowana jest również darmowa dostawa na wszystkie ubrania i dodatki z serwisu Mostrami.pl. Aby z niej skorzystać, wystarczy, że przy zamówieniu wpiszemy hasło „IKO”, a za zakupy zapłacimy za pomocą aplikacji. Promocja potrwa do 29 września.
Stilago.pl oferuje markową odzież z bezpłatną przesyłką. Warunkiem otrzymania bonusu jest dokonanie zakupu przy użyciu aplikacji IKO oraz wpisanie hasła „IKO PKOBP” przy składaniu zamówienia. Rabat obowiązuje na zamówienia od 135 zł i trwa do 30 października.
W McDonaldzie promocja potrwa do 17 listopada. Polega ona na tym, że przy płatności IKO będzie można kupić specjalny powiększony McZestaw z dodatkową kanapką Big Mac za 20 zł.
Osoby, które od 2 do 30 września dokonają transakcji na najwyższą kwotę w sklepach empik.com i smyk.com, otrzymają eKarty Prezentowe: 2 eKarty po 500 zł, 10 eKart po 250 zł, 20 eKart po 100 zł i 100 eKart po 50 zł. Łącznie do wygrania jest po 66 nagród w każdym ze sklepów.
Zobacz także: McDonalds, Empik, Smyk – przewodnik po promocjach IKO
W kolejnych miesiącach planowane są promocje z licznymi sklepami internetowymi, m.in. CDP.pl, BestaPlus.pl, DecoBazaar.com, ebuty.pl i Yerbamarket.com. Zniżki na produkty sprzedawane w wymienionych serwisach będą sięgać nawet 30 proc. W wybranych wypadkach możliwa będzie także darmowa dostawa do paczkomatów InPost. Oprócz aktywnych posiadaczy IKO w promocji mogą wziąć udział osoby, które dotychczas nie korzystały z płatności mobilnych. Warunkiem jest aktywacja aplikacji do 30 września br. Aktualne informacje o promocjach IKO znajdują się na stronie IKO.
Dominik Modrzejewski, Michał Olędzki, Krzysztof Lewandowski,
Biuro Bankowości Mobilnej
Zobacz także:
Nowe technologie
02018.07.25Suma haszowa, czyli wstęp do blockchaina
więcejSuma haszowa stoi na straży informacji, które są przechowywane i przetwarzane w bazach opartych o łańcuch bloków.
Nowe technologie
02016.10.17Proste kroki do Profilu Zaufanego
więcejUtworzenie Profilu Zaufanego i podpisywanie wniosków oraz dokumentów jest bardzo proste. W kilku krokach można to zrobić za pośrednictwem bankowego serwisu transakcyjnego.
Nowe technologie
02015.11.16Nowe IKO - moc mobilnej bankowości
więcejPKO Bank Polski, lider bankowości mobilnej, wprowadza nową wersję aplikacji na telefony komórkowe. Wygodna, intuicyjna nawigacja zgodna z najnowszymi trendami, dostęp do rachunku i salda przed zalogowaniem, czy wykonywanie operacji bezpośrednio z głównego ekranu – to tylko niektóre z jej zalet. Użytkownicy IKO zyskują dostęp do pełnej bankowości za pośrednictwem telefonu. Obecnie z aplikacji mobilnej Banku korzysta ponad 370 tysięcy osób.
Nowe technologie
02015.07.29Wypłaty BLIK dostępne już w ponad 11 tys. bankomatów
więcejSieć bankomatów Euronet obsługujących wypłaty BLIK powiększyła się o blisko 850 maszyn. Bankomaty umieszczone są w oddziałach: Alior Banku, Credit Agricole, Getin Banku, Idea Banku oraz mBanku na terenie całej Polski.
Nowe technologie
02015.07.27„B” jak bezpieczna bankowość
więcej„Bankowali bezpiecznie”, czyli jak? Nie dali złowić się w sieć phishingu i nie padli ofiarą cyberprzestępców. Wypełnili bezbłędnie nasz test wiedzy, zwyciężyli i zdobyli nagrody. Znamy już laureatów konkursu „Bankuj bezpiecznie”. Jakie są ich rady dotyczące korzystania z bankowości?
Nowe technologie
02015.07.24Bank chce chodzić za nami krok w krok
więcejBanki chcą błyskawicznie reagować na potrzeby swoich klientów, a często nawet wyjść im naprzeciw. To od nas zależy, jak blisko zwiążemy się ze swoim bankiem.