Wszystko o IKO. Odcinek 5: przelewy na numer telefonu w aplikacji IKO
IKO daje możliwość wykonywania zwykłych przelewów w dowolnym miejscu i czasie. Ale nie tylko. Dzięki aplikacji możesz robić przelewy bez potrzeby wpisywania pełnego numeru rachunku bankowego - wystarczy numer telefonu odbiorcy.
Klienci korzystający z aplikacji IKO mogą dokonywać przelewów na numer telefonu już od dwóch lat.
W ciągu najbliższych miesięcy funkcja ta zostanie udostępniona klientom każdego z banków, który obsługuje standard płatności mobilnych BLIK.
Przelew na numer telefonu w ramach aplikacji IKO
Uruchom aplikację, logując się kodem PIN nadanym przy aktywacji IKO. Z karuzeli na dole ekranu aplikacji lub z menu wybierz funkcję "Przelew na telefon". Aplikacja wyświetli formularz, w którym należy wpisać dane do przelewu: numer telefonu (można go wpisać ręcznie lub wybrać z listy kontaktów w twoim telefonie), kwotę oraz tytuł przelewu. Następnie kliknij przycisk "wyślij". Na ekranie aplikacji pojawi się prośba o potwierdzenie przelewu - przyciskiem TAK lub kodem PIN (w zależności od indywidualnych ustawień bezpieczeństwa).
Domyślnie aplikacja nie poprosi o potwierdzenie transakcji na kwotę niższą niż 20 zł, ale limitami kwotowymi i ilościowymi transakcji IKO możesz swobodnie zarządzać w serwisie bankowości internetowej iPKO/Inteligo. W aplikacji pojawi się informacja o zrealizowanej transakcji. Przelew na numer telefonu został wykonany!
Jeśli jego odbiorca również korzysta z aplikacji IKO, otrzyma natychmiast powiadomienie na swój telefon i środki będą już dostępne na jego koncie.
Jeśli natomiast osoba, której przekazujesz środki, nie ma zainstalowanej i aktywowanej aplikacji IKO, otrzyma od PKO Banku Polskiego wiadomość SMS z informacją o przelewie i linkiem do strony, z której można bezpłatnie pobrać IKO. Przekazane środki pieniężne będą "czekać" przez 7 dni - jeśli po tym czasie odbiorca nie zainstaluje IKO, wrócą one na konto osoby, która je wysłała przelewem na telefon.
Ponowienie przelewu i przelew zwrotny na numer telefonu
Każdy przelew na numer telefonu, który dokonałeś wcześniej ze swojej aplikacji IKO, możesz powtórzyć, bez potrzeby uzupełniania formularza od nowa. Aby to zrobić, wystarczy wejść w aplikacji IKO w historię transakcji - znajdziesz ją, "pociągając" za lewą krawędź ekranu startowego aplikacji IKO. Po kliknięciu na transakcję, otworzy się ekran pokazujący jej szczegóły - na dole ekranu znajduje się przycisk "Powtórz". Po jego wybraniu na ekranie telefonu wyświetli się wypełniony danymi formularz, w którym możemy w razie potrzeby edytować dane, przy czym możemy też od razu wybrać przycisk "Wyślij" i potwierdzić transakcję.
IKO umożliwia też przelew zwrotny do osoby, od której otrzymaliśmy przelew na numer telefonu. Po odnalezieniu przelewu przychodzącego w historii transakcji, należy wejść w jego szczegóły. Na dole ekranu znajduje się przycisk "Zwróć na telefon". Po jego wybraniu na ekranie telefonu wyświetli się wypełniony formularz. Jeśli jest taka potrzeba, popraw dane, a następnie zatwierdź przelew.
Karolina Tomczak
Ekspert PKO Banku Polskiego
Czytaj także:
Wszystko o IKO. Odcinek 1: aktywacja
Wszystko o IKO. Odcinek 2: wypłata gotówki z bankomatu kodem i czekiem BLIK
Wszystko o IKO. Odcinek 3: płacenie kodem BLIK z aplikacji IKO w sklepach tradycyjnych
Wszystko o IKO. Odcinek 4: płacenie w sklepach internetowych poprzez usługę "płacę z BLIK"
Nowe technologie
02018.07.25Suma haszowa, czyli wstęp do blockchaina
więcejSuma haszowa stoi na straży informacji, które są przechowywane i przetwarzane w bazach opartych o łańcuch bloków.
Nowe technologie
02016.10.17Proste kroki do Profilu Zaufanego
więcejUtworzenie Profilu Zaufanego i podpisywanie wniosków oraz dokumentów jest bardzo proste. W kilku krokach można to zrobić za pośrednictwem bankowego serwisu transakcyjnego.
Nowe technologie
02015.11.16Nowe IKO - moc mobilnej bankowości
więcejPKO Bank Polski, lider bankowości mobilnej, wprowadza nową wersję aplikacji na telefony komórkowe. Wygodna, intuicyjna nawigacja zgodna z najnowszymi trendami, dostęp do rachunku i salda przed zalogowaniem, czy wykonywanie operacji bezpośrednio z głównego ekranu – to tylko niektóre z jej zalet. Użytkownicy IKO zyskują dostęp do pełnej bankowości za pośrednictwem telefonu. Obecnie z aplikacji mobilnej Banku korzysta ponad 370 tysięcy osób.
Nowe technologie
02015.07.29Wypłaty BLIK dostępne już w ponad 11 tys. bankomatów
więcejSieć bankomatów Euronet obsługujących wypłaty BLIK powiększyła się o blisko 850 maszyn. Bankomaty umieszczone są w oddziałach: Alior Banku, Credit Agricole, Getin Banku, Idea Banku oraz mBanku na terenie całej Polski.
Nowe technologie
02015.07.27„B” jak bezpieczna bankowość
więcej„Bankowali bezpiecznie”, czyli jak? Nie dali złowić się w sieć phishingu i nie padli ofiarą cyberprzestępców. Wypełnili bezbłędnie nasz test wiedzy, zwyciężyli i zdobyli nagrody. Znamy już laureatów konkursu „Bankuj bezpiecznie”. Jakie są ich rady dotyczące korzystania z bankowości?
Nowe technologie
02015.07.24Bank chce chodzić za nami krok w krok
więcejBanki chcą błyskawicznie reagować na potrzeby swoich klientów, a często nawet wyjść im naprzeciw. To od nas zależy, jak blisko zwiążemy się ze swoim bankiem.