Wszystko o IKO. Odcinek 6: przelewy zwykłe na numer rachunku bankowego, zdefiniowane i własne w aplikacji IKO
Aplikacja IKO umożliwia swobodne zarządzanie własnymi finansami. Zarówno przelewy na numer telefonu, jak i zwykłe przelewy na numer rachunku bankowego możesz wykonywać w dowolnym miejscu i czasie.
Przelewy na numer rachunku bankowego w aplikacji IKO cieszą się ogromną popularnością wśród klientów - nawet te na drobne kwoty, gdy trzeba rozliczyć się z kolegą z pracy lub ze znajomym za lunch lub niewielkie zakupy wykonane "przy okazji".
Przelew zwykły w IKO na numer rachunku bankowego
Uruchom aplikację IKO, logując się do niej nadanym przy aktywacji kodem PIN. Z "karuzeli" ikonek na dole głównego ekranu aplikacji wybierz funkcję "przelew bankowy" - otworzy się wówczas ekran z formularzem do wpisania danych. W polu "odbiorca" wpisz 26-cyfrowy numer rachunku bankowego oraz dane osoby, do której chcesz przesłać pieniądze. Jeśli zapisałeś wcześniej swojego odbiorcę, możesz go wybrać bezpośrednio z listy zdefiniowanych odbiorców. Podaj kwotę, tytuł przelewu oraz jego datę, a następnie wybierz przycisk "wyślij". Na ekranie telefonu pojawi się prośba o akceptację transakcji - sprawdź raz jeszcze dokładnie wszystkie dane i jeśli się zgadzają, wybierz "tak". Domyślnie nie zostaniesz poproszony o autoryzację transakcji dla kwoty poniżej 20 złotych, dla kwoty pomiędzy 20 a 50 zł przelew należy potwierdzić, wybierając przycisk "tak", natomiast w przypadku przelewów na kwoty wyższe niż 50 zł transakcję należy potwierdzić kodem PIN nadanym przy aktywacji aplikacji. Te ustawienia bezpieczeństwa możesz dowolnie zmieniać w serwisie bankowości elektronicznej iPKO/Inteligo w zakładce IKO.
Przelewy do zdefiniowanych odbiorców
Podczas uzupełniania danych do przelewu na numer rachunku bankowego, możesz skorzystać z ikony zdefiniowanych płatności. W tym celu, zamiast wpisywania 26-cyfrowego numeru rachunku bankowego, należy wybrać ikonkę zdefiniowanego odbiorcy, a następnie wybrać z listy właściwą płatność wcześniej zdefiniowaną w systemie bankowości elektronicznej iPKO/Inteligo. Pozostałe kroki związane z potwierdzaniem i autoryzacją przelewu są dokładnie takie same, jak w przypadku zwykłego przelewu na numer rachunku bankowego.
Przelewy własne
Aplikacja IKO umożliwia także dokonywanie zwykłych, natychmiastowych przelewów wewnętrznych pomiędzy własnymi rachunkami. Aby taki przelew wykonać, należy wejść w menu główne aplikacji IKO ("pociągając" za prawą krawędź głównego ekranu aplikacji) i wybrać funkcję "przelewy własne". Na ekranie wyświetli się formularz do uzupełnienia, w którym wybieramy rachunek źródłowy oraz rachunek docelowy, wpisujemy kwotę i tytuł przelewu i wybieramy przycisk "wyślij". Przelew pomiędzy własnymi rachunkami wystarczy następnie potwierdzić przyciskiem "tak" i gotowe!
Karolina Tomczak
Ekspert PKO Banku Polskiego
Czytaj także:
Wszystko o IKO. Odcinek 3: płacenie kodem BLIK z aplikacji IKO w sklepach tradycyjnych
Wszystko o IKO. Odcinek 4: płacenie w sklepach internetowych poprzez usługę "płacę z BLIK"
Nowe technologie
02018.07.25Suma haszowa, czyli wstęp do blockchaina
więcejSuma haszowa stoi na straży informacji, które są przechowywane i przetwarzane w bazach opartych o łańcuch bloków.
Nowe technologie
02016.10.17Proste kroki do Profilu Zaufanego
więcejUtworzenie Profilu Zaufanego i podpisywanie wniosków oraz dokumentów jest bardzo proste. W kilku krokach można to zrobić za pośrednictwem bankowego serwisu transakcyjnego.
Nowe technologie
02015.11.16Nowe IKO - moc mobilnej bankowości
więcejPKO Bank Polski, lider bankowości mobilnej, wprowadza nową wersję aplikacji na telefony komórkowe. Wygodna, intuicyjna nawigacja zgodna z najnowszymi trendami, dostęp do rachunku i salda przed zalogowaniem, czy wykonywanie operacji bezpośrednio z głównego ekranu – to tylko niektóre z jej zalet. Użytkownicy IKO zyskują dostęp do pełnej bankowości za pośrednictwem telefonu. Obecnie z aplikacji mobilnej Banku korzysta ponad 370 tysięcy osób.
Nowe technologie
02015.07.29Wypłaty BLIK dostępne już w ponad 11 tys. bankomatów
więcejSieć bankomatów Euronet obsługujących wypłaty BLIK powiększyła się o blisko 850 maszyn. Bankomaty umieszczone są w oddziałach: Alior Banku, Credit Agricole, Getin Banku, Idea Banku oraz mBanku na terenie całej Polski.
Nowe technologie
02015.07.27„B” jak bezpieczna bankowość
więcej„Bankowali bezpiecznie”, czyli jak? Nie dali złowić się w sieć phishingu i nie padli ofiarą cyberprzestępców. Wypełnili bezbłędnie nasz test wiedzy, zwyciężyli i zdobyli nagrody. Znamy już laureatów konkursu „Bankuj bezpiecznie”. Jakie są ich rady dotyczące korzystania z bankowości?
Nowe technologie
02015.07.24Bank chce chodzić za nami krok w krok
więcejBanki chcą błyskawicznie reagować na potrzeby swoich klientów, a często nawet wyjść im naprzeciw. To od nas zależy, jak blisko zwiążemy się ze swoim bankiem.