2018.11.15

3 miliony aplikacji IKO

Klienci PKO Banku Polskiego co sekundę płacą mobilnie w internecie, a do IKO logują się już częściej niż do serwisu bankowości internetowej iPKO. IKO przekroczyło właśnie rekordową liczbę 3 mln aktywnych aplikacji.

– Coraz bardziej dynamiczny rozwój IKO i tak ogromna otwartość naszych klientów na rozwiązania bankowości mobilnej są dla nas papierkiem lakmusowym i potwierdzeniem kierunku, w którym konsekwentnie zmierzamy. Postęp technologiczny sprawia, że tradycyjne banki będą musiały przekształcać się w instytucje technologiczne, a PKO Bank Polski jako lider technologiczny polskiego sektora bankowego nadaje ton tym zmianom – mówi Zbigniew Jagiełło, prezes Zarządu PKO Banku Polskiego.

Aplikacja mobilna PKO Banku Polskiego nieustannie się rozwija pod względem dostępnych funkcji i liczby transakcji, ale też grona użytkowników, którzy z niej korzystają na co dzień. W każdym tygodniu klienci PKO Banku Polskiego i Inteligo logują się do IKO nawet 12 mln razy. Sierpień był pierwszym miesiącem, w którym klienci logowali się do IKO częściej niż do bankowości internetowej i ten trend się utrzymuje.

– Nasi klienci coraz chętniej adaptują wygodne i użyteczne rozwiązania technologiczne, które ułatwiają codzienne bankowanie. Tak właśnie jest też w przypadku IKO, które rośnie coraz bardziej dynamicznie – na pierwszy milion aktywnych aplikacji czekaliśmy ponad 3 lata, o kolejny milion IKO urosło w rok, a zdobycie trzeciego zajęło już tylko 11 miesięcy – podkreśla Michał Macierzyński, dyrektor Departamentu Usług Cyfrowych w PKO Banku Polskim.

Łącznie w ciągu 5 lat dostępności IKO w ofercie Banku klienci wykonali za jego pomocą ponad 130 mln transakcji mobilnych. Tylko w ciągu ostatniego roku liczba transakcji dokonywanych z poziomu aplikacji mobilnej największego polskiego banku wzrosła aż o 143 proc. IKO jest używane najczęściej do dokonywania przelewów, płatności w internecie oraz płatności zbliżeniowych.

Dziś klienci PKO Banku Polskiego płacą w internecie BLIKIEM co sekundę, w każdej minucie zlecają 100 przelewów w IKO, co godzinę logują się do aplikacji aż 60 tys. razy, a w ciągu doby Bank notuje nawet 5,5 mln aktywności w aplikacji.

W 2018 r. IKO zostało wzbogacone między innymi o dwie kolejne wersje językowe (ukraińską i rosyjską), powiadomienia push o zdarzeniach na rachunku, skanowanie faktur (także tych bez kodu QR), obsługę karty wielowalutowej oraz kantor umożliwiający wygodną i szybką wymianę walut z dowolnego miejsca i o każdej porze. W kolejnych miesiącach w aplikacji pojawi się m.in. możliwość dokonywania transakcji BLIK w ciężar karty kredytowej (bez czeków i wypłat z bankomatów), możliwość zakupu biletów komunikacji miejskiej oraz opłacenia parkingu, a także mobilna autoryzacja.

Karolina Tomczak
ekspert w PKO Banku Polskim

Czytaj także:

Coraz więcej zrobisz przez internet

Nowoczesne bankowanie. Cały bank w twoim telefonie

Klienci PKO Banku Polskiego wybierają bankowość mobilną IKO

    • Z Banku

      02018.12.07

      HackYeah: cztery zespoły, które zaimponowały mentorom PKO Banku Polskiego

      24 godziny – dokładnie tyle czasu na rozwiązanie wybranych problemów miały prawie trzy tysiące programistów biorących udział w HackYeah, największym stacjonarnym hackathonie w Europie. Uczestnicy wydarzenia, którzy zdecydowali się na rozwiązanie zadania PKO Banku Polskiego, jako pierwsi mogli przetestować bankowe API.

      więcej
    • Bankofinanse

      02018.12.07

      #dziendobrykariero z PKO Bankiem Polskim w Gdańsku

      Studenci Wyższej Szkoły Bankowej w Gdańsku z pierwszej ręki mogli dowiedzieć się, jakie wyzwania stoją przed pracownikami i jakie są możliwości rozwoju zawodowego w PKO Banku Polskim. Okazją było spotkanie #dziendobrykariero na gdańskiej uczelni.

      więcej
    • Bankofinanse

      02018.12.06

      Święta pod palmą? Inaczej nie znaczy gorzej

      Święta Bożego Narodzenia najczęściej spędzamy w domu w gronie najbliższych lub wyjeżdżamy w rodzinne strony. Z roku na rok rośnie jednak popularność świątecznych wycieczek w mniej lub bardziej egzotyczne rejony świata.

      więcej
    • Bankofinanse

      02018.12.06

      Cykliczne doładowanie telefonu na kartę – tyle nas łączy

      Rozmowy, SMS-y, kontakt z przyjaciółmi na Facebooku lub konto na Instagramie to normalna sprawa. Telefon komórkowy jest narzędziem, bez którego żaden młody człowiek nie może się obejść. Dlatego, jeśli jest na kartę, musimy zadbać o jego systematyczne doładowanie. To sprawa kluczowa!

      więcej
    • Bankofinanse

      02018.12.06

      Kup prezenty na święta przez internet – taniej i bez kolejek

      Blisko połowa Polaków kupi w tym roku prezenty pod choinkę przez internet – wynika z najnowszej edycji badania świątecznych zwyczajów konsumenckich przeprowadzonego przez firmę Deloitte. Rosnąca popularność zakupów przez internet przed Bożym Narodzeniem wynika z wygody, łatwości w porównaniu cen oferowanych przez sklepy online oraz oszczędności czasu. Klienci PKO Banku Polskiego za zakupy w sieci mogą zapłacić na kilka sposobów.

      więcej
    • Z Banku

      02018.12.04

      Młode polskie talenty w Londynie

      Trzy dni pełne wrażeń spędziły w stolicy Wielkiej Brytanii dzieci naszych pracowników – laureaci konkursu „Polskie Talenty w Londynie”. Licealiści uczestniczyli m.in. w konferencji Poland 2.0 Summit, zwiedzali miasto oraz mieli okazję poznać doświadczenia Polaków studiujących w Wielkiej Brytanii.

      więcej
    Pokaż więcej