2018.09.18

Klienci PKO Banku Polskiego wybierają bankowość mobilną IKO

W sierpniu 2018 roku logowań do aplikacji IKO było więcej niż tych do bankowości internetowej iPKO. Oznacza to, że klienci PKO Banku Polskiego coraz częściej używają aplikacji mobilnej jako podstawowego narzędzia do zarządzania finansami osobistymi i kontaktu z Bankiem.

IKO rozwija się bardzo dynamicznie – zarówno pod względem dostępnych funkcji, jak i grona użytkowników, którzy korzystają z niej na co dzień. Liczba logowań do aplikacji mobilnej PKO Banku Polskiego dynamicznie rośnie, ale dotychczas nie przewyższała liczby logowań do serwisu internetowego iPKO. Sierpień 2018 r. był pierwszym miesiącem, w którym ta proporcja się odwróciła.

Ponad 44 miliony logowań do IKO w sierpniu to wynik, który nawet na nas robi ogromne wrażenie – mówi Łukasz Kuc, dyrektor Biura Kanałów Cyfrowych w PKO Banku Polskim. – Tak dynamiczny przyrost aktywnych klientów, którzy chcą korzystać z aplikacji IKO, to najlepszy dowód, że dostarczamy im produkt najwyższej jakości, spełniający ich oczekiwania. Potwierdzają to też świetne opinie klientów w sklepach z aplikacjami, które od wielu miesięcy utrzymują IKO na pozycji lidera wśród bankowych aplikacji mobilnych – dodaje.  

Pierwsze 50 mln transakcji w IKO klienci wykonali w ciągu ponad 4 lat, a kolejne 50 mln już w zaledwie 8 miesięcy. Obecnie na liczniku jest już ponad 113 mln transakcji w IKO od startu aplikacji w 2013 r. Użytkownicy najczęściej za pośrednictwem telefonu dokonują przelewów oraz płatności w internecie.

Obecnie klienci największego polskiego banku posiadają na swoich telefonach już ponad 2,8 mln aplikacji IKO, a w każdym miesiącu ich aktywność w kanale mobilnym rośnie.

IKO jest dostępne w 4 wersjach językowych (po polsku, angielsku, ukraińsku i rosyjsku). Umożliwia zarządzanie finansami osobistymi z poziomu telefonu komórkowego oraz dokonywanie transakcji finansowych, w tym płatności. W ostatnim czasie aplikacja została wzbogacona m.in. o powiadomienia push o zdarzeniach na rachunku, skanowanie faktur (także tych bez kodu QR), obsługę karty wielowalutowej oraz kantor umożliwiający wygodną i szybką wymianę 28 par walutowych z dowolnego miejsca na świecie i o każdej porze.

W kolejnych miesiącach w IKO pojawi się m.in. możliwość dokonywania transakcji BLIK z rachunku karty kredytowej (bez czeków i wypłat z bankomatów), możliwość zakupu biletów komunikacji miejskiej oraz opłacenia parkingu, a także mobilna autoryzacja.

Karolina Tomczak
ekspert w PKO Banku Polskim

Czytaj także:

100 milionów transakcji w IKO

Nowości w iPKO

Kantor wymiany walut w PKO Banku Polskim dostępny 24/7 w iPKO i IKO

    • Bankofinanse

      02019.05.25

      Mamy sprawy, czyli Dzień Matki z BLIKIEM

      Dzień Matki to wyjątkowa okazja, na którą potrzebujemy nietuzinkowego prezentu. Nie idźmy na żywioł i przygotujmy się wcześniej – zamówmy stolik w ulubionej restauracji, kupmy bilet na wymarzoną sztukę lub wyjedźmy razem na wycieczkę. Pomoże nam w tym jedna z funkcji aplikacji mobilnej.

      więcej
    • Bankofinanse

      02019.05.22

      Co to jest spread walutowy?

      Spread walutowy to określenie znane każdemu, kto przynajmniej raz wymieniał walutę w banku lub kantorze. Zazwyczaj nie zastanawiamy się jednak, czemu służy, co oznacza i – przede wszystkim – czy można go uniknąć. Jak więc korzystać z obcej waluty, nie tracąc na tym?

      więcej
    • Z Banku

      02019.05.20

      Meet-up Agile Warsaw w PKO Banku Polskim

      Agile, Scrum, zwinne metodyki pracy – to pojęcia, o których coraz częściej słyszymy, ale nie zawsze wiemy, czego dotyczą. Przez najbliższy rok w centrali PKO Banku Polskiego odbędzie się kilkadziesiąt spotkań poświęconych tym zagadnieniom.

      więcej
    • Z Banku

      02019.05.16

      PKO Bank Polski: szukamy pracowników na londyńskich Targach Pracy

      Polacy poszukujący nowych wyzwań zawodowych licznie odwiedzili 9 maja 2019 r. Polskie Targi Pracy w Londynie. Pod jednym dachem zebrały się największe polskie przedsiębiorstwa i międzynarodowe firmy działające w Polsce. Ich celem było przedstawienie rodakom na Wyspach, aktualnych ofert zatrudnienia w kraju. Nie zabrakło również przedstawicieli PKO Banku Polskiego.

      więcej
    • Z Banku

      02019.05.16

      Perły Europy rozdane. W Chorzowie odbyła się uroczysta gala dla przedsiębiorców

      62 lata temu zostały podpisane Traktaty Rzymskie, dające początek współczesnej Unii Europejskiej. Z tej okazji w chorzowskim Teatrze Rozrywki spotkali się przedstawiciele biznesu. Galę z okazji Święta Europy zorganizowała Regionalna Izba Gospodarcza w Katowicach. Jedną ze statuetek odebrała Katarzyna Durma, Dyrektor Oddziału 1 PKO Banku Polskiego w Chorzowie.

      więcej
    • Z Banku

      02019.05.16

      Dwucyfrowy wzrost zysku pomimo wysokich obciążeń regulacyjnych

      Pierwszy kwartał 2019 r., pomimo wysokich obciążeń regulacyjnych, zakończył się bardzo dobrymi wynikami Grupy Kapitałowej PKO Banku Polskiego. Zysk netto wyniósł 862 mln zł i był o prawie 14 proc. wyższy niż rok wcześniej. Przyczynił się do tego wzrost skali biznesu oraz poprawa wyniku na działalności biznesowej.

      więcej
    Pokaż więcej