2018.09.18

Klienci PKO Banku Polskiego wybierają bankowość mobilną IKO

W sierpniu 2018 roku logowań do aplikacji IKO było więcej niż tych do bankowości internetowej iPKO. Oznacza to, że klienci PKO Banku Polskiego coraz częściej używają aplikacji mobilnej jako podstawowego narzędzia do zarządzania finansami osobistymi i kontaktu z Bankiem.

IKO rozwija się bardzo dynamicznie – zarówno pod względem dostępnych funkcji, jak i grona użytkowników, którzy korzystają z niej na co dzień. Liczba logowań do aplikacji mobilnej PKO Banku Polskiego dynamicznie rośnie, ale dotychczas nie przewyższała liczby logowań do serwisu internetowego iPKO. Sierpień 2018 r. był pierwszym miesiącem, w którym ta proporcja się odwróciła.

Ponad 44 miliony logowań do IKO w sierpniu to wynik, który nawet na nas robi ogromne wrażenie – mówi Łukasz Kuc, dyrektor Biura Kanałów Cyfrowych w PKO Banku Polskim. – Tak dynamiczny przyrost aktywnych klientów, którzy chcą korzystać z aplikacji IKO, to najlepszy dowód, że dostarczamy im produkt najwyższej jakości, spełniający ich oczekiwania. Potwierdzają to też świetne opinie klientów w sklepach z aplikacjami, które od wielu miesięcy utrzymują IKO na pozycji lidera wśród bankowych aplikacji mobilnych – dodaje.  

Pierwsze 50 mln transakcji w IKO klienci wykonali w ciągu ponad 4 lat, a kolejne 50 mln już w zaledwie 8 miesięcy. Obecnie na liczniku jest już ponad 113 mln transakcji w IKO od startu aplikacji w 2013 r. Użytkownicy najczęściej za pośrednictwem telefonu dokonują przelewów oraz płatności w internecie.

Obecnie klienci największego polskiego banku posiadają na swoich telefonach już ponad 2,8 mln aplikacji IKO, a w każdym miesiącu ich aktywność w kanale mobilnym rośnie.

IKO jest dostępne w 4 wersjach językowych (po polsku, angielsku, ukraińsku i rosyjsku). Umożliwia zarządzanie finansami osobistymi z poziomu telefonu komórkowego oraz dokonywanie transakcji finansowych, w tym płatności. W ostatnim czasie aplikacja została wzbogacona m.in. o powiadomienia push o zdarzeniach na rachunku, skanowanie faktur (także tych bez kodu QR), obsługę karty wielowalutowej oraz kantor umożliwiający wygodną i szybką wymianę 28 par walutowych z dowolnego miejsca na świecie i o każdej porze.

W kolejnych miesiącach w IKO pojawi się m.in. możliwość dokonywania transakcji BLIK z rachunku karty kredytowej (bez czeków i wypłat z bankomatów), możliwość zakupu biletów komunikacji miejskiej oraz opłacenia parkingu, a także mobilna autoryzacja.

Karolina Tomczak
ekspert w PKO Banku Polskim

Czytaj także:

100 milionów transakcji w IKO

Nowości w iPKO

Kantor wymiany walut w PKO Banku Polskim dostępny 24/7 w iPKO i IKO

    • Bankofinanse

      02019.03.26

      Maxi historia Mini Ratki

      Mini Ratkę zna dziś w Polsce każdy, bez względu na to, czy jest Klientem PKO Banku Polskiego. Ta pożyczka gotówkowa ma wieloletnią tradycję i przyjazne oblicze. Polacy lubią taką formę pożyczania. Z danych Związku Banków Polskich wynika, że wartość kredytów konsumpcyjnych z roku na rok rośnie. Najchętniej pożyczamy na zakup samochodu lub sprzętu RTV i AGD, kupno lub remont mieszkania oraz wakacje i podróże.

      więcej
    • Bankofinanse

      02019.03.25

      Pół miliona Profili Zaufanych w PKO Banku Polskim

      Już pół miliona klientów PKO Banku Polskiego założyło Profil Zaufany korzystając z serwisów transakcyjnych banku. Profil Zaufany pozwala na korzystanie z szerokiego zakresu usług e-administracji, m.in. zweryfikowanie i zaakceptowanie rozliczenia podatkowego na platformie „Twój e-PIT”, składanie wniosków o e-dowód, sprawdzenie liczby punktów karnych czy wysłanie pisma ogólnego do urzędu. Profil Zaufany można założyć bezpiecznie, szybko i całkowicie online w serwisach transakcyjnych iPKO i Inteligo.

      więcej
    • Bankofinanse

      02019.03.25

      iPKO - centrum zarządzania finansami

      Dostęp do serwisu iPKO ma obecnie 8,2 mln klientów PKO Banku Polskiego, blisko 4 mln z nich loguje się do niego minimum raz w miesiącu. Tą drogą realizują coraz więcej operacji bankowych, ale też załatwiają sprawy, które wcześniej wymagały wizyty w oddziale czy w urzędzie.

      więcej
    • Z Banku

      02019.03.22

      PKO Bank Polski Etyczną Firmą 2018

      PKO Bank Polski został laureatem 5. edycji konkursu o tytuł Etycznej Firmy. Doceniono praktyki dotyczące uczciwego prowadzenia biznesu z poszanowaniem norm etycznych oraz systemowe podejście do wzmacniania kultury organizacyjnej zgodnej z zasadami społecznej odpowiedzialności biznesu. Dla PKO Banku Polskiego to kolejne wyróżnienie w tym konkursie.

      więcej
    • Bankofinanse

      02019.03.22

      Nowe, jubileuszowe wizerunki kart od PKO Banku Polskiego

      Od dziś każdy posiadacz konta w PKO Banku Polskiego może wybrać kartę debetową z nowym wizerunkiem opracowanym z okazji 100-lecia istnienia Banku. Karty wydawane są bez dodatkowych opłat, a już posiadaną można wymienić bezpłatnie na nową, z jubileuszowym wizerunkiem w dowolnym momencie okresu ważności karty.

      więcej
    • Z Banku

      02019.03.22

      Zbigniew Jagiełło, prezes Zarządu PKO Banku Polskiego, wyróżniony nagrodą specjalną Byki i Niedźwiedzie

      Podczas gali wręczenia statuetek Byka i Niedźwiedzia Zbigniew Jagiełło, prezes Zarządu PKO Banku Polskiego, został uhonorowany nagrodą specjalną z okazji jubileuszu 25-lecia „Parkietu”, w kategorii osobowość. Redakcja doceniła jego dokonania w branży finansowej, sukcesy zarządzanego przez niego banku oraz wkład w rozwój rynku kapitałowego. Dom Maklerski PKO Banku Polskiego zwyciężył w kategorii domy maklerskie. O zwycięstwie zdecydowały m.in. liczba oraz wartość transakcji IPO i SPO na rynku kapitałowym oraz bogata oferta usług dla wszystkich grup klientów.

      więcej
    Pokaż więcej