2018.09.18

Klienci PKO Banku Polskiego wybierają bankowość mobilną IKO

W sierpniu 2018 roku logowań do aplikacji IKO było więcej niż tych do bankowości internetowej iPKO. Oznacza to, że klienci PKO Banku Polskiego coraz częściej używają aplikacji mobilnej jako podstawowego narzędzia do zarządzania finansami osobistymi i kontaktu z Bankiem.

IKO rozwija się bardzo dynamicznie – zarówno pod względem dostępnych funkcji, jak i grona użytkowników, którzy korzystają z niej na co dzień. Liczba logowań do aplikacji mobilnej PKO Banku Polskiego dynamicznie rośnie, ale dotychczas nie przewyższała liczby logowań do serwisu internetowego iPKO. Sierpień 2018 r. był pierwszym miesiącem, w którym ta proporcja się odwróciła.

Ponad 44 miliony logowań do IKO w sierpniu to wynik, który nawet na nas robi ogromne wrażenie – mówi Łukasz Kuc, dyrektor Biura Kanałów Cyfrowych w PKO Banku Polskim. – Tak dynamiczny przyrost aktywnych klientów, którzy chcą korzystać z aplikacji IKO, to najlepszy dowód, że dostarczamy im produkt najwyższej jakości, spełniający ich oczekiwania. Potwierdzają to też świetne opinie klientów w sklepach z aplikacjami, które od wielu miesięcy utrzymują IKO na pozycji lidera wśród bankowych aplikacji mobilnych – dodaje.  

Pierwsze 50 mln transakcji w IKO klienci wykonali w ciągu ponad 4 lat, a kolejne 50 mln już w zaledwie 8 miesięcy. Obecnie na liczniku jest już ponad 113 mln transakcji w IKO od startu aplikacji w 2013 r. Użytkownicy najczęściej za pośrednictwem telefonu dokonują przelewów oraz płatności w internecie.

Obecnie klienci największego polskiego banku posiadają na swoich telefonach już ponad 2,8 mln aplikacji IKO, a w każdym miesiącu ich aktywność w kanale mobilnym rośnie.

IKO jest dostępne w 4 wersjach językowych (po polsku, angielsku, ukraińsku i rosyjsku). Umożliwia zarządzanie finansami osobistymi z poziomu telefonu komórkowego oraz dokonywanie transakcji finansowych, w tym płatności. W ostatnim czasie aplikacja została wzbogacona m.in. o powiadomienia push o zdarzeniach na rachunku, skanowanie faktur (także tych bez kodu QR), obsługę karty wielowalutowej oraz kantor umożliwiający wygodną i szybką wymianę 28 par walutowych z dowolnego miejsca na świecie i o każdej porze.

W kolejnych miesiącach w IKO pojawi się m.in. możliwość dokonywania transakcji BLIK z rachunku karty kredytowej (bez czeków i wypłat z bankomatów), możliwość zakupu biletów komunikacji miejskiej oraz opłacenia parkingu, a także mobilna autoryzacja.

Karolina Tomczak
ekspert w PKO Banku Polskim

Czytaj także:

100 milionów transakcji w IKO

Nowości w iPKO

Kantor wymiany walut w PKO Banku Polskim dostępny 24/7 w iPKO i IKO

    • Bankofinanse

      02019.01.18

      Karty na narty – czyli wydatki na stoku

      Z finansami na wyjeździe bywa różnie. Czasem to dosłownie kombinacja alpejska, by wystarczyło na wszystko. Raz oszczędzamy, innym razem rzucamy się wir wydatków. Z ich kontrolą bywa szczególnie trudno, kiedy jesteśmy na urlopie. Chcemy odpocząć, spełnić swoje marzenia i zachcianki. Czemu nie – ferie mamy w końcu raz do roku!

      więcej
    • Bankofinanse

      02019.01.18

      Wczasy w Tajlandii w środku zimy. Minimum wydatków, maksimum przyjemności

      Kiedy za oknem mróz i śnieg, niektórzy wyruszają na zimowe szaleństwo w góry, a inni marzą o wakacjach w ciepłych krajach. Taka wyprawa wydaje się nieprawdopodobnie kosztowna i nieosiągalna – to mit. Jeśli nie szukamy drogich hoteli i potrafimy podróżować z plecakiem, nawet wczasy w Tajlandii są na wyciągnięcie ręki.

      więcej
    • Bankofinanse

      02019.01.18

      Alerty BIK – kompleksowa ochrona przed wyłudzeniami na nasze dane

      W czasach, gdy kradzieże tożsamości stają się coraz bardziej popularne, warto skorzystać z Alertów BIK, które zabezpieczają przed wyłudzeniem kredytu lub pożyczki na nasze dane oraz innymi próbami wykorzystania naszej tożsamości wbrew naszej woli.

      więcej
    • Z Banku

      02019.01.17

      Statuetka za współpracę z SGH

      PKO Bank Polski otrzymał podziękowanie oraz statuetkę za współpracę ze Szkołą Główną Handlową w Warszawie. Okazją było 20-lecie istnienia Klubu Partnerów tej uczelni.

      więcej
    • Bankofinanse

      02019.01.16

      Zamiast budować mury musimy dążyć do integracji bezpieczeństwa z biznesem

      Brak spektakularnych ataków w minionym roku cieszy branżę cyberbezpieczeństwa. Czarny scenariusz o tym, że czeka nas epidemia ransomware się nie spełnił. Nie oznacza to jednak, że cyberprzestrzeń stała się spokojniejsza. W tym roku czekają nas nowe wyzwania związane m.in. z dynamicznym rozwojem takich technologii, jak np. aplikacje mobilne, chmury, IoT, sztuczna inteligencja i uczenie maszynowe. Wiele firm wciąż nie jest odpowiednio przygotowana na ataki. Wpływ na to ma dynamika zmian związanych z cyfryzacją w przedsiębiorstwach, pogłębiający się na rynku deficyt wysokiej klasy specjalistów z zakresu cyberbezpieczeństwa oraz szerszy wachlarz grup zajmujących się cyberprzestępczością.

      więcej
    • Bankofinanse

      02019.01.11

      Kantor online w PKO Banku Polskim - 680 tys. transakcji na 2,6 mld zł w rok!

      Od stycznia 2018 roku klienci PKO Banku Polskiego mogą wymieniać waluty całkowicie zdalnie za pomocą kantoru internetowego w serwisie bankowości elektronicznej iPKO, a od lipca również z poziomu aplikacji mobilnej IKO. Popularność kantoru online stale rośnie – tylko w ostatnim kwartale 2018 roku dokonano ponad 330 tys. transakcji. W ciągu 12 miesięcy zawarto ponad 150 tys. umów oraz dokonano wymiany walut na łączną kwotę 2,6 mld zł. W ostatnim czasie kantor online dostępny jest dodatkowo w trzech wersjach językowych: angielskiej, rosyjskiej i ukraińskiej.

      więcej
    Pokaż więcej