2018.07.25

100 milionów transakcji w IKO

Najlepsza na świecie aplikacja mobilna IKO bije właśnie rekord transakcyjności – klienci PKO Banku Polskiego i Inteligo zapłacili mobilnie już 100 mln razy. 5 lat temu IKO było najczęściej wykorzystywane do wypłat gotówki z bankomatów, dziś prawie 1/3 transakcji to płatności w internecie, a w każdym miesiącu bank notuje nawet 7 mln transakcji mobilnych.

Rok 2018 jest dla aplikacji IKO przełomowy pod wieloma względami: dynamicznie rośnie liczba osób, które w PKO Banku Polskim aktywnie korzystają z bankowości mobilnej w codziennym zarządzaniu finansami, funkcjonalność jest konsekwentnie rozwijana, a zadowolenie klientów z IKO przełożyło się na tytuł najlepszej na świecie bankowej aplikacji mobilnej według brytyjskiego Retail Banker International.

Obserwujemy ogromne przyspieszenie nie tylko jeśli chodzi o liczbę użytkowników bankowości mobilnej, ale przede wszystkim transakcyjność. Na pierwsze 50 mln transakcji w IKO czekaliśmy prawie 5 lat, a tymczasem drugie tyle nasi klienci wykonali tylko w ciągu ostatnich 8 miesięcy! To najlepszy dowód na to, że nasza aplikacja jest funkcjonalna i sukcesywnie zaczyna uzupełniać, a nawet zastępować w codziennym zarządzaniu finansami osobistymi inne formy kontaktu z bankiem. Dziś klienci PKO Banku Polskiego logują się do IKO już prawie tak samo często, jak do serwisu transakcyjnego iPKO, a już wkrótce ta proporcja zmieni się na korzyść bankowości mobilnej – mówi Michał Macierzyński, dyrektor Departamentu Usług Cyfrowych w PKO Banku Polskim.

Najbardziej intensywnie bankują z IKO osoby młode w wieku 25-34 lata. Obecnie na każdego użytkownika IKO przypada średnio 7 transakcji mobilnych miesięcznie. W rekordowych dniach klienci płacili i dokonywali przelewów w IKO nawet prawie 450 tys. razy (11 czerwca br.), zaś 10 lipca 2018 r. był rekordowy pod względem transakcji IKO w internecie – ponad 120 tys.

W odpowiedzi na sugestie i potrzeby klientów, IKO jest nieustannie rozwijane. W ostatnich tygodniach zostało wzbogacone m.in. o możliwość zastrzegania i zamawiania nowej karty, skanowanie faktur (także tych bez kodu QR), ukraińską i rosyjską wersję językową, obsługę karty wielowalutowej oraz kantor umożliwiający wygodną i szybką wymianę 28 par walutowych z dowolnego miejsca o każdej porze. Jeszcze w tym roku w aplikacji pojawi się m.in. możliwość dokonywania transakcji BLIK w ciężar karty kredytowej (bez czeków i wypłat z bankomatów), powiadomienia o zdarzeniach (Android) oraz mobilna autoryzacja.

W II kwartale 2018 r. do swojego konta z poziomu urządzenia mobilnego zalogowało się już prawie 2,8 miliona klientów (IKO, iPKO lajt i pełna wersja serwisu iPKO z komórki). Klienci logujący się za pośrednictwem IKO stanowią ponad połowę (59%) mobilnych klientów.

Karolina Tomczak
Ekspert w PKO Banku Polskim

Czytaj także:

Wakacje w duecie z aplikacją mobilną IKO

Nowości w iPKO

Kantor wymiany walut w PKO Banku Polskim dostępny 24/7 w iPKO i IKO

    • Bankofinanse

      02019.01.16

      Zamiast budować mury musimy dążyć do integracji bezpieczeństwa z biznesem

      Brak spektakularnych ataków w minionym roku cieszy branżę cyberbezpieczeństwa. Czarny scenariusz o tym, że czeka nas epidemia ransomware się nie spełnił. Nie oznacza to jednak, że cyberprzestrzeń stała się spokojniejsza. W tym roku czekają nas nowe wyzwania związane m.in. z dynamicznym rozwojem takich technologii, jak np. aplikacje mobilne, chmury, IoT, sztuczna inteligencja i uczenie maszynowe. Wiele firm wciąż nie jest odpowiednio przygotowana na ataki. Wpływ na to ma dynamika zmian związanych z cyfryzacją w przedsiębiorstwach, pogłębiający się na rynku deficyt wysokiej klasy specjalistów z zakresu cyberbezpieczeństwa oraz szerszy wachlarz grup zajmujących się cyberprzestępczością.

      więcej
    • Bankofinanse

      02019.01.11

      Kantor online w PKO Banku Polskim - 680 tys. transakcji na 2,6 mld zł w rok!

      Od stycznia 2018 roku klienci PKO Banku Polskiego mogą wymieniać waluty całkowicie zdalnie za pomocą kantoru internetowego w serwisie bankowości elektronicznej iPKO, a od lipca również z poziomu aplikacji mobilnej IKO. Popularność kantoru online stale rośnie – tylko w ostatnim kwartale 2018 roku dokonano ponad 330 tys. transakcji. W ciągu 12 miesięcy zawarto ponad 150 tys. umów oraz dokonano wymiany walut na łączną kwotę 2,6 mld zł. W ostatnim czasie kantor online dostępny jest dodatkowo w trzech wersjach językowych: angielskiej, rosyjskiej i ukraińskiej.

      więcej
    • Bankofinanse

      02019.01.09

      Niezbędna w podróży. Wyjątkowa na co dzień. Karta PKO Mastercard Platinum to „prestiż i bezpieczeństwo” w portfelu

      Zakupy z kartą kredytową dają podwójną satysfakcję. Z realizacją swoich celów i planów nie musimy czekać do wypłaty. Ale to nie wszystko. Posiadacze kart kredytowych mogą liczyć na wyjątkowe korzyści, szczególnie jeśli karta, którą mają w portfelu to karta PKO Mastercard Platinum.

      więcej
    • Bankofinanse

      02019.01.07

      Bezpiecznie i mobilnie. Co przyniesie 2019 rok w płatnościach bezgotówkowych?

      Cele są dwa: ma być wygodnie i bezgotówkowo. Świat zmierza w tę stronę i nie da się go już zatrzymać. Nie warto nawet próbować. Aplikacja mobilna IKO to teraźniejszość i przyszłość – pokazują specjaliści. Rok 2019 może przynieść kolejne zmiany w mobilnym świecie bankowości.

      więcej
    • Bankofinanse

      02019.01.07

      Ciepło domowego ogniska w twoim domu

      Duża kanapa, miły koc i ciepło z kominka – tak wygląda idealny zimowy wieczór. Możesz zorganizować go w swoim domu, a nawet mieszkaniu. Z pomocą przychodzi biokominek.

      więcej
    • Z Banku

      02019.01.02

      PKO Bank Polski najcenniejszą polską spółką

      PKO Bank Polski zakończył 2018 r. jako najcenniejsza spółka na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Jego wartość na ostatniej sesji notowań wyniosła niemal 50 mld zł. Rok 100-lecia odzyskania przez Polskę niepodległości był dla Banku rekordowy. Jako jedyna polska spółka wszedł w skład indeksu dużych spółek rynków rozwiniętych FTSE Russel. Jego aktywa wzrosły do najwyższego w historii poziomu 306 mld zł, w trzecim kwartale osiągnął również najwyższy w historii zysk netto, a wyniki europejskich stress testów potwierdziły że jest najbezpieczniejszym bankiem w Europie.

      więcej
    Pokaż więcej