2018.07.09

Kantor wymiany walut w PKO Banku Polskim dostępny 24/7 w iPKO i IKO

Kantor wymiany walut w PKO Banku Polskim działa już przez 24 godziny na dobę 7 dni w tygodniu zarówno w serwisie transakcyjnym iPKO, jak i w aplikacji mobilnej IKO. Najnowsza wersja IKO została też wzbogacona o kolejne udogodnienia w zakresie zarządzania kartami, m.in. zastrzeganie, zamawianie i aktywację karty oraz obsługę karty wielowalutowej.

W aplikacji mobilnej IKO na systemy iOS i Android można już korzystać z kantoru, który umożliwia wygodną i szybką wymianę 28 par walutowych, z dowolnego miejsca na świecie, o każdej porze. Wystarczy mieć przy sobie telefon z aktywną aplikacją IKO oraz - poza kontem osobistym w złotych - rachunek walutowy w danej walucie obcej. W kantorze IKO można także ustawić powiadomienie o osiągnięciu przez daną walutę pożądanego kursu. Rozliczenie transakcji następuje natychmiast, a usługa jest bezpłatna. Bank przygotował też promocję: 10 zł otrzyma 10 000 klientów, którzy jako pierwsi aktywują kantor w IKO i wykonają min. 1 transakcję wymiany walut.

Internetowy kantor wymiany walut funkcjonuje w PKO Banku Polskim od początku 2018 r. w serwisie bankowości elektronicznej iPKO i cieszy się dużym zainteresowaniem.

W ciągu pół roku do kantoru internetowego PKO Banku Polskiego zalogowało się 35 tysięcy klientów, którzy dokonali łącznie już ponad 100 tysięcy transakcji walutowych, najczęściej w euro, dolarach, koronach norweskich i frankach szwajcarskich. Z myślą o wakacyjnych potrzebach klientów, rozszerzyliśmy od teraz godziny działania kantoru w iPKO i można z niego korzystać 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu – podkreśla Paweł Placzke, dyrektor Departamentu Produktów Klienta Indywidualnego w PKO Banku Polskim.

Od 1 czerwca br. każda karta debetowa do konta prowadzonego w PLN posiada jednocześnie funkcję wielowalutową. Wystarczy do karty podpiąć rachunek lub rachunki walutowe w jednej z 7 walut i rozliczać bezpośrednio w walutach transakcje kartowe. Konto walutowe można zasilić np. w kantorze online w IKO lub iPKO, wówczas transakcje rozliczane są automatycznie na właściwym rachunku walutowym, a klient nie musi ponosić kosztów przewalutowania. Za rachunek walutowy nie jest pobierana miesięczna opłata, gdy jest on podpięty do karty wielowalutowej.

Najnowsza wersja IKO wprowadza także szereg nowych funkcji związanych z zarządzaniem kartami:

  • Obsługa karty wielowalutowej - wszystkie karty debetowe do kont osobistych PKO Banku Polskiego mają funkcję wielowalutową. Wystarczy w IKO lub iPKO do karty podpiąć rachunek walutowy prowadzony w jednej z walut: EUR, GBP, USD, CHF, DKK, NOK i SEK, a rozliczenia transakcji kartowych w tych walutach będą odbywały się bezpośrednio na podpiętych kontach walutowych. Ta sama zasada obowiązuje gdy klient korzysta z płatności zbliżeniowych telefonem. Dzięki temu można także płacić (w tym przez internet) bez kosztów przewalutowania.
  • Zastrzeganie karty z możliwością wydania nowej – dotychczas w aplikacji mobilnej IKO można było zablokować kartę czasowo, z możliwością jej odblokowania. Od dziś w IKO można zagubioną czy skradzioną kartę zastrzec, a także od razu zamówić nową.
  • Aktywacja karty – IKO umożliwia teraz nie tylko nadanie PINu do karty czy zmianę limitów, ale także jej aktywację. Funkcja przyda się zarówno nowym klientom, jak i obecnym jeżeli karta ma służyć np. tylko do płatności w internecie. Aktywowaną przez IKO kartą można od razu zapłacić w internecie, natomiast pierwszą operację w sklepie stacjonarnym czy bankomacie trzeba autoryzować kodem PIN.
  • Informacja o kwocie transakcji potrzebnych do zwolnienia z opłaty za kartę - jeżeli opłata za kartę, którą posiada klient, jest uzależniona od transakcyjności, w szczegółach karty w aplikacji IKO można znaleźć informację, ile jeszcze transakcji trzeba dokonać daną kartą i do kiedy, aby nie płacić za jej korzystanie.

Karolina Tomczak

ekspert w PKO Banku Polskim

Czytaj także:

Bankuj bezpiecznie przez telefon! Jak korzystać z płatności zbliżeniowych i BLIKA?

IKO jest łatwe!

Nowe funkcje w iPKO dla klientów indywidualnych – szybko i prosto

    • Bankofinanse

      02019.05.22

      Co to jest spread walutowy?

      Spread walutowy to określenie znane każdemu, kto przynajmniej raz wymieniał walutę w banku lub kantorze. Zazwyczaj nie zastanawiamy się jednak, czemu służy, co oznacza i – przede wszystkim – czy można go uniknąć. Jak więc korzystać z obcej waluty, nie tracąc na tym?

      więcej
    • Z Banku

      02019.05.20

      Meet-up Agile Warsaw w PKO Banku Polskim

      Agile, Scrum, zwinne metodyki pracy – to pojęcia, o których coraz częściej słyszymy, ale nie zawsze wiemy, czego dotyczą. Przez najbliższy rok w centrali PKO Banku Polskiego odbędzie się kilkadziesiąt spotkań poświęconych tym zagadnieniom.

      więcej
    • Z Banku

      02019.05.16

      PKO Bank Polski: szukamy pracowników na londyńskich Targach Pracy

      Polacy poszukujący nowych wyzwań zawodowych licznie odwiedzili 9 maja 2019 r. Polskie Targi Pracy w Londynie. Pod jednym dachem zebrały się największe polskie przedsiębiorstwa i międzynarodowe firmy działające w Polsce. Ich celem było przedstawienie rodakom na Wyspach, aktualnych ofert zatrudnienia w kraju. Nie zabrakło również przedstawicieli PKO Banku Polskiego.

      więcej
    • Z Banku

      02019.05.16

      Perły Europy rozdane. W Chorzowie odbyła się uroczysta gala dla przedsiębiorców

      62 lata temu zostały podpisane Traktaty Rzymskie, dające początek współczesnej Unii Europejskiej. Z tej okazji w chorzowskim Teatrze Rozrywki spotkali się przedstawiciele biznesu. Galę z okazji Święta Europy zorganizowała Regionalna Izba Gospodarcza w Katowicach. Jedną ze statuetek odebrała Katarzyna Durma, Dyrektor Oddziału 1 PKO Banku Polskiego w Chorzowie.

      więcej
    • Z Banku

      02019.05.16

      Dwucyfrowy wzrost zysku pomimo wysokich obciążeń regulacyjnych

      Pierwszy kwartał 2019 r., pomimo wysokich obciążeń regulacyjnych, zakończył się bardzo dobrymi wynikami Grupy Kapitałowej PKO Banku Polskiego. Zysk netto wyniósł 862 mln zł i był o prawie 14 proc. wyższy niż rok wcześniej. Przyczynił się do tego wzrost skali biznesu oraz poprawa wyniku na działalności biznesowej.

      więcej
    • Bankofinanse

      02019.05.15

      200 milionów transakcji w IKO

      Od początku funkcjonowania na rynku aplikacji mobilnej IKO klienci Banku wykonali z poziomu telefonu łącznie już 200 mln transakcji. Najczęściej zlecają za pomocą IKO przelewy, płacą za zakupy w sklepach internetowych, a także stacjonarnie zbliżeniowo.

      więcej
    Pokaż więcej