2018.04.24

IKO jest łatwe!

Coraz więcej klientów banków przekonuje się do obsługi swoich finansów przez komórkę – mamy ją przecież zawsze przy sobie. Na dodatek, gdy do dyspozycji jest świetne narzędzie w postaci aplikacji, wszystko staje się jeszcze łatwiejsze.

Podstawowe funkcje, z których można skorzystać w aplikacji mobilnej banku w telefonie, to sprawdzenie salda rachunku oraz historii operacji. W ten sposób ma się swoje finanse zawsze pod kontrolą. Przydatne na co dzień, a także niezwykle wygodne, jest płacenie telefonem w sklepach stacjonarnych. Można to robić albo zbliżeniowo (jeśli smartfon ma taką techniczną możliwość w postaci funkcji NFC), albo za pomocą 6-cyfrowego kodu BLIK z aplikacji IKO, który przepisujemy na terminal.

Ogromną popularnością cieszą się także płatności w internecie za pomocą telefonu i kodu BLIK – są szybkie, wygodne i nie wymagają logowania ani podawania żadnych wrażliwych danych. Gdy zapomnimy portfela lub nie mamy przy sobie karty, aplikacja mobilna przyjdzie nam z pomocą – umożliwia bowiem wypłatę gotówki z bankomatu bez użycia karty. A gdy chcemy zwrócić znajomemu pieniądze za kawę, najwygodniej i najszybciej zrobić to za pomocą przelewu na telefon. Nie musimy znać długiego numeru konta – wystarczy numer telefonu, a przelew zostanie zaksięgowany na koncie kolegi natychmiast. W oddziałach PKO Banku Polskiego w całej Polsce do dyspozycji klientów są Ambasadorzy IKO – specjalnie przeszkoleni i wyposażeni w nowoczesne smartfony wybrani doradcy, którzy promują IKO.

Najnowsze raporty PRNews umocniły PKO Bank Polski na pozycji lidera bankowości mobilnej w Polsce: prawie 2,3 mln klientów korzystających z banku za pośrednictwem urządzenia mobilnego (IKO, wersja lajt i pełna wersja serwisu iPKO), prawie 1,3 mln klientów, którzy przynajmniej raz w miesiącu logują się do aplikacji IKO, 14 mln transakcji mobilnych w IV kwartale i ponad 685 tys. klientów, którzy do banku logują się tylko z komórki. Wzrost liczby aktywnych użytkowników w ostatnim roku wyniósł 120 proc., co wiąże się również ze wzrostem liczby transakcji mobilnych. Obecnie w IKO realizowanych jest prawie 1,5 mln transakcji (wzrost o 23 proc. wobec poprzedniego kwartału!).

Marek Krysiak, doradca w Oddziale 11  PKO Banku Polskiego w Łodzi

Aplikacja mobilna przydaje się chociażby do wypłat z bankomatu. Wyobraźmy sobie sytuację: stoisz przy bankomacie i… ups, zostawiłeś portfel w samochodzie. Co teraz? Telefon w dłoń i wypłata BLIK-iem! Do tego dochodzą przelewy na telefon, np. zrzutka na pizzę (bezgotówkowo i bezproblemowo) czy płatności za zakupy BLIK-iem przez internet (kupiłem buty, płacę – klik i mam BLIK). IKO pomaga w codziennym funkcjonowaniu, zapewniając szybki dostęp do swoich pieniędzy. Po zainstalowaniu staje się nieodłącznym partnerem dnia. Wiedząc, że można mieć opory (ja też je na początku miałem) mówię wprost: „Nie spróbujesz, nie poczujesz”.

Małgorzata Dziedzic, doradca w Oddziale 1  PKO Banku Polskiego w Kielcach

IKO wykorzystuję codziennie: do wykonywania przelewów, wypłat w bankomatach, płacenia za zakupy przez internet. Doceniłam też funkcję czasowego blokowania kart – wychodząc z pokoju hotelowego, zostawiłam w nim portfel z kartami, a ja mogłam dobrze się bawić na stoku. Nieocenioną funkcją jest też przelew na telefon, dzięki któremu nie tylko rozliczam „składki koleżeńskie”, ale też w szybki sposób transferuję pieniądze z jednego banku do drugiego bez potrzeby znania długiego numeru rachunku odbiorcy. Dla mnie najlepszym sposobem na zachęcenie klienta do IKO jest pokazanie go na swoim telefonie. Aplikacja jest bardzo prosta w obsłudze i intuicyjna.

Karolina Tomczak ekspert w PKO Banku Polskim

Czytaj także:

Aplikacja mobilna PKO Banku Polskiego najlepsza w rankingu 100 banków na świecie

Nagrodziliśmy klientkę, która aktywowała 2-milionową aplikację IKO!

Nowe funkcje w iPKO dla klientów indywidualnych – szybko i prosto

    • Bankofinanse

      02019.06.18

      Nie daj się cyberprzestępcom na wakacjach. Sprawdź, jak być bezpiecznym

      Wakacje to wymarzony czas dla cyberprzestępców. Jesteśmy zrelaksowani, skupieni na wypoczynku i to, niestety, usypia naszą czujność. Zapominamy o podstawowych zasadach bezpieczeństwa, a liczba pułapek zastawionych w sieci jest na tyle duża, że łatwo w którąś wpaść i zepsuć sobie długo wyczekiwany wypoczynek. Są jednak zasady, których przestrzeganie znacznie utrudni zadanie cyberprzestępcom. Do najważniejszych należą: unikanie publicznych sieci wi-fi, dbanie o swój sprzęt, niekorzystanie z kafejek internetowych oraz ogólnodostępnych komputerów, a także dokładne weryfikowanie, komu przesyłamy albo pożyczamy pieniądze.

      więcej
    • Z Banku

      02019.06.17

      Stawiamy klienta w centrum zainteresowania

      Nastała era klienta, w której musimy działać zwinnie. Dla klientów kluczowe jest doświadczenie. Jeżeli chcemy, aby korzystali z naszych produktów, muszą one być łatwo dostępne i wywoływać pozytywne skojarzenia. W PKO Banku Polskim robimy to m.in. w ramach Transformacji Cyfrowej.

      więcej
    • Z Banku

      02019.06.14

      PKO Bank Polski laureatem dwóch Nagród Gospodarczych Polskiego Radia

      PKO Bank Polski zdobył pierwsze miejsce w kategorii Przełomowe Rozwiązanie 2019, w której wyróżniane są najbardziej innowacyjne firmy w Polsce. Kapituła Nagród Gospodarczych Polskiego Radia doceniła Bank za dynamiczny rozwój bankowości internetowej, m.in. za szybkie przelewy oraz usługę e-Prawnik dla firm. W kategorii Ambasador Biznesu RP 2019, Bank zajął drugie miejsce za nowoczesność i ekspansję zagraniczną.

      więcej
    • Bankofinanse

      02019.06.14

      Blik, obywatel świata

      Użytkownicy BLIKA będą mogli wkrótce płacić zbliżeniowo nie tylko w Polsce, ale także na całym świecie. Mastercard i Polski Standard Płatności ogłosiły strategiczną współpracę. Za rok będą nim również płacić w Emiratach Arabskich.

      więcej
    • Z Banku

      02019.06.14

      PKO Bank Polski rozwija kompetencje w zakresie tokenizacji i smart kontraktów

      PKO Bank Polski rozpoczął prace badawcze nad usługami tokenizacji oraz usługami wykorzystującymi smart kontrakty. Projekt ma charakter badawczo-rozwojowy. Jego celem jest przede wszystkim zdobycie specjalistycznej wiedzy i wypracowanie rozwiązań, które mogłyby zostać wykorzystane w przyszłości. Projekt potrwa 30 miesięcy i będzie realizowany wspólnie z Politechniką Warszawską. Jego wartość wynosi 13,4 mln zł, z czego 6,6 mln zł to środki z Narodowego Centrum Badań i Rozwoju.

      więcej
    • Bankofinanse

      02019.06.13

      Mobilne bankomaty – wakacyjny gadżet

      Pusty portfel może nas zaskoczyć wszędzie. Co wtedy? Do akcji wkracza bankomat! W czasie wakacji jest ich więcej, szczególnie w miejscach, gdzie odpoczywamy, a turystów przybywa. Specjalne mobilne urządzenia już czekają na urlopowiczów.

      więcej
    Pokaż więcej