2016.09.19

Jeszcze lepsza organizacja finansów w komórce - nowe funkcje w aplikacji IKO

Skarbonki, nadawanie PIN i zmiana limitów dla kart debetowych i kredytowych, wygodne kopiowanie cyfr kodu BLIK czy możliwość generowania potwierdzeń dokonanych transakcji – to tylko niektóre z nowych możliwości w IKO. Aktualizacja aplikacji mobilnej PKO Banku Polskiego jest dostępna dla 3 systemów operacyjnych: Android, iOS oraz Windows Phone.

Jeszcze lepsza organizacja finansów w komórce

IKO, które powstało w 2013 roku, jest dziś wszechstronną aplikacją łączącą funkcje bankowości mobilnej i płatności mobilnych, pozwalając klientom na pełną obsługę ich finansów z poziomu telefonu komórkowego.

- Użytkownicy IKO nie tylko chętnie korzystają z aplikacji, ale też oczekują, że będzie się ona cały czas dynamicznie rozwijać. Najnowsza aktualizacja uzupełnia ją o kolejne przydatne w codziennym bankowaniu funkcje związane między innymi z aktywną obsługą kart, czy też możliwością osiągania wymarzonych celów finansowych poprzez odkładanie środków w skarbonkach. Obecnie każdego dnia aplikację IKO aktywuje nawet 4 tysiące nowych użytkowników, a my każdego dnia pracujemy nad tym, aby IKO w jeszcze większym stopniu spełniało oczekiwania osób, które bankują mobilnie - mówi Michał Macierzyński, Zastępca Dyrektora Centrum Bankowości Mobilnej i Internetowej w PKO Banku Polskim.

Skarbonki – oszczędzanie na małe i duże cele

Skarbonki to rozwiązanie znane już od kilku lat najmłodszym klientom SKO i PKO Junior. W aplikacji IKO wspomagają zarządzanie finansami i przyporządkowanie dostępnych środków do różnych celów. Skarbonki można zasilać w dowolnych odstępach czasu, określając horyzont czasowy oszczędzania. Aplikacja będzie przypominać użytkownikowi o kolejnych zasileniach, tak by zachęcić do regularności i wykształcić nawyk długotrwałego oszczędzania.

Użytkownicy IKO mają do dyspozycji:

  • Skarbonki wirtualne, do których można przyporządkować środki dostępne na wszystkich kontach bieżących i oszczędnościowych, grupując je w „kupki” na różne cele. Wirtualne skarbonki nie blokują dostępnych środków (można z nich nadal swobodnie korzystać) - utworzenie, zasilenie i rozbicie skarbonki nie zmieni salda żadnego z rachunków. Dla przykładu: klient PKO posiada 100 zł na koncie. Zbiera na rower, więc zakłada skarbonkę na kwotę docelową wynoszącą 1000 zł i przy tworzeniu skarbonki przyporządkowuje do niej 50 zł. Na swoim rachunku nadal ma do dyspozycji 100 zł, ale jeśli następnie dokona zakupów w sklepie za 75 zł, saldo jego rachunku wyniesie 25 zł – a wówczas w skarbonce pozostanie również tylko 25 zł (środki zgromadzone w skarbonce nie mogą być większe niż te dostępne w saldzie konta). Klient może posiadać do 5 skarbonek wirtualnych.
  • Skarbonki powiązane z kontem oszczędnościowym odzwierciedlają zawsze saldo konta, do którego są przyporządkowane i pomagają zwizualizować cel oszczędzania. Klient może posiadać do 5 skarbonek tego typu, przy czym do każdego konta oszczędnościowego może być przypisana 1 skarbonka. Skarbonkę można zasilać przelewami lub ustalić zlecenie stałe na konto, do którego jest przyporządkowana. Likwidacja skarbonki nie zmienia salda konta oszczędnościowego.

Zmiana PIN i limitów do kart płatniczych

Wśród funkcji, które pojawiły się w nowej wersji aplikacji IKO, są również te dotyczące kart debetowych i kredytowych. Teraz z poziomu aplikacji w telefonie komórkowym można szybko nadać lub zmienić PIN do karty, a także zmienić limity operacji płatniczych dokonywanych kartami. Funkcja ta pomaga zwiększyć bezpieczeństwo - jest przydatna na przykład w przypadku jednorazowych zakupów o wyższej niż zwykle wartości lub w czasie podróży. Edycja limitów musi być każdorazowo potwierdzana kodem PIN do aplikacji i od razu po zatwierdzeniu zmian w aplikacji można korzystać z karty z nowymi limitami.

Ułatwienie bankowania przez komórkę

Nowa wersja aplikacji IKO została również wyposażona w możliwość wyświetlenia potwierdzenia operacji oraz generowania go do pliku PDF (analogicznie jak w iPKO) i przesłania w formie załącznika poprzez komunikator, SMS lub e-mail (funkcja dostępna dla systemów iOS i Android). Klienci, którzy korzystają z poleceń zapłaty do regulowania stałych opłat za media lub innych zobowiązań będą mogli je przeglądać w aplikacji IKO. Z myślą o zwiększeniu wygody korzystania z aplikacji dodatkowo w jej nowej wersji można w prosty sposób kopiować kod BLIK, tak by mieć możliwość łatwego przeklejenia go do pola na ekranie płatności dokonywanych na telefonie komórkowym. Wystarczy przycisnąć przez dłuższy czas kod BLIK, a skopiuje się on do schowka w telefonie. Informacja, że kod został skopiowany, pojawi się na dole ekranu telefonu. Z kolei 3D Touch umożliwia na wyposażonych w tę funkcję telefonach z systemem iOS wyświetlanie skrótów do wybranych funkcji aplikacji IKO z poziomu ekranu głównego z ikonami jeszcze przed zalogowaniem się do niej. Wystarczy mocniej przycisnąć ikonę IKO, aby wyświetlić skróty do: przelewów, kodu BLIK, mapy oddziałów i bankomatów oraz historii konta.

Korzystanie z najnowszej wersji aplikacji mobilnej IKO jest możliwe na telefonach z systemami operacyjnymi: iOS (wersja 8.x i nowsze), Android (wersja 4.x i nowsze) oraz Windows Phone (wersja 8.1 i nowsze).

PKO Bank jest liderem usług na rynku bankowości mobilnej. Ponad 1,7 mln klientów Banku korzystało aktywnie (logowanie przynajmniej raz w miesiącu) w II kwartale 2016 r. z bankowości za pomocą urządzeń mobilnych, w tym z wersji lite serwisów iPKO i Inteligo oraz aplikacji IKO.

Karolina Tomczak
ekspert PKO Banku Polskiego

  • PKO Bank Polski jest niekwestionowanym liderem polskiego sektora bankowego. W 2015 r. według danych skonsolidowanych jego zysk netto wyniósł 2,61 mld zł, a wartość sumy bilansowej sięgnęła 266,9 mld zł. W sumie w ciągu ostatnich 5 lat aktywa Grupy Kapitałowej PKO zwiększyły się o 100 mld zł – zarówno w wyniku rozwoju organicznego, jak i fuzji z Nordea Bank Polska ocenianej jako jedna z najlepiej przeprowadzonych na rynku. Efektywna realizacja strategii wzrostowej sprawiła, że PKO Bank Polski jest najwyżej spozycjonowaną krajową spółką w najnowszej edycji rankingu Forbes Global 2000 obejmującym największe giełdowe firmy na świecie. Jest też najbardziej wartościową marką na krajowym rynku finansowym, wycenianą przez dziennik Rzeczpospolita na 3,6 mld zł.

    Bank dysponuje najszerszą na rynku i wielokrotnie nagradzaną ofertą usług oraz jest podstawowym dostawcą usług finansowych dla wszystkich segmentów klientów, osiągając najwyższe udziały rynkowe na rynku kredytów (17,5%) oraz depozytów (16,8%). Jest liderem w zakresie obsługi sektora samorządowego – jego udział w finansowaniu samorządów kredytami wynosi 20%, a udział w segmencie obligacji komunalnych przekracza 40%. Dzięki stałemu poprawianiu jakości obsługi, Bank cyklicznie zwycięża w badaniu infolinii bankowych przeprowadzanym przez ARC Rynek i Opinia. W 2014 roku PKO Bank Polski został uhonorowany przez należący do Financial Times miesięcznik The Banker nagrodą „Bank of the Year in Poland”. Bank zwyciężył także w prestiżowym konkursie „Distribution&Marketing Innovation in Retail Financial Services” organizowanym przez Efma, gdzie za najlepszą światową innowację w płatnościach został uznany projekt przekształcenia mobilnej aplikacji IKO w rynkowy standard płatności BLIK.

 

Czytaj także:

Płatności mobilne IKO – szybko i bezpiecznie

Obrazek bezpieczeństwa? – dowiedz się więcej

loaderek.gifoverlay.png