2019.07.09

Lojalnie polecam – ZenCard bliżej klientów

Mobilna aplikacja ZenCard to narzędzie do tworzenia programów lojalnościowych działające na terminalach płatniczych. Jej potencjał udowodniła ogólnopolska kampania, którą ZenCard przeprowadził z PKO Bankiem Polskim.

Organizatorem akcji był ZenCard wraz ze swoimi partnerami: siecią sklepów Świat Zabawek i Stowarzyszeniem FunTECH.

W czerwcu 2019 r. ZenCard wraz z PKO Bankiem Polskim uruchomił ogólnopolską kampanię. Bank wysłał do 210 tys. swoich klientów informację o promocji. Organizatorem akcji był ZenCard wraz ze swoimi partnerami: siecią sklepów Świat Zabawek i Stowarzyszeniem FunTECH.

Staramy się być bliżej naszych klientów, w związku z tym poza produktami stricte bankowymi szukamy nowych możliwości i rozwiązań. W czerwcu, wraz z naszą spółką kapitałową ZenCard, uruchomiliśmy ogólnopolską kampanię dla klientów detalicznych. Każdy nasz klient, który odwiedził sklep sieci Świat Zabawek czy należący do stowarzyszenia FunTECH, przy płatności kartą PKO Banku Polskiego otrzymał dodatkowy 10 proc. rabat – mówi Paweł Placzke, dyrektor Departamentu Produktów Klienta Indywidualnego w PKO Banku Polskim.

Partnerzy przygotowali promocję dla klientów PKO Banku Polskiego. Płacąc kartą płatniczą otrzymywali oni dodatkowy 10-procentowy rabat na zakupy. Promocja łączyła się z innymi benefitami.

Skuteczność kampanii przeszła najśmielsze oczekiwania. Zanotowaliśmy niemal 100-procenotwy wzrost transakcji w okresie trwania kampanii oraz podwoiliśmy liczbę nowych klientów u naszych partnerów. Dodatkowo 34 proc. nowo pozyskanych klientów zapisało się do ZenCard – operatora programu lojalnościowego Świata Zabawek i FunTECH. Wartość transakcji wzrosła aż o 35 proc. To niesamowity wynik. Teraz uczestnicy programu będą mogli cieszyć się stałymi benefitami u naszych partnerów i być na bieżąco dzięki aplikacji mobilnej ZenCard – mówi Krzysztof Klimczak, prezes Zarządu ZenCard.

– Skuteczność akcji wynikała z zastosowania kanałów bezpośredniej komunikacji, jakie zapewnia ZenCard. Drugim ważnym elementem było zorganizowanie się w strukturze blisko 80 sklepów tak, by każdy konsument wyszedł ze sklepu zadowolony. Wyzwanie realizowane po raz pierwszy w takiej integracji różnych grup biznesu – wiele niewiadomych i sporo stresów. Zgrany zespół z dużą energią i wzajemną empatią realizował zadania satysfakcjonujące końcowych beneficjentów kampanii i zachęcające ich do powrotów do naszych sklepów. Osiągnęliśmy w ten sposób niespodziewane na wstępie efekty buzz marketingowe rozwijające dodatkowo pole zasięgu komunikacji – staliśmy się rozpoznawalni dla konsumentów i weszliśmy trwale w przestrzeń ich zainteresowań – referuje Marek Dresler, prezes Stowarzyszenia FunTECH.

Sylwia Chmarra
Marketing Manager, ZenCard

Czytaj także:

Klient banku przyszłości – świat finansów w 2030 r.

Waluta dostępna od zaraz – tak działa karta wielowalutowa

Konto, karta, ubezpieczenie – czas na wakacje, świat stoi otworem!