Nie bój się bankowania w telefonie!
Jeszcze niedawno bankowość elektroniczna była przełomem i choć dzisiaj dla większości klientów banków to już standard, to internetowa rewolucja wymagała czasu. Dziś kolejnym etapem jest bankowość mobilna, a w jej przypadku zmiany dokonują się znacznie szybciej.
Do załatwiania codziennych spraw finansowych oraz dokonywania płatności za pomocą telefonu komórkowego przekonała się już ogromna rzesza klientów PKO Banku Polskiego – dotychczas aktywowali oni już 1,2 mln aplikacji IKO! Pobieranie i aktywacja aplikacji mobilnej IKO są niezwykle proste. Wystarczy upewnić się, że telefon jest w zasięgu internetu i wyszukać IKO w sklepie z aplikacjami przy użyciu frazy „IKO” lub „PKO”. Na proces aktywacji aplikacji wystarczy poświęcić kilka minut – kolejne wskazówki pojawiają się na ekranie aplikacji, można też skorzystać z instrukcji znajdującej się na stronie Banku. Zalet bankowania za pomocą smartfona jest mnóstwo, ale skupmy się na „złotej siódemce”.
Po pierwsze – bezpieczeństwo
Bezpieczeństwo obsługi finansów w aplikacji mobilnej zależy od dwóch stron: twojej, jako użytkownika, i Banku, który jest dostawcą aplikacji. Obie strony, przestrzegając ustalonych reguł, są w stanie zminimalizować ryzyko ewentualnych zagrożeń do minimum. Oryginalna aplikacja mobilna IKO dostępna jest tylko w autoryzowanych sklepach z aplikacjami – nie można jej pobrać z innych miejsc niż Play Google, App Store, Windows Phone Store. Aplikacja IKO, przed znalezieniem się w sklepie, otrzymuje specjalne certyfikaty i jest weryfikowana zarówno przez ekspertów bezpieczeństwa w Banku, jak i przez ekspertów zewnętrznych.
Korzystanie z aplikacji wymaga każdorazowo logowania PIN-em lub odciskiem palca – obie wersje potwierdzania tożsamości użytkownik aplikacji IKO ustala samodzielnie. Dodatkowo – w przypadku kodu PIN – aplikacja nie pozwala na ustalenie zbyt prostej kombinacji cyfr, takich jak 1234 czy 2222. Transakcje dokonywane za pośrednictwem aplikacji wymagają potwierdzenia PIN-em, który użytkownik IKO wykorzystuje do logowania do aplikacji IKO. Co więcej – wszystkie operacje w IKO są zabezpieczone limitami w zakresie ich wartości i liczby danego dnia. Jako użytkownik IKO możesz je dowolnie zmieniać po zalogowaniu się do serwisu internetowego iPKO. Niezwykle istotne jest również zachowanie użytkownika aplikacji bankowej w telefonie: warto włączyć ogólną blokadę ekranu telefonu, należy aktualizować oprogramowanie telefonu i, jeśli to możliwe, korzystać z programów antywirusowych, używać tylko zaufanych sieci Wi-Fi oraz chronić ekran telefonu przed wzrokiem osób trzecich – na przykład nie używać aplikacji z wrażliwymi danymi w autobusie czy tramwaju.
Po drugie – dostępność
Z aplikacji mobilnej IKO można korzystać 24 godziny na dobę wszędzie, gdzie tylko jest zasięg sieci internetowej. Jeśli korzystasz z płatności zbliżeniowych NFC, płatność zostanie zrealizowana również w miejscach, w których nie masz dostępu do internetu – wystarczy, że terminal obsługuje płatności zbliżeniowe.
Po trzecie – oszczędność czasu
Dostęp do funkcji przez aplikację mobilną, które niegdyś były osiągalne jedynie za pośrednictwem oddziału, infolinii czy tradycyjnego serwisu transakcyjnego, sprawdza się znakomicie każdego dnia. Dzięki aplikacji można wysłać przelew, jadąc tramwajem czy siedząc na spotkaniu w pracy. Dyskretność telefonu w połączeniu z prostą obsługą transakcji w aplikacji sprawia, że w celu zlecenia podstawowych operacji nie trzeba podchodzić do komputera ani tym bardziej kontaktować się z pracownikiem banku.
Po czwarte – prostota
Poruszanie się po aplikacji IKO jest bardzo proste i intuicyjne. Specjalnie zaprojektowany interfejs aplikacji jest dopasowany do każdego systemu operacyjnego z osobna. Użytkownicy Androida, iOS i Windows Phone szybko zaznajomią się z aplikacją, ponieważ z łatwością znajdą w IKO znane, tzw. natywne, rozwiązania charakterystyczne dla każdego z systemów. Dostępne w aplikacji funkcje są pogrupowane tematycznie i większość z nich dostępna jest na ekranie głównym aplikacji lub z paska nawigacyjnego na dole ekranu.
Po piąte – szybkość
Transakcje za pośrednictwem aplikacji IKO zlecisz bez problemu w kilka chwil. To wynik optymalnie zaprojektowanego wyglądu aplikacji i uproszczonych procesów. Już na ekranie głównym podejrzysz saldo konta i stan innych finansów. Przejście do przelewów czy historii konta to zaledwie jedno kliknięcie.
Po szóste – wielozadaniowość
Aplikacja IKO powstała w 2013 roku i z początku służyła głównie do płatności mobilnych w sklepach i internecie oraz do wypłaty gotówki z bankomatów. W ciągu ostatnich trzech lat wzbogaciła się o kilkadziesiąt nowych funkcji, różnego typu przelewy, możliwość doładowania telefonu, zakładanie lokat czy też płatności zbliżeniowe (NFC) i obsługę kart płatniczych (np. Zmiana limitów i kodu PIN do karty, spłata karty kredytowej) – pełna lista funkcji aplikacji mobilnej IKO znajduje się m.in. na stronie: https://iko.pkobp.pl.
Po siódme – wygoda
Słowo „wygoda” to kwintesencja sześciu powyższych cech bankowania w aplikacji mobilnej IKO. Korzystanie z aplikacji IKO ma być naturalną czynnością dla jej użytkowników. W pewnym sensie moment, w którym zapominasz, że obsługa finansów w IKO to obowiązek, jest dla jej twórców największym komplementem!
Żaklina Bielecka
Zdaniem Klientów
Z aplikacji IKO korzystam codziennie, nawet kilka razy. Przelewy robię w tramwaju i w długiej kolejce w supermarkecie. Lubię trzymać rękę na pulsie i mieć finanse pod kontrolą – bardzo często zaglądam do aplikacji, żeby sprawdzić stan konta i upewnić się, że jestem na bieżąco ze wszystkimi opłatami. Ze względu na to, że spłacam obecnie kredyt mieszkaniowy, jest to dla mnie szczególnie ważne. Mogę w każdej chwili sprawdzić termin spłaty najbliższej raty i regulować jej wysokość. Wiem również, na ile mogę sobie pozwolić na najbliższych zakupach.
Daniel Szymaniak
monter w firmie produkującej wiązki elektryczneWykonuję bardzo dużo przelewów, więc cenię sobie to, że w każdej chwili mogę sięgnąć po telefon i zrealizować bieżące wydatki. IKO używam głównie do przelewów własnych, opłat, takich jak doładowanie telefonu, i oczywiście do przelewów zewnętrznych. Musiałem ostatnio wykonać przelew zagraniczny, zrobiłem to przez aplikację IKO i udało się bez żadnych kłopotów – zajęło mi to jak zwykle około dwóch minut. Do płatności za pomocą telefonu jestem tak przyzwyczajony, że za zakupy internetowe płacę już tylko przez IKO. Założyłem córce konto PKO Junior i dzięki IKO mogę mieć wgląd w jej finanse. Nie zamierzam jej przesadnie kontrolować czy śledzić wydatki, ale kiedy mogę raz na jakiś czas zerknąć, co się dzieje na jej koncie, jestem spokojniejszy.
Mariusz Kopeć
dyrektor w firmie produkującej podzespoły elektryczneBardzo dużo czasu spędzam poza domem, więc kiedy już w nim jestem, nie chcę zaprzątać sobie głowy finansami. Aplikacja w smartfonie, z której mogę korzystać właściwie wszędzie, jest dla mnie idealnym rozwiązaniem. Najczęściej używam jej do przelewów i regularnych opłat, ale przydaje mi się także na zakupach. System BLIK jest dla mnie tak wygodny, że wybieram tę opcję płatności zawsze, kiedy jest taka możliwość. Polubiłem zarządzanie finansami przez IKO za przejrzysty, intuicyjny układ aplikacji. Znalezienie wszystkich opcji i zapamiętanie tego, gdzie się znajdują, zajęło mi dosłownie chwilę. Bezpieczeństwo i prywatność są dla mnie niezwykle ważne, więc IKO zaplusowało u mnie tym, że pozwala na logowanie się przy pomocy odcisku palca.
Bogusław Ogrodzki
menedżer w firmie produkującej opakowania
- IKO, które powstało w 2013 roku, jest dziś wszechstronną aplikacją łączącą funkcje bankowości i płatności mobilnych, pozwalając klientom na pełną obsługę ich finansów z poziomu telefonu komórkowego. W ostatnich tygodniach została one wzbogacona w nowe funkcje: skarbonki, nadawanie PIN i zmianę limitów dla kart debetowych i kredytowych, wygodne kopiowanie cyfr kodu BLIK czy możliwość generowania potwierdzeń dokonanych transakcji. Klienci PKO Banku Polskiego i Inteligo aktywowali już ponad milion aplikacji IKO.
Dowiedz się więcej
Czytaj także:
Zablokuj kartę, na ile tylko chcesz
Aplikacja IKO – wszystko w jednym
Bankofinanse
02019.07.15Dziś Dzień bez Telefonu Komórkowego! Jak go przeżyć?
więcej15 lipca obchodzimy Światowy Dzień bez Telefonu Komórkowego. Co to znaczy dla klientów Banku? Nasze IKO będzie działać, jak zawsze, bez zarzutu.
Z Banku
02019.07.15100-lecie Banku – nasze placówki. Oddział 1 PKO Banku Polskiego w Białymstoku
więcejNajwiększy białostocki oddział PKO Banku Polskiego mieści się w historycznym centrum stolicy Podlasia. Pięknie odrestaurowaną, zabytkową kamienicę przy Rynku Kościuszki 16, w której swoją siedzibę ma Oddział 1, odwiedzają nie tylko stali klienci, ale także wielu turystów.
Z Banku
02019.07.11Filmowy cykl „Bank śmiałych decyzji”: innowacje bankowe
więcejCo Polacy wiedzą o nowych technologiach i nowoczesnej bankowości? Dowiemy się tego oglądając trzeci odcinek cyklu „Bank śmiałych decyzji”.
Bankofinanse
02019.07.11Polacy robią zakupy w internecie. Dołącz do nich i płać z IKO
więcejAż 62 proc. wszystkich polskich internautów dokonuje internetowych zakupów. Oznacza to wzrost w porównaniu z ubiegłym rokiem, gdy w sieci zaopatrywało się 56 proc. ankietowanych – wynika z najnowszego raportu Gemius. Zestawienie pokazuje, że zakupy online to dla nas codzienność i wygoda – także pod względem płatności.
Bankofinanse
02019.07.11e-Paragon – cyfrowe potwierdzenie płatności
więcejTradycyjne dowody płatności wkrótce nie będą nam już potrzebne. Ich cyfrowym odpowiednikiem zostanie e-Paragon, powiązany z naszym kontem bankowym oraz debetową kartą płatniczą. Usługa jest już dostępna w bankowości elektronicznej PKO Banku Polskiego. Aby z niej korzystać, wystarczy zalogować się do konta i uruchomić odpowiednią usługę.
Bankofinanse
02019.07.11Czym się różni kantor internetowy od kantoru stacjonarnego?
więcejMusisz sprzedać lub kupić walutę obcą – co robisz? Jeśli pierwsze, co przychodzi ci do głowy, to udanie się do kantoru stacjonarnego, być może powinieneś poznać praktyczniejszy sposób. To korzystanie z kantoru online. Jak działa i czy jest wygodniejszy?